Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Ctrl + C, Ctrl + V. Plagiátoři na vysokých školách

Karolína Kašparová | 20. 3. 2019 | Celkem 46 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Martin Brezina | 20. 3. 2019 05:13

Stačilo by, pokud by si lidé, kteří mají na starosti organizaci vysokého školství, jasně definovali cíle, kterých má vysoké školství dosáhnout, a prostředky, které k dosažení takových cílů vedou.

Cíle vš školství definovány v současnosti nemáme, ale implicitně je lze zpětně dovodit z prostředků. Zmíním dva, které považuji za hlavní. Prvním implicitním cílem je dosažení co nejvyššího počtu vš studentů (prostředek: platba na studenta). Druhým implicitním cílem je produkce akademického smetí, které nikdo nečte (prostředek: kritérium publikační činnosti).

Oba tyto implicitní "cíle" jsou naprosto debilní, přeloženo slabomyslné. Ze slabého myšlení - v tomto případě absence vědomého stanovení cílů - plynou debilní důsledky. Systém, který nemá stanoveny cíle svého fungování, si ty cíle začne vytvářet svým samopohybem. Plagiátorství je jistě nepřijatelná praxe, ale odpovídá zvrácené logice systému.

+25
+
-

Všech 46 komentářů v diskuzi.

Michal Mrozek | 20. 3. 2019 09:32

Je několik typů plagiátorství. V průběhu studia bakalářského programu jsem byl málem vyloučen za plagiátorství, protože jsem necitoval v seminární práci některé zdroje (případně citoval, ale nedostatečně...). Naučilo mne to, že si více všímám zdrojů a jsem také schopen mezi nimi lépe rozlišovat a kriticky je posuzovat. Systém u nás je velmi benevolentní, v USA je údajně mnohem přísnější, a já měl tu čest být veden lektorem právě z USA.

Forma plagiátorství, o které je pak řeč zde, to je skutečně vrchol drzosti. Pokud to moje plagiátorství plynulo z neseznámení se s přesnými požadavky na ozdrojování, tady jde o cílené lhaní. Okopírovat, slovo od slova, případně ukrást cizí práci a vydávat ji za svou. Zkombinovat dvě práce z minulých let atp..
Jedna lež za druhou, a takoví lidé jdou do politiky. Není se čemu divit, že jsou v politice úspěšní, protože jim to lhaní projde už na studiích.

Osobně jsem za onen přísnější přístup, tj.ve výsledku méně otitulovaných lidí, ale zato si můžeme být jisti, že něco skutečně udělali a je za nimi nějaká práce.

Nahlásit

+2
+
-

Martin Brezina | 20. 3. 2019 05:13

Stačilo by, pokud by si lidé, kteří mají na starosti organizaci vysokého školství, jasně definovali cíle, kterých má vysoké školství dosáhnout, a prostředky, které k dosažení takových cílů vedou.

Cíle vš školství definovány v současnosti nemáme, ale implicitně je lze zpětně dovodit z prostředků. Zmíním dva, které považuji za hlavní. Prvním implicitním cílem je dosažení co nejvyššího počtu vš studentů (prostředek: platba na studenta). Druhým implicitním cílem je produkce akademického smetí, které nikdo nečte (prostředek: kritérium publikační činnosti).

Oba tyto implicitní "cíle" jsou naprosto debilní, přeloženo slabomyslné. Ze slabého myšlení - v tomto případě absence vědomého stanovení cílů - plynou debilní důsledky. Systém, který nemá stanoveny cíle svého fungování, si ty cíle začne vytvářet svým samopohybem. Plagiátorství je jistě nepřijatelná praxe, ale odpovídá zvrácené logice systému.

Nahlásit

+25
+
-

Josef Fraj | 20. 3. 2019 07:51 | reakce na Martin Brezina - 20. 3. 2019 05:13

Souhlasím. Jenom jste zapomněl dodat takovou drobnost, že vámi popisovaný stav je výsledkem státem řízeného školství. Za 26 let měla ČR 17 ministrů školství včetně takových lumenů jako Bursík, Liška, Buzková, Kuchtová, Valachová a další. Asi tak dva z těch 17 měli na to, aby se školstvím udělali něco aspoň částečně smysluplného. Ale to je spíš na okraj. Stát z principu není schopen řídit a provozovat kvalitní školství a nikdy nebude. Současné zoufalé, morálně i materiálně zkorumpované školství, je normálním stavem pokud školství ovládá stát.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Martin Brezina | 20. 3. 2019 10:58 | reakce na Josef Fraj - 20. 3. 2019 07:51

Uvedu vám příklad: titul MBA není v ČR nijak regulován, takže si můžete založil školu, vyučovat a udělovat ho. Co myslíte, přispělo to ke kvalitě a prestiži tohoto titulu u zaměstnavatelů? Kdepak, ti respektují, když tak, absolventy MBA studia u solidní zahraniční školy. U zbytku je to spíš ozdoba jména, kterou zaměstnavatel nebere moc vážně, především, pokud není doprovázený odpovídající manažerskou praxí.

A tak je tomu u soukromých škol vždy: 1) malá, kvalitní a prestižní špička, 2) průměr, který je vesměs horší, než veřejné školy, 3) podprůměr, u kterého absolventi lépe využijí diplom na WC, než na trhu práce. Věřte, za skoro 20 let ve školství, privátním i veřejném, o tom cosi vím.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Jan Capouch | 20. 3. 2019 11:16 | reakce na Martin Brezina - 20. 3. 2019 10:58

Ale ti absolventi ho využijí, pokud zaměstnavatel chce LIBOVOLNÝ VŠ titul. Viz policajti, chodící na zdravotně-sociální fakultu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Martin Brezina | 20. 3. 2019 11:27 | reakce na Jan Capouch - 20. 3. 2019 11:16

MBA u nás vůbec není vedený jako vš titul.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Boris Otokar Hodlak | 20. 3. 2019 12:02 | reakce na Martin Brezina - 20. 3. 2019 11:27

smím si ho tedy psát z legrace?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Capouch | 20. 3. 2019 12:30 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 20. 3. 2019 12:02

Mladý Blbý Arogantní? Ale klidně si to napište.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Martin Brezina | 20. 3. 2019 12:28 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 20. 3. 2019 12:02

Doma na dveřích klidně, v zaměstnání to nedoporujčuju. Za to hrozí vyhazov.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Amos | 20. 3. 2019 13:29 | reakce na Martin Brezina - 20. 3. 2019 12:28

MBA byla svého času skvělá past na ambiciozní manažery. Pokud si chtěla firma někoho zavázat, nebylo moc levnějších variant - MBA ve většině případů hradila firma, studium zaměstnance si dala do nákladů a on se jí za cca nijak závratných 200tis. upsal na několik let + celé období studia.

Spolupracoval jsem i s firmami, kdy HR manažeři přiznali, že MBA otitulované uchazeče primárně vyřazují - důvodem bylo přehnané sebevědomí a přehnané nároky.

Jakýsi efekt studia MBA bych viděl v tom, že pokud se nejednalo přímo o asociála, bylo možné si vytvořit síť kontaktů. V současné době nabízená dálková online studia MBA jsou už holý nesmysl.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Josef Fraj | 20. 3. 2019 11:04 | reakce na Martin Brezina - 20. 3. 2019 10:58

Myslím, že ke všemu, co píšete, jsem se již vyjádřil v jiných komentech této debaty.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Boris Otokar Hodlak | 20. 3. 2019 08:14 | reakce na Josef Fraj - 20. 3. 2019 07:51

nesouhlasím. Soukromě provozované VŠ mají v ČR kvalitu tiskárny na tituly pro papaláše a celebrity. A aby lidé jako Petr Mach byli vědci - učí přece na vysoké škole!
To není nic proti abstraktní myšlence VŠ provozovaných někým jiným, než státem. Jenom to u nás moc nezafungovalo. Libertariánský školský paradox: pokud chci v ČR prorazit v soukromé firmě dejme tomu jako ajťák, vystuduji matfyz nebo ČVUT - veřejné vysoké školy. Tam se naučím, co firma požaduje. Naopak pokud jsem papaláš či misska partnerka papaláše a potřebuji nebo zastávám místo ve veřejné sféře, které si nadále udržím jenom s titulem, pro ten si nejlépe zajít do nějakého soukromého hypermarketu ála Sládkovičovo nebo VŠFS.
Mimochodem - VŠFS, no1 pražskou soukromou VŠ, řídí ředitelka s titulem RSDr - (rozhodnutím Strany doktor). Ta ví, jak efekivně tisknout tituly :-D

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Josef Fraj | 20. 3. 2019 08:27 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 20. 3. 2019 08:14

To bychom si měli ujasnit, co je to soukromá škola. Pokud stát stanovuje všechna pravidla jejich fungování a do značné míry je financuje, tak jde o soukromé školy pouze formálně. Asi tak jako je VZP skutečná zdravotní pojišťovna. To, že máme "tiskárny na diplomy", které jsou hlavně "stroje na státní dotace", je přímým důsledkem státem řízeného školství.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Smil Flek z Nohavic | 20. 3. 2019 09:24 | reakce na Josef Fraj - 20. 3. 2019 08:27

Pro upřesnění, proč soukromé nemusí být tím, co se tím mainstreamově rozumí, se v ekonomických kruzích občas rozlišují subjekty na soukromé a volnotržní:

Soukromé – vlastněno nějakou osobou, jako třeba pekárna, ale musí splňovat veškeré povinnosti, zákony a další pravidla pro fungování pekárny, jinak nepodnikáte.

Volnotržní – vlastněno nějakou osobou, která si sama určuje, jak bude fungovat a vztahy s okolím upravuje dle vzájemné dobrovolnosti. Stát do toho (zatím, protože se jedná třeba o nový obor) nekecá nebo vůbec neexistuje.

…rozšíření příspěvku pana Fraje.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Smil Flek z Nohavic | 20. 3. 2019 09:24 | reakce na Smil Flek z Nohavic - 20. 3. 2019 09:24

mělo být reakcí na Boris Otokar Hodlak

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Boris Otokar Hodlak | 20. 3. 2019 08:34 | reakce na Josef Fraj - 20. 3. 2019 08:27

A co je to teda soukromá vysoká škola a proč to teda v ČR zatím nikdo neudělal?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Honza _ | 20. 3. 2019 09:00 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 20. 3. 2019 08:34

Soukromé vzdělávání funguje docela dobře - máte spoustu firemních certifikátů, školení apod.
A taky třeba naucmese.cz :-)

Problém je, že jediný státem uznávaný titul je ze státem řízených (ať už přímo či nepřímo) škol a když máte na výběr, dost lidí si řekne, že ten titul se přeci může hodit...

A vidím kolem sebe víc a víc lidí, kteří mají titul jen pro titul a dovednosti získávají jinde :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Boris Otokar Hodlak | 20. 3. 2019 09:50 | reakce na Honza _ - 20. 3. 2019 09:00

Takže chceme soukromé subjekty s právem vydávat titul a s povinností státu tento titul akceptovat, ale bez jakékoli možnosti kontroly.
To je druhý nejlepší nápad hned po zavedení práva soukromých tiskáren tisknout si měny, které stát bude povinen přijímat, opět bez práva jakékoli kontroly. Nebo ještě přesněji: Stát ustanoví povinnost občanům a firmám tyto měny nediskriminovat a akceptovat. Stejně jako ony hypotetické nekontrolované tituly. Kdo prokazatelně v konkursu zvýhodní absolventa matfyzu před inženýyrem ze Sládkovičova, bude potrestán. Kdo prokazatelně přijímá státní měnu ochotněji než Jedličkův libertocoin, bude také potrestán.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Honza _ | 20. 3. 2019 12:48 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 20. 3. 2019 09:50

Nic o povinnosti akceptace jsem nepsal.
Ať si každý vydává osvědčení, jaké chce, a každý ať na ně bere ohled, jaký chce.

Pak se teprve uvidí, kde učí co užitečného.

Stejně tak motáte dohromady státem přikázané přijímání jedné měny a snahu a OCHOTU lidí si DOBROVOLNĚ vytvořit vlastní prostředek směny a ten používat bez jakéhokoli nucení a trestů :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Jan Amos | 20. 3. 2019 09:36 | reakce na Honza _ - 20. 3. 2019 09:00

https://www.coursera.org/

Osobně mě překvapilo, jak nelehké je dokončit online kurz na Michiganské univerzitě, který byl navíc zcela zdarma. Požadavky a testy rozhodně nejsou triviální.

Ve firmě jsme u potenciálních zaměstnanců vyžadovali, ať doloží, že nějaký certifikát z Coursery v daném nebo příbuzném oboru mají. Bylo to poměrně dobré síto indikující inteiigentního uchazeče.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Jan Mucha | 21. 3. 2019 13:25 | reakce na Jan Amos - 20. 3. 2019 09:36

Na courseře jsem dělal pár kurzů asi před pěti lety (nevím jak je to tam teď), a musím říct, že u řady z nich mi přišlo až směšně jednoduché získat certifikát. Pár jich někde mám, včetně těch z oborů, o kterých absolutně nic nevím ani jsem nevěděl (vzpomínám si např. na Chronobiologii :))

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Mucha | 21. 3. 2019 14:22 | reakce na Jan Mucha - 21. 3. 2019 13:25

..tak jsem se schválně díval, bylo to v roce 2014, např. jsem zkoušel jen z legrace získat certifikát z kurzu "The Art and Archaeology of Ancient Nubia" od Emory University, viděl jsem odhadem tak 10% těch videí, jinak jsem jen odklikal testy a mám certifikát "with Distinction" :D

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 21. 3. 2019 14:27 | reakce na Jan Mucha - 21. 3. 2019 14:22

Michigan, Stanford,
Master of Applied Data Science.

Zkuste a pak zkusíme porovnat naše postřehy.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Boris Otokar Hodlak | 21. 3. 2019 21:28 | reakce na Jan Amos - 21. 3. 2019 14:27

za ty prachy, to bych musel být MAD

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Mucha | 21. 3. 2019 15:41 | reakce na Jan Amos - 21. 3. 2019 14:27

"Total Cost $31,688-$42,262" ... to je jako hec moc drahý :D
Zřejmě se Coursera za těch pět let posunula, v roce 2014 se teprve rozjížděla, většina kurzů byla zadarmo a získat certifikát byla u některých z nich opravdu otázka dvou tří hodin :) Až budu mít chvilku, tak se tam mrknu jak to tam vypadá teď :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 21. 3. 2019 22:47 | reakce na Jan Mucha - 21. 3. 2019 15:41

To si samozřejmě nikdo nekoupí...
Smyslem bylo ukázat, že univerzita umí poskytnout stipendium a snížit spoluúčast studenta na zlomek původní ceny.

Michiganské kurzy jsou ale obecně dle mě dobré - prošel jsem si Python a i s několika lety praxe jsem našel nové užitečné věci.

Mně se na vývoji Coursery líbí, že jasně dává najevo, že studium je investice. Jak finanční tak časová. Studium nemúže být zadarmo. Není potřeba aby studovali lidé, kteří si to jen odsedí.

Někde v útrobách Coursery lze dohledat statistiky - Evropané studují umění, ezoteriku, filozofii. Asiaté matematiku, technologie, IT.

Pro zlenivělé evropanyy tam jsou ty kurzy, které byly zmíněny v předchozích příspěvcích. Pro ostatní ty, které si Coursera už nechává docela draze (na poměry Indie nebo Vietnamu) zaplatit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Boris Otokar Hodlak | 22. 3. 2019 07:50 | reakce na Jan Amos - 21. 3. 2019 22:47

kdo nejvíc studuje na bionerdy?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 22. 3. 2019 12:10 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 3. 2019 07:50

Netuším, ale když vidím nejslavnějšího Bionerda jíst radioaktivní jablka z Černobylu, tak snad ani odpověď nutná není....

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Boris Otokar Hodlak | 20. 3. 2019 09:56 | reakce na Jan Amos - 20. 3. 2019 09:36

jo, coursera je dobrá, tak jsem plusoval.
Ale není to VŠ. Nevytváŕí vzdělávací kursy, pouze zprostředkuje. De facto se nijak nepodílela na nákladech vzdělání profesora, jehož přednášky má v nabídce.
Ostatně to sama pŕiznává: Tento kurs je od Michiganu, tamten od Sionu, ten zase od University Johna Hopkinse... Nikde jsem nenašel žádné "Tento vytvořili profesoři z coursera pod vedením coursera"

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 20. 3. 2019 13:40 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 20. 3. 2019 09:56

Coursera je samozřejmě "jen" platforma pro vytváření a sdílení online kurzů - někdy to jsou pouze do "kabátu" Coursery převlečené vlastní kurzy - např. Stanford.

Nevím, jaká vnitřní kritéria pro zařazení kurzu do nabídka Coursera má - na počátku tam byly jen kurzy z anglofonních zemí, dneska těch zemí a jazyků je mnohem větší výběr - v každém případě úspěšné dokončení kurzu není trivialitou a lze ho tedy považovat za jakési relevantní potvrzení intelektu uchazeče.

Existence takovýchto platforem neřeší problém státního vs soukromého vzdělávání, ale přináši do vzdělávání diverzifikaci a také možnost si za nějakých 50$ rozšířit své znalosti. Navíc Coursera začala nabízet i ucelené specializované skupiny kurzů, které údajně už šlapou na paty úrovní mnohým VŠ školám a v podstatě jsou alternativou k několik semestrů dlouhému standardnímu prezenčnímu studiu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Josef Fraj | 20. 3. 2019 08:52 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 20. 3. 2019 08:34

Protože zákon nedovoluje založit vysokou školu bez schválení státu. A také proto, že peníze, které by student (jeho rodiče) mohli použít na smysluplné studium, stát zkonfiskuje na daních, aby z nich financoval "tiskárny na diplomy".

Skutečná soukromá škola, je škola zcela nezávislá na státu finančně, metodicky, jakkoliv. Škola, která je odpovědí na skutečnou poptávku po vzdělání v poptávaném množství a kvalitě.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Boris Otokar Hodlak | 20. 3. 2019 10:01 | reakce na Josef Fraj - 20. 3. 2019 08:52

co ta Unicornská? Ta de facto vznikla pod Unicornem pro potřeby Unicornu.
Nicméně s tvrzením, že učit na soukromé VŠ (ve smyslu zákona) je morálně stejně (ne)hodnotné jako učit na veřejné VŠ typický český libertarián nesouhlasí. I ten Mach rád zdůrazňuje, že je VŠ pedagog, ale na soukromé.
BTW, aby nedošlo ke zmatení jazyků (zatím nedošlo): V ČR jsou pokud vím jen dvě státní VŠ ve smyslu zákona: Policejní akdemie a Vojenská akademie, přesněji Universita obrany

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Amos | 20. 3. 2019 13:42 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 20. 3. 2019 10:01

Jen namátkou ty které znám i zevnitř

Bankovní Institut - https://www.bivs.cz
Škoda Auto VŠ - http://www.savs.cz/

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Josef Fraj | 20. 3. 2019 10:59 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 20. 3. 2019 10:01

Podle mne skutečná kvalita školy, pedagogického sboru a absolventů může být objektivně otestována pouze svobodným trhem.

Jedním z kriterií, která by případné pedagogy či uchazeče o studium mohla zajímat, by mohl být i počet pedagogů či absolventů obviněných z plagiátorství :-D

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Boris Otokar Hodlak | 20. 3. 2019 11:55 | reakce na Josef Fraj - 20. 3. 2019 10:59

Pokud je kvalita absolventů objektivně testována pouze trhem, vyhrávají v ČR veřejné VŠ na celé čáře. Soukromé hrajou tak ligu lepších základek. Q.E.D.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Josef Fraj | 20. 3. 2019 13:05 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 20. 3. 2019 11:55

To asi žijete v jiné ČR než já.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Capouch | 20. 3. 2019 08:02 | reakce na Josef Fraj - 20. 3. 2019 07:51

Já pořád nechápu, v čem je problém. Chceme mít hodně vysokoškoláků? Celé ty roky posloucháme, kolik jich má OECD a jak jsme na tom špatně... Cesta nejmenšího odporu není podvod. Spíš švejkovina.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Josef Fraj | 20. 3. 2019 08:22 | reakce na Jan Capouch - 20. 3. 2019 08:02

Kdyby nebylo přistiženo pár podvádějících (chcete-li švejkujících) politiků, tak by to vůbec nikomu nevadilo. Statistiky by se vyvíjely správným směrem a to je pro politiky mnohem důležitější než kvalita.

Spíš bych se zeptal, kdo že to chce mít hodně vysokoškoláků?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Capouch | 20. 3. 2019 08:30 | reakce na Josef Fraj - 20. 3. 2019 08:22

Soros?


Mně ale vážně někdy připadá, že celý ten koncept "vzdělanostní společnosti" je spiknutí za účelem zničení naší rasy a civilizace. Protože holky tráví svůj nekrásnější a nejplodnější čas smolením nesmyslných seminárek (které se píšou proto, že musí být, ne ze zájmu nebo snahy něco sdělit), kluci zase začínají v pětadvaceti s holým zadkem, místo aby pět let vydělávali, vypracovávali se v zaměstnání, získávali zkušenosti...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 20. 3. 2019 10:31 | reakce na Jan Capouch - 20. 3. 2019 08:30

Nemluvě o tom, v jakých "oborech" je drtivá většina této plodné mladé populace.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Capouch | 20. 3. 2019 11:18 | reakce na Jaroslav B. Kořínek - 20. 3. 2019 10:31

Což úzce souvisí s tímto:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nadrzuji-ucitele-divkam-chlapci-maji-za-stejne-znalosti-horsi-znamky-68678

http://konzervativnilisty.cz/index.php/128-cisla/cerven-2016/1431-valka-proti-chlapcum

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Amos | 20. 3. 2019 09:38 | reakce na Jan Capouch - 20. 3. 2019 08:30

Palec nahoru. Zajímavý postřeh.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 20. 3. 2019 08:38 | reakce na Jan Capouch - 20. 3. 2019 08:30

Tak centrální plánování je ze své podstaty zrůdný systém ovládání společnosti. To, že vede k absurditám, které jsou vydávány za cíl, je jeho vlastnost. Pokud Brusel, Soros, UVKSSS ... rozhodnou, že k dosažení zářných zítřků, dohnání USA a podobně potřebujeme x% vysokoškoláků, tak je prostě budeme mít, bez ohledu na kvalitu a bez ohledu na to, jak nesmyslné plýtvání to je.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Martin Risik | 20. 3. 2019 06:35 | reakce na Martin Brezina - 20. 3. 2019 05:13

Stanovenie cieľov funguje pre jednotlivcov, alebo pre organizácie, kde je jeden majitel/zodpovedný.

Pre systém, kde je pri kormidle niekoľko jednotlivcov to bude fungovať ťažko, keďže každý jednotlivec sleduje svoje vlastné ciele.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Brezina | 20. 3. 2019 07:44 | reakce na Martin Risik - 20. 3. 2019 06:35

Z vaší ideové pozice plyne, že systémy typu armády nebo firmy bez jednoho majitele, jsou dysfunkční nebo aspoň neschopné si definovat cíle. Aniž bych chtěl popírat problémy řízení třeba právě armády, tak aspoň některé armády cíle dosahují, to je zcela zjevné.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 20. 3. 2019 08:00 | reakce na Martin Brezina - 20. 3. 2019 07:44

Nejlepší takový příklad je první světová válka.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK