Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Jaké jsou hlavní trendy ve firemní mobilitě?

PR článek
PR článek
1. 5. 2023

Za více než třicet let působení na českém trhu se stal Volkswagen Financial Services, dříve ŠkoFIN, synonymem pro financování firemní i soukromé mobility. Jak se za tu dobu změnil typický zákazník a jaké změny čekají trh v příštích letech? Píše jednatel Volkswagen Financial Services Vratislav Strašil.

Jaké jsou hlavní trendy ve firemní mobilitě?
Zdroj: Shutterstock

Flexibilita, komplexní služby a udržitelnost. To jsou tři hlavní trendy, které dnes vidíme v oblasti financování firemních, ale i privátních vozidel. Abychom stejně jako v předchozích 30 letech zůstali jedničkou na trhu, musíme na každý z nich reagovat.

Mobilita téměř na míru

Zatímco ještě před pár lety za námi přišel firemní zákazník s docela přesným požadavkem na značku, model a konkrétní specifikace vozu, dnes zákazníci často přicházejí s obecnější představou o kategorii vozů, kterou poptávají. Zároveň se zajímají o čekací lhůty. Je to pochopitelné – nadále totiž trvají problémy výrobních a dodavatelských řetězců, které opožďují dodávky nových vozů. Sledujeme sice pozvolný návrat do normálu, ale přesto několikaměsíční dodací lhůty nejsou výjimečné. Právě v tomto případě je více než kdy jindy důležité nabízet klientům flexibilitu. Prodlužujeme jim proto současné smlouvy, případně s nimi domlouváme obnovu vozového parku na etapy – vše proto, aby měli mobilitu stále zajištěnou.

Abychom dokázali reagovat na potřeby zákazníků co nejlépe, rozhodli jsme se také nabízet operativní leasing i úvěry na pořízení aut všech značek, které jsou na českém trhu běžně dostupné. Klientům tak dokážeme poskytnout komplexní řešení jejich firemního vozového parku bez ohledu na to, zda vozy spadají pod náš mateřský koncern Volkswagen. Klienti toho rádi využívají. Oblíbené jsou vedle vozů koncernu Volkswagen značky Hyundai, Peugeot, Ford nebo Kia.

Komplexní služby = mobilita bez starostí

Dalším aktuálním trendem je posun ke komplexním službám. S provozem auta se pojí řada nákladů a starostí nad rámec samotné splátky, jako jsou pojištění, servisní prohlídky, parkování a u některých vozů i finální prodej. Velké množství zátěže se teď od klientů přesouvá na bedra leasingových společností. To jde ruku v ruce s tím, jak si zákazníci začínají uvědomovat, že alespoň v oblasti financování mobility není vše pouze o výši měsíční splátky.

Abychom klientům co nejvíce usnadnili správu jejich smluv, nabízíme možnost využít náš klientský portál, jehož prostřednictvím s námi mohou komunikovat či přímo zažádat o změnu svých údajů. Naleznou v něm též aktuální bilanci na smlouvě, splátkový kalendář nebo přehled údajů o vozidle a jeho pojištění. Škálu jednotlivých úkonů, které budou moci klienti provést online na pár kliknutí, navíc neustále rozšiřujeme. Už nyní lze takto podat například žádost o devinkulaci nebo o změnu kontaktních údajů, brzy si budou moci také stáhnout např. zelenou kartu do svého mobilu.

Firemní flotily elektromobilů jsou jen otázkou času

Elektromobilita je pro nás velké a zásadní téma. Snažíme se být aktivní – a již dnes dokážeme firemním zákazníkům financovat kromě auta i infrastrukturu, tedy nástěnnou dobíjecí stanici wallbox nebo nabíjecí stanice v sídle klienta. Obojí se pak splácí v pravidelných měsíčních platbách. Podobným způsobem můžeme například našim dealerům pomoci s úpravou prodejny na nové standardy, které vyžadují dobíjecí stanice. Nabízíme také naše know-how, jak využít případné dotace.

Klientům rovněž nabízíme dobíjecí karty, které mohou využívat v rámci operativního leasingu či úvěru. Dobíjecí karta zahrnuje nejen velké portfolio dodavatelů nabízejících dobíjení elektromobilů na území ČR, ale i většinu dobíjecích stanic u koncernových dealerů. Součástí služby je speciální aplikace, jejímž prostřednictvím může klient jednoduše vyhledat volnou dobíjecí stanici nebo monitorovat výdaje za dobíjení. Zároveň klientům nabízíme při pořízení vozidla konzultace a individuální přístup, takže nemusí mít obavy z přechodu na bezemisní typ pohonu.

V elektromobilitě vidím budoucnost firemní mobility, jako v konkrétním příspěvku k udržitelnému podnikání v rámci principů ESG. Ale hodně bude záležet také podpoře státu – například v tom, jak se postaví k rozšiřování sítě dobíjecích stanic. Věřím, že se s elektromobily budeme ve firemních fleetech setkávat stále častěji. A budu rád, když k tomu s Volkswagen Financial Services přispějeme.

Podnikavé ČeskoFinmag.cz
Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo