Ano. Nicméně já si netroufám odhadovat, co udělá zlato při příští krizi. A vlastně mě to ani nezajímá, protože mám investiční horizont delší, zlato je pro mne součástí 4. penzijního pilíře (technicky 1., protože na první tři jsem rezignoval). Tzn. kdyby zlato po vypuknutí příští krize naopak pokleslo (třeba proto, že ho investoři budou prodávat, aby pokryli margin cally na akciích), tak s chutí ve slevě přikoupím.
Srsly? Vy to vážně seriozně kupujete? Od těch obchodníků s medajlema??
Pokud pominu důvody které se zde podle pravidel nesmí psát, napadá mé jenom jeden: Vy pro ty zlaťákovce makáte! Tak jim prosím řekněte, ať mi nehází do schránky letáky, že nejsem ..... jejich cílová skupina!
Jan Capouch|22. 3. 2019 21:13| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 13:36
Co je špatného na obchodu s medajlema? Jsou to krásné kousky umění i řemeslné zručnosti. Ale je to spíš pro radost či jako spekulace na růst sběratelské hodnoty kvůli DPH. Nějaké mince mám a nepřijít děti a jiné koníčky , kupoval bych dál.
Jan Capouch|22. 3. 2019 20:59| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 15:27
Fyzické zlato není problém. S cenami "mávají" obchody a spekulace s "papírovým" zlatem, které zmiňoval první z expertů. Paradoxně v minulých letech prodeje fyzického zlata stoupaly právě při poklesu cen.
Jan Altman|22. 3. 2019 17:08| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 17:06
Kazdopadne at bude tlak jak chce velky, vzdy bude lepsi BTC mit, nez nemit. To je stejne, jako ruzni premoudreli odpurci zlata rikaji, ze pokud prijde velky prusvih (ala valka), tak ze budu rad, kdyz za zlato dostanu chleba, kus sunky a par vajec - poukazuji na to, ze za okupace to tak bylo, ze lidi z mesta dali zlate nausnice vidlakovi za husu. Tak nejak zapominaji dodat, ze furt lepsi to jidlo sehnat, nez nesehnat (za statni papirky).
Jan Altman|22. 3. 2019 17:06| reakce na Luděk Zdražil - 22. 3. 2019 17:02
Tak takovy zakon asi maji ve Venezuele take, ale sila ekonomicke motivace ho hrave pretlaci. A v Cine maji velkobratrsky dozor jak poleno a taky to proti BTC az tak moc nepomaha. Cinske politbyro asi kapitalove kontroly nezavedlo jen tak pro srandu kralikum, ale protoze si soudruzi mysli, ze to je pro ne dulezite. A presto to lidi (pomoci BTC) obchazej.
Luděk Zdražil|22. 3. 2019 17:02| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 16:10
Drzim Vam palce. Az bude BTC znamenat pro stat problém, stat zakroci, souhlasim s Vami. Zakroci dejme tomu tak, ze firmy povinne vest ucetnictvi budou mit ze zákona zapovezeno prijimat platby v BTC. To bude stacit. A to nebude KLDR, to bude "spravedlive" opatreni z demokraticky většinou zvolenych vlad.
Jan Altman|22. 3. 2019 16:10| reakce na Luděk Zdražil - 22. 3. 2019 16:00
Tak jasně. Pokud máte na mysli jen plané a neúčinné napsaní něčeho do zákona, tak pak ano, to můžou. Ale bude to lidem jen pro legraci. Je pravda, že takových zákonů dnes máme asi tisíce - někteří je nedodržují proto, že je považují za blbost, jiní proto, že ty zákony jsou absolutně nevymahatelné a většina je nedodržuje proto, že o jejich existenci ani neví (protože to při počtu těch zákonů a jejich neustálých změnách ani nejde).
Ale již několikrát jsem psal, že ten zákaz přijde tehdy, až BTC pro stát opravdu bude představovat významný problém. Tedy tehdy, až k němu lidé začnou intenzivně utíkat, protože pro to budou mít HROMADU PÁDNÝCH DŮVODŮ.
A když lidé mají důvody-motivaci něco dělat, tak nějaký jen tak nadhozený zákon bez faktické možnosti vynucování, je od toho neodradí.
Až zruší hotovost, tak lidé přeci nerezignují na ty důvody, kvůli kterým ji používali : - anonymní nákup věcí, které mají zůstat anonymní - od prostitutky přes viagru po trávu - úplatky - platby řemeslníkům za práci, bez dokladu a tedy s výraznou slevou - atd... těch důvodů je milion
Až zavedou na účtech úrok minus 5 procent a hotovost nebude existovat, tak do čeho lidé před tím de facto zdaněním zůstatků budou prchat?
Až zavedou nepodmíněný základní příjem (15 tis bezpracně pro každého), tak kdo v takové měně bude chtít držet úspory?
Až zavedou kapitálové kontroly (zákaz posílat převodem peníze do zahraničí), aby lidi nemohli před zápornými úroky utíkat tak, že si zřídí konto ve Švýcarsku a tam si peníze přepošlou, tak jak jinak lidi ty peníze do zahraničí dostanou?
Atd... těch důvodů používat BTC myslím bude hromada a žádný bezzubý zákon lidi neodradí.
Luděk Zdražil|22. 3. 2019 16:00| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 14:37
Proc by měly staty potlačovat BTC technicky když jim na to staci zákon a podpora volicu, danovych poplatniku, trocha zavisti, medialni masaz a par prikladu kriminálního zneuziti BTC pro prani spinavych penez.
Jan Altman|22. 3. 2019 15:42| reakce na Josef Novák - 22. 3. 2019 15:10
Ano. Nicméně já si netroufám odhadovat, co udělá zlato při příští krizi. A vlastně mě to ani nezajímá, protože mám investiční horizont delší, zlato je pro mne součástí 4. penzijního pilíře (technicky 1., protože na první tři jsem rezignoval). Tzn. kdyby zlato po vypuknutí příští krize naopak pokleslo (třeba proto, že ho investoři budou prodávat, aby pokryli margin cally na akciích), tak s chutí ve slevě přikoupím.
Jan Altman|22. 3. 2019 15:35| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 15:27
Tak to je vždy a se vším - jestli Soros či Buffett drží v nějaké velké firmě vysoký podíl, tak když by ho prodali, bude to mít velký vliv na cenu.
Nebo kdyby Čína, Japonsko či jiný velký držitel US dluhopisů začal masivně prodávat...
Akorát že kdyby se nějaká centrální banka zbavila zlata, tak to bude mít dopad hlavně na fatální pokles důvěry v její fiat měnu. Zatím to ale spíš vypadá, že i státy, které jsou v existenčních finančních potížích, tak raději udělají cokoli, než aby prodaly své zlato.
Jan Altman|22. 3. 2019 15:31| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 12:10
Věřte mi, že zvítězilo i ve srovnání s bankovkou EXISTUJÍCÍCHO státu. Položte si před sebe na stůl dvacetidolarovou bankovku a dvacetidolarovou minci z roku 1932. Nebudete věřit, že tehdy měly stejnou kupní sílu - a dnes je kupní síla té mince 66x vyšší, než té bankovky. Zázrak!
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 15:27| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 11:13
možná. Ale pak to taky znamená, že velké státy a hráči velikosti velkých států drží hafo zlata a můžou teda s kursem zlata mávat jak s taktovkou. Investore, zaplač si.
Jan Altman|22. 3. 2019 15:25| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 15:20
U dluhopisu dále hrozí riziko zdanění zisku a to zdanění je do budoucna nepředvídatelné. Dluhopis existuje jen v elektronické formě, je centrálně evidovaný. Těžko se tomu zdanění vyhnete. Kdežto zlato prodáte se ziskem a soudružka šilerová se o tom dozví jen dost těžko.
Obecně s majetkem, který je centrálně evidován, bude brzy dost problém, až stát nedostatek peněz začne řešit výrazným zdaněním majetku. Až začnou docházet peníze na penze, stát bude zoufale zkoušet prostředky získat úplně všude a tam, kde je majetek evidovaný, budete první na ráně (proto jsem skeptický i k nemovitostem).
Jan Altman|22. 3. 2019 15:20| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 15:00
Ale no tak. Státní dluhopis má dnes často výnos záporný i nominálně plus u něj hrozí riziko defaultu, nebo alespoň haircutu (a není to žádná exotika, stačí si vzpomenout na řeckou krizi). Jak asi může dojít na haircut u zlata?
Josef Novák|22. 3. 2019 15:10| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 11:24
Na vrcholu minulé krize stála unce asi 1.800 dolarů, u nás asi 32.000 korun. Teď stojí asi 1.300 dolarů a u nás asi 31.000 korun. Kam se vypařilo těch 500 dolarů, nebudu řešit. Koho to zajímá, ať se zeptá v ČNB. Nicméně obecně se má za to, že krize jsou cyklické, a že další je na spadnutí. Kdo umí počítat, ať si spočítá, kolik korun bude stát unce, když se dolarová cena vrátí jenom tam, kde byla na vrcholu minulé krize.
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 15:00| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 11:06
nepříjemné je, že při ofiko 2% a reálné 8% inflaci zlato v poslední době vytváří ještě míň hodnot, než ten státní dluhopis. Odhadl bych to na -2% ofiko a -8% reálně :D
Anebo vážněji: Lidi, jak chcete investovat, když nechápete ani elementární koncept dominovaného rozhodnutí?
Jan Altman|22. 3. 2019 14:45| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 12:36
USA 1971: $35 za unci. O 48 let později $1300 za unci - a to se nestal během té doby žádný zásadní průšvih (státní bankrot, hyperinflace, převrat, ...). Nestane se dalších 30 let? Jste si jist? Já jsem si naopak skoro jist, že přijde rušení hotovosti, výrazně záporné úroky, rozhazování peněz z vrtulníku, MMT (minimálně něco z toho), překročení únosné meze zadlužení, státní bankroty, demografická katastrofa (a snaha státu na penze a zdravotnictví peníze sehnat kde se dá a jak se dá), atd...
Ale jasně, pokud na vás zlato roste moc pomalu, zkuste bitcoin (kde byl před 5ti lety a kde je dnes!) :)
A nebo samozřejmě zůstaňte u koruny, eura, řeckých dluhopisů a akcií italských bank (nebo jakkoli jinak, on takový bankrot Itálie bude mít dopad i na korunu a euro, i na akcie německých bank, a na francouzský dluh) a doufejte v zázrak. Je to samozřejmě na individuální úvaze každého jednotlivce.
Jan Altman|22. 3. 2019 14:37| reakce na Luděk Zdražil - 22. 3. 2019 12:51
O možnosti zakázat bitcoin už se diskutovalo na X místech Y-krát. A ono to není tak jednoduché - zejména pokud nechcete dojít s represí až do stavu KLDR. Navíc ten pokus o zakazování přijde tehdy, kdy lidi do BTC začnou hromadněji utíkat, protože k tomu budou mít silnou motivaci, daleko silnější, než dnes (třeba po zrušení hotovosti, nastavení záporných úroků, rozhazování peněz z vrtulníku, aplikaci MMT).
Ani komunistické represi se nepodařilo efektivně lidi odradit od držení dolarů a marek. Každý, kdo na to měl (vydělával víc, než utratil), se snažil (úspěšně) pořídit si západní měnu, případně zlato. A potlačit bitcoin je technicky o několik řádů těžší, než potlačit vexl s markama.
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 13:36| reakce na Josef Fraj - 22. 3. 2019 13:21
Srsly? Vy to vážně seriozně kupujete? Od těch obchodníků s medajlema??
Pokud pominu důvody které se zde podle pravidel nesmí psát, napadá mé jenom jeden: Vy pro ty zlaťákovce makáte! Tak jim prosím řekněte, ať mi nehází do schránky letáky, že nejsem ..... jejich cílová skupina!
pokud má někdo po babičce ještě tu původní, tak její sběratelská hodnota bude asi o dost vyšší, ale v tom se nevyznám
ale lidé si investiční mince nekupují proto, aby koupili za 30500,- a prodali za 30900,-. Kupují si je jako ochranu proti podvodným fuldopenězům a pro případ krachu současného zlodějského finančního systému. V takovém případě vzroste cena zlaté mince řádově.
Luděk Zdražil|22. 3. 2019 12:51| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 11:13
A oni tu sílu měli, mají a mít budou, v tom je problém toho příběhu kdy pravda, logika, svoboda a BTC by měly zvítězit nad lží, závistí, mocí a legislativou. Kde berete tu jistotu a nekonečný optimizmus, že státní moc nezneužije své mocenské nástroje a nepostaví BTC (např.) mimo zákon ? Jistěže jim lehce uniknete - ale to budete muset žít někde v Gronsku (v lepším případě) a tam se můžete kochat svými BTC. Fandím Vašemu vidění světa, spravedlivému hněvu a držím Vám palce. Ale 50 % voličů se nikdy nedozví o BTC, 20 % se dozví, ale princip nepochopí, dalších 20 % pochopí ale neuvěří. Zbývá 10 % a ti to nevytrhnou.
Ona to samozřejmě nebude tištěná měna, ale epeníze pod kompletní kontrolou, protože vse ostatní bude oznaceno za menu používanou pro kriminalni ucely a obchazeni danovych povinnosti.
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 12:36| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 12:24
no, nevím jestli jsem se s tou gratulací neunáhlil. Ano, cena zlata je teď něco málo pod tisícovku za gram a zlatá Procházkova stokoruna má 33.8753 g. Ale zatímco kurs se týká ryzosti 999-1000, císařpán garantuje nějakých 900.
Takže vpravdě má jakousi sběratelskou cenu. Ale pokud je na té Vaší třeba poškrábanej frňous jeho císařské milosti, pak se za tu gratulaci vomlouvám. Moc nepomůže ani roztavit, on i ten punc bude něco stát.
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 12:24| reakce na Josef Fraj - 22. 3. 2019 11:17
takže 300 násobné zhodnocení za něco přes 100 let, dejme tomu 120. Průměrné zhodnocení 4,8% za rok. V posledních třiceti letech spíš míň, ale i tak gratuluji.
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 12:17| reakce na Jan Capouch - 22. 3. 2019 09:42
mimochodem, nevím, kdo Vám tu historku nakukal a nevím, co Vám chce prodat, ale bacha na něj! Chce Vás napálit! Říšská marka byla v Německu zavedena 1924!
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 12:10| reakce na Jan Capouch - 22. 3. 2019 09:42
tak ve srovnání s bankovkou neexistujícího státu zlato zvítězilo. Gratuluji!
Velmi moudré rozhodnutí bylo rovněž koupit zlato a nikoli DDR marku. Pro budoucnost bych se vyvaroval dlouhodobého uchovávání (desítky a více let) většího množství kapitálu v českých stokorunách.
Jan Altman|22. 3. 2019 11:24| reakce na Josef Fraj - 22. 3. 2019 11:17
Přesně. A to ta koruna za těch 100 let prošla několika "škrtáními nul", aby se její kupní síla zvýšila. Počínaje Rašínovým kolkováním a pálením peněz až po komunistickou měnovou reformu. Přesto všechno 100 korun tehdy = 30 tisíc Kč dnes.
Josef Fraj|22. 3. 2019 11:17| reakce na Jan Capouch - 22. 3. 2019 09:42
Přesně tak. Zlatá rakouská stokoruna stojí dnes cca 30 tisíc fuldopeněz. Z papírové byste si mohl tak leda udělat záložku do "Tragické historie účetních peněz".
Zvláštní je, že ten, kdo je v čele kritiků zlata (centrální banky a na ni napojení "ekonomové"), ho sám zdaleka nejvíce hromadí.
Prostě "lidi vy tomu nerozumíte, tak raději hromaďte potištěné papírky, ale my budeme hromadit zlato - tak nám v tom nepřekážejte tím, že ho budete kupovat taky".
A ti samí centrální bankéři stlačují úroky-výnosy hluboko pod inflaci, provádějí různé QE a plánují vrtulníkové peníze, silně záporné úroky, rušení hotovosti a MMT.
Dobře vědí, že aby z těchto politik oni a jejich zřizovatel-stát měli nějaký prospěch, tak ta jimi manipulovaná a tisknutá měna musí být široce akceptována, lidé nesmějí přecházet ke konkurenci. Mít tiskárnu na peníze je výhodné jen tehdy, když máte sílu všechny ostatní donutit tu vaši měnu používat. Protože pokud vám ovečky začnou utíkat jinam, je vám tiskárna k ničemu - je to pak jako byste si tiskli "peníze" do Monopolů či Dostihů a sázek.
Diskuze: Očima expertů: Zlato, pojď na to
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Altman|22. 3. 2019 15:42
Nejméně oblíbený příspěvek
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 13:36
Diskuze
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 22:22| reakce na Jan Capouch - 22. 3. 2019 20:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|22. 3. 2019 21:13| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 13:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|22. 3. 2019 21:07| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 12:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|22. 3. 2019 20:59| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 15:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 17:08| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 17:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 17:06| reakce na Luděk Zdražil - 22. 3. 2019 17:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Luděk Zdražil|22. 3. 2019 17:02| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 16:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 16:10| reakce na Luděk Zdražil - 22. 3. 2019 16:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Luděk Zdražil|22. 3. 2019 16:00| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 14:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 15:42| reakce na Josef Novák - 22. 3. 2019 15:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 15:35| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 15:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 15:31| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 12:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 15:27| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 11:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 15:25| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 15:20
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 15:20| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 15:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Novák|22. 3. 2019 15:10| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 11:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 15:00| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 11:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 14:45| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 12:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 14:37| reakce na Luděk Zdražil - 22. 3. 2019 12:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 13:36| reakce na Josef Fraj - 22. 3. 2019 13:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|22. 3. 2019 13:21| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 12:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Luděk Zdražil|22. 3. 2019 12:51| reakce na Jan Altman - 22. 3. 2019 11:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 12:36| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 12:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 12:24| reakce na Josef Fraj - 22. 3. 2019 11:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 12:17| reakce na Jan Capouch - 22. 3. 2019 09:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|22. 3. 2019 12:10| reakce na Jan Capouch - 22. 3. 2019 09:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|22. 3. 2019 12:03| reakce na Jan Capouch - 22. 3. 2019 09:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 11:24| reakce na Josef Fraj - 22. 3. 2019 11:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|22. 3. 2019 11:17| reakce na Jan Capouch - 22. 3. 2019 09:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|22. 3. 2019 11:13
Nahlásit