OVB a kvalita trhu

| 25. 3. 2008

Všichni vědí, že OVB nemá a nikdy nemělo žádného analytika. Jak tedy největší česká poradenská firma vybírá nové produkty do portfolia? Amcico dostalo svoji životní pojistku do prodeje v OVB s provizí neuvěřitelných 190 % ročního pojistného. Česká pojišťovna od 1. ledna 2008 zvedla provize pro OVB za Profi Invest až na 195 % ročního pojistného. Jak je možné, že poradce neudivují rostoucí provize a nižší čísla, která modelují klientům? Uvědomují si, jak nevýhodné produkty jim jejich firma podsouvá a co to znamená pro jejich profesní budoucnost?

OVB a kvalita trhu
V dávných dobách jsem jako začínající finanční poradce věřil, že mezi nejvýznamnější přidané hodnoty společností, jež se vydávají za finančně poradenské firmy, patří neustálé srovnávání produktů.

Domníval jsem se, že tyto společnosti pečlivě analyzují poplatkové struktury finančních produktů, kvantifikovatelné i individuálně vnímané výhody či nevýhody pro klienta a následně tyto informace předávají svým poradcům a manažerům, kteří pak na základě těchto podkladů zařazují nejvhodnější produkty do portfolií a finančních plánů svých klientů - s ohledem na jejich potřeby a cíle.

Věřil jsem, že tyto faktory přímo ovlivňují strukturu prodeje finančních společností, jež jsou zahrnuty v širokém partnerském portfoliu konkrétní poradenské firmy. Předpokládal jsem také, že každý partner na finančním trhu pravidelně inovuje a zkvalitňuje svoji nabídku, jestliže chce patřit mezi často využívané a úspěšné finanční společnosti.

SKUTEČNOST JE JINÁ
Byla to však naivní představa poctivého studentíka, který měl teprve poznat velký svět. Realitu českého finančního trhu nejlépe vystihuje strategie a vývoj produktů v momentálně největší zprostředkovatelské firmě v České republice,v OVB Allfinanz a.s.

Všichni v naší branži již vědí, že OVB žádné analytiky nemá a poradci se o nových produktech většinou dozvídají pouze přímo od jejich producentů. Rouškou tajemství, jež neznají ani nejvyšší manažeři sítě OVB, je ovšem zahalen způsob výběru nových partnerů a zařazení nových produktů do portfolia.

ZÁKON PROVIZE
Jeden z mnoha produktových manažerů OVB vyznával zlaté pravidlo, které také přesně charakterizuje strategii OVB: „Partner nám musí nabídnout standardní produkt za nadstandardní provize, anebo nadstandardní produkt za srovnatelné provize vůči ostatním partnerům.“

Tehdy to odnesla AVIVA, ING, Kooperativa či Amcico. Tyto společnosti zkrátka nedodaly produkt s patřičnými provizemi. Příkladem budiž jedno z nejlevnějších investičních životních pojištění (IŽP) na trhu - 3BN, které se však vůbec neprodávalo.
 
Ostatně celé roky jsem v sobě živil přesvědčení, že vedení OVB nikdy nedokázalo reálně ovlivnit strukturu produkce. Výjimečně působil jediný aspekt: rozdílná výše provizí u stejného typu produktu.

V OVB, podobně jako například i ve Fincentru, totiž panuje praxe odměňování produktů v rámci jedné produktové kategorie různou výší provize. Logicky tak vzniká tlak na etické hodnoty poradce, je ohrožena jeho nezávislost.

Není nijak zvlášť obtížné vysvětlit sám sobě, proč právě provizně lépe ohodnocený a často dražší produkt je pro klienta lepší, nebo sám sebe přesvědčit, že si jako poradce zasloužím vyšší ocenění i na úkor klienta.

Tento problém efektivně řeší Partners, neboť provize u nejlépe odměňovaných produktů, tedy u hypoték a IŽP, jsou nastaveny pro všechny partnerské společnosti ve stejné výši.

FAKTA HOVOŘÍ
Zaměřme nyní pozornost na provize nejprodávanějšího produktu OVB - investičního životního pojištění, které v roce 2007 tvořilo asi 65 % obratu firmy. Přehled je uveden v aktuálním pořadí podle umístění v produkci OVB:

  1. Profi Invest/Dynamik Plus - Česká pojišťovna: 200 % ročního pojistného (RP) při pojistné částce 300 000 Kč a pojistném 12 000 Kč a více a zároveň při pojistné době 26 let a více. Není náhodou, že tomuto nastavení odpovídá většina prodaných Profi Investů.
  2. 4BN Perspektiva - Kooperativa: 180 % RP při 30 letech pojistné doby.
  3. Generali: a) Clever Invest Z65: 165 % RP při 30 letech pojistné doby, b) Future Z67: nový a „výhodnější“ produkt s provizí 180 % RP při 30 letech pojistné doby.
  4. Uniqa: a) Finance Life E05: po provizních úpravách na počátku roku 2007 je provize 165% RP při 30 letech pojistné doby, b) Finance Life PLUS: nový a také „lepší“ produkt od počátku prosince 2007 s provizí 180%RP při 30 letech pojistné doby.
  5. Amcico Invest - AIG Amcico: nový a„mimořádně konkurenční“ produkt pro Fincentrum a OVB s nádhernou provizí 190 % ročního pojistného již při 20 letech pojistné doby. Rozkrýt poplatkovou strukturu tohoto produktu není vůbec jednoduché - důvody jsou nasnadě. Navíc je toto IŽP před klienty propagováno jako to „nej“ na trhu. A to zejména v případech, kdy pojistné přesahuje 4000 Kč měsíčně. Smutné.
  6. Mezi okrajové produkty, které nemají v popisované produkci šanci, pak patří: a) IŽP Allianz (Pastelka, Rytmus) s provizí 150%při 25 letech pojistné doby, b) IŽP Avivy (4life) s provizí 150 %, případně 165 %, ovšem při 35 letech pojistné doby, c) či provizně nejlépe ohodnocené IŽP u ING (U150) s provizí 165 % RP při 28 letech pojistné doby speciálně připravené pro OVB.

Poučný není ani tak aktuální stav, jako spíše vývoj rozložení produkce a její silná korelace vůči vzniku lépe provizně ohodnocených produktů.

TROCHA HISTORIE

Píše se rok 2002 a hlavním prodejním artiklem OVB jsou kapitálová životní pojištění (KŽP) od Kooperativy, Uniqy, Amcica a Winterthuru a zčásti též jediné IŽP od Winterthuru (AXA). Provizní ohodnocení IŽP Wininvest však bylo tehdy nižší než provize za KŽP, produkt byl velmi neflexibilní a nikomu se do investic příliš nechtělo.

Ve druhé polovině roku 2003 přichází hit let příštích: Clever Invest Z60 - první rozumné IŽP v nabídce OVB. Na trhu již byla také velmi prodávaná T150 od ING. Není náhodou, že Clever vymyslel a zavedl dnes vysoce postavený manažer původem z ING, který v době, než přestoupil z ING k Generali, také budoval vlastní síť. Dnes se mu v branži přičítá roztočení provizní spirály.

Clever byl velmi flexibilní produkt, obsahoval spoustu variabilních připojištění, byl dostatečně neprůhledný a profitoval i díky provizi na úrovni KŽP a vyšších. Provize u Z60 se totiž na počátku pohybovala kolem 140 % RP. Byla to naprostá bomba a produkce pro Generali šla okamžitě razantně nahoru.

I během roku 2004 produkce pro Generali nadále rostla a původním hvězdám portfolia OVB nastaly zlé časy. Kooperativa jde markantně dolů a Uniqa lehce klesá. Ke konci roku 2005 přichází alternativa v podobě prvního produktu Finance Life od Uniqy, tarif FLV35 s provizí 148 % RP při 21 letech trvání smlouvy.

Následuje snaha Kooperativy prorazit s levným IŽP - s první Perspektivou 3BN. Ovšem propagace produktu ze strany vedení sítě i centrály je mizivá a hledají se na něm spíše negativa. Ostatně provize 3BN ve výši 110 % ročního pojistného při 20 letech pojistné doby se zdá směšná.

Ještě v roce 2005 se Clever Z60 mění na Z65 s provizí 156 % RP a v roce 2006 následuje FLV35 přeměnou na E05 s nižší dobou storna, rychlejší výplatou provize a výší provize 153 % RP při 26 letech placení pojistného a více.

V tomto roce se objevuje konkurence ve formě pojištění Dynamik Plus od ČP s provizí 150 % RP a mezi poradci nepopulární značkou. Konkurence v pravém slova smyslu to zdaleka není.

DALŠÍ SPIRÁLA
Ta se objevuje až v druhé polovině roku 2006. Nejprve se jedná o marketingový upgrade Comfort Plus od AXY s navýšením provize na 150% RP a výrazným vylepšením produktu a jeho připojištění.

Silným hráčem se však stává zejména Profi Invest (Dynamik Plus s provizním bonusem a bez části KŽP) s fondy Conseq, neprůhlednou poplatkovou strukturou (management fee nezná nikdo!) a provizí 135 % při smlouvách bez pojistných částek a 175 % při smlouvách s pojistnou částkou 300 000 Kč a více.

Tento neuvěřitelný provizní skok byl interpretován jako benefit, který se nečerpá z peněz klienta, ale z marketingových zdrojů. Úsměvné. Méně veselý byl ovšem propočet, který snižoval hodnotu investice po 30 letech o neuvěřitelných 30 % při pojistné částce 300 000 Kč a pojistném kolem 12 000 Kč ročně.

Následně dochází velmi rychle k navýšení provizí u Z65 na 165 % RP a nakonec i u Uniqy, která trošku zaspala, ale v konečném efektu zareagovala stejně, navýšila také na 165 % při třicetiletých smlouvách.

V OVB dochází k postupnému přerozdělení produkce. Na konci roku 2006 obrovsky roste v produkci IŽP Česká pojišťovna a v roce 2007 se stává jasným leaderem.
 
Produkce Generali až do nástupu lépe provizně ohodnoceného Future výrazně klesá, a to až na 50% hodnot z roku 2006. Situaci zachraňuje především rodinné úrazové pojištění Generali Family. O poznání hůře pak v roční bilanci skončila Uniqa, která klesla až na třetinová čísla z let předchozích.

K SOUČASNOSTI JEN KRŮČEK

Provizní konkurenční boj však ještě více rozvířil příchod IŽP od Kooperativy. 4BN Perspektiva s provizí 180 % RP a transparentní poplatkovou strukturou (až na management fee fondů) se po přidání fondů Conseq okamžitě šplhá k velmi zajímavým číslům.

Reaguje Generali a Uniqa zavedením produktů s provizí 180 % RP. Především Generali tento tah prospěl a posunul pojišťovnu zpět na přední příčky. Smlouvu s OVB však vypovídá AXA. K radosti ostatních společností. Uvolňuje se tak totiž produkce, kterou je možné si rozdělit.

Přesto se celková produkce OVB, která po odchodu struktury Radima Lukeše nápadně poklesla z březnových 488 000 BJ na 306 000 BJ za letošní leden, drobí a klesá.

Jediným vítězem je Kooperativa. Ke konci roku 2007 se objevuje nový a již nečekaný hráč - AIG Amcico s produktem Amcico Invest. Reálně hrozilo, že Amcico bude silně spolupracovat s třídním nepřítelem Partners na Slovensku. A také k tomu došlo.

OVB v reakci na tuto skutečnost slíbila Amcicu produkci na Ukrajině (mimochodem stejně jako České pojišťovně, Generali a VIG) a samozřejmě také produkci v ČR a na Slovensku, pokud nabídne provizně zajímavý produkt.

Amcico se do prodeje v OVB dostává s provizí neuvěřitelných 190 % ročního pojistného při pouhých 20 letech trvání smlouvy. Přesto je produkt ze strany Fincentra i OVB prezentován jako poplatkový vrchol pro klienta.

Hovoří se o celkovém management fee 1 %, realitou je však u některých strategií poplatek až 2,5 % ročně (vzniká takto: 0,1 - 0,13 % fee pojišťovny + velmi podivný poplatek pojišťovny za správu ve výši 0,75 % ročně + TER fondů).

Určité fondy přiznávají management fee až 1,9 % podle informací ze stránek různých částí AIG ve světě. Nicméně strategie se vyplatila, a produkce během tří měsíců vzrostla na trojnásobek a určitě zamíří ještě výš. Otázkou je pouze: Komu vezmeme?

LAŤKA SE ZVEDÁ K 200 %

Česká pojišťovna však nespí a od 1. ledna 2008 navyšuje provize OVB za Profi Invest na 150 % základ s bonusem 30 % při splnění podmínky pojistné částky 300 000 Kč a pojistného 12 000 Kč ročně, tedy provize 195 % ročního pojistného. Při pojistné částce nad 150 000 Kč činí bonus 20 %, provize je tedy 180 % RP.

Nechápu, že poradce neudivují rostoucí provize a nižší čísla, která modelují klientům. Na druhou stranu vím, že masáž vedení dokáže být velmi silná a přesvědčivá.

Je zřejmé, že nový generální ředitel OVB Pavel Uzel jen potvrdí trend a strategii centrály OVB. Prvním hodnotícím kritériem tedy i nadále zůstane výše provizí a vedlejších plateb pro centrálu. Zájem o analýzu produktů, srovnávání či informační transparentnost dosud neprojevil.

Ostatně transparentnost a pravdivé informace panu Uzlovi mnoho neříkají. Nedávno jsem slyšel jeho vysvětlení určené top managementu jedné finanční instituce, proč si Partners mohou dovolit nižší provize a chlubit se tak kvalitními produkty. Nerozpakoval se uvést, že podvodným způsobem vybírají peníze přímo od klientů. Přitom Partners se jako jediná velká česká finančně poradenská společnost ochotně hlásí ke snížení provizí výměnou za nápadnější snížení poplatků v produktech. Cílem je zkvalitnit produkt a snad i celý trh.

Křeči pana Uzla se ovšem nelze příliš divit. Za vypovězení smluv s Partners slíbil produkci Wuestenrotu, Allianz, ČPP i dalším. Například pojišťovně Allianz ale OVB přinesla v lednu pouhopouhých 34 smluv a s plněním ostatních slibů je to podobné.

Zbožným přáním nás všech tak může být jen více inteligentních poradců a více finančních institucí, jež si uvědomí, že spolupráce s firmami jako OVB i přes lákavé sliby přinese dlouhodobě jen problémy, drahé produkty, nespokojené klienty a špatné jméno celému trhu.

Petr Borkovec působil od roku 2001 do roku 2007 v OVB, nyní je školitel Partners a vyučuje ekonomii na vysoké škole. Článek vyšel v časopise Finanční poradce.

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Zobrazit komentovanou zprávu

Kral | 4. 8. 2010 08:34

Nabývám stejného pocitu, že OVB nikdy neměla, nemá a ani mít analytické centrum nebude. Když vidím, jak moji nadřízení vybírají finanční produkty, chce se mi zvracet. Příklad: "Dobrý den, mám pro vás tu finanční analýzu, jak jsem dnes provedl s panem X." "Výborně, tak to dáme na Genio..." Bez toho aniž by záznam z analýzy trochu víc prošel, vypracoval mi za 5 minut projekt, který vypadal, jako by ho dělalo desetileté dítě. Působím ve firmě bezmála 3 měsíce a navzdory počátečnímu nadšení z trochu jiné práce, než jsem doposud dělal, mě firma stále více udivuje a mám čím dál tím víc chuť toho nechat a odejít.

+1
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Tomáš Sklenář | 6. 12. 2010 13:40

Celý článek jsem si přečetl a řádně zprocesoval. jakožto finanční poradce, který v OVB působí již rok, jsem značně ovlivněn již nabízeným portfoliem. Od začátku spolupráce moji práci odvádím poctivě a pečlivě, vždy jsem práci odvedl důkladně a individuálně. V mém počítači byste našli pouze staré projekty a žádné šablony. To, že někteří z nás jsou prodejci investičního pojištění, to je hlavní nedostatek. Nicméně ta výše těch provizí je zavádějící? Zkoušel někdo přepočítat hodinovou mzdu jednoho finančího poradce? Já, jakožto zodpovědný, a tedy i můj tým je zodpovědný, jelikož jsem k tomu byl vychován v prostředí kde pracuji, se věnuji každému klientovi i v rámci servisu. Žádného klienta neodkopnu po vyprovizování. U každého mám v jeho složce napsané následující termíny servisu. Tak si to modelově spočítejme. Na mé pozici mám při doporučeném IŽP za 6000 měsíčně provizi kolem 5 tisíc. Klientovi jsem věnoval hodinu na analýze a hodinu na poradenství. K tomu příprava portfolia 1-2 hodiny, příprava na servis 1 hodina. servisní schůzky mám u všech nastaveny na jednou až 4x ročně. počítejme průměr 2x za rok. Portfolio má na 25 let. to je tedy hodromady 25x2x2+4=104 hodin na jednoho klienta. celkový výdělek za smlouvu cca 6000. průměrná mzda 58 korun za hodinu. Pak že na tom kopáči jsou špatně,..

-1
+
-

Další příspěvky v diskuzi (52 komentářů)

Karel | 12. 6. 2012 20:20

OVB skola, kazdopadne je hnus konkurencniho boje jen hazenim blata. Financni poradenstvi vzdy bylo, je a bude predevsim o lidech. Pekny ze ma AXA takovou zasluhu na partners, rozhodne to nijak nesouvisi s tim co se tam bude psat za produkty ... Partners je jedna z mala spolecnosti na trhu ktera se da povazovat za konkurenci... Kazdopadne tato dravost je na skodu i z hlediska klientu, kdyz posloucham jak po nich chteji poradci 20 kontaktu jinak nevypracuji projekt a pod. Jinak co se rovnosti provizi tyka tak ma OVB provizi stejnou od vsech spolecnosti,neni duvod nijak poskozovat klienta. Pokud je poradce hlupak tak asi bude pri hypotece resit akorat IZP ... ale to je vec poradce a ne SPOLECNOSTI!!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomáš Sklenář | 6. 12. 2010 13:40

Celý článek jsem si přečetl a řádně zprocesoval. jakožto finanční poradce, který v OVB působí již rok, jsem značně ovlivněn již nabízeným portfoliem. Od začátku spolupráce moji práci odvádím poctivě a pečlivě, vždy jsem práci odvedl důkladně a individuálně. V mém počítači byste našli pouze staré projekty a žádné šablony. To, že někteří z nás jsou prodejci investičního pojištění, to je hlavní nedostatek. Nicméně ta výše těch provizí je zavádějící? Zkoušel někdo přepočítat hodinovou mzdu jednoho finančího poradce? Já, jakožto zodpovědný, a tedy i můj tým je zodpovědný, jelikož jsem k tomu byl vychován v prostředí kde pracuji, se věnuji každému klientovi i v rámci servisu. Žádného klienta neodkopnu po vyprovizování. U každého mám v jeho složce napsané následující termíny servisu. Tak si to modelově spočítejme. Na mé pozici mám při doporučeném IŽP za 6000 měsíčně provizi kolem 5 tisíc. Klientovi jsem věnoval hodinu na analýze a hodinu na poradenství. K tomu příprava portfolia 1-2 hodiny, příprava na servis 1 hodina. servisní schůzky mám u všech nastaveny na jednou až 4x ročně. počítejme průměr 2x za rok. Portfolio má na 25 let. to je tedy hodromady 25x2x2+4=104 hodin na jednoho klienta. celkový výdělek za smlouvu cca 6000. průměrná mzda 58 korun za hodinu. Pak že na tom kopáči jsou špatně,..
-1
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Svoboda | 19. 10. 2010 00:01

Když se podíváte komu FINMEG patří je jasné že se na OVB bude házet špína. Ostatně to samé dělá Fincentrum, Broker Consulting, jen jsem nenašel takovéhle hnoje psané někým z OVB. Že by to bylo tím, že jsou lepší???
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Justin Valeš | 28. 6. 2010 13:37

Vážení pan Borkovec je OVBácký kolaborant, který z důvodu své nenaplněné chamtivosti po penězích, kdy žádal po společnosti OVB nechutně více peněz, protože více jak 1 mil. Kč/měs. bylo p. Borkovcovi příliš málo, tak se spojil se svým kolegou, a zároveň s pojišťovnou AXA a založili vlastní společnost PARTNERS, kde je dnes "spolumajitelemquot;.Avše o čem Vám spravedlivý a vždy férový p. Borkovec zde dlouhosáhle píše, tak má stejným způsobem realizováno se společnosti AXA (u které je mimo jiné PARTNERS "vazalem", protože právě AXA financovala jejich předražené podnikatelské aktivity-což samozřejmě zaplatili klienti výše uvedené společnosti) a dále to samé v menší míře u AEGONu.Jednoduše a zkrátka --- uráží mne neustále číst pomluvné a zavádějící články o OVB od společnosti, která vznikla právě z ukradení a přetažení know-how OVB a především od člověka, který sám nemá zameteno před vlastním prahem !!!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

P.K. | 17. 5. 2010 23:57

myslim si ze nadavat na OVB, alebo PG je uplne trapne podla mna je jedno ci niekdo ma nejake centrum ci nema ... dolezite je to zi poradca mysli na dobro klienta, alebo na svoje. Miesto pisania dojemnych komentarov venujte cas svojim klientom zaujimajte o to ako sa im dari :)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Molnárová | 20. 2. 2010 11:55

HEzký den,zaráží mě onformace, že OVB nemá finančního analytika. OVB má celé analytické centrum v Kolíně n. Rýnem.Kde jste tedy k této informaci přišel, že analytika nemají?Děkuji
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Václav Valášek | 21. 2. 2010 13:46
reakce na Molnárová | 20. 2. 2010 11:55

Dobrý den paní Molnárová, můžete mi prosím jmenovat alespoň jednoho z odborníka z Kolína? Děkuji.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Kral | 4. 8. 2010 08:34
reakce na Václav Valášek | 21. 2. 2010 13:46

Nabývám stejného pocitu, že OVB nikdy neměla, nemá a ani mít analytické centrum nebude. Když vidím, jak moji nadřízení vybírají finanční produkty, chce se mi zvracet. Příklad: "Dobrý den, mám pro vás tu finanční analýzu, jak jsem dnes provedl s panem X." "Výborně, tak to dáme na Genio..." Bez toho aniž by záznam z analýzy trochu víc prošel, vypracoval mi za 5 minut projekt, který vypadal, jako by ho dělalo desetileté dítě. Působím ve firmě bezmála 3 měsíce a navzdory počátečnímu nadšení z trochu jiné práce, než jsem doposud dělal, mě firma stále více udivuje a mám čím dál tím víc chuť toho nechat a odejít.
+1
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

volodikv | 30. 9. 2009 23:49

Ani som sa nemusel pozrieť na koniec...rukopis naozaj pripomína ľudí od partners ktorých všetko čo vedia...alebo skoro všetko okrem podstatného a arogantného ohovárania akejkoľvek konkurencie naučilo práve OVB
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Houska | 18. 7. 2009 10:45

Vážený pane Borkovče,nejsem poradcem OVB TO NA UPŘESNĚNÍ.Ale zúčastnil jsem se základního školení u Partners a mohu jen říci-zameť te si před vlastním prahem a pak teprve kritizujte konkurenci.Co se týká provizí u vás,tak nemají všechny stejnou hodnotu pro vaše poradce.Jste obratný pisatel,ale nic víc a nic míň.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jiří Prášil | 4. 7. 2009 10:40

Jiří PrášilProvizní nákladovost není pro produkt nejdůležitější. Z dlouhodobého časového horizontu nehraje provizní nákladovost až takovou roli. Osobně si myslím, že by poradci měli porovnávat podle toho, co produkt může klientovi přinést. Produkt by se měl nastavit na potřeby klienta. Jestli produkt nesplňuje požadavky, je pro klienta zbytečný a nevyžehlí to ani nízká provizní zatíženost. Tím chci naznačit, že mohu vlastnit provizně dražší produkt, který je pro mě přijatelnější než produkt, který mě na začátku tolik provizně nezatížil.Například Dynamik i kdyby byl provizně nejlevnější produkt na českém trhu, nesjednal bych ho. Nemohu přece sjednávat produkt, který mi neprozrazuje poplatkovou strukturu. Poplatky jsou součásti produktu a klient by je měl znát, alespoň z části.Stejně tak jako bych nesjednal produkt, který je citelně slabý v plnění.Pokud je produkt provizně drahý, ale pokrývá potřeby klienta, mohu být seriozní a produkt mu slevnit. Rozdělím pojistné na dvě částky, na rizika a na mimořádné pojistné. Tím se provizní nákladovost poníží. Bohužel prakticky je to velice málo využívané a spíše se tlačí vše na běžné pojistné.Nechci tím samozřejmě říct, že vysoká provizní zatíženost je v pořádku. Myslím, že navyšování provizí je problém a problémem bude. Provize se budou zvedat a tím i storno doba.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Eva Malíková | 4. 8. 2009 17:38
reakce na Jiří Prášil | 4. 7. 2009 10:40

Souhlasím s panem Prášilem.Když vypracovávám projekt pro mklienta,je pro mne důležité aby řešil to co potřebuje,pokud má hypotéku,musím mu pokrýt hypotéku takovým jištěním aby se v průběhu let nedostal do fin.potíží, třeba důsledkem nemoci,úrazu nebo ztrátou zaměstnání..na to vše se snažím klienta připravit a vypracovat pro něj systém,který mu průběžně bude přinášet peníze a njistit ho rezervou.Provize jsou pro mne samozřejmě také zajímavé,je to plat za moji práci,ale já především chci s klientem dlouhodobě spolupracovat,to je pro mne přínos a pokud budu hledět jen na provize a klient mi v důsledku toho zkrachuje tak to pro mne tedy opravdu není efektivní přístup.Vždy sleduji to co je důležité pro klienta.Jestli někdo pracuje jinak ,je to jen jeho problém.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomáš Nádvorník | 19. 6. 2009 20:44

Dobrý den,k článku pana Borkovce je těžko co dodat..Snad jen že když někdo z klientů které znám začne nadávat, tak v OVB musejí drnčet okna............
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Eva malíková | 5. 8. 2009 11:58
reakce na Tomáš Nádvorník | 19. 6. 2009 20:44

V OVB tedy rozhodně okna nedrnčí,každý člověk má přece právo si stěžovat pokud není spokojen s provedením práce.To je jedna věc.Další věc je taková,že když klient nekomunikuje řádně se svým poradcem a něsdělí mu co si opravdu přeje i když se ho na to poradce ptá a naslouchá mu,je potom těžké klienta uspokojit.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Eva Nedomlelová | 15. 11. 2010 11:10
reakce na Eva malíková | 5. 8. 2009 11:58

To máte naprostou pravdu. Jsem zprostředkovatel této firmy a vím jak je těžké z lidí vytáhnout alespoň jeden záchytný bod. Navíc spousta lidí vidí IŽP jen jako običejnou pojistku. Dají se s tím ale dále dělat pokročilejší investiční záměry. Je to jen základ. Dále si myslím, že je to jen a jen o lidech. Každý finanční poradce nemůže být dobrý... To je prostě a jen obyčejná konkurence, se kterou se každý setkává denně.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ludvík Jaroš | 24. 3. 2009 10:36

Tak tohle je hustotka :) Ja pracuji u OVB par mesicu, a vzhledem k tomu ze kdyz neco delam, tak poradne..tak s timhle moc nesouhlasim.. sam sebe sem nikdy nepristihl ze bych svou provizi uprednostnil pred klientovou spokojenosti, proto mi to pripada dost podivne, ani k tomu nejsem veden, naopak v nasi strukture se umyslne poskozeni klienta, nebo obohaceni na ukor jeho spokojenosti dost tvrde tresta, coz z dlouhodobeho hlediska je 1000x lepsi, nezli se ted obohatit a pak cekat a strachovat az vam prijde storno, podle me sou ty kecy okolo provize, kdo kolik dostane atd. na nic..
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lukáš Krpel | 13. 3. 2009 11:18

Velice dobrý článek a je to u těchto společností "Obecný boj pro klienta", schválně uvozovky. Nastiňme si situaci, že absolutně špičkový produkt pro klienta bude od producenta, který sníží provize např. na 90%-myslí si někdo, že tento produkt budou tyto společnosti upřednostňovat? Sjednocení provizí na stejné úrovni je velice dobrý systém, který opravdu umožní pracovat s portfoliem produktů a vybírat z něj pro klienty. Naše společnost Broker Trust a.s. tento systém, včetně komplexního zázemí a služeb nabízí jak finančním poradcům, skupinám, tak také samostatným poradenským společnostem v ČR. Spolupráce pak umožňuje špičkové podmínky pro práci poradenské společnosti, poradce či makléře a to v široké paleté finančních produktů-cca 90% finančního trhu. S p. Borkovcem souhlasím v mnoha aspektech jeho článku a snad se potkáme i osobně.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr Falk | 25. 2. 2009 12:04

Petr Borkovec působil od roku 2001 do roku 2007 v OVB, nyní je školitel Partners a vyučuje ekonomii na vysoké škole. Článek vyšel v časopise Finanční poradceOd kdy na vysoké škole?to je vtip?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Čupr | 22. 7. 2009 17:14
reakce na Petr Falk | 25. 2. 2009 12:04

Zajímavé je, že partners vznikli odtržením celé struktury vybudované pod křídly OVB... Důvody proč se to tak stalo jsou více méně jasné;-) Jako vždy peníze... V součastnosti je na partners podaná žaloba a uvidíme jak to s nimi bude dál... Provize je až poslední číslo, o které se při modulaci řešení zajímáme a je to jen z informačních důvodů... Správný poradce, který se nechce stěhovat z města do města tohle musí vědět... Nevím co k takovýmto článkům partners vede, ale možná už je to s nima stejné jako s tou českou politikou... Hezký den všem...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr Falk | 25. 2. 2009 12:01

Petr Borkovec působil od roku 2001 do roku 2007 v OVB, nyní je školitel Partners a vyučuje ekonomii na vysoké škole. Článek vyšel v časopise Finanční poradce
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jiri Hornych | 17. 9. 2008 00:21

Dobry den, jako prvni chci podekovat za tento clanek, na ktery jsem nenarazil nahodou,hledal sem odpovedi na me vnitrni otazky. A tim mohu prejit rovnou k veci. Jsem zacinjici poradce u OVB a na muj prvni koncept byl mim ''nadrizenym'' doporucen Profi Invest, nacez jakozto novacek ve svete financi jsem si o tomto produktu chtel neco zjistit. Narazil jsem na tento clanek a cituji ''naivni predstavi poctiveho studentika'' se otrasli nejen v zakladech. Nastesti to vsak neubralo na me chuti pokracovat v teto cinnosti. Budu doufat ze i ja budu patrit mezi inteligentni poradce kteri se nenechaji zlakat vyssimy provizemi na ukor klienta. Patrim mezi lidi kteri vic nez touhou po penezich ridi svimi moralnimi zasadami a svedomim. Spoluprace s OVB mi , alespon sem zatim na zadne neprisel, neuklada zadne smernice proti mim zasadam a mohu se ve spolupraci s mim dlouholetym pritelem zamerit opravdu na to, jak urcitemu klientovi nabidnout to nejlepsi na trhu. Proto si myslim ze hazet lidi z te nebo te poradenske spolecnosti do stejenho pytle neni spravne. ProfiInvest sem nedoporucil a klintka ma v soucasne dobe jinou pro ni lepsi smlouvu. Dekuji panu Petru Borkovcovi za vycerpavajici a velmi , pro me poucny clanek. Omlouvam se za gramaticke chyby ale jeste nemam korektorku.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Roztočil | 14. 8. 2008 16:10

velice objektivni clanek, celkem jsem se dost nasmal :-) na druhou stranu pro laika je to velice dobry brainwashing, kde se nepohybuje v branzi, tak vsechno sezral i s navnadou. Skoda, ze se tu autor nerozepsal, jak AXA skemrala, aby se vratila do portfolia OVB, kdyz zjistila, ze ji psenka u Partners nekvete :-))) mali psi na ty velké budou za plotem vzdycky stekat, tedy do doby, nez ten velky vstoupi na jeho stranu plotu. No nic, nemam v popisu prace hanit konkurencni spolecnosti, preji prijemny zbytek dne
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Novotný | 16. 4. 2008 20:40

Dobrý den pane Borkovče,je zábavné Vás pozorovat. Vzpomínám si na Vaše masírování spolupracovníků a koncepty plné IŽP a najednou pan moralista:-) a Vaši proplacenost v OVB... Víte docela by mě zajímalo jak by reagovala Vaše struktura a spolupracovníci na zveřejnění techto čísel a Vaší práce, co Vy na to? Opravdu si s panem Lukešem myslíte, že jste všemohoucí a nemáte slabá místa... Tak to je chyba, velká chyba...chlapci, škoda měl jsem Vás rád a když jsem byl u Vás byli jste mým vzorem.Pamatujte si jeden z principů, který se nedá změnit, protože principy jsou neměnné je Co zaseješ, to sklidíš.Hodně úspěchů a méně závisti..
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Peter | 10. 4. 2008 11:15

Je zaujímavé že ohováranie produktov OVB pokračuje ďalej. Pritom donedávna Partnersgroup SR predávalo to isté Amslico ako OVB. Akurát Amslico zrušilo spoluprácu s PG. Radšej začnite robiť poriadne poradenstvo a nepredávať len a len AXU chlapci.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marek Hajn | 27. 3. 2008 11:04

Parádní článek, co víc na to říct. Jen ho šířit dál, aby si i jiní uvědomili, do čeho se občas nechají nevést... Pravda musí vyjít najevo a roznést se mezi veřejností, jinak se tyhle, v článku popisované, hrůzy budou dít dál.Díky Petře!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Laci S. | 26. 3. 2008 22:18

Dobrý deň prajem. Ako Vášho verného čitateľa a zároveň nadšenca v oblasti finančného poradenstva ma zaujala Vaša myšlienka že IŽP s rizikovým krytím je často výhodnejšie ako pravidelná investícia s rizikovkou. Mali ste na mysli výhodu nižších nákladov aleboiné výhody?Ak nákladov, tak je potom pozoruhodné že krytie tých istých rizík pri rovnakých poistných sumách predstavuje u samostatnom rizikovom či úrazovom poistenívyššie poistné ako u rizikového poistenia v rámci IŽP. Zároveň mi na poistnom trhu chýba produkt, ktorý by kryl riziko smrti, úrazu a kritickej choroby bez toho aby bol prepojený s IŽP. Pri existencii takého produktu by IŽP značne oslabilo svoju pozíciu. Neznamenalo by to však aj to, že prevažná časť peňažných prostriedkov, doteraz smerovaných do poisťovní by sa takto mala možnosť odkloniť priamo k správcom podielových fondov. Neznížilo by to príjmy poisťovní a finančných sprostredkovateľov ( vyplývajúce z uplatňovania poplatkovej politiky u IŽP)? Aký máte na to názor vy?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Aleš Pavelek | 27. 3. 2008 08:37
reakce na Laci S. | 26. 3. 2008 22:18

Dobrý den, je to tak. Rizikové krytí u IŽP je často levnější než v samostatném rizikovém pojištění. Proto i IŽP má na trhu svůj účel. Zvláště při platbách do 1000 kč měsíčně.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Slavomír Hiszký | 26. 3. 2008 21:02

Článek je moc hezký a pan Borkovec tohle vždycky uměl, nicméně pokud si dobře pamatuji, brainwashing přicházel i z vedení struktury Radima Lukeše. Prezentace Profi investu jako produktu který vymysleli Lukeš a Borkovec a jak je to super, že jsou tam opravdu (v té době) nejvyšší BJ. Další co se mi nelíbí PR založené na hanění OVB, to mi přijde trošku ubohé - ale třeba vymyslíte (David) i něco lepšího. A co se týká tvorby portfolií Partners tak bohužel není to tak slavné jak se píše. Na druhou stranu v byzbysu musí být ostré lokty a velice důležitou součástí byznysu je ovládat mínění správně volenými informacemi(media).Nicméně věřím, že alespoň něco Partners přinesou a věřím že úspěch za každou cenu nebudou prosazovat úplně všichni. Takže přeju hodně zdaru. Samozřejmě že si můžu vzpomenout i na další rozpory, ale nestojí mi to za to a myslím že to nebude mít ani správný efekt vzhledem k vloženému času.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

michal | 26. 3. 2008 14:42

Zaujímavé. Že o tomto pán Borkovec nenapísal už skôr. Napríklad vtedy, keď bol na pozícii regionálneho riaditeľa OVB
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Franta Stejskal | 26. 3. 2008 14:09

Tak to jsme rádi, že Partners mají maximálně "jen" 140% provize. Proč nemají třeba maximálně 100%? Ano, ve srovnání s OVB a dalších multilevelů je to pokles, ale pojišťovny mají i produkty s mnohem nižšími provizemi. Proč nepreferují tyto? Provizi přece platí klient. A kde je srovnání těchto exkluzivních produktů pro Partners? Pčipadá mi to, že OVB má svoje exkluzivní produkty a protože 100% provize je málo, tak Partners mají rovnež sovoje ne tak předražené produkty. To je celé kouzlo tohoto chvástání se o tom, jak Partner kultivují trh a nabízejí levné IŽP pro klienty. Je to jen marketing a tak, jako v OVB atd., se těmto marketingovým žvástům daří i u Partners. :-) Aby ne, když půlka Partners je z OVB.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Fredy | 25. 3. 2008 20:53

Dobrý den pane Borkovče. Takový odvážný a zajímavý rozbor jsem už dlouho nikde nečetl. Možná to na první pohled vypadá, jako praní špinavého prádla mezi poradci, ale v podstatě je to potvrzení mého postoje k IŽP. Odkryl jste karty nejen vašich konkurentů, ale přiznal jste upřímně i to, že Partners také občas "prodává" nevýhodné IŽP. I když, dle Vašeho vyjádření, jen v menším počtu. Nevím kolik lidí čte tento web a kolika lidem to otevře oči, ale i tak Vám za to patří dík. Vzal jste bouchačům zase pár argumentů, proč prodávat předražené IŽP.Musím uznat, že mě Partners, „nákupem“ části sítě OVB, mile překvapila. A zároveň přiznat, že jsem se mýlil v tom, že tito poradci nejsou schopni převýchovy.Což u jiné firmy, která „koupila“ Lišáky půjde asi dost ztěžka. Ti jsou líní a jejich kvalita je nízká.Škoda, že takový článek nejde umístit na titulní stránky nejčtenějších deníků.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 25. 3. 2008 22:59
reakce na Fredy | 25. 3. 2008 20:53

Fredy, k vaší poznámce, že nevíte, kolik lidí čte tento web - v pracovních dnech je to kolem 1700unikátních návštěvníků. Také víkendy jsou na FINMAG.CZ rušné, to nás čte kolem 1100 lidí. Pro představu, kupříkladu server Investujeme.cz měl podle dnes zveřejněných údajů v únoru v pracovních dnech v průměru kolem 1100 návštěvníků, o víkendech 530.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Borkovec | 25. 3. 2008 21:10
reakce na Fredy | 25. 3. 2008 20:53

:) Díky, Fredy. Myslím, že byste se divil, kolik OVBáků (osob) by chtělo dělat kvalitní práci s kvalitnějšími produkty a oni si často myslí, že to dělají, ale bohužel brainwashing ze strany centrály a následně komunikačně samozřejmě velmi schopných osobností top ředitelů je dokáže udržovat v přesvědčení, že to dělají a že lépe to nejde.Kdo "koupil" Lišáky? Vím, kdo "koupil" tragédy z HYPO SS. Tito lidé se skutečně velmi těžce něco učí.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Luboš | 28. 3. 2008 13:28
reakce na Petr Borkovec | 25. 3. 2008 21:10

Pane Borkovče!nevím co jste dělal v OVB, (úředně nakonec RD OVB) ale o žádném brainwashingu nelze mluvit. O výběru produktů ve většině případů rozhodují většinou obchodní vedoucí, nebo representanti III, většinou se rozhodují na základě očekávané kvality, ... to co tady stále publikujete je podružné...ČMSS nikdo nekoupil, ČMSS jen ví že OVB je nějaká síla se kterou je rozumný spolupracovat. HYPO bude sloučeno s Raiffeisen SS. Chci se zeptat, Vám se v Partners nedaří? Jinak si totiž nelze vysvětlit to Vaše vrčení a kousání do bývalého živitele... Zkuste konkurovat kvalitou a ne pomluvami!PS: Vaší řeč z FKT ještě pamatuji...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Max | 25. 3. 2008 21:22
reakce na Petr Borkovec | 25. 3. 2008 21:10

Myslím, že lišáky "koupili" Osobní finance plus...A s prvním odstavcem souhlasím bez výhrad!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej Hrachový | 25. 3. 2008 20:59
reakce na Fredy | 25. 3. 2008 20:53

Dobrý večer Fredy, jsem jeden z těch, kteří podle Vás byli "nakoupeni" ;.Musím Vám bohužel oponovat, ale jinak s Vaší reakcí souhlasím. Zase na druhou stranu je fakt, že byste to nebyl Vy, kdyby jste si trošku nerýpnul...Ale mám tenhle druh humoru rád, takže přeji hezký večer a dík za komentář.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

J. Záhada | 25. 3. 2008 16:32

Dobrý den, Váš článek mě docela zaujal, ale mám pár otázek. Všude píšete, že vámi nabízený produkt od AXY je poplatkově pro klienty výhodný. Nabízíte klientům jen tento produkt (samozřejmě po zjištění, že tento produkt potřebují) nebo využíváte i jiný podobné konstrukce, ale jiné společnosti? Pokud ano, tak i u těchto společností máte produkty s nižší provizi pro vás? Podle výčtu vašich partnerů usuzuji, že nabízíte i produkty jiných společností. Jak je to s vaší provizí u ostatních produktů? Děkuji J. Záhada
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Borkovec | 25. 3. 2008 18:50
reakce na J. Záhada | 25. 3. 2008 16:32

Dobrý den, dnes máme přes 30 partnerů a v portfoliu je tak několik stovek možných produktů - reálně se využije v měsíci přes 150 produktů v portfoliu našich klientů. V oblasti IŽP využíváme především naše exkluzivní produkty od AXY, AEGONu a AVIVY. Podobné exkluzivní produkty máme i v dalších produktových kategoriích. Exkluzivní znamená, že jsou pouze pro Partners - také z toho důvodu, že je nikdo jiný nechce, protože obsahují nižší provizi než je na trhu obvyklé, ale také jsou poplatkově přijatelnější. Máme samozřejmě k dispozici i další IŽP od ostatních pojišťoven v portfoliu, které většinou obsahují vyšší poplatky i provizi. U všech však vyplácíme stejnou výši provize jako u našich exkluzivních méně nákladových produktů. V některých těchto příkladech klient získává díky tomuto nějaký bonus. Nicméně neexkluzivní produkty se v oblasti IŽP využívají velmi málo.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

J.Záhada | 26. 3. 2008 00:09
reakce na Petr Borkovec | 25. 3. 2008 18:50

Dekuji za odpoveď. Souhlasím s Fredym, že IŽP je produktm který se dá nahradit jiným, případně více produkty (např. fondy, atd..), které jsou ještě méně poplatkově náročné. Je sice pravda, že v tom případě musí být klient více aktivní ve spravováni, ale to by mohl dělat i nějaký poradce. Ale pak je otázka zda by se takový poradce našel, protože přiznejme si to, že většina poradců to dělá pro peníze (i vy lákáte mimojiné nové poradce na vyšší provize) a např. z fondů asi moc vysokou provizy nemá. Podle mě by IŽP mělo být až tím posledním řešením. J. Záhada
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Borkovec | 26. 3. 2008 15:00
reakce na J.Záhada | 26. 3. 2008 00:09

To není úplně pravda. IŽP s rizikovým krytím je často výhodnější než pravidelná investice s rizikovkou. Samozřejmě při srování "spořící složky" IŽP a podílových fondů není, co řešit. Není také pravda, že lákáme na vysoké provize, ale spíše na spravedlivější přerozdělení provizí, které právě umožňuje využívat více pravidelné investice a být za ně slušně zaplacen. v první polovině letošního roku připravujeme několik investičních produktů (nikoliv přes pojišťovny), které toto umožní ještě více.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

J. Záhada | 27. 3. 2008 09:36
reakce na Petr Borkovec | 26. 3. 2008 15:00

Je pravda, že v některých vyjímečných případech je IŽP levnější. Bohužel nemám všemožné kalkulačky, kterymi asi disponuji poradci. Je samozřejme se koukat i na parametry samotného IŽP (jestli v pripade smrti vyplací naspořenou částku + pojistnou částku nebo jen to co je vyšší, atd.), kterých je na našem trhu asi hodně. Ale předpokládám, že každé IŽP ma různé výhody oproti těm ostatním. Proto by mě zajímal váš poměr v portfoliu IŽP od AXY a ostatnich.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Josef Uchytil | 27. 3. 2008 08:00
reakce na Petr Borkovec | 26. 3. 2008 15:00

Dovolím si podpořit slova pana Borkovce konkrétním propočtem:žena 30 let, PČ 500.000,- Kč, pojistné do nejmenovaného IŽP 1.000,- Kč/měs. na 30 letvedle toho RŽP u nejmenovaného ústavu za 125,- Kč (levnější jsem nenašel, navíc je s klesající pojistnou částkou!!!), do OPF zbývá 750,- Kč - vycházím totiž ze současné legislativy, tj. daňový odpočet IŽP 125,- Kč/měs. Zároveň ovšem počítám na konci se zdaněním výnosu u IŽP 15%, u OPF 0%.U obou variant počítám zhodnocení 7% p.a.,u OPF navíc 2% poplatek strhávaný průběžně.A výsledek po 30 letech?IŽP 870.000,- KčRŽP+OPF 865.000,- KčHlasy jako "u OPF se dají očekávat vyšší výnosy než u IŽP" mě spíše rozesmívají - potkávám se s klienty - běžnými lidmi. Pokud bychom před rokem místo IŽP kryli riziko smrti RŽP a zároveň začali pravidelně investovat do OPF, tři ze čtyř by už dnes měli svou investici prodanou, protože by z poklesu hodnoty své investice zpanikařili. A do dalšího investování by se pustili, až by viděli, že to "zase jde nahoru". Tento symptom nezkušeného investora hrozí u IŽP v nesrovnatelně nižší míře.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Fredy | 27. 3. 2008 15:48
reakce na Josef Uchytil | 27. 3. 2008 08:00

Dobrý den. Předpokládám, že při výpočtu IŽP uvažujete všechny poplatky pojišťovny. Z textu to vyznělo, že 7% "čistých" a u OPF mínus 2%. Pokud neuvedete zdroj výpočtů, který je možné ověřit, tak je to o ničem. Takto můžete "vypočítat" ;třeba to, že nejlepší pojištění na světě je Dynamik Plus Turbo....Proč porovnáváte IŽP a OPR + RŽP? Proč ne třeba IŽP, na jedné straně a na druhé RŽP a třeba akcie, certifikáty, nemovitosti.....V mnoha případech není nutné ani to RŽP.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Josef Uchytil | 27. 3. 2008 16:39
reakce na Fredy | 27. 3. 2008 15:48

Můj osobní názor je, že pro případ smrti potřebuje být zajištěn (tentokrát ve smyslu "pojištěn" )ten, na kom je v prvé řadě někdo jiný finančně závislý a zároveň nemá dostatečně velké rezervy (rozuměj finanční prostředky), které by ztrátu jeho příjmu po jistý čas pokryly.Co z toho logicky plyne?Člověk, který potřebuje být pojištěn pro případ smrti, by se se svými skrovnými prostředky neměl pouštět do certifikátů, přímé koupě akcií a rozhodně nemůže nakupovat nemovitosti.Tudíž bavíme-li se o prostém člověku se stotisícovou rezervou a hladovými krky doma, pak rozhodně má smysl porovnávat IŽP s RŽP+OPF.K poplatkům:Poplatky pojišťovny jsou ve výpočtu započítány všechny beze zbytku (adm.popl.20,-, inkasní 10,-, BOS 2%, poč.pod.jednotky nakupované 24 měsíců, poplatek 4% z PPJ strhávaný po celou dobu 30 let).Ve výpočtu uvažované RŽP je úvěrové pojištění jedné z největších tuzemských bank.Ke 2% jakožto vstupnímu poplatku u OPF - zvolil jsem skutečně zbytečně férový model strhávání vstupního poplatku - pokud by se totiž platil standardně z prvních investic, bylo by na konci 842.000,- Kč.Na druhou stranu, pokud bych čistě teoreticky počítal poplatek 0%, dostaneme se při 7% p.a. na "pouhých" 882.000,- Kč.Stranou stále zůstává otázka zdanění výnosu po oněch 30 letech. Nevěřím tomu, že OPF budou takto zvýhodněny "forever" a bude se dle mého názoru danit jak výnos z IŽP, tak z OPF případně ani jeden z nich...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Borkovec | 27. 3. 2008 16:01
reakce na Fredy | 27. 3. 2008 15:48

Fredy, právě naopak. Pan Uchytil to udělal dle mého až zbytečně férově, protože ta 2 % jsou vstupní poplatek u pravidelné investice a strhávaný postupně nikoliv předplaceně, což vlastně ani není možné, pokud by to mělo být portfolio s dlouhodobým potenciálem 7 % p.a. A k tomu zbytku? Proč ne akcie, nemovitosti. Není třeba zajištění atd. No comment. Kdo chce psa být, hůl si najde.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Miloš Götz | 26. 3. 2008 19:17
reakce na Petr Borkovec | 26. 3. 2008 15:00

Dobrý den. Co se týká IŽP, záleží na úhlu pohledu. To, že jedné strany IŽP není pro klienta to nejvýhodnější řešení, dokládá jednoduchá kalkulačka pravidelné investice a rizikovky. Ale co hraje pro ROZUMNĚ NASTAVENÉ IŽP - konzervativní lidé (většina lidí u nás) ´spoření s pojistkou´ přijímají lépe, než výše zmíněné a to je bohužel fakt - většina problémům s realizací portfólia je nepřístupnost lidí k čisté investici a je jedno jak je poradce v tomto případě zdatný. Jako doplňek portfolia IŽP hojně využívá většina poradců a je to rozhodně lepší, jak atak 30k pojišťováků a holek z kapitolu, které IŽP na tisícové částky prodávají jako ´nový spořící účet´. Navíc trojice AAA (aviva axa aegon) od Partners - to je Lexus proti škodováckým masám. Do dob placeného poradenství (a ta v hojné míře bude za dlouho) tu produkt jako IŽP bude, jde jen o to, jací lidé a za jakých podmínek ho vyprodukují a jak se bude využívat.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Nastas | 25. 3. 2008 12:11

A to se někteří "poradci" diví, že je lidi nazývají pojišťováky. Pro klienty by se měl uvádět nějaký jednotný parametr Jako je rpsn u půjček, aby klieti věděli co jim "poradci" nabízí.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

PJ | 25. 3. 2008 10:39

tiez podla mna velmi zaujimavy clanok, len nikde som sa tam nedocital, ze kolko % z rocneho poistneho teda maju dohodnute Partners...a sa mi tu natiska este jedna vec, v spojitosti s Partners na Slovensku, ze oni maju tiez rovnake provizie za vsetky IZP, ale ako mohli mat rovnakuproviziu za Axa T100P, ked sa vzdali provizie a Amslico Global Invest(podobny ked nie totozny produkt ako v CR), co je vraj velmi drahe ako tu bolo pisane...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Hromiacky | 26. 3. 2008 18:00
reakce na PJ | 25. 3. 2008 10:39

clanok ma v mnohom pravdu, obsahuje vsak par nepresnosti, no verim ze p. Borkovec uviedol vsetko podla svojich najlepsich znalosti. Clanok je o CZ, Amslico nie je Amcico, aj provizie aj produkty su odlisne.Treba pripomenut, ze proviznu spiralu na Slovensku doslova skokom posunula AXA v dec. 2006, co sa prejavilo v OVB prudkym rastom produkcie - samozrejme aj cez ludi dnes patriacich do Partners...Zo zaciatku mali Partners vyssie a na rozdiel od Amslica preddavkove provizie od AXA, no rozdiel zostaval vo firme, tak sa Amslico dostalo vraj na tretinu produkcie Partners. Po zavedeni Partner Invest a znizeni provizie a tym jednotiek (aj za Amslico) zostava rozdiel z provizie Amslica - co je uz dnes ale bezpredmetne. A je Partner Invest taky skvely produkt pre klienta? Mnohi poradcovia z Partners si uzavreli pre seba Amslico aj ked uz mali moznost si uzavriet Partner Invest. Zeby nevedeli co je dobre? Alebo poplatky nie su vsetko? Myslim, ze oba su to investicne dobre produkty a rozdiel uvidime o 20 rokov podla vykonnosti fondov
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Borkovec | 25. 3. 2008 16:45
reakce na PJ | 25. 3. 2008 10:39

Partners maji strop 140 % RP. Významná je také alokace (kdy se strhne klientovi) a délka storna. V případě Partners jsou standardní dva, ale i tři roky.Na Slovensku mají T100P a levný tarif AEGONu nově až od počátku roku 2008. Dle mých informací spolupráce s Amslicem je na nule a jedním z důvodů je právě i jiná filozofie.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jozef Puchon | 25. 3. 2008 09:59

velmi pekne napisany clanok,ale je tu jedna zasadna otazka. Su aj poradcovia Partners tak inteligentni,ze uprednostnia nizkonakladove produkty pravidelneho investovania pred IZP?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej Hrachový | 25. 3. 2008 12:21
reakce na Jozef Puchon | 25. 3. 2008 09:59

Dobrý den, pane Jozefe, můžu Vás ubezpečit že jsou a budou. Neskutečně si užívám zveřejňování pravdivých informací o produktech, provizích a způsobu práce jednotlivých společností na trhu. Každému takovému článku tleskám. Děkuji panu Borkovcovi a přeji hezký den.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Facebook

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!