Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Ctrl + C, Ctrl + V. Plagiátoři na vysokých školách

20. 3. 2019
 7 373
46 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Stačilo by, pokud by si lidé, kteří mají na starosti organizaci vysokého školství, jasně definovali cíle, kterých má vysoké školství dosáhnout, a prostředky, které k dosažení takových cílů vedou.

Cíle vš školství definovány v současnosti nemáme, ale implicitně je lze zpětně dovodit z prostředků. Zmíním dva, které považuji za hlavní. Prvním implicitním cílem je dosažení co nejvyššího počtu vš studentů (prostředek: platba na studenta). Druhým implicitním cílem je produkce akademického smetí, které nikdo nečte (prostředek: kritérium publikační činnosti).

Oba tyto implicitní "cíle" jsou naprosto debilní, přeloženo slabomyslné. Ze slabého myšlení - v tomto případě absence vědomého stanovení cílů - plynou debilní důsledky. Systém, který nemá stanoveny cíle svého fungování, si ty cíle začne vytvářet svým samopohybem. Plagiátorství je jistě nepřijatelná praxe, ale odpovídá zvrácené logice systému.

Nahlásit
-
26
+

Diskuze

mělo být reakcí na Boris Otokar Hodlak

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Pro upřesnění, proč soukromé nemusí být tím, co se tím mainstreamově rozumí, se v ekonomických kruzích občas rozlišují subjekty na soukromé a volnotržní:

Soukromé – vlastněno nějakou osobou, jako třeba pekárna, ale musí splňovat veškeré povinnosti, zákony a další pravidla pro fungování pekárny, jinak nepodnikáte.

Volnotržní – vlastněno nějakou osobou, která si sama určuje, jak bude fungovat a vztahy s okolím upravuje dle vzájemné dobrovolnosti. Stát do toho (zatím, protože se jedná třeba o nový obor) nekecá nebo vůbec neexistuje.

…rozšíření příspěvku pana Fraje.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
3
+

Soukromé vzdělávání funguje docela dobře - máte spoustu firemních certifikátů, školení apod.
A taky třeba naucmese.cz :-)

Problém je, že jediný státem uznávaný titul je ze státem řízených (ať už přímo či nepřímo) škol a když máte na výběr, dost lidí si řekne, že ten titul se přeci může hodit...

A vidím kolem sebe víc a víc lidí, kteří mají titul jen pro titul a dovednosti získávají jinde :-)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
2
+

Protože zákon nedovoluje založit vysokou školu bez schválení státu. A také proto, že peníze, které by student (jeho rodiče) mohli použít na smysluplné studium, stát zkonfiskuje na daních, aby z nich financoval "tiskárny na diplomy".

Skutečná soukromá škola, je škola zcela nezávislá na státu finančně, metodicky, jakkoliv. Škola, která je odpovědí na skutečnou poptávku po vzdělání v poptávaném množství a kvalitě.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
6
+

Tak centrální plánování je ze své podstaty zrůdný systém ovládání společnosti. To, že vede k absurditám, které jsou vydávány za cíl, je jeho vlastnost. Pokud Brusel, Soros, UVKSSS ... rozhodnou, že k dosažení zářných zítřků, dohnání USA a podobně potřebujeme x% vysokoškoláků, tak je prostě budeme mít, bez ohledu na kvalitu a bez ohledu na to, jak nesmyslné plýtvání to je.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
4
+

A co je to teda soukromá vysoká škola a proč to teda v ČR zatím nikdo neudělal?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Soros?


Mně ale vážně někdy připadá, že celý ten koncept "vzdělanostní společnosti" je spiknutí za účelem zničení naší rasy a civilizace. Protože holky tráví svůj nekrásnější a nejplodnější čas smolením nesmyslných seminárek (které se píšou proto, že musí být, ne ze zájmu nebo snahy něco sdělit), kluci zase začínají v pětadvaceti s holým zadkem, místo aby pět let vydělávali, vypracovávali se v zaměstnání, získávali zkušenosti...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
6
+

To bychom si měli ujasnit, co je to soukromá škola. Pokud stát stanovuje všechna pravidla jejich fungování a do značné míry je financuje, tak jde o soukromé školy pouze formálně. Asi tak jako je VZP skutečná zdravotní pojišťovna. To, že máme "tiskárny na diplomy", které jsou hlavně "stroje na státní dotace", je přímým důsledkem státem řízeného školství.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
6
+

Kdyby nebylo přistiženo pár podvádějících (chcete-li švejkujících) politiků, tak by to vůbec nikomu nevadilo. Statistiky by se vyvíjely správným směrem a to je pro politiky mnohem důležitější než kvalita.

Spíš bych se zeptal, kdo že to chce mít hodně vysokoškoláků?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
2
+

nesouhlasím. Soukromě provozované VŠ mají v ČR kvalitu tiskárny na tituly pro papaláše a celebrity. A aby lidé jako Petr Mach byli vědci - učí přece na vysoké škole!
To není nic proti abstraktní myšlence VŠ provozovaných někým jiným, než státem. Jenom to u nás moc nezafungovalo. Libertariánský školský paradox: pokud chci v ČR prorazit v soukromé firmě dejme tomu jako ajťák, vystuduji matfyz nebo ČVUT - veřejné vysoké školy. Tam se naučím, co firma požaduje. Naopak pokud jsem papaláš či misska partnerka papaláše a potřebuji nebo zastávám místo ve veřejné sféře, které si nadále udržím jenom s titulem, pro ten si nejlépe zajít do nějakého soukromého hypermarketu ála Sládkovičovo nebo VŠFS.
Mimochodem - VŠFS, no1 pražskou soukromou VŠ, řídí ředitelka s titulem RSDr - (rozhodnutím Strany doktor). Ta ví, jak efekivně tisknout tituly :-D

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
3
+

Já pořád nechápu, v čem je problém. Chceme mít hodně vysokoškoláků? Celé ty roky posloucháme, kolik jich má OECD a jak jsme na tom špatně... Cesta nejmenšího odporu není podvod. Spíš švejkovina.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Nejlepší takový příklad je první světová válka.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
3
+

Souhlasím. Jenom jste zapomněl dodat takovou drobnost, že vámi popisovaný stav je výsledkem státem řízeného školství. Za 26 let měla ČR 17 ministrů školství včetně takových lumenů jako Bursík, Liška, Buzková, Kuchtová, Valachová a další. Asi tak dva z těch 17 měli na to, aby se školstvím udělali něco aspoň částečně smysluplného. Ale to je spíš na okraj. Stát z principu není schopen řídit a provozovat kvalitní školství a nikdy nebude. Současné zoufalé, morálně i materiálně zkorumpované školství, je normálním stavem pokud školství ovládá stát.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
5
+

Z vaší ideové pozice plyne, že systémy typu armády nebo firmy bez jednoho majitele, jsou dysfunkční nebo aspoň neschopné si definovat cíle. Aniž bych chtěl popírat problémy řízení třeba právě armády, tak aspoň některé armády cíle dosahují, to je zcela zjevné.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Stanovenie cieľov funguje pre jednotlivcov, alebo pre organizácie, kde je jeden majitel/zodpovedný.

Pre systém, kde je pri kormidle niekoľko jednotlivcov to bude fungovať ťažko, keďže každý jednotlivec sleduje svoje vlastné ciele.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Stačilo by, pokud by si lidé, kteří mají na starosti organizaci vysokého školství, jasně definovali cíle, kterých má vysoké školství dosáhnout, a prostředky, které k dosažení takových cílů vedou.

Cíle vš školství definovány v současnosti nemáme, ale implicitně je lze zpětně dovodit z prostředků. Zmíním dva, které považuji za hlavní. Prvním implicitním cílem je dosažení co nejvyššího počtu vš studentů (prostředek: platba na studenta). Druhým implicitním cílem je produkce akademického smetí, které nikdo nečte (prostředek: kritérium publikační činnosti).

Oba tyto implicitní "cíle" jsou naprosto debilní, přeloženo slabomyslné. Ze slabého myšlení - v tomto případě absence vědomého stanovení cílů - plynou debilní důsledky. Systém, který nemá stanoveny cíle svého fungování, si ty cíle začne vytvářet svým samopohybem. Plagiátorství je jistě nepřijatelná praxe, ale odpovídá zvrácené logice systému.

Nahlásit

-
26
+
2/2