Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Firemní kultura

Udržitelnost, nebo greenwashing? Odpovědné firmy mohou získat konkurenční výhoduJak na podnikání

Udržitelnost, nebo greenwashing? Odpovědné firmy mohou získat konkurenční výhodu

Společenská odpovědnost podniků (CSR) a environmentální, sociální a správní řízení (ESG). Dvě oblasti, které jsou při řízení firem stále důležitější. Jsou v dnešní době už opravdu nutné? Podíváme se na to v dalším díle speciálu Jak na podnikání.

Alena Šafrová Drášilová13. 3. 2024
Vyvážet, přenést know-how, nebo rovnou otevřít pobočku? Jak na zahraniční expanziJak na podnikání

Vyvážet, přenést know-how, nebo rovnou otevřít pobočku? Jak na zahraniční expanzi

Uspěli jste se svou firmou na domácím trhu a rádi byste to zkusili i za hranicemi? Pro vstup na zahraniční trh neexistuje univerzální návod. Vždy je třeba zvažovat situaci, finanční možnosti, potenciál cílového trhu a podmínky, které na něm panují. V dalším dílu seriálu Jak na podnikání se podíváme na to, jakými základními způsoby může podnik oslovit zákazníky v zahraničí. Vezmeme to od těch nejméně finančně náročných, až po ty nejrizikovější a nejnákladnější.

Alena Šafrová Drášilová6. 3. 2024
Protesty zemědělců mají dohru v byznysu: Rohlík končí s produkty Rabbit CZaktuality

Protesty zemědělců mají dohru v byznysu: Rohlík končí s produkty Rabbit CZ

Největší český internetový supermarket Rohlík vyřadí produkty firem z holdingu organizátora zemědělských protestů Zdeňka Jandejska. Firmě se nelíbí neférové jednání, které majitel holdingu Rabbit CZ při protestech předvedl. „Lokální farmáře podporujeme, neférové chování ne,“ říká majitel skupiny Tomáš Čupr s odkazem na hodnoty své firmy.

Redakce Finmag.cz20. 2. 2024
A dost, letíš! Snadný vyhazov trhu pomůže, ale těžce za něj zaplatímekomentář
 65 227

A dost, letíš! Snadný vyhazov trhu pomůže, ale těžce za něj zaplatíme

Současnému vládnímu kabinetu evidentně teče do bot. Vzpomněl si na skupinu obyvatel, za jejíhož zastánce se vláda – a zejména hlavní vládní strana ODS – od počátku prohlašovala: na podnikatele. Chce jim usnadnit propouštění a nabírání lidí. A to rychle. Problém je ale v tom, že to zaplatí zas podnikatelé. Anebo to nebude fungovat.

Marek Hudema1. 2. 2024
Osekání daňového zvýhodnění benefitů očima expertů. Jak si s tím poradí menší firmy?očima expertů

Osekání daňového zvýhodnění benefitů očima expertů. Jak si s tím poradí menší firmy?

Daňová podpora nefinančních benefitů, které poskytují firmy svým lidem, měla být napřed úplně zrušena. Nakonec v osekané podobě přežila. Svazuje to zaměstnavatelům ruce a znevýhodňuje to střední a menší firmy, které nezvládnou konkurovat těm velkým s týmy daňových optimalizátorů?

Gabriel Pleska26. 1. 2024
Studium žurnalistiky mi vzalo radost z psaní, ale chuť učit se dál mám, říká šéf NextPage MediaBrandInsight

Studium žurnalistiky mi vzalo radost z psaní, ale chuť učit se dál mám, říká šéf NextPage Media

Od dětství rád psal a jeho kroky přirozeně směřovaly ke studiu žurnalistiky. Jak vnímá Martin Vlnas, ředitel vydavatelství NextPage Media, pod které spadá i Finmag.cz, studium na Masarykově univerzitě dnes? A jak, proč a kde se vzdělává dál?

Tereza Bartošková19. 1. 2024
Od šité obuvi k cenové revoluci. Otestujte se, jak dobře znáte podnikatele století Tomáše Baťukvíz

Od šité obuvi k cenové revoluci. Otestujte se, jak dobře znáte podnikatele století Tomáše Baťu

Z malé dílny celosvětové impérium. Tak by se dal ve zkratce popsat život Tomáše Bati, který se z řadového ševce dokázal svou pílí a sérií inovací vypracovat k podniku světového renomé. Ne nadarmo si za to vysloužil od české populace titul Česko-slovenský podnikatel století. Jak dobře ale historii a filozofii firmy Baťa znáte? Otestujte se.

Michal Hron13. 1. 2024
Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?Jak na podnikání

Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?

Plácnout post na Facebook, zajít do tiskárny pro letáky, objednat propisky s logem a máme hotovo. Tohle je přece marketing, ne? Možná je to náplň práce marketingového oddělení, ale rozhodně to není marketing. Proto se dnes v rámci seriálu Jak na podnikání zaměříme na skutečnou roli marketingu – péči o zákazníka.

Alena Šafrová Drášilová10. 1. 2024
Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značkyBrandInsight

Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značky

V minulosti český design pokulhával za západními trendy, dnes už to neplatí. Podle Any Maselli, generální ředitelky brandingové agentury Unity, si lidé už nenechají reklamou jen tak něco namluvit. Ve světě propagace mají stále silnější slovo otevřenost a čest. A aktuálně i retro vlna.

Jitka Šorfová21. 12. 2023
Od banky, od přátel, nebo přes crowdfunding? Kde vzít na rozjezd podnikáníJak začít podnikat

Od banky, od přátel, nebo přes crowdfunding? Kde vzít na rozjezd podnikání

Máte vymyšlený podnikatelský plán, jasně nastavenou vizi a teď už „jen“ řešíte, jak a kde na rozjezd podnikání vzít? Na půjčky od přátel a rodiny pozor, skrývá se v nich riziko zničení mezilidských vztahů. Jaké alternativy existují k půjčce od banky? Na to se podíváme v dalším dílu speciálu Jak začít podnikat.

Alena Šafrová Drášilová20. 12. 2023
Nezapomněli jste na něco? Malé a střední firmy mají novou povinnost, hrozí milionová sankcebyrokracie
 19 239

Nezapomněli jste na něco? Malé a střední firmy mají novou povinnost, hrozí milionová sankce

Zákon o ochraně oznamovatelů se doposud týkal jen velkých firem, to se ale s dneškem mění. Od 15. prosince se povinnost zavedení ochrany oznamovatele týká i malých a středních společností s 50 a více zaměstnanci. Pokud jste na novou povinnost zapomněli, nevadí. Jiří Hradský z advokátní kanceláře Sedlakova Legal radí, jak to co nejrychleji napravit.

Jiří Hradský15. 12. 2023
Velmi křehké vztahy. Jak na předání a převzetí (nejen) rodinné firmy?Jak na podnikání

Velmi křehké vztahy. Jak na předání a převzetí (nejen) rodinné firmy?

Nástupnictví ve firmách je složitý proces, rodinné podniky nevyjímaje. Už se dál necítíte na vedení firmy, zároveň ale chcete zachovat její kontinuitu? Jak a komu vhodně předat firmu a nenarušit tím rodinné vztahy? Poradíme vám.

Alena Šafrová Drášilová6. 12. 2023
Česko je zemí podnikatelů, co nepodnikají. Aby ne, když nám vláda nakládáŠvarcsystém
 9 797

Česko je zemí podnikatelů, co nepodnikají. Aby ne, když nám vláda nakládá

Co Čech, to podnikatel. K takovému poznatku by našinec snadno mohl dospět z dat České správy sociálního zabezpečení. Ta naznačují, že švarcsystému se v Česku daří. A to tak, že čím dál víc.

Pavel Jégl21. 11. 2023
Deklarace odpovědného podnikání rozdala první Zlaté vážky BrandInsight

Deklarace odpovědného podnikání rozdala první Zlaté vážky

Popularizovat téma zaměstnávání hendikepovaných občanů a odměnit ty, kteří v Česku rozvíjejí, podporují a kultivují sociální podnikání. To je cíl národních cen za sociální podnikání Zlatá vážka. První ročník už má své vítěze.

Renata Lichtenegerová, Jitka Šorfová15. 11. 2023
Finmag.cz se mění na portál pro podnikateleFinmag

Finmag.cz se mění na portál pro podnikatele

Internetový magazín Finmag.cz se od základu mění. Ze společenského a posléze společensko-ekonomického média se posouvá do uceleného podnikatelského portálu zaměřeného na podnikatele, malé a střední firmy a živnostníky. Na webu zároveň přibyla řada servisních nástrojů.

NextPage Media13. 11. 2023
Regulace hazardu nefunguje, lepší je hráče včas varovat, tvrdí ŘeholaBrandInsight

Regulace hazardu nefunguje, lepší je hráče včas varovat, tvrdí Řehola

Část lidí bude vyhledávat hazardní hry za všech okolností, zrušené herny jim v tom nezabrání. Když obce zakážou automaty nebo kasina, hráči se přesunou do nelegálních provozoven. Kdyby byla regulace rozumná a hráči byli pod kontrolou, ubylo by závislých mezi nimi a stát by na tom vydělal, tvrdí v rozhovoru pro magazín Fínmag Jan Řehola, ředitel Institutu pro regulaci hazardních her.

Hynek Just8. 11. 2023
Podvody, krize, směrnice. Na podnikatele se toho valí čím dál vícnewsletter

Podvody, krize, směrnice. Na podnikatele se toho valí čím dál víc

V novém Finmag newsletteru se podíváme na stále vynalézavější podvody, kterým čelí (nejen) podnikatelé. A na další problémy spojené s vedením firmy.

Adam Štěpánek5. 11. 2023
Mají peníze a nebojí se utrácet. Generace 50+ ukrývají obří potenciálkomentář
 19 230

Mají peníze a nebojí se utrácet. Generace 50+ ukrývají obří potenciál

Zákazníci snů. Tak by se daly pojmenovat generace dnešních padesátníků a šedesátníků, které mají dostatek prostředků a nebojí se je utratit. Právě ony dost možná skrývají klíč k prosperitě firem. Tak proč je tak moc ignorujeme?

Pavel Kohout2. 11. 2023
Nezdravým životním stylem se řítíme do záhuby, investice do prevence se vyplatíBrandVoice

Nezdravým životním stylem se řítíme do záhuby, investice do prevence se vyplatí

V éře informačních a komunikačních technologií se v hospodářsky vyspělých zemích dramaticky mění způsob života, s nímž se populace nezvládá vyrovnat. Stoupá počet duševních poruch, které podle principu psychosomatiky způsobují onemocnění těla. Výsledek? Epidemie chronických chorob.

Milan Hrubý30. 10. 2023
Proč věda není fotbal? Člověk může hrát i za víc týmůnewsletter

Proč věda není fotbal? Člověk může hrát i za víc týmů

Nové číslo Finmagu je o „továrnách na nápady“ a jejich (ne) možném propojení s byznysem. A také je o odvážných mladých lidech, kteří se nebojí na vědu vsadit. Přiblížíme vám ho ve Finmag newsletteru.

Irena Jirků29. 10. 2023
O biostimulantech i mandloňovém sadu. Věda a byznys v novém Finmagučasopis

O biostimulantech i mandloňovém sadu. Věda a byznys v novém Finmagu

Hlavním tématem podzimního Finmagu je propojení vědy a byznysu. Je toho ale ještě mnohem víc. Nechte se nalákat na nové číslo editorialem šéfredaktorky tištěného magazínu Ireny Jirků.

Irena Jirků26. 10. 2023
1/143