Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: EU chce zakázat prodej spalovacích aut. Proč vám to může být buřt

24. 3. 2021
 169 090
97 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Úžasná demagogie, jedna lež za druhou a překroucení snad všech relevantních fakt! Celý elektrobyznys je čistě politické rozhodnutí bez ohledu na technické možnosti. Ekologicky je to totální nesmysl, škody na přírodě při těžbě surovin pro baterie jsou nevyčíslitelné a lodní doprava při převážení kontejnerů se surovinami, součástkami a elektroautomobily vyprodukuje 10x více emisí, než celá Evropa. Bez nesmyslných dotací (tedy darování peněz nás všech těm, kdo přemýšlejí "správně") by elektromobily byly naprosto neprodejné. Celé je to politicky, po bolševicku hnaný ekologický, ekonomický i technický nesmysl! Ale to nahlas neříkejte, mohli by jste mít problémy!

Nahlásit
-
458
+

Nejméně oblíbený příspěvek

Celá situace kolem elektromobilu asi jednodušší něž vypadá.
Shrňme si důvody pro:
1, i když ropa se zemním plynem dojde za několik desítek let, bohatne z ní jen několik států a potažmo arabů, kteří neví co s penězi a tak staví Dubaj a pod. Byl jsem tam a viděl nesmyslnost toho počínání a mrhání penězi.
2, závislost na těchto státech, potažmo Rusku.
3, čekat až nám dojde ropa a potom něco řešit je "sebevraždou" společnosti.
4, již dnes máme "přebytky" solární energie přes den a tak je lze spotřebovat např. dobíjením aut, když jsem v kanceláři a auto mám zaparkované na parkovišti. ( nazval bych to mobilními bateriovými úložišti).
5, již se pracuje na systému "bateriepacku", kdy přijedete na místo výměny baterií ( dnes benzínku) a tam vám vymění během 5 ti minut celý blok baterií za nabitý a váš vybitý nechají dobít a dostane ho výměnou auto, které přijede po vás za 30 minut. U AKU vrtačky taky nečekáte na nabití, ale máte druhou nabitou baterii. A tu vybitou dáte nabíjet.

A tak bychom mohli pokračovat dále.
Můžeme být i skeptiky a vypisovat zápory. To nechám na někom jiném.
Inženýři už vymysleli a vyrobili mnohé "divy".

V době vyrobení prvního tranzistoru také asi nikdo nepředpokládal, že budeme vyrábět procesory, jejichž strukturu bez elektronového mikroskopu není možné vidět.
A přece je běžně používáme.

Jsou věci, které ani já nechápu, např. vyrobit očkovací látku na vir, který nevidíme. Ale jsou mezi námi lidé, kteří to umí.
Pro mě proti tomu poskládat elektromobil s již dávno používaných dílů je "dětská" hračka.

Tak ahoj PESIMISTI.

Nahlásit
-
-91
+

Diskuze

To už tady zaznělo. Pak to někdo napadnul, že musíte započítat větší účinnost elktromotorů. A někdo další zase oponoval ztátama na vedení, trafech atd.

Ale v součtu máte samozřejmě praudu.

Nicméně, jak lze pozorovat na humanitních oborech a progresivně se to přelejvá i do technických oborů (na Západě určitě a k nám to míří také)
2 + 2 = 5

Pro neznalé Orwella a komunistické propagandy. To není výraz nedostatku logiky a inteligence. To je promyšlená psychologická zbraň, která má za účel zlomit lidskou mysl. Pokud vás donutí, nejen předstírat ale nakonec i uvěřit, že 2 + 2 je 5, tak nad váma mají absolutní MOC, protože již nejste bytost schopná vlastního uvažování.
Je to o ponížení.

A věřte mi post-modernismus má spoustu "teorií" jak vám nartat mozek. Od 'kritické teorie' až po relativismus.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
2
+

„Cokoliv přijde z Bruselu, musí schválit a včlenit do zákonů česká PS, jinak to nemůže platit.“
To bohužel není tak úplně pravda. Nařízení EK je (na rozdíl od směrnice, kterou lze vykládat jako povinné „doporučení“ k doladění PS) má „vyšší“ platnost než zákon. Jinak řečeno, pokud je lokální zákon v rozporu s nařízením EK, platí nařízení EK.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Já vám to věřím. Vzhledem k vašim zkušenostem by mě zajímal váš názor na vývoj elektromobilů. Nechcete k tomu něco napsat?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

V CR je asi řekneme 1 000 000 vozidel. Každe ma cca 100 kw ...nektery vic nektery min...ale pro vypočet mužeme řici že prumer je 100 kw.
Co to znamena ?
To znamena že ke svemu pohybu potřebuji cca 100 x 1 000 000 kilowatu = což čini 100 000 000 sto milionu kilowatu .
No a dal ?
No a dal soudruzi si zjistete nainstalovany vykon elektraren....nainstalovany vykon trafostanic....možnosti přenosove soustavy ....a naučte se jedno zakladni matematicke pravidlo :
1 + 1 = 2 ( a nikdy jinak )

Nahlásit

-
10
+

presne tak

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Tak když je to tolik užasné a skvele tak proč se to nutí lidem pod hrozbou sankcí pokut a jiných radovánek ?
Od ktere doby je vlastne nutné blaho lidem vtloukat do hlavy nasilím ?
Jestliže se jedná a přirozený pokrok proč tolik paragrafu ...zasedaní....komisí....proč tolik příkazů zákazů nařízení ...to je ten přirozený beh událostí ?
Když je to takova užasnacka dobrota proč musi mistr kuchař práskat bičem nad stravníky aby jedli ?
Pro vetší potešení z delikatesy....asi....podle idiotů asi ano.

Váš komentář je sice náležite pokrokový a dodržuje stranickou linii ...ano to uznávám ...ale podobne přiblblých a nedomyšlených stupidit jsem za svuj život již videl tolik že vas poznam po prvni vete .
Koho ?
No koho ...hloupé pseudointelktualni levičáky co svoji tupost schovavaji za jakoby rozšafnost a myslí si jak nejsou originalní.
Možná jsou ale ono na tom stejne nesejde ..nezaleží totiž až tak na one kyžené ( pro nekoho ) originalite
...( francouzsky vozy mohou vypravet že ) ...jako spíše na zdravem rozumu.
Tož tak.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
9
+

Trošku mě zaskočil počet Like u komentářů (200 plus).
Z toho vyplívá, že články rezonují nejlépe pokud obsahují:
a) auta
b) EU
c) zákazy
d) zelený šílence
e) buřty

Takže mi došlo, že tohle zelené nebo woke šílenství se vlastně propaguje samo a dobře se prodává. Takže ho v budoucnu uvidíme o hodně víc.

Nahlásit

-
3
+

Od devadesátých let pracuji v automotive, projektuji a stavím výrobní linky po celé Evropě, PSA, VW, BMW, Mercedes, Renault, Fiat a další. A prohlašuji na svou čest, že takové kraviny, které tvrdí autor článku jsem ještě neslyšel, neviděl a ani nečetl! Ví o tom starou belu.

Nahlásit

-
28
+

Už Vás tady rozebrali na prvočísla, ale stejně mi to nedá a ještě si šťouchnu: Emirát Dubaj nemá žádná ložiska ropy.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
4
+

Oni to přežijou. Pomůžou jim v tom masmédia a když to nevyjde tak co? Těch pár hlavonů dotanou teplý místečka v Bruselu a zbytek se může jít pást.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Chtěl bych mít Vaš optimismus. Naposled se tady masově protestovala za Husa, a to bylo po morový ráně a hladomoru. A vidle byly ještě furt účinná zbraň.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Nesmíte podle sebe posuzovat jiné. Vám možná stačí zavelet a už mašírujete kam je třeba. Mě se to netýká a týkat nebude, a drtivé většiny populace také ne. Asi vám uniká, že docela velká část populace bude mít v blízké budoucnosti citelnější ekonomické problémy. Včetně důchodců. Ale proč né, dejte nějakou konkrétní předpověď, kolik se prodá EV třeba 2025 a můžeme si to překopírovat do kalendáře na 31.12.2025. Uvidíme nakolik jste v obrazu.

Tak se opravdu těším na to, jak vy osobně se v nějaké partaji angažujete na ještě větším snížení životní úrovně vašich voličů. Ono od klávesnice se to sní pěkně, ale tím to také končí.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Cokoliv přijde z Bruselu, musí schválit a včlenit do zákonů česká PS, jinak to nemůže platit. A myslíte, že to nějaká partaj politicky přežije, že lidem především těm chudším seberou auto?
Ani Němci nejsou schopni naplnit své naivní představy, proto se také zvyšuje tlak těch alarmistických montáků. Jenže jim uniká, že si tím kopou vlastní hrob. Zákaz provozu spalovacích motorů, nebo sebrání aut běžné populaci je neprůchozí v Německu, natož v chudších zemích EU.

Proto se také používají plány jako třeba od 2035, protože každý politik kdo to navrhuje ví, že on to realizovat nebude, resp. že se to 100x překope.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Českou partaj netřeba zakládat, přijde to z Brusele...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Díry na silnici to umí detekovat, nebojte :)
Agresivní řidiče asi už moc ne, ale snad auto obohatí o rotační kulomet jako prevenci.
Amící mají docela problém s principem Flying red - auta můžou obvykle odbočovat do prava, ikdyž mají červenou. Což autopilot nedává.

Zda bude autopilot vůbec schopnej fungovat ve městě, se názory různí. Nejsa expert, tak nevím kam se přiklonit. Argumenty mají obě strany docela dobré. Jsem optimista.

Pokud to je technologicky možné, lze předpokládát radikální zlevnění dopravy a tím i ceny vozů. Důchodce si autopilota určitě pořídí. Sedí celej den na prd-li u TV, tak mu může auto zatim vozit ostatní důchodce po nákupech a přivydělávat. Poptávka po autech klesne a bude to tlačit cenu dolu.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Já netvrdim, že je to perspektivní. Na to nemám data. Jen jsem vznesl dotaz. A na investice moc chuti nemám, když musím 60% odevzdat na erár a jímá mě hrůza, kolik všech vyhlášek bych musel naštudovat, než se vůbec odvážím požádat o povolení otevřít si firmičku.

Z jízdného lidi hrůza jímat bude...ale to je asi tak všechno, co s tím můžou dělat. V Rusku mají aspoň maršutky jako alternativu k MHD. Tak to sem možná dorazí taky.

Díky za info ohledně Gaz-busů. O tom se v novinách nedočtu.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

To holt bude jako za komančů. Prostě mít auto nebudete a řvát taky nebudete, aby mohli děti na školu.

Těch 30Kč se zrušilo, protože na tom nikdo neměl mocenský ani ekonomický zájem.
Sr-lo to pacienty i doktory a farmaceutické firmy, protože míň návštev = menší kšefty. Těch 30 doktora nevytrhlo, když může za vypláznutí jazyka pojišťovně naúčtovat 60 Kč.

Na EV a OZE je ekonomický a mocenský zájem. Takže TV naprogramuje ovečky, aby na protestanty, demonstranty plivaly a hotovo. 80% bude hrdě zachraňovat planetu nebo potichu skřípat zubama - to je jedno. Rozhodně jich nebude tolik, aby něco změnily.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
2
+

Autonomní řízení je bezva, a tomu fandím. Ovšem autopilot, co bude bezproblémů fungovat na českých sídlištích a silnicích, to bude majstrštik. Ona ta US reálie se značně liší od té Evropské a už vůbec od té české. Ale je jasné, že během 10 let ty autopiloty 5 stupně budou. Jen netuším zda český důchodce z toho sídliště koupí auto za 2,5 M Kč bude nadále veselý.

EV je pouze hobby pro pobavení v příjmové kategorii, v které se pohybuji. Nedokáži si představit jak to kupují lidé s dvojnásobkem průměrného příjmu. A kolik že je těch ostatních, jak masová je to perspektiva?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Když je to tak perspektivní, stačí si založit firmu na vodíkovou infrastrukturu a zajisté zbohatnete. Protože jinak zůstane jen u těch pár experimentálních aut, co se u nás prodají. Jinak sám se těším až za 2 roky skončí záruka a podpora těch autobusů MHD na plyn, co se tam slavnostně nakupovali a sakra se muselo investovat do servisních dílen a depa. To budou lidi valit oči, jak bude muset zdražovat jízdné. Ono to začíná na drobnostech, třeba běžná tlaková hadice na plyn stojí 600 Kč, ale ta originál od dodavatele 3.400 Kč. A nezaměníte to. Nebo sranda s auty Tesla, nějakou hloupost necháte opravit mimo autorizovaný servis (což je za ranec), ráno dojdete k vypnutému autu, které prostě nerozjedete. Prostě smůla, licenční podmínky k použití zní jasně.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-2
+

Jasně, to je dopředu jasné, lidé budou u piva nadávat a pak sklapnou podpatky. Prostě místo auta za 300-400 k, sáhnou do peněženky a začnou kupovat auta za 700-900 k. No a důchodci odevzdají auta do šrotu a budou jezdit jen vlakem nebo MHD :)))) Třeba by o tom šla natočit pohádka.

Jen bych nesměl vědět co se stalo po zavedení 30 Kč u doktora, nebo jací tvrďáci byli ve vládách od převratu, když jim nějaká parta začala demonstrovat a vyhrožovat stávkou. Chtělo by to méně snění u klávesnice a všichni ti fandové EV a OZE se musí spojit a založit novou partaj, protože žádná z těch co míří přes 5% ve volbách si to do programu nedá.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
3
+

To jim bude prd platný. Protesty se potlačí - násilně nebo perzekucí (bloknou vám kredit, účet v bance, práci neseženěte) viz. AfD v D nebo Trumpisti v USA.

A nohama taky protestovat nemůžete - není kam utíkat. Pokud nechcete z deště pod okap tj. do Islámu, Ruskýho absolutismu , Africkýho kanibalismu nebo Čínskýho císařství, kde vás doslova rozeberou na orgány, když budete cvičit v parku.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
9
+

S tim parkováním a nabíjením by mohl výrazně pomoct hlavní důvod za produkcí TESLY. Rozvoj AutoPilota.
Auto Vás vyhodí před barákem a pojede se nabít o pár bloků nebo čtvrtí dál.
Ráno se auto probudí o něco dřív, aby pro Vás stačilo dojet.
Taxíky, Uber apod. o hodně zlevní, takže možná svoje auto nebudete, až tak potřebovat.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
3
+

Voni si dokonce roztavily hrnce a motiky atd.
Pak si Mao všimnul, že jim úrodu užíraj ptáci, tak je nechal vymlátit.....a úrodu jim pak sežral hmyz.
Génius.
A my na dietu z brouků pomalu přecházíme až nyní.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
4
+

Tohle všechno už tu bylo. Říkalo se tomu velký skok a tehdejší "komisař" se jmenoval Mao ce Tung. Mimo jiné nechal rolníky vyrábět ocel v lokálních hutích. Tohle státní řízení vedlo k hladomoru a milionům obětí. Ale samozřejmě, že to není problém, aby si každé město vyrábělo svou zelenou energii a tím nabíjelo auta. Stejně tak ti rolníci dokázali vyrobit svoji ocel, akorát pak neměli čas a sílu sklidit rejži. A ta ocel byla k ničemu.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
7
+

Vodík je mrcha. von Hindenburg

Jsou ty nádrže těžší než baterky?

A nenadnáší ten vodík? Že by jsme konečně měli mikro-vznášedla? :)

By mě zajímala celková komparace nákladů. Životnost, výroba, transport, účinnost atd.
Asi začnu googlit resp DuckDuckGo, abych pak měsíc nekoukal na reklamy s peroxidem vodíku nebo na Nissan Leaf.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

1. a 2. Závislosti na nich se stejně nezbavíte. Ropu potřebujete na plasty, do letadel a hlavně do tanků a jiných nástrojů války.

3. Stejná pitomina je zruinovat se při cílení na technologie, které se ukazují jako slepá ulička (solár, větrníky). Ropa, tim že je levná nám dovoluje investovat ušetřené prostředky do inovací. Pokud se uměle připravíme o tento zdroj levné energie, tak můžem paradoxně celý vývoj k něčemu lepšímu zabrzdit.

5. S Battery pack se eveidentně moc nepočítá. Všechny nový modely ho nemaj. Pokud ho budou mít, tak jen upozorňuju, že budete potřebovat několikanásobně víc baterek než aut. Jinak vám budou na některejch "benzínkách" chybět, než je stačíte rozvýst a dobít. A ty baterky jsou drahý.

Spoléháte, že na to někdo přijde. Se současným daňovým a legisltivním břemenem, o tom lze pochybovat. Nová technologie nevznikla od příchodu sociálního státu v 70. letech.

Mě až tak nevadí incentivy namířené proti spalovacím motorům apod.. Ve svobodné společnosti, bych na nich vysoudil kabát a donutil je netrávit mi vzduch, rozvrtávat půdu pod nohama a přitápět ve skleníku....kdybych byl zelenej jihádista.

Ale vadí mi dotace - byrokraticky zvolená cestička (a korupce) je obvykle slepá.
A hlavně mi vadí, že se neuvolňují ruce inovátorům - plošným snížením daňové a legislativní zátěže.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
6
+

>>> "1, i když ropa se zemním plynem dojde za několik desítek let, bohatne z ní jen několik států a potažmo arabů, kteří neví co s penězi a tak staví Dubaj a pod. Byl jsem tam a viděl nesmyslnost toho počínání a mrhání penězi."

Odhady se pohybují od desítek let po tisíce let. Vy jste si vybral extrém, který se vám hodí, ale reálně lze počítat, že při současné spotřebě vydrží zásoby ropy řádově stovky let.
Pokud by skutečně začalo docházet k poklesu těžby, tak poroste cena ropy, což samo o sobě přivede do hry nová řešení, která zatím nebyla kvůli ceně nabízena. To je totiž přirozený tržní proces, díky kterému se inovace začínají uplatňovat až ve chvíli, kdy kdy jsou tržně, tedy i ekologicky, výhodné. Jakékoliv násilné zavádění nových řešení je z principu neekologické, viz můj komentář níže.

Navíc inovace na základě tržních informací probíhají průběžně a plynule, na rozdíl o šokového násilného šílenství zelených euromagorů.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
9
+

Může nám to být buřt, protože to povede k novým žlutým vestám. Chudší Řekové, Portugalci, Makaróni, Frantíci, Španelové prostě na to nebudou mít a hromadná doprava je nijak nespasí.

Nahlásit

-
14
+

V tom máte pravdu, protože mnohem větší problém je, kolik motoristů má praktickou a běžnou možnost nabíjet své auto přes noc. Ve velkých městech je problém vůbec zaparkovat poblíž bydliště. Tak vidím jak se všude v trávě a na stromech povalují volné zásuvky. Nejlépe 380 V, aby se to stihlo nabít.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
4
+

Vodík je použitelný jen u velkých tahačů, lodí nebo lokomotiv. Prostě tam, kde není problém vést velkou těžkou nádrž sebou. Palivové články s dlouhou životností je jedna věc, ale třeba to, že vodík, jakožto nejlehčí prvek, dělá problémy s úniky ze své podstaty. U toho se fyzikální vlastnosti změnit nedají.

Je zajímavé, že některé aktivisty zatím nezaujalo, že uhlovodíkové palivo se dá snadno vyrábět průmyslově, s minimálními náklady, pomocí baktérií.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
4
+
2/4