Články na téma: Jak na podnikání
SUV nejsou jen móda aneb Když se byznys řídí podle metru
Možná vás překvapí, co všechno ovlivňuje český i světový byznys. Třeba i jen to, jak vysocí vlastně jsme. Rosteme a s námi i věci, které nás obklopují.
Udržitelnost, nebo greenwashing? Odpovědné firmy mohou získat konkurenční výhodu
Společenská odpovědnost podniků (CSR) a environmentální, sociální a správní řízení (ESG). Dvě oblasti, které jsou při řízení firem stále důležitější. Jsou v dnešní době už opravdu nutné? Podíváme se na to v dalším díle speciálu Jak na podnikání.
Jak neprodělat na transakcích ze zahraničí? Pomůže zajištění kurzových rizik
Kurz koruny vůči euru nejen v posledních týdnech stoupá a klesá dost nepředvídatelně. Zatímco běžný občan většinou řeší, jak moc se mu prodraží lyžování v Alpách nebo letní dovolená, pro firmy, které obchodují se zahraničím, představují výkyvy kurzu velkou nepříjemnost. A zdaleka se to netýká jen těch největších.
Vyvážet, přenést know-how, nebo rovnou otevřít pobočku? Jak na zahraniční expanzi
Uspěli jste se svou firmou na domácím trhu a rádi byste to zkusili i za hranicemi? Pro vstup na zahraniční trh neexistuje univerzální návod. Vždy je třeba zvažovat situaci, finanční možnosti, potenciál cílového trhu a podmínky, které na něm panují. V dalším dílu seriálu Jak na podnikání se podíváme na to, jakými základními způsoby může podnik oslovit zákazníky v zahraničí. Vezmeme to od těch nejméně finančně náročných, až po ty nejrizikovější a nejnákladnější.
Velký přehled podnikatelských účtů 2024. Výhody a nevýhody, k čemu jsou a kdo je nabízí?
Kdo pro vás má nejlepší podnikatelský účet? Jaké jsou jejich výhody a jaké poplatky si za ně banky účtují? A k čemu vlastně takový produkt je? Projděte si náš přehled.
Náš zákazník, náš pán? Zažil jsem i obchodníky, kteří na klienty řvali, vzpomíná podnikatel
Je obchodník jen lump, vtěrka a člověk, který se snaží klienta podvést, nebo se vnímání obchodníků na českém trhu za léta života v kapitalismu změnila? A proč se aktivního obchodu menší firmy bojí? „Každý obchod má svého zákazníka a jde jen o to, zda ho najdeš, trefíš, nebo jdeš úplně mimo,“ říká v podcastu mentoringového programu DoToho! zaměřeného na obchod ve firmách Vít Špaňhel ze společnosti Image Lab.
Umělá inteligence ve firmách? Cílem není nahradit lidi, ale pomoci jim, říkají experti
Umělá inteligence (AI) není jen zábavné klábosení s programem ChatGPT, začíná mít přesah i do běžného života. Včetně nastavení firemních procesů. „Lidé si často představují, že AI je nějaká černá skříňka, kam se nalije cokoliv a problém se bez chyby vyřeší,“ varují ale před přehnaným očekáváním experti Václav Peterka a Matouš Jezerský. Tématem dalšího podcastu mentoringového programu DoToho! je umělá inteligence jako praktický pomocník.
Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?
Plácnout post na Facebook, zajít do tiskárny pro letáky, objednat propisky s logem a máme hotovo. Tohle je přece marketing, ne? Možná je to náplň práce marketingového oddělení, ale rozhodně to není marketing. Proto se dnes v rámci seriálu Jak na podnikání zaměříme na skutečnou roli marketingu – péči o zákazníka.
Paušální daň 2024 na poslední chvíli. Jak se přihlásit, komu se vyplatí, kalkulačka
Režim takzvané paušální daně doznává s novým rokem několika změn. Mění se nejen výše paušální daně, ale také způsob, jak se k ní přihlásit. Co se naopak nemění, je hraniční termín: čas máte už jen do 10. ledna. Platí to i v případě, že měníte rozhodné pásmo paušální daně. Více v našem přehledu.
Covidový boom je pryč. Zákazníci už nezmatkují a čekají na slevy, říká expert na e-shopy
Trh s e-shopy začíná po 25 letech nepřetržitého růstu klesat. Odborník na internetové obchody Martin Kudrna ale v podcastu mentoringového programu DoToho! vysvětluje, že rozhodně není čas zmatkovat. „Žádný velký propad to není, spíš jen korekce,“ upozorňuje šéf firmy Bikero.cz.
Velmi křehké vztahy. Jak na předání a převzetí (nejen) rodinné firmy?
Nástupnictví ve firmách je složitý proces, rodinné podniky nevyjímaje. Už se dál necítíte na vedení firmy, zároveň ale chcete zachovat její kontinuitu? Jak a komu vhodně předat firmu a nenarušit tím rodinné vztahy? Poradíme vám.
Byznys se nedělá ve vzduchoprázdnu. Co je to SWOT analýza a jak na ni
Všichni ji znají, skoro všichni ji už někdy dělali. Všichni ji chtějí a všichni o ní mluví. SWOT analýza je ale užitečná jen tehdy, když je udělaná dobře. Což bohužel není úplně pravidlo. Co to tedy vlastně ta SWOT analýza je a jak na ni?
Nemocenské pojištění OSVČ. Kalkulačka, kdy se vyplatí, podmínky
Ne každý si to uvědomuje, ale OSVČ nemají automatický nárok na nemocenskou. Účast na státním nemocenském pojištění je pro ně dobrovolná, jeho platba není ani součástí populární paušální daně. Jak si nemocenskou zařídit a co z toho vlastně budete mít? Poradí náš přehled.
Vybíráme ideální manažerský vůz. Je lepší nafta, benzin, nebo elektřina?
O elektromobilitě se často mluví jako o ekologickém řešení. Může ale dávat smysl i pro vašeho účetního nebo manažera flotily? Na to potřebujeme stejné auto se všemi nejoblíbenějšími druhy pohonu. Dobrý příklad najdeme třeba u BMW čtyřkové řady. Dává smysl elektrické, nebo byste měli zůstat u dieselu? A co benzin, stojí jeho dynamika za to?
Firmu odřídí profíci, děti tam netlačte. Jak na nástupnictví očima experta
Mužů a žen, kteří právě zvažují, co s penězi vydělanými během podnikání, jsou tisíce. Jak do firmy zapojit děti? A jak si pohlídat, aby jejich jediným počinem nebyl instagramový profil @ritchkid? O tématu nástupnictví jsme si povídali s Davidem Neveselým, partnerem advokátní kanceláře Havel & Partners.
Jak ustát růst? Krizím se nevyhnete, je ale dobré se na ně připravit
Všichni podnikatelé chtějí růst. Rostoucí tržby, rostoucí počet zákazníků, rostoucí množství zaměstnanců. Podle růstu se hodnotí úspěšnost před investory, růst umožňuje expandovat do zahraničí nebo získat úvěr, díky růstu máme nové podnikatelské možnosti. A taky nové problémy. Spoustu nových problémů. Podívejme se na ty nejčastější.
Víc než jednu stránku číst nebudu... Co je Lean Canvas a k čemu se používá
Štíhlá výroba, štíhlé procesy, štíhlé postavy… Není divu, že se štíhlý přístup prosazuje i v přípravě podnikatelských projektů. Vysvětlíme si proto, jaký je rozdíl mezi podnikatelským plánem a Lean Canvas, který se často označuje jako „podnikatelský plán na jednu stranu A4“.
Bez inovací si zákazníky neudržíte. Jak zajistit, aby neutekli ke konkurenci
Konečně se podařilo dostat vysněný produkt na trh. První zákazníci zaplatili, vychytali jsme všechny potíže s dodavateli, podnik už si vydělá na svůj provoz a zdálo by se, že je čas na chvilku vydechnout. Vlastně to tak je, jen ta chvilka nesmí být moc dlouhá. Vítejte u nového seriálu Finmag.cz Jak na podnikání.
Jak přilákat mladé? Slušně je zaplaťte a buďte přátelští, radí nový průzkum
Potýkáte se s nedostatkem zaměstnanců a rádi byste do týmu přinesli mladou krev a nové nápady? Jestli jste si odpověděli alespoň jednou ano, pomoci může nový Barometr mladých, za kterým stojí Fakulta podnikohospodářská Vysoké školy ekonomické v Praze (FPH VŠE). Za cíl si bere pravidelně zjišťovat nálady a potřeby lidí ve věku mezi 19 a 27 lety. Tady jsou první výsledky.
Nejnovější podcasty