Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Doživotní záruka… garantujeme!

Znáte to. Některé věci jsou prostě odsouzeny k doživotnímu obměňování z důvodu rychlého opotřebení. V mém životě jsou to sluchátka a tašky. Sluchátka nežmoulám, neuvazuji na nich mašličku, nestrkám je do mikrovlnky ani je nenatahuji jako prádelní šňůru, ale s železnou pravidelností jednou za tři čtyři měsíce přestane jedno ucho hrát. Dávno jsem rezignovala na investici do drahých sluchátek, jež za trojnásobnou cenu vydrží o měsíc déle, a kupuji ta nejlevnější, stará letí do koše.

Jenže co zavřeli Tesco na Národní, musela jsem se spokojit s obchodem s elektronikou, kde měli jenom dražší sluchátka, zato v hezkém pouzdříčku a s nálepkou slibující „doživotní záruku.“ Váhala jsem, ale protože bez ucpaných uší se již skoro bojím nastoupit do tramvaje, tak jsem po nich sáhla.

Cestou jsem studovala obal a přemýšlela, jaký dobrodinec mi až do smrti bude za sto osmdesát káčé každý čtvrtek vyměňovat stará sluchátka za nová. Růžová nálepka slibovala „doživotní záruku a prodlouženou bezplatnou záruku,“ pokud se zaregistruji na webu.

Nakonec to je samozřejmě trochu jinak. Registrací získám záruku prodlouženou o 12 měsíců, která se ovšem nevztahuje na „mechanická a jiná poškození zjevně vzniklá nesprávným zacházením (včetně mechanického poškození přívodních šňůr sluchátek) nebo zacházením v rozporu s návodem k obsluze nebo nevhodným umístěním (vlhké, prašné, kontaminované či jinak nevhodné prostředí), ani na poškození vzniklá opotřebením nad rámec běžného užívání.“

Pokud bych chtěla onu slibovanou doživotní záruku, zaplatím 300 Kč za každé její uplatnění, případně 50 Kč u on-line či telefonické registrace. Plus poštovné a přepravné. V tomto případě mám mít ale nárok na výměnu či opravu mechanické i elektrické závady jakéhokoli druhu. To možná nakonec není až tak marné.

První byly batohy

Poprvé jsem o doživotní záruce slyšela v souvislosti s batohy značky JanSport, které jsou ve Spojených státech neuvěřitelně oblíbené a více jak polovina studentů je nosí do školy. Anglická Wikipedia věnuje značce pouze zhruba sedm vět, jedna z nich je ale i informace o tom, že „JanSport je znám doživotní zárukou na své produkty.“

Jak je možné, že se jich tedy denně prodá na celém světě 34 tisíc? Ani tato nejslavnější záruka není bez podmínek. Nevztahuje se na „škody způsobené typickým obnošením a natržení v důsledku délky užívání. Lze ji uplatnit pouze při „normálním“ užívání produktu.“

Ale vzhledem k tomu, že mi průměrná kabelka nebo taška vydrží zhruba půl roku, než se utrhne ucho nebo zip, nezdá se mi taková záruka k zahození. A navíc si ušetřím hledání účtenek s datem a potvrzením prodejce. JanSport vyžaduje pouze zaslání očištěného zboží na adresu firmy. Zbývá poznamenat, že tyto batohy nestojí o nic víc než jiné značky na trhu.

Dvouletá záruka byla skvělým začátkem, dobrovolné doživotní záruky jsou zatím zajímavou marketingovou strategií vybraných značek.

Komentáře

Celkem 10 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK