Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Bankovní prostitutky a hypoteční upíři

„Ty máš na výběr,“ vzkazuje čtenáři/ divákovi slzící mladá prostitutka v nové reklamě. Propaguje neziskovku, která pomáhá obětem obchodu s lidmi? Omyl, jde o studentské konto.

Ponechme stranou kvality onoho účtu a podívejme se na sdělení reklamy. Kromě prostitutky je i verze s mladíkem za mřížemi. Banka se prý snaží motivovat studenty, aby přijali zodpovědnost za svoji budoucnost. Má tedy poselství být „s naším kontem takhle nedopadneš“?

To by bylo dost odvážné, už proto, že firmy se většinou snaží značku spojovat s pozitivními konotacemi. Ostatně asi proto není v reklamě logo banky, jen logo produktu. Pokud tahle strategie bude fungovat, třeba se příště dočkáme v reklamě na prací prášek zmlácené hospodyňky...

Mimochodem, není to první zkušenost oné banky s prostitucí. Loni si v její reklamě mladík užíval se zralou kurtizánou, která zosobňovala „půjčku bez rizika“.

Upíři staří a noví

V jiné reklamě hypotéku ztělesňuje upír. „Já vás nevysaju,“ vzkazuje upír–hypotéka a drží se za chrup, jenž mu vyrazila z úst potenciální klientka.

Působí komicky: plešatý, ve staromódním plášti ještě trochu zmačkaném z rakve. Jenže jak správně upozorňuje expert na „brakové“ žánry Ivan Adamovič, jde o zcela přežité pojetí upíra. Moderní upír není vetchý páprda. Moderní upír je mladý – věčně mladý.

Jak by taky upíři mohli být staří páprdové, když se upírství šíří kousnutím, a oběti kousnutí jsou převážně lepé děvy? V tom přece není špetka logiky! Staří upíři se báli česneku a proměňovali se v netopýry. Ti moderní se česneku vysmějí (ale stříbra se bojí, což je dobrý argument pro investici do této komodity). Proměňují se v mnohem děsivější věci, případně vyvádějí supermanské kousky. Stačí si vzpomenout na scény z filmů jako Blade nebo Od Soumraku do úsvitu.

Upír–hypotéka by tedy měl být vybaven alespoň samurajským mečem, jímž by rozsekal konkurenci na cimprcampr.

Foto: G2.cz

Aleš Tůma

Aleš Tůma

Pracuje jako analytik investic ve společnosti Partners. Absolvoval VŠE v Praze a v roce 2013 získal titul CFA (Chartered Financial Analyst). Během studií působil v ekonomických rubrikách Hospodářských novin a Aktuálně.cz... Více o autorovi.

Komentáře

Celkem 8 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK