Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: marketing

Další články na téma marketing najdete na Peníze.cz.

Temu, Shein a další…? Zbytečný humbuk, malým e-shopům se daří i takkomentář

Temu, Shein a další…? Zbytečný humbuk, malým e-shopům se daří i tak

Unikátní nabídka a věrní zákazníci. Dvě věci, které malým e-shopům v masivní záplavě online tržišť udržují jejich pozici na trhu. A co víc, ony dokonce i rostou. Na hodnocení dopadů vstupu Temu a podobných na český trh je tak stále ještě brzy, píše v komentáři k aktuální kauze kolem online tržiště Temu šéf české e-shopové jedničky Shoptet.

Samuel Huba24. 4. 2024
Ne Apple, ne BMW, ani Louis Vuitton. Znáte opravdové superznačky?kvíz
 9 106

Ne Apple, ne BMW, ani Louis Vuitton. Znáte opravdové superznačky?

BMW byla nebo možná jsou nejlepší auta. Kam se Apple podívá, utrhne macatý kus trhu, drží a nepustí. A o síle značky LV vypovídá, jak ji kdekdo falšuje. Opravdová superznačka ale panuje takovým způsobem, že žádný jiný brand jako by vůbec nebyl. Nula, nic, nada. Pojďme to prozkoumat.

Gabriel Pleska20. 4. 2024
My nic, to prodejci. Čínské Temu plně obnažuje mnohem širší problémMarketplace
 76 563

My nic, to prodejci. Čínské Temu plně obnažuje mnohem širší problém

Internetová tržiště, anglicky marketplaces, jsou jasným trendem poslední doby. Jejich principem je přímé propojování prodejců a zákazníků za úplatu, samy platformy pak vystupují jen v roli mediátora. S tím ovšem souvisí i zásadní nedostatek celého systému: zodpovědnost za neplnění platných pravidel se tříští. A vymáhat je často ani nelze.

Michal Hron19. 4. 2024
Igráček, Kofola, Mototechna. Jak znáte značky, které dokázaly vstát z mrtvých? kvíz
 21 321

Igráček, Kofola, Mototechna. Jak znáte značky, které dokázaly vstát z mrtvých?

Ateisti a pohani oslavují příchod jara. Křesťan si připomíná zázrak zmrtvýchvstání spasitele, ke kterému – jak věří – došlo před téměř dvěma tisíci lety. A my si připomeneme zázračná, ale objektivně doložitelná vzkříšení některých českých značek. Ukažte, jak se vyznáte.

Gabriel Pleska30. 3. 2024
SUV nejsou jen móda aneb Když se byznys řídí podle metruglosa

SUV nejsou jen móda aneb Když se byznys řídí podle metru

Možná vás překvapí, co všechno ovlivňuje český i světový byznys. Třeba i jen to, jak vysocí vlastně jsme. Rosteme a s námi i věci, které nás obklopují.

Oldřich Vávra15. 3. 2024
Kdo chvíli stál, stojí opodál. Tvoříme celoživotní univerzitu pro firmy, říká duchovní otec DoToho!podcast

Kdo chvíli stál, stojí opodál. Tvoříme celoživotní univerzitu pro firmy, říká duchovní otec DoToho!

Mentoringová platforma DoToho!, která pomáhá malým a středním podnikům, utěšeně roste. A to tak, že si klade nové a ještě ambicióznější cíle. Jak vlastně vznikla, kdo ji financuje a co je jejím hlavním posláním? „Chceme vybudovat celoživotní univerzitu pro SME segment. Místo, kam se opakovaně budu vracet, nebo budu kontinuální součástí komunity,“ prozrazuje v dalším díle podcastové série platformy DoToho! Pavel Přikryl.

Michal Hron22. 2. 2024
Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?Jak na podnikání

Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?

Plácnout post na Facebook, zajít do tiskárny pro letáky, objednat propisky s logem a máme hotovo. Tohle je přece marketing, ne? Možná je to náplň práce marketingového oddělení, ale rozhodně to není marketing. Proto se dnes v rámci seriálu Jak na podnikání zaměříme na skutečnou roli marketingu – péči o zákazníka.

Alena Šafrová Drášilová10. 1. 2024
Jak se rodí nápad za milion? Pomoci vám může třeba SupermanJak začít podnikat

Jak se rodí nápad za milion? Pomoci vám může třeba Superman

Jedním z hlavních důvodů selhání startupů je podle řady studií neschopnost odhadnout poptávku na trhu a nabídnout zákazníkům správný produkt. Tímto způsobem zkrachuje okolo 40 % nových firem. Jak se téhle hrozbě vyhnout?

Alena Šafrová Drášilová8. 11. 2023
Mají peníze a nebojí se utrácet. Generace 50+ ukrývají obří potenciálkomentář
 19 676

Mají peníze a nebojí se utrácet. Generace 50+ ukrývají obří potenciál

Zákazníci snů. Tak by se daly pojmenovat generace dnešních padesátníků a šedesátníků, které mají dostatek prostředků a nebojí se je utratit. Právě ony dost možná skrývají klíč k prosperitě firem. Tak proč je tak moc ignorujeme?

Pavel Kohout2. 11. 2023
Být cool za každou cenu nemá smysl, marketing není punk, radí expertka

Být cool za každou cenu nemá smysl, marketing není punk, radí expertka

Kateřina Tygl je specialistkou na marketing. Vytváří strategie, které klientům pomáhají splnit jejich obchodní nebo interní cíle. „Firmy chtějí být cool a zapomínají na ‚staré dobré‘ věci, například média, outdoorovou reklamu a reklamu offline obecně,“ vyjmenovává největší marketingové chyby malých a středních podniků v podcastu mentoringového programu DoToho!

Adam Štěpánek29. 6. 2023
Předvídá budoucnost a radí tak firmám. Přichází velký náraz, varuje Louženská
 111 335

Předvídá budoucnost a radí tak firmám. Přichází velký náraz, varuje Louženská

Co bude zákazníky zajímat v nejbližších letech, jaké trendy budou klíčové a na co se v byznysu zaměřit? Zní to jako věštění z křišťálové koule, ale Pavlína Louženská právě takové predikce umí. Na jejich základě pak radí firmám, na co se zaměřit. „I malé firmy mohou konkurovat těm velkým,“ říká zakladatelka Holek z marketingu v dalším díle podcastu mentoringové platformy DoToho!

Michal Hron25. 5. 2023
Velké značky pod tlakem mileniálů. Brand aktivismus stále víc sílí
 6 080

Velké značky pod tlakem mileniálů. Brand aktivismus stále víc sílí

Aktivismus značek se někdy rovnou odvážně spojuje s novou fází kapitalismu. Hranice mezi bojem za všeobecné blaho a úsilím o zisk se v ní stále více rozmazává. Skutečnost je trochu složitější, nicméně „korporátní aktivismus“ je symbolem doby.

Petr Vidomus22. 2. 2023
Spousta lidí žije v digitálních ghettech, říká o rozdělené společnosti Jindříšek
 19 509

Spousta lidí žije v digitálních ghettech, říká o rozdělené společnosti Jindříšek

Je jedno, jestli prodáváte jogurt nebo prezidentského kandidáta. U obojího fungují stejná pravidla a musí se to umět, tvrdí jeden z nejzkušenějších českých digitálních marketérů Tomáš Jindříšek. Přinášíme ukázku velkého rozhovoru z aktuálního čísla tištěného Finmagu.

Marek Hudema3. 1. 2023
Když marketing vítězí nad staromilstvím. Je elektrický mustang vážně tak dobrý?
 7 665

Když marketing vítězí nad staromilstvím. Je elektrický mustang vážně tak dobrý?

Svět se mění, nejprodávanější mustang je elektrický. Ford Mustang Mach E dosahuje i přes nářky tradicionalistů vyšších prodejů než jeho benzinový sourozenec. Je to vítězství marketingu nad hmotou, nebo je rodinné SUV na elektřinu vážně tím správným mustangem pro dnešní dobu? Abychom to zjistili, vyrazili jsme s ním do Berlína.

Vojtěch Dobeš26. 10. 2022
Malé podniky nejvíc pálí nábor a nastavení byznys plánu, říká Martin Mára z DoToho!

Malé podniky nejvíc pálí nábor a nastavení byznys plánu, říká Martin Mára z DoToho!

V České republice i ve světě se rozmáhá trend „self-help“ a mentoringu. „Je to nejmenší a nejlepší investice, kterou můžete udělat,“ říká ředitel mentoringové platformy DoToho! Martin Mára. Kdo mentoring potřebuje, jak funguje a co podnikatelům přináší?

Jiří Makovský24. 10. 2022
Úspěch je pro ty, co se nebojí, říká manažerka Mattelu. Zabojuje o Senát
 12 159

Úspěch je pro ty, co se nebojí, říká manažerka Mattelu. Zabojuje o Senát

Její největší pracovní starostí je, co si budou české, slovenské a maďarské děti přát pod stromečkem, zatímco doma se s manželem věnuje péči o těžce postiženého syna Maxe. Lenka Helena Koenigsmark ve Finmag podcastu mluví o tom, jak nyní hodlá své bohaté profesní i osobní zkušenosti využít v politice.

Ivo Prax12. 7. 2022
Tajné zbraně IKEA. Co stojí za úspěchem nábytkářské jedničky?
 32 770

Tajné zbraně IKEA. Co stojí za úspěchem nábytkářské jedničky?

Je jedno, jestli tento článek čtete doma, nebo v kanceláři. Rozhlédněte se kolem sebe – velmi pravděpodobně zahlédnete nějaký ten Lack, Billy, Poäng nebo alespoň Omsorg. Švédové se během posledních třiceti let nastěhovali do našich domovů. Dnes si řekneme proč.

Jakub Žofčák7. 2. 2022
Je to punk i zodpovědnost, říká marketingový šéf Kofoly
 6 350

Je to punk i zodpovědnost, říká marketingový šéf Kofoly

I když je v marketingu nejdůležitější konzistence, vytrvalost a dlouhodobost, občas je to taky punk, říká v dalším díle Finmag podcastu marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka. Záleží, o jaké značce z portfolia je zrovna řeč.

Ivo Prax21. 1. 2022
Zapomeňte na billboardy, budoucnost je v obsahu, říká Borovanská
 5 567

Zapomeňte na billboardy, budoucnost je v obsahu, říká Borovanská

Finanční ředitelé si pořád myslí, že jediným úkolem marketingového oddělení je rozhazovat peníze, které ostatní oddělení tvrdě vydělávají. Tak to ale není. „Bohužel tomu spousta firem pořád nevěří a marketingové aktivity berou jako nutné zlo,“ říká pro FINMAG ředitelka společnosti FREYA Kateřina Borovanská.

Martin Vlnas8. 6. 2021
Svatomartinské: produkt na jedničku. Hlavně za marketing
 10 912

Svatomartinské: produkt na jedničku. Hlavně za marketing

Tak co husa? Byli jste letos? Nebo pekli doma? A víte, že ještě před pár lety by vás to dost možná nenapadlo? I tohle je totiž vedlejší produkt kampaně za Svatomartinské víno, tradice, kterou etabloval Vinařský fond v roce 2004. Dnes se pod touto značkou vyprodukuje přes dva miliony lahví ročně. Obnovená tradice ovšem není pro každého vinaře.

Martina Fojtů30. 11. 2019
Pavel Turek: Tvář sportu určuje marketing už dávno
 10 061

Pavel Turek: Tvář sportu určuje marketing už dávno

„Sport musí přinášet silné zážitky. Nikdo se nechce dívat na fotbalový zápas, který skončí 0:0, nebo na nudný závod formule 1. Tomu musí pořadatelé předcházet, jinak přijdou o diváky i o peníze,“ říká komerční ředitel leteckých závodů Red Bull Air Race Pavel Turek.

Ondřej Tůma18. 11. 2017
1/3