https%3a%2f%2fwww.finmag.cz%2ffinance%2f262722-hypoteky-do-supermarketu-nepatri
https://www.finmag.cz/finance/262722-hypoteky-do-supermarketu-nepatri
https://www.finmag.cz/finance/262722-hypoteky-do-supermarketu-nepatri
Hypotéky do supermarketu nepatří
Asociace hypotečních makléřů reaguje na prohlášení některých bank, že budoucností hypoték jsou multibrandy a rozšíření prodeje hypoték třeba i do supermerktů.
Cílem multibrandových hypoték je dostat hypoteční produkty tam, kam se banka nedostane, a zvýšit tak její obrat. Bohužel se nehovoří o možných důsledcích takového prodeje.
Hypotéka je dlouhodobým závazkem. Než klient do hypotečního úvěru vstoupí, měl by být maximálně objektivně informován o všech souvisejících faktech. A právě zde je nesmírně důležitá kvalifikace prodejce hypotečního produktu.
Zasvěcení odborníci vědí, že právě developerské a realitní společnosti upřednostňují spolupráci s renomovanými hypotečními makléři, než aby se – byť za provizi – pokoušeli neodborně hypotéky prodávat samy. Důsledek prodeje hypoték nedostatečně školenými prodejci je pro banky jasný. Zhoršení portfolia klientů a zvýšení delikvence.
Zájemcům o hypoteční financování lze tedy jen poradit, aby si v pojišťovnách ani jinde nenechali vnutit k „výhodné životní pojistce“ i „supervýhodnou hypotéku“ a naopak, aby o těchto krocích dlouho přemýšleli a případně se sami přišli poradit za hypotečním odborníkem.
Na argument některých bankéřů, že v zahraničí se prodávají hypotéky i v supermarketu, lze odpovědět jediné: V USA se bezhlavý prodej hypoték kýmkoliv a komukoliv zvrhnul v těžkou hypoteční krizi, ze které se bude nejen Amerika těžko vzpamatovávat.
Proto lze krok americké vlády, která se rozhodla zpřísnit dohled nad finančnímu institucemi včetně pojišťoven, chápat jako logický.
Autorka je manažerka Asociace hypotečních makléřů
Hypotéka je dlouhodobým závazkem. Než klient do hypotečního úvěru vstoupí, měl by být maximálně objektivně informován o všech souvisejících faktech. A právě zde je nesmírně důležitá kvalifikace prodejce hypotečního produktu.
Zasvěcení odborníci vědí, že právě developerské a realitní společnosti upřednostňují spolupráci s renomovanými hypotečními makléři, než aby se – byť za provizi – pokoušeli neodborně hypotéky prodávat samy. Důsledek prodeje hypoték nedostatečně školenými prodejci je pro banky jasný. Zhoršení portfolia klientů a zvýšení delikvence.
Zájemcům o hypoteční financování lze tedy jen poradit, aby si v pojišťovnách ani jinde nenechali vnutit k „výhodné životní pojistce“ i „supervýhodnou hypotéku“ a naopak, aby o těchto krocích dlouho přemýšleli a případně se sami přišli poradit za hypotečním odborníkem.
Na argument některých bankéřů, že v zahraničí se prodávají hypotéky i v supermarketu, lze odpovědět jediné: V USA se bezhlavý prodej hypoték kýmkoliv a komukoliv zvrhnul v těžkou hypoteční krizi, ze které se bude nejen Amerika těžko vzpamatovávat.
Proto lze krok americké vlády, která se rozhodla zpřísnit dohled nad finančnímu institucemi včetně pojišťoven, chápat jako logický.
Autorka je manažerka Asociace hypotečních makléřů
Nejnovější podcasty