https%3a%2f%2fwww.finmag.cz%2ffinance%2f261570-z-povereni-vyssich-mist
https://www.finmag.cz/finance/261570-z-povereni-vyssich-mist
https://www.finmag.cz/finance/261570-z-povereni-vyssich-mist
Z pověření vyšších míst?
Česká asociace pojišťoven se začala zbavovat image šedivé organizace hájící zájmy pojišťoven.
Asociace poprvé varovala veřejnost před pojišťováky, kteří se snaží vytáhnout z klientů peníze pod falešnými záminkami. Ti nejdrzejší si totiž začali domlouvat schůzky s klienty s tím, že je pověřila právě Česká asociace pojišťoven, aby nahradili nevýhodné smlouvy novějšími.
HURÁ, PROVIZE
„Česká asociace pojišťoven žádné oprávnění nikomu k prověřování pojistných smluv nevydávala, nevydává ani vydávat nemůže,“ ohradil se proti neetickým praktikám výkonný ředitel asociace Tomáš Síkora.
„Zprostředkovatelé se takovým argumentem snaží navázat kontakt s potenciálním zákazníkem, kterému posléze navrhují 'výhodnější' životní pojištění nebo jiný finanční produkt. Motivem tohoto jednání není prospěch klienta, ale získání nové provize za uzavření smlouvy.“ Bohužel, asociace pojišťoven nezjistila, která pojišťovácká nebo finančně-poradenská firma lživou strategii vymyslela.
NIC NOVÉHO
Něco podobného už tady bylo. Jedna velká česká pojišťovna už v roce 2004 za zděšeného přihlížení zbytku trhu ve velkém rušila staré, výhodnější smlouvy, a nahrazovala je novými. Tehdy její zástupci volali klientům, že se změnou legislativy po vstupu do EU musejí být staré pojistky nahrazené novými, „evropskými“. Zrušili původní smlouvy, čímž klienti přišli o většinu vložených peněz, a uzavřeli nové.
Pro představu, odměna zprostředkovatele za takovou lumpárnu je zhruba částka, kterou klient do životní pojistky vloží v průběhu dvou let. V mnoha případech díky „geniálnímu“ nápadu stratégů zprostředkovatelské sítě inkasovali pojišťováci tuto provizi opakovaně, zatímco klient už čtvrtý rok sype peníze takříkajíc do kanálu. Nové smlouvy navíc garantují téměř o polovinu nižší zhodnocení než ty staré.
Psáno pro Reflex
HURÁ, PROVIZE
„Česká asociace pojišťoven žádné oprávnění nikomu k prověřování pojistných smluv nevydávala, nevydává ani vydávat nemůže,“ ohradil se proti neetickým praktikám výkonný ředitel asociace Tomáš Síkora.
„Zprostředkovatelé se takovým argumentem snaží navázat kontakt s potenciálním zákazníkem, kterému posléze navrhují 'výhodnější' životní pojištění nebo jiný finanční produkt. Motivem tohoto jednání není prospěch klienta, ale získání nové provize za uzavření smlouvy.“ Bohužel, asociace pojišťoven nezjistila, která pojišťovácká nebo finančně-poradenská firma lživou strategii vymyslela.
NIC NOVÉHO
Něco podobného už tady bylo. Jedna velká česká pojišťovna už v roce 2004 za zděšeného přihlížení zbytku trhu ve velkém rušila staré, výhodnější smlouvy, a nahrazovala je novými. Tehdy její zástupci volali klientům, že se změnou legislativy po vstupu do EU musejí být staré pojistky nahrazené novými, „evropskými“. Zrušili původní smlouvy, čímž klienti přišli o většinu vložených peněz, a uzavřeli nové.
Pro představu, odměna zprostředkovatele za takovou lumpárnu je zhruba částka, kterou klient do životní pojistky vloží v průběhu dvou let. V mnoha případech díky „geniálnímu“ nápadu stratégů zprostředkovatelské sítě inkasovali pojišťováci tuto provizi opakovaně, zatímco klient už čtvrtý rok sype peníze takříkajíc do kanálu. Nové smlouvy navíc garantují téměř o polovinu nižší zhodnocení než ty staré.
Psáno pro Reflex
Nejnovější podcasty