Jsem naprosto přesvědčen, že soudružka ministryně Alena Juldová-Schillerová je opravdu schopna vykouzlit ("nominálních") peněz, kolik se jí zachce.
A kdo kouzlit může, tak dříve či později také kouzlit začne. Více a více. Jedinou obranou je EXIT, nehrát na jejím hřišti podle jejích cinklých pravidel. Její hřiště jí s klidem plně přenechat (nemá cenu bojovat s větrnými mlýny), ať si tam dělá, co chce. A hledět si toho, aby mě to ovlivňovalo co nejméně.
Nahlásit
-
15
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Richard Fuld|4. 9. 2019 13:58
Krypto"měny" nejsou žádný pokrok. Je to naopak návrat ke konceptu komoditních peněz, jen v digitální formě. Krypto"měny" představují návrat do středověku. :-)
Josef Fraj|6. 9. 2019 18:49| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 17:41
>>> "Připustíte-li, že vlastnictví lidské bytosti je možné, jste pak už jen kousek od barbarského pravidla, že člověk může vlastnit jiné lidi."
Připustíte-li, že vlastnictví výsledku vlastní práce je možné, jste pak už je kousek od barbarského pravidla, že jeden člověk může vlastnit majetek jiných lidí. Daně například, že?
Škoda, že nikdy nepochopíte, jak se tady ztrapňujete.
Pro ty ostatní, které to snad zajímá: pokud člověk nevlastni sám sebe, tak jsou jenom dvě další možnosti. Bud ho vlastní někdo jiný (skupina jiných), nebo patří všem.
Josef Fraj|6. 9. 2019 18:32| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 13:02
nějakou dobu jsem si to myslel, vzhledem k té servilní adoraci, ale pak kadrila napsala několik celkem inteligentních odstavců, což se vám za ty roky nepodařilo
Josef Fraj|6. 9. 2019 18:17| reakce na Jan Altman - 5. 9. 2019 16:09
To je jeden z důvodů, proč se panem Fuldou věšinou nebavím. Když mu dojdou argumenty, tak buď dělá mrtvého brouka nebo začne nadávat a urážet. Pro věcnou diskusi je naprosto nepoužitelný.
Jan Capouch|6. 9. 2019 18:05| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 17:32
Rozumějte tomu tak, že na jednom území mohou paralelně fungovat dva paralelní systémy. Muslimům vyhovuje ten jejich a Britům zase ten jejich. O konečném výsledku rozhodne demografie.
Jan Capouch|6. 9. 2019 18:03| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 17:29
Ne, ne a ne. Pokles cen je až reakcí na pokles důvěry způsobený především státními zásahy. Krize není způsobena absolutním nedostatkem peněz. Naopak spousta lidí i firem má peněz plné kapsy, jen se bojí vypustit je na nejisté moře. Mír a bezpečí jsou dostatečným lékem na jakoukoli krizi, žádná keynesiánská opatření nejsou zapotřebí. Pokles cen se vždycky zastaví, protože lidé chtějí užívat života, a ne živořit na hromadě zlata. Deflace vždycky narazí na úspory, na to, že ceny nakonec začnou být zajímavé i pro ty opatrné a spořivé.
Richard Fuld|6. 9. 2019 18:02| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 16:17
Tak se nad tím zamyslete. Pokud by si rozvojová země natiskla přes centrální banku peníze a těmi penězi by zaplatila místním, aby vybudovali tu infrastrukturu, co by se stalo? Země by měla vybudovanou infrastrukturu. Nic víc. Nebylo by to zadarmo. Postavili by si to sami.
Takže ano, pokud to takto udělají všechny země v Africe, budou mít vše co si tam vlastníma rukama vybudují. Pokud si to sami nevybudují, nebudou to mít a centrální banka si může natisknout peněz, kolik chce a stejně ničeho nedosáhne. Co je na tom divného?
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:53| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 16:11
Trh? Centrální banka rozhoduje o tom, co se bude dít na trhu se státními dluhopisy. Když rozhoduje trh, končí to absurdní a zbytečnou řeckou krizí. Už se ale v ECB poučili, nebo to tenkrát udělali schválně, že nechali panikáře panikařit.
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:49| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 15:17
Jde o rovné podmínky. Proč by měli daně platit jen někteří a to co se za daně pořídí by mohli využívat všichni. Jde o základní princip rovnosti a spravedlnosti.
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:48| reakce na Petr Bárta - 6. 9. 2019 14:15
Zavádět druhý peněžní systém je jako stavět stejnou celou síť dálnic. Nové peníze budou sloužit k témuž účelu jako ty již zavedené. Klidně si to obhajujte, ale obhajujete nesmysl.
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:44| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 16:08
Zaručeno nemáte nikdy vůbec nic. Jde o to mít šanci se svých práv domoci a tu Vám dává právní systém, a to taky není nijak 100% zaručeno, že se svých práv domůžete. Pořád ale lepší než holé bezpráví, bez jakékoliv šance domoci se jakýchkoliv práv.
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:41| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 16:00
Přirozené právo není zabudováno v paragrafech a samozřejmě se vyvíjí. Na to existuje spousta příkladu ve spoustě literatury.
Právní řád nikde neuznává, že každý je vlastníkem sebe sama. Na tom není vůbec nic přirozeného a ani to není přirozeným právem. Člověk má svobodnou vůli, když se rozhodne, že se poškodí nebo se zabije, tak mu v tom žádný zákon nezabrání, stejně jako nezabrání, když se rozhodne toto učinit jinému člověku (pak však nese právní následky). Svobodnou vůlí to ale končí. Člověk nemůže vlastnit člověka, tedy ani sám sebe. :-) Připustíte-li, že vlastnictví lidské bytosti je možné, jste pak už jen kousek od barbarského pravidla, že člověk může vlastnit jiné lidi.
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:31| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 15:27
Dezinflace je zpomalení inflace, tedy zde ještě ceny rostou. Deflace je pokles cen. Bez ohledu na to, jak to nazvete, tak to mělo na obyvatelstvo téměř celé planety ničivé účinky.
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:28| reakce na Jan Capouch - 6. 9. 2019 16:42
Ale od toho je přece kolektivní investování, fondy peněžního trhu, dlouhodobé investice do akciových fondů. To Vám dnes prodají v každé bance, jak rohlíky. :-) A já nikoho napospas nevydávám. Tržní prostředí si žádá v podstatě od každého, aby se stal tak trochu ekonomem a investorem v rozsahu, který se týká jeho osobních financí.
Nikdo nikoho nenutí, aby začal obchodovat intradenně a čelil tak profesionálním spekulantům. Dlouhodobé pravidelné a diverzifikované investice jsou lékem na většinu nástrah.
Koneckonců to vypadá, že nejobvyklejším způsobem zajištění na stáří, je u nás nákup nemovitosti na hypotéku. Ve stáří jako když najdete, když nebudete platit nájem a vyhnete se tak v podstatě likvidačním nákladům. Většině rodin stejně po zaplacení splátky hypotéky na nějaké investice už ani nezbudou peníze.
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:19| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 15:25
Přesně tak. Na tom ale není nic asociálního. Vítejte v kapitalistické realitě. Tedy s určitými socialistickými prvky typu pojištění vkladů. :-) Tržní vývoj cen (a inflace není nic jiného, než růst cen) jsou přece základem tržního hospodářství.
Jan Capouch|6. 9. 2019 17:18| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 12:01
Ten Vollgeld zní zajímavě, ala zalto je zlato. https://www.lidovky.cz/monitor-jana-machacka/machacek-vollgeld-svycarske-suverenni-penize.A180606_124243_monitor-jana-machacka_mber
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:13| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 12:48
Ty další problémy průběžného systému, na které poukazujete, jsou marginální.
Jaký výnos budou mít Vaše individuální soukromé investice, o kterých si plně rozhodujete sám? No přece takový, jaký Vy sám dokážete získat. :-) Portfolio managerem budete v tomto případě přece Vy sám.
Jan Capouch|6. 9. 2019 16:42| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 15:25
Přesně. Obyčejného střádala vydáváte napospas přesně těm banksterům, které tolik kritizujete. Protože chtít po prodavačce nebo zedníkovi investovat znamená uvádět je do situace, ve které jsou v obrovské nevýhodě proti profesionálnímu spekulantovi. A ti lidé nechtějí zbohatnou, chtějí jen své skromné jměníčko, které jim pomůže zvládnout stáří.
Jan Capouch|6. 9. 2019 16:34| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 13:01
Ale já přece neříkám, že je to super. Já jen konstatuji fakt. Ostatně progresivní příslušníci britské elity už upozorňují na to, že nezanedbatelná část britského obyvatelstva se šaríou řídí a že by to britský systém měl akceptovat.
Diskuze: Zdroje jsou! Vláda vykouzlila štědrý rozpočet
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Altman|2. 9. 2019 12:37
Nejméně oblíbený příspěvek
Richard Fuld|4. 9. 2019 13:58
Diskuze
Josef Fraj|6. 9. 2019 18:49| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 17:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|6. 9. 2019 18:32| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 13:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|6. 9. 2019 18:20| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 17:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|6. 9. 2019 18:17| reakce na Jan Altman - 5. 9. 2019 16:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 9. 2019 18:05| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 17:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 9. 2019 18:03| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 17:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 18:02| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 16:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 9. 2019 17:56| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 17:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:56| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 16:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 9. 2019 17:54| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 17:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:54| reakce na Michal Mrozek - 6. 9. 2019 14:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:53| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 16:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:50| reakce na Jan Capouch - 6. 9. 2019 16:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:49| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 15:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:48| reakce na Petr Bárta - 6. 9. 2019 14:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:44| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 16:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:41| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 16:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:33| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 15:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:32| reakce na Jan Capouch - 6. 9. 2019 16:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:31| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 15:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:29| reakce na Jan Capouch - 6. 9. 2019 16:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:28| reakce na Jan Capouch - 6. 9. 2019 16:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:19| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 15:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 9. 2019 17:18| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 12:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|6. 9. 2019 17:13| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 12:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 9. 2019 16:42| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 15:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 9. 2019 16:35| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 12:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 9. 2019 16:34| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 13:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 9. 2019 16:31| reakce na Jan Altman - 6. 9. 2019 16:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 9. 2019 16:24| reakce na Richard Fuld - 6. 9. 2019 13:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu