Předpokládám, že máte na mysli ztotožnění se s názory v oblasti teorie her, protože ztotožnění se s těmi pomatenými bláboly o bolševicích Vám příliš lesku nepřidá. :-)
Jan Altman|4. 6. 2015 18:06| reakce na Miloslav Dědek - 4. 6. 2015 11:48
1) Nevím, o jaké ekonomii to mluvíte, ale zkuste si přečíst Human Action a budete vyveden ze svého omylu
2) Návrhy na násilné donucení lidí jít po té jediné správné cestě ke světlým zítřkům dost připomínáte jiné levicové etatistické diskutéry zde na tomto serveru. Problém je v tom, že si myslím, že nemáte právo lidi k něčemu nutit zkrátka proto, že to právo na vás vědomě a dobrovolně nedelegovali. Ale samozřejmě je můžete zkusit přesvědčit silou svých argumentů, pokud budou ochotni vám naslouchat.
Ekonomie je věda založená na dogmatických premisách vycházejících z předpokladu, že lidi jsou většinově ve své podstatě bezohlední sobci, kteří se sdružují ve společenstvích, v nichž v podstatě platí zákony džungle. ¨V současném zastaralém a nefunkčním pojetí ekonomie prognózují ekonomové budoucnost podobně jako meteorologové počasí. Je nejvyšší čas začít budoucnost lidstva systematicky, cílevědomě, plánovitě, centrálně, globálně realizovat. Jedna z možných cest řešení naznačeného problému je popsána v "Dopisu všem lidem na planetě", který je zveřejněn např. na: http://miloslav7.blogspot.cz/2015/01/otevreny-dopis-vsem-lidem-na-planete.html V tomto dopisu je uvedená prognóza budoucnosti lidstva, která vznikla jako příklad řešeni konkrétního problému pomocí Teorie vševývoje zveřejněné např. na: http://miloslav7.blogspot.cz/2014/07/teorie-vsevyvoje-posledni-definitivni.html
Nahlásit
-
0
+
Libri|4. 6. 2015 11:09| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 20:57
Problém je jen jediný - vytištěné peníze dirigované silou státní mašinérie umožňují "legálně" tedy v souladu se zněním odhlasovaných paragrafů (odhlasovaných těmi samými, kteří z tištění profitují) utrácet a pořizovat si to, na co by normálně neměli (a ani neměli nárok to mít). umožňují utrácet těm, kteří peníze nevydělávají, polopaticky řečeno kradou je těm, kteří je vydělávají. že je ten řetězec trochu složitější přes různé daně, pobídky, sociální dávky a tak podobně způsobuje, že to mnoho lidí neschopných vidět za horizont přímé úměry a jednoduché trojčlenky vůbec nevidí a pak jsou ještě tací, kteří to hájí jako své dobro i dobro pro ostatní. že se negativní důsledky projeví až v průběhu třeba příštích generací dodává těmto lidem zdání, že se nic špatného neděje, když dnes stojí rohlík 2kč stejně jako včera. (to už nezabíhám do takových detailů, že normální pečivo obsahuje pouze 4 složky - sůl,mouku,vodu a kvásek či kvasnice, ale dnešní rohlík obsahuje na 15 různých chemických sloučenin, jinak by stál 2x tolik)
Libor Pakna|3. 6. 2015 23:38| reakce na Jan Altman - 3. 6. 2015 16:37
Ano, indície existují http://fuk.io/who-is-satoshi-nakamoto-the-truth/ Netvrdím, že té teorii věřím. Nash byl přecejen už dost starý. Ale možnost to je a ta představa mi příjde dost fascinující.
Jiří Suchý|3. 6. 2015 23:33| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 17:59
Válka je vždy dočasná a vždy na dluh. Až mejdan v podobě války nebo prostě neřízené úvěrové expanze skončí, zbude velký počet okradených a malá skupinka napakovaných. To je vše, co inflační měna umí.
Jan Altman|3. 6. 2015 22:32| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 17:59
Natištěním papírků se opravdu nic nevytvoří. Nicméně se přerozdělí od držitelů měny k emitentovi a od věřitelů k dlužníkům. A největší dlužník je stát a největší sekeru způsobují války a jiné oblíbené státní kratochvíle a megalomanství.
Jan Altman|3. 6. 2015 22:29| reakce na Josef Fraj - 3. 6. 2015 21:10
No hlavně že bezrizikovými byly ty Ruské, Argentinské a před haircutem i ty Řecké... Být jejich držitelem, zašel bych si k Fuldům domů pro kompenzaci...
Jan Altman|3. 6. 2015 22:26| reakce na Michal Hatlapatka - 3. 6. 2015 21:08
Úvahy o ideální měně jsou samozřejmě hezkým intelektuálním cvičením. Ale:
1) Do praxe by je zaváděli ti samí politici, u kterých denodenně vidíme nekompetentnost, zkorumpovanost, mocichtivost, atd..
2) Když Franta přijde s geniálním nápadem, ještě neznamená, že ho má právo ostatním vnutit proti jejich vůli. Myslím, že takové ambice, ego a božský komplex Nash (na rozdíl od jiných) neměl. Měl mysl vědce a věřil, že ostatní lze mírově přesvědčit dobrými argumenty.
Josef Fraj|3. 6. 2015 21:23| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 12:27
S nálepkami a urážkymi jste zde začal vy. Vy jste se pasoval na etalon normálnosti a ty co s vámi nesouhlasili, jste označil za nenormální plus další horší urážky. Sám jsem vás na to dříve několikrát upozornil. Teď, když vám někdo dá ochutnat vaší medicínu, tak se pohoršujete? Fuj.
Michal Hatlapatka|3. 6. 2015 21:13| reakce na Michal Hatlapatka - 3. 6. 2015 18:44
Ještě bych doporučil Nashův text - Ideal Money and Asymptotically Ideal Money.
Ne jako něco s čím bych nutně souhlasil, spíš jako zajímavou potravu pro mozek (Nash jako ideální měnu doporučuje euro a zavrhuje zlatý standard, to jen tak na okraj)
Mohu-li doporučit, nečtěte jen Kovandu a Kohouta a přečtěte si přímo Nashe, např. zajímavý a i pro laika (=mne) přístupný příspěvek "Ideal Money and Asymptotically Ideal Money". (google it!)
Pozoruhodné, že Nash se domníval, že ideální měnou by se mohlo stát euro (i když i on si uvědomoval jeho nestabilitu bez dostatečného rámce regulačních opatření). Naopak o zlatém standardu neměl valné mínění.
Nahlásit
-
1
+
Richard Fuld|3. 6. 2015 20:57| reakce na Martin Risik - 3. 6. 2015 20:15
Ty papírky budou vždy sloužit tomu, k čemu je použije ten, kdo je má. To není chyba papírků. Je to chyba těch, politiků, že je rozkrádají namísto, aby je použili účelně.
Richard Fuld|3. 6. 2015 20:57| reakce na Martin Risik - 3. 6. 2015 20:15
Ty papírky budou vždy sloužit tomu, k čemu je použije ten, kdo je má. To není chyba papírků. Je to chyba těch, politiků, že je rozkrádají namísto, aby je použili účelně.
Richard Fuld|3. 6. 2015 20:55| reakce na Zavacký - 3. 6. 2015 20:37
1. Blahobyt nepřináší žádné peníze samy o sobě, ale účetní peníze umožňují rychlejší růst ekonomiky a tedy i rychlejší růst blahobytu. Ty nejzadluženější státy mají nejvyšší životní úroveň. Já vím je to možná jen náhodná korelace. :-)
2. Pokud budeme dál tento systém používat jako do doby, než vypukla ona absurdní "dluhová krize" (nemyslím tím tu hypotéční, ta měla reálný základ), tak nic nebrání v dalším růstu.
Richard Fuld|3. 6. 2015 20:48| reakce na Jan Koss - 3. 6. 2015 20:11
Znám Roberta C. Mertona a Myron C. Scholese a jejich práce v oblasti oceňování derivátů. Deriváty jsou mé velmi oblíbené téma. :-) Ty modely jsou elegantně vymyšlené, jen při jejich užívání v praxi je třeba počítat s tím, že na trzích se dějí nehezké věci, které neodpovídají žádným teoriím. V současnosti je to ignorace základního pravidla, že státní dluhopisy s sebou nenesou kreditní riziko. Z bezrizikovosti úrokového výnosu státních dluhopisů vychází i všechny ty oceňovací modely. V současnosti se tak boří úplné základy finančního systému.
J.Nash sa ekonomickými teóriami začal zaoberať neskoro: http://neviditelnypes.lidovky.cz/osobnost-john-nash-a-idealni-penize-dux-/p_ekonomika.aspx?c=A150526_204357_p_ekonomika_wag . Veľmi rýchlo a správne pochopil podstatu problémov. Veľmi správne pripodobnil keynesiáncov ku komunistom. Ani jedni, ani druhí nemôžu bohorovne riadiť svet k prosperite.
Nahlásit
-
0
+
Richard Fuld|3. 6. 2015 20:38| reakce na Zavacký - 3. 6. 2015 20:22
Ano. Používám jeho strategii. :-) Jeho pomatenost ale není pomluva.
Martin Risik|3. 6. 2015 20:15| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 17:59
No nemate pravdu, lebo tie 'natistene papirky' sluzia len jedinemu cielu: ochudobnit obyvatelstvo, nie ho obohatit alebo nedajboze zvysit jeho kupnu silu.
Kupnu silu si zvysi ten, ktory tie paieriky natlaci, preto si moze dovolit financovat vojnu. Kym mu na to nepridu.
Jan Koss|3. 6. 2015 20:11| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 10:07
rávě tak. Užití matematiky v ekonomii je asi na úrovni kupeckých počtů. To je sčítáni, odčítání, násobení, děleni a výpočet úroků. Na použití viší matematiky v ekonomii je zajímavé seznámit se s dalšími laureáty tzv Nobelovy ceny za rok 1997 Robert C. Merton a Myron C. Scholes, za jejich historický a geniální vynález výčtu hodnoty derivátů a jejich praktické užití ve firmě „Long-Term Capital Management,“ který téměř přivedl US finanční systém k potenciálnímu krachu, a v nemalé míře přispěl k finanční krizi 2008. Filosof Kovanda chtěl být ekonomem, ale nějak mu to nešlo, tedy se zapojil to sebe publicity a politické demagogie. Tento jeho článek je fraška, určená pro chabomyslné a jak vidět mezi Čechy má žádaný ohlas.
Argumentovat proti politizaci ekonomie a pak se posmrtně stát klackem proti keynesiánům. Chudák Nash. Jinak spousta geniálních matematiků měla velmi zvláštní představy o světě, zkuste se podívat třeba na životopis Kurt Gödela.
Nahlásit
-
1
+
Richard Fuld|3. 6. 2015 17:59| reakce na Jan Capouch - 3. 6. 2015 16:23
O.K. Uznávám, že tam jakýsi vliv snadnosti financování války je. Ale současně musím říct i B. Často slýchávám na tomto fóru, že natištěním bezcenných papírků se nic nevytvoří, nikdo nezbohatne a najednou ty samé papírky mají moc vyzbrojit celý stát a realizovat materiálně nákladnou gigantickou válku? Když píšu, že by nás vhodně nasměřované natištěné papírky mohly vytáhnout z krize posílením kupní síly obyvatelstva, tedy použít je k bohulibému účelu, tak to je najednou Keynessyánský nesmysl a jsou to jen bezcenné papírky. Tak je třeba si ujasnit, jestli mají ty papírky tu moc něco reálného ovlivnit, nebo nemají?
Nelze jedním dechem odsuzovat tisk peněz za účelem výroby zbraní a druhým je odsuzovat jako neschopné pomoci ekonomice v krizi.
Pokud uznám, že účetní peníze mohou být motorem toho nejhoršího, čeho je člověk schopen (války), nemohou být tytéž peníze motorem i toho nejlepšího, co dokáže? Jen si tak filozofuji. :-) Zřejmě mi vysvětlíte, že člověk je v zásadě špatný a vše vždy používá efektivně jen pro špatné věci. Jako protiargument ale hned uvedu atomovou energii. Nejprve přišla atomová bomba, pak přišly elektrárny. Odmítneme užitečnosti atomových elektráren, jen proto, že člověk nejprve tutéž energii použil na výrobu atomové bomby? Analogicky, odmítneme účetní měnu, jenom proto, že jí dříve psychopati použili k financování válek?
Diskuze: John Nash: Ekonomové jsou jako bolševici. Zastírají pravdu
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Richard Fuld|3. 6. 2015 10:15
Diskuze
e?|4. 6. 2015 18:07| reakce na Michal Hatlapatka - 3. 6. 2015 23:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|4. 6. 2015 18:06| reakce na Miloslav Dědek - 4. 6. 2015 11:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|4. 6. 2015 15:47| reakce na Miloslav Dědek - 4. 6. 2015 11:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miloslav Dědek|4. 6. 2015 11:48
Nahlásit
Libri|4. 6. 2015 11:09| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 20:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Hatlapatka|3. 6. 2015 23:58| reakce na Jan Altman - 3. 6. 2015 22:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Pakna|3. 6. 2015 23:38| reakce na Jan Altman - 3. 6. 2015 16:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jiří Suchý|3. 6. 2015 23:33| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 17:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Milton|3. 6. 2015 22:53| reakce na Jan Altman - 3. 6. 2015 22:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|3. 6. 2015 22:32| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 17:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|3. 6. 2015 22:29| reakce na Josef Fraj - 3. 6. 2015 21:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|3. 6. 2015 22:26| reakce na Michal Hatlapatka - 3. 6. 2015 21:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|3. 6. 2015 21:23| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 12:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|3. 6. 2015 21:19| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 13:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|3. 6. 2015 21:15| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 17:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Hatlapatka|3. 6. 2015 21:13| reakce na Michal Hatlapatka - 3. 6. 2015 18:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|3. 6. 2015 21:10| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 20:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Hatlapatka|3. 6. 2015 21:08
Nahlásit
Richard Fuld|3. 6. 2015 20:57| reakce na Martin Risik - 3. 6. 2015 20:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|3. 6. 2015 20:57| reakce na Martin Risik - 3. 6. 2015 20:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|3. 6. 2015 20:55| reakce na Zavacký - 3. 6. 2015 20:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|3. 6. 2015 20:48| reakce na Jan Koss - 3. 6. 2015 20:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zavacký|3. 6. 2015 20:44
Nahlásit
Richard Fuld|3. 6. 2015 20:38| reakce na Zavacký - 3. 6. 2015 20:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zavacký|3. 6. 2015 20:37| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 17:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zavacký|3. 6. 2015 20:22| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 10:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Risik|3. 6. 2015 20:15| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 17:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Koss|3. 6. 2015 20:11| reakce na Richard Fuld - 3. 6. 2015 10:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Hatlapatka|3. 6. 2015 18:44
Nahlásit
Richard Fuld|3. 6. 2015 17:59| reakce na Jan Capouch - 3. 6. 2015 16:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu