Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Z deníku europoslance: Pod tlakem

| 25. 9. 2014

Přinášíme čtvrté pokračování zápisků Petra Macha, poslance Evropského parlamentu. Na rozdíl od některých jiných parlamentů se v něm nehlasuje jednomyslně, ale dá to někdy asi práci.

Z deníku europoslance: Pod tlakem

Nejdůležitějším bodem zářijového zasedání Evropského parlamentu byla sporná smlouva Evropské unie s Ukrajinou. Před hlasováním o ní předseda Evropského parlamentu neváhal ukázat vzor: V přímém přenosu pustil hlasování ukrajinského parlamentu – ten byl jednomyslně pro, ukrajinský prezident smlouvu přirovnal k vyhlášení nezávislosti země a s rukou na srdci zazpíval národní hymnu.

Smlouva s Evropskou unií Ukrajinu rozdělila

Na smlouvu Evropské unie s Ukrajinou mám jasný názor už asi rok. V prosinci loňského roku jsem v jednom rozhovoru řekl, že tato smlouva je nebezpečná hra s ohněm a že může vyústit v občanskou válku. Smlouva v podstatě odřízne od obchodu s Ruskem východ země. Západu země zas usnadní obchod se sousedy postupným odstraňováním cel. Ta smlouva vyryla do ukrajinské společnosti obrovský příkop. Byla rozbuškou revoluce na Majdanu, vyhnání prezidenta Janukovyče – a skutečně i občanské války.

Říkám už rok, že férové by bylo uzavřít s Ukrajinou smlouvu o volném obchodu, bez toho aby Ukrajinci museli zvedat cla na ruské zboží, aby museli sjednocovat daně podle Evropské unie a přijímat všechny regulace od velikosti klecí pro slepice po systém obchodu s povolenkami na emise CO₂.

Pod tlakem

Byl jsem proto rozhodnutý hlasovat proti smlouvě. Potěšilo mě, že poslanci UKIP to viděli stejně. Dohromady nás proti hlasovalo 127 poslanců. Ovšem většina sestávající z eurosocialistů, eurolidovců a euroliberálů hlasovala pro.

Tlak na poslance byl ovšem velký, s těmi patetickými on-line záběry z ukrajinského parlamentu. Tam se proti neodvážil hlasovat nikdo. Zvlášť ho asi musel cítit i Richard Sulík, poslanec za slovenskou stranu Svoboda a solidarita. O smlouvě si myslí asi totéž co já a nehlasoval pro ni. Na rozdíl od ostatních z jeho frakce, kteří pro ni ruku zvedli, a dokonce pak na počest „velkého okamžiku“ aplaudovali ve stoje…

S komunistkou a Kellerem

Svůj postoj ke smlouvě jsem vysvětlil na půdě Evropského parlamentu.

Evropský parlament má ovšem v jednacím řádu takovou zvláštní věc: Poslanec může po skončení hlasování podat zdůvodnění svého hlasování. Ptal jsem se kolegů, k čemu to je, že bych rád vysvětlil svůj důvod před hlasováním – abych mohl eventuálně svými argumenty další poslance přesvědčit, aby hlasovali jako já. K tomu ale Evropský parlament zjevně určen není. Před hlasováním jsme viděli jen přenos z Ukrajiny. Ani jsme nehlasovali o tom, jestli k nám bude moci ukrajinský prezident promluvit prostřednictvím on-line přenosu, prostě to tak předseda parlamentu rozhodl.

Podrobněji jsem své důvody pro hlasování vysvětlil na svém blogu. Média a sociální sítě ovšem měla jasno i bez nich: „Mach hlasoval s komunistkou a Kellerem proti Ukrajině.“ Argumenty nebyly důležité.

Je to ale přesně naopak: svým NE jsem hlasoval pro Ukrajinu, protože asociační smlouva Ukrajinu jen ještě víc rozeštve.

... ale i chválit

Celkově se mi na zářijovém zasedání Evropského parlamentu podařilo promluvit třikrát. Kromě smlouvy s Ukrajinou jsem dvakrát mluvil na téma rozpočet. Zde jsem v jednom případě Evropskou exekutivu i pochválil – za seškrtání rozpočtu na dotační program Horizon 2020.


Úvodní foto: Petr Mach vlajkonošem na „oslavě konce druhé pětiletky v Evropském svazu“. Zdroj: SSO

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

Filip Černoch | 29. 9. 2014 23:48

Abych to dobře pochopil, tak P. Mach hlasoval proti smlouvě ne z důvodů, které se vztahují k EU. Ale proto, že ví lépe, než samotní Ukrajinci, co je pro Ukrajince dobré. Protože přeci nemá smysl nechávat to rozhodnutí na nich. Tolik k tak posvátné víře libertariánů v odpovědnost každého za své jednání.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jaroslav Krátký | 30. 9. 2014 02:47
reakce na Filip Černoch | 29. 9. 2014 23:48

Ne, Mach hlasoval za nás!
Ukrajinci hlasovali s hymnou na rtech a naivní představou, že se tím jejich životní úroveň skokem vyrovná Německu, že jim EU zaplatí všechny dluhy a plyn na příští zimu a budou moci volně jezdit po celé Evropě a že všichni hlasující poslanci dostanou slušné místo v Bruseli i s celou rodinou.
Ne že bych jim to nepřál, ale EU na to finančně nemá ani omylem. A rozvrtat Ukrajinu takovouhle falešnou polosmlouvou je nebezpečný hazard. To už raději bombardovat ISIL, tam už to stejně nikdo spravit nedokáže.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Filip Černoch | 30. 9. 2014 10:40
reakce na Jaroslav Krátký | 30. 9. 2014 02:47

Ne. Mach nijak neargumentuje s tím, co to přinese nebo nepřinese EU nebo členským zemím, což by dávalo smysl. Argumentuje tím, že to pro Ukrajinu není dobré ("Říkám už rok, že férové by bylo uzavřít s Ukrajinou smlouvu o volném obchodu, bez toho aby Ukrajinci museli zvedat cla na ruské zboží, aby museli sjednocovat daně podle Evropské unie a přijímat všechny regulace od velikosti klecí pro slepice po systém obchodu s povolenkami na emise CO2"). Stejně jako čeští zákonodárci argumentují škodlivostí kouření při jeho zakazování.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Daniel | 29. 9. 2014 15:47

Nad reakcí mainstreamových médií nemá cenu mudrovat. Je to parta retardů, kteří píší pro ještě větší retardy. Myšlenkové zkratky typu „Mach hlasuje s komunisty“ nebo „Mach hlasuje s fašisty“ je možno chápat jako kapitulaci mediálních retardů v cause Ukrajina. Ten, kdo něco takového používá, to prostě vzdává a přiznává svoji argumentační impotenci.
Mimochodem, pokud jde o ty nacionalisty a fašisty: už jen fakt, že LePen vadí, ale třeba Oleg Tahnybok nebo Dmytro Jaroš nevadí, je ukázkou toho, že jde pokrytecké prázdné žvásty, které nikdo dospělý nemůže brát vážně.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jaroslav Krátký | 26. 9. 2014 17:58

Zdá se, že ať europoslanci odhlasují cokoli, někdo ten bankrot válkou vyčerpané a zničené Ukrajiny bude muset zaplatit. A to asi hodně rychle, nejlépe do zimy.
Navrhuji odhlasovat na finmagu, aby se použily prostředky pana Altmana, našeho oblíbeného altruisty a internacionalisty ,-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomáš Macháček | 25. 9. 2014 10:59

Jo jo. To spojování s komunisty je klasická sviňárna. Mach a komanči hlasovali stejně, tudíž Mach zbožňuje komanče. Za Studené války klasika. "Ty nesouhlasíš s intervencí ve Vietnamu, abychom zastavili rudý mor? Tak to musíš být komunista!"
V různých obměnách to hulákají vládní poskoci při každé příležitosti.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Stanislav Dvořák | 25. 9. 2014 14:34
reakce na Tomáš Macháček | 25. 9. 2014 10:59

Pro mě je nejhorší, že já jako antikomunista se musím zastat komunistů.
Ti by jako Mach neokonům nikdy nikam nelezli.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Gabriel Pleska | 25. 9. 2014 12:05
reakce na Tomáš Macháček | 25. 9. 2014 10:59

Myslím, že těmi „vládními poskoky“ to posouváte do nepatřičné polohy. Týž faul najdete úplně stejně na obou stranách všech barikád. Navíc u dnešních médií už vůbec nejde o faul z nějakých ideologických důvodů, tahle zavádějící krátká spojení prostě s sebou nesou čtenost. (Plus jsou ještě novináři, kteří takhle zjednodušeně vnímají svět, protože složitěji by to nezvládali.)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Mrozek | 25. 9. 2014 11:44
reakce na Tomáš Macháček | 25. 9. 2014 10:59

Ovšem, pokud na tuhle sviňárnu naletí novináři, tak proč by na to neměli naletět obyčejní lidé? Novináři zcela vědomě a přímo cílevědomě tímto degradují obyvatelstvo na nemyslící tvory, kteří nejsou schopni zamyslet se nad argumenty a najít si svůj vlastní názor. Média mají velkou moc a hodně ji zneužívají. Bulvár je dnes téměř vše, co se napíše a čte, i dříve uznávané noviny se bulvárními zprávami jen hemží. Selský rozum zavelel na ústup.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!