Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: OVB a kvalita trhu

25. 3. 2008
 9 000
52 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Nabývám stejného pocitu, že OVB nikdy neměla, nemá a ani mít analytické centrum nebude. Když vidím, jak moji nadřízení vybírají finanční produkty, chce se mi zvracet. Příklad: "Dobrý den, mám pro vás tu finanční analýzu, jak jsem dnes provedl s panem X." "Výborně, tak to dáme na Genio..." Bez toho aniž by záznam z analýzy trochu víc prošel, vypracoval mi za 5 minut projekt, který vypadal, jako by ho dělalo desetileté dítě. Působím ve firmě bezmála 3 měsíce a navzdory počátečnímu nadšení z trochu jiné práce, než jsem doposud dělal, mě firma stále více udivuje a mám čím dál tím víc chuť toho nechat a odejít.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu
-
1
+

Diskuze

OVB skola, kazdopadne je hnus konkurencniho boje jen hazenim blata. Financni poradenstvi vzdy bylo, je a bude predevsim o lidech. Pekny ze ma AXA takovou zasluhu na partners, rozhodne to nijak nesouvisi s tim co se tam bude psat za produkty ... Partners je jedna z mala spolecnosti na trhu ktera se da povazovat za konkurenci... Kazdopadne tato dravost je na skodu i z hlediska klientu, kdyz posloucham jak po nich chteji poradci 20 kontaktu jinak nevypracuji projekt a pod. Jinak co se rovnosti provizi tyka tak ma OVB provizi stejnou od vsech spolecnosti,neni duvod nijak poskozovat klienta. Pokud je poradce hlupak tak asi bude pri hypotece resit akorat IZP ... ale to je vec poradce a ne SPOLECNOSTI!!

Nahlásit

-
0
+

Celý článek jsem si přečetl a řádně zprocesoval. jakožto finanční poradce, který v OVB působí již rok, jsem značně ovlivněn již nabízeným portfoliem. Od začátku spolupráce moji práci odvádím poctivě a pečlivě, vždy jsem práci odvedl důkladně a individuálně. V mém počítači byste našli pouze staré projekty a žádné šablony. To, že někteří z nás jsou prodejci investičního pojištění, to je hlavní nedostatek. Nicméně ta výše těch provizí je zavádějící? Zkoušel někdo přepočítat hodinovou mzdu jednoho finančího poradce? Já, jakožto zodpovědný, a tedy i můj tým je zodpovědný, jelikož jsem k tomu byl vychován v prostředí kde pracuji, se věnuji každému klientovi i v rámci servisu. Žádného klienta neodkopnu po vyprovizování. U každého mám v jeho složce napsané následující termíny servisu. Tak si to modelově spočítejme. Na mé pozici mám při doporučeném IŽP za 6000 měsíčně provizi kolem 5 tisíc. Klientovi jsem věnoval hodinu na analýze a hodinu na poradenství. K tomu příprava portfolia 1-2 hodiny, příprava na servis 1 hodina. servisní schůzky mám u všech nastaveny na jednou až 4x ročně. počítejme průměr 2x za rok. Portfolio má na 25 let. to je tedy hodromady 25x2x2+4=104 hodin na jednoho klienta. celkový výdělek za smlouvu cca 6000. průměrná mzda 58 korun za hodinu. Pak že na tom kopáči jsou špatně,..

Nahlásit

-
0
+

To máte naprostou pravdu. Jsem zprostředkovatel této firmy a vím jak je těžké z lidí vytáhnout alespoň jeden záchytný bod. Navíc spousta lidí vidí IŽP jen jako običejnou pojistku. Dají se s tím ale dále dělat pokročilejší investiční záměry. Je to jen základ. Dále si myslím, že je to jen a jen o lidech. Každý finanční poradce nemůže být dobrý... To je prostě a jen obyčejná konkurence, se kterou se každý setkává denně.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Když se podíváte komu FINMEG patří je jasné že se na OVB bude házet špína. Ostatně to samé dělá Fincentrum, Broker Consulting, jen jsem nenašel takovéhle hnoje psané někým z OVB. Že by to bylo tím, že jsou lepší???

Nahlásit

-
0
+

Nabývám stejného pocitu, že OVB nikdy neměla, nemá a ani mít analytické centrum nebude. Když vidím, jak moji nadřízení vybírají finanční produkty, chce se mi zvracet. Příklad: "Dobrý den, mám pro vás tu finanční analýzu, jak jsem dnes provedl s panem X." "Výborně, tak to dáme na Genio..." Bez toho aniž by záznam z analýzy trochu víc prošel, vypracoval mi za 5 minut projekt, který vypadal, jako by ho dělalo desetileté dítě. Působím ve firmě bezmála 3 měsíce a navzdory počátečnímu nadšení z trochu jiné práce, než jsem doposud dělal, mě firma stále více udivuje a mám čím dál tím víc chuť toho nechat a odejít.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Vážení pan Borkovec je OVBácký kolaborant, který z důvodu své nenaplněné chamtivosti po penězích, kdy žádal po společnosti OVB nechutně více peněz, protože více jak 1 mil. Kč/měs. bylo p. Borkovcovi příliš málo, tak se spojil se svým kolegou, a zároveň s pojišťovnou AXA a založili vlastní společnost PARTNERS, kde je dnes "spolumajitelemquot;.Avše o čem Vám spravedlivý a vždy férový p. Borkovec zde dlouhosáhle píše, tak má stejným způsobem realizováno se společnosti AXA (u které je mimo jiné PARTNERS "vazalem", protože právě AXA financovala jejich předražené podnikatelské aktivity-což samozřejmě zaplatili klienti výše uvedené společnosti) a dále to samé v menší míře u AEGONu.Jednoduše a zkrátka --- uráží mne neustále číst pomluvné a zavádějící články o OVB od společnosti, která vznikla právě z ukradení a přetažení know-how OVB a především od člověka, který sám nemá zameteno před vlastním prahem !!!

Nahlásit

-
0
+

myslim si ze nadavat na OVB, alebo PG je uplne trapne podla mna je jedno ci niekdo ma nejake centrum ci nema ... dolezite je to zi poradca mysli na dobro klienta, alebo na svoje. Miesto pisania dojemnych komentarov venujte cas svojim klientom zaujimajte o to ako sa im dari :)

Nahlásit

-
0
+

Dobrý den paní Molnárová, můžete mi prosím jmenovat alespoň jednoho z odborníka z Kolína? Děkuji.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

HEzký den,zaráží mě onformace, že OVB nemá finančního analytika. OVB má celé analytické centrum v Kolíně n. Rýnem.Kde jste tedy k této informaci přišel, že analytika nemají?Děkuji

Nahlásit

-
0
+

Ani som sa nemusel pozrieť na koniec...rukopis naozaj pripomína ľudí od partners ktorých všetko čo vedia...alebo skoro všetko okrem podstatného a arogantného ohovárania akejkoľvek konkurencie naučilo práve OVB

Nahlásit

-
0
+

V OVB tedy rozhodně okna nedrnčí,každý člověk má přece právo si stěžovat pokud není spokojen s provedením práce.To je jedna věc.Další věc je taková,že když klient nekomunikuje řádně se svým poradcem a něsdělí mu co si opravdu přeje i když se ho na to poradce ptá a naslouchá mu,je potom těžké klienta uspokojit.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Souhlasím s panem Prášilem.Když vypracovávám projekt pro mklienta,je pro mne důležité aby řešil to co potřebuje,pokud má hypotéku,musím mu pokrýt hypotéku takovým jištěním aby se v průběhu let nedostal do fin.potíží, třeba důsledkem nemoci,úrazu nebo ztrátou zaměstnání..na to vše se snažím klienta připravit a vypracovat pro něj systém,který mu průběžně bude přinášet peníze a njistit ho rezervou.Provize jsou pro mne samozřejmě také zajímavé,je to plat za moji práci,ale já především chci s klientem dlouhodobě spolupracovat,to je pro mne přínos a pokud budu hledět jen na provize a klient mi v důsledku toho zkrachuje tak to pro mne tedy opravdu není efektivní přístup.Vždy sleduji to co je důležité pro klienta.Jestli někdo pracuje jinak ,je to jen jeho problém.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Zajímavé je, že partners vznikli odtržením celé struktury vybudované pod křídly OVB... Důvody proč se to tak stalo jsou více méně jasné;-) Jako vždy peníze... V součastnosti je na partners podaná žaloba a uvidíme jak to s nimi bude dál... Provize je až poslední číslo, o které se při modulaci řešení zajímáme a je to jen z informačních důvodů... Správný poradce, který se nechce stěhovat z města do města tohle musí vědět... Nevím co k takovýmto článkům partners vede, ale možná už je to s nima stejné jako s tou českou politikou... Hezký den všem...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Vážený pane Borkovče,nejsem poradcem OVB TO NA UPŘESNĚNÍ.Ale zúčastnil jsem se základního školení u Partners a mohu jen říci-zameť te si před vlastním prahem a pak teprve kritizujte konkurenci.Co se týká provizí u vás,tak nemají všechny stejnou hodnotu pro vaše poradce.Jste obratný pisatel,ale nic víc a nic míň.

Nahlásit

-
0
+

Jiří PrášilProvizní nákladovost není pro produkt nejdůležitější. Z dlouhodobého časového horizontu nehraje provizní nákladovost až takovou roli. Osobně si myslím, že by poradci měli porovnávat podle toho, co produkt může klientovi přinést. Produkt by se měl nastavit na potřeby klienta. Jestli produkt nesplňuje požadavky, je pro klienta zbytečný a nevyžehlí to ani nízká provizní zatíženost. Tím chci naznačit, že mohu vlastnit provizně dražší produkt, který je pro mě přijatelnější než produkt, který mě na začátku tolik provizně nezatížil.Například Dynamik i kdyby byl provizně nejlevnější produkt na českém trhu, nesjednal bych ho. Nemohu přece sjednávat produkt, který mi neprozrazuje poplatkovou strukturu. Poplatky jsou součásti produktu a klient by je měl znát, alespoň z části.Stejně tak jako bych nesjednal produkt, který je citelně slabý v plnění.Pokud je produkt provizně drahý, ale pokrývá potřeby klienta, mohu být seriozní a produkt mu slevnit. Rozdělím pojistné na dvě částky, na rizika a na mimořádné pojistné. Tím se provizní nákladovost poníží. Bohužel prakticky je to velice málo využívané a spíše se tlačí vše na běžné pojistné.Nechci tím samozřejmě říct, že vysoká provizní zatíženost je v pořádku. Myslím, že navyšování provizí je problém a problémem bude. Provize se budou zvedat a tím i storno doba.

Nahlásit

-
0
+

Dobrý den,k článku pana Borkovce je těžko co dodat..Snad jen že když někdo z klientů které znám začne nadávat, tak v OVB musejí drnčet okna............

Nahlásit

-
0
+

Tak tohle je hustotka :) Ja pracuji u OVB par mesicu, a vzhledem k tomu ze kdyz neco delam, tak poradne..tak s timhle moc nesouhlasim.. sam sebe sem nikdy nepristihl ze bych svou provizi uprednostnil pred klientovou spokojenosti, proto mi to pripada dost podivne, ani k tomu nejsem veden, naopak v nasi strukture se umyslne poskozeni klienta, nebo obohaceni na ukor jeho spokojenosti dost tvrde tresta, coz z dlouhodobeho hlediska je 1000x lepsi, nezli se ted obohatit a pak cekat a strachovat az vam prijde storno, podle me sou ty kecy okolo provize, kdo kolik dostane atd. na nic..

Nahlásit

-
0
+

Velice dobrý článek a je to u těchto společností "Obecný boj pro klienta", schválně uvozovky. Nastiňme si situaci, že absolutně špičkový produkt pro klienta bude od producenta, který sníží provize např. na 90%-myslí si někdo, že tento produkt budou tyto společnosti upřednostňovat? Sjednocení provizí na stejné úrovni je velice dobrý systém, který opravdu umožní pracovat s portfoliem produktů a vybírat z něj pro klienty. Naše společnost Broker Trust a.s. tento systém, včetně komplexního zázemí a služeb nabízí jak finančním poradcům, skupinám, tak také samostatným poradenským společnostem v ČR. Spolupráce pak umožňuje špičkové podmínky pro práci poradenské společnosti, poradce či makléře a to v široké paleté finančních produktů-cca 90% finančního trhu. S p. Borkovcem souhlasím v mnoha aspektech jeho článku a snad se potkáme i osobně.

Nahlásit

-
0
+

Petr Borkovec působil od roku 2001 do roku 2007 v OVB, nyní je školitel Partners a vyučuje ekonomii na vysoké škole. Článek vyšel v časopise Finanční poradceOd kdy na vysoké škole?to je vtip?

Nahlásit

-
0
+

Petr Borkovec působil od roku 2001 do roku 2007 v OVB, nyní je školitel Partners a vyučuje ekonomii na vysoké škole. Článek vyšel v časopise Finanční poradce

Nahlásit

-
0
+

Dobry den, jako prvni chci podekovat za tento clanek, na ktery jsem nenarazil nahodou,hledal sem odpovedi na me vnitrni otazky. A tim mohu prejit rovnou k veci. Jsem zacinjici poradce u OVB a na muj prvni koncept byl mim ''nadrizenym'' doporucen Profi Invest, nacez jakozto novacek ve svete financi jsem si o tomto produktu chtel neco zjistit. Narazil jsem na tento clanek a cituji ''naivni predstavi poctiveho studentika'' se otrasli nejen v zakladech. Nastesti to vsak neubralo na me chuti pokracovat v teto cinnosti. Budu doufat ze i ja budu patrit mezi inteligentni poradce kteri se nenechaji zlakat vyssimy provizemi na ukor klienta. Patrim mezi lidi kteri vic nez touhou po penezich ridi svimi moralnimi zasadami a svedomim. Spoluprace s OVB mi , alespon sem zatim na zadne neprisel, neuklada zadne smernice proti mim zasadam a mohu se ve spolupraci s mim dlouholetym pritelem zamerit opravdu na to, jak urcitemu klientovi nabidnout to nejlepsi na trhu. Proto si myslim ze hazet lidi z te nebo te poradenske spolecnosti do stejenho pytle neni spravne. ProfiInvest sem nedoporucil a klintka ma v soucasne dobe jinou pro ni lepsi smlouvu. Dekuji panu Petru Borkovcovi za vycerpavajici a velmi , pro me poucny clanek. Omlouvam se za gramaticke chyby ale jeste nemam korektorku.

Nahlásit

-
0
+

velice objektivni clanek, celkem jsem se dost nasmal :-) na druhou stranu pro laika je to velice dobry brainwashing, kde se nepohybuje v branzi, tak vsechno sezral i s navnadou. Skoda, ze se tu autor nerozepsal, jak AXA skemrala, aby se vratila do portfolia OVB, kdyz zjistila, ze ji psenka u Partners nekvete :-))) mali psi na ty velké budou za plotem vzdycky stekat, tedy do doby, nez ten velky vstoupi na jeho stranu plotu. No nic, nemam v popisu prace hanit konkurencni spolecnosti, preji prijemny zbytek dne

Nahlásit

-
0
+

Dobrý den pane Borkovče,je zábavné Vás pozorovat. Vzpomínám si na Vaše masírování spolupracovníků a koncepty plné IŽP a najednou pan moralista:-) a Vaši proplacenost v OVB... Víte docela by mě zajímalo jak by reagovala Vaše struktura a spolupracovníci na zveřejnění techto čísel a Vaší práce, co Vy na to? Opravdu si s panem Lukešem myslíte, že jste všemohoucí a nemáte slabá místa... Tak to je chyba, velká chyba...chlapci, škoda měl jsem Vás rád a když jsem byl u Vás byli jste mým vzorem.Pamatujte si jeden z principů, který se nedá změnit, protože principy jsou neměnné je Co zaseješ, to sklidíš.Hodně úspěchů a méně závisti..

Nahlásit

-
0
+

Je zaujímavé že ohováranie produktov OVB pokračuje ďalej. Pritom donedávna Partnersgroup SR predávalo to isté Amslico ako OVB. Akurát Amslico zrušilo spoluprácu s PG. Radšej začnite robiť poriadne poradenstvo a nepredávať len a len AXU chlapci.

Nahlásit

-
0
+

Pane Borkovče!nevím co jste dělal v OVB, (úředně nakonec RD OVB) ale o žádném brainwashingu nelze mluvit. O výběru produktů ve většině případů rozhodují většinou obchodní vedoucí, nebo representanti III, většinou se rozhodují na základě očekávané kvality, ... to co tady stále publikujete je podružné...ČMSS nikdo nekoupil, ČMSS jen ví že OVB je nějaká síla se kterou je rozumný spolupracovat. HYPO bude sloučeno s Raiffeisen SS. Chci se zeptat, Vám se v Partners nedaří? Jinak si totiž nelze vysvětlit to Vaše vrčení a kousání do bývalého živitele... Zkuste konkurovat kvalitou a ne pomluvami!PS: Vaší řeč z FKT ještě pamatuji...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Můj osobní názor je, že pro případ smrti potřebuje být zajištěn (tentokrát ve smyslu "pojištěn" )ten, na kom je v prvé řadě někdo jiný finančně závislý a zároveň nemá dostatečně velké rezervy (rozuměj finanční prostředky), které by ztrátu jeho příjmu po jistý čas pokryly.Co z toho logicky plyne?Člověk, který potřebuje být pojištěn pro případ smrti, by se se svými skrovnými prostředky neměl pouštět do certifikátů, přímé koupě akcií a rozhodně nemůže nakupovat nemovitosti.Tudíž bavíme-li se o prostém člověku se stotisícovou rezervou a hladovými krky doma, pak rozhodně má smysl porovnávat IŽP s RŽP+OPF.K poplatkům:Poplatky pojišťovny jsou ve výpočtu započítány všechny beze zbytku (adm.popl.20,-, inkasní 10,-, BOS 2%, poč.pod.jednotky nakupované 24 měsíců, poplatek 4% z PPJ strhávaný po celou dobu 30 let).Ve výpočtu uvažované RŽP je úvěrové pojištění jedné z největších tuzemských bank.Ke 2% jakožto vstupnímu poplatku u OPF - zvolil jsem skutečně zbytečně férový model strhávání vstupního poplatku - pokud by se totiž platil standardně z prvních investic, bylo by na konci 842.000,- Kč.Na druhou stranu, pokud bych čistě teoreticky počítal poplatek 0%, dostaneme se při 7% p.a. na "pouhých" 882.000,- Kč.Stranou stále zůstává otázka zdanění výnosu po oněch 30 letech. Nevěřím tomu, že OPF budou takto zvýhodněny "forever" a bude se dle mého názoru danit jak výnos z IŽP, tak z OPF případně ani jeden z nich...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Fredy, právě naopak. Pan Uchytil to udělal dle mého až zbytečně férově, protože ta 2 % jsou vstupní poplatek u pravidelné investice a strhávaný postupně nikoliv předplaceně, což vlastně ani není možné, pokud by to mělo být portfolio s dlouhodobým potenciálem 7 % p.a. A k tomu zbytku? Proč ne akcie, nemovitosti. Není třeba zajištění atd. No comment. Kdo chce psa být, hůl si najde.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Dobrý den. Předpokládám, že při výpočtu IŽP uvažujete všechny poplatky pojišťovny. Z textu to vyznělo, že 7% "čistých" a u OPF mínus 2%. Pokud neuvedete zdroj výpočtů, který je možné ověřit, tak je to o ničem. Takto můžete "vypočítat" ;třeba to, že nejlepší pojištění na světě je Dynamik Plus Turbo....Proč porovnáváte IŽP a OPR + RŽP? Proč ne třeba IŽP, na jedné straně a na druhé RŽP a třeba akcie, certifikáty, nemovitosti.....V mnoha případech není nutné ani to RŽP.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Parádní článek, co víc na to říct. Jen ho šířit dál, aby si i jiní uvědomili, do čeho se občas nechají nevést... Pravda musí vyjít najevo a roznést se mezi veřejností, jinak se tyhle, v článku popisované, hrůzy budou dít dál.Díky Petře!

Nahlásit

-
0
+

Je pravda, že v některých vyjímečných případech je IŽP levnější. Bohužel nemám všemožné kalkulačky, kterymi asi disponuji poradci. Je samozřejme se koukat i na parametry samotného IŽP (jestli v pripade smrti vyplací naspořenou částku + pojistnou částku nebo jen to co je vyšší, atd.), kterých je na našem trhu asi hodně. Ale předpokládám, že každé IŽP ma různé výhody oproti těm ostatním. Proto by mě zajímal váš poměr v portfoliu IŽP od AXY a ostatnich.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+
1/2