Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Na Madonnu s pojištěním

| 15. 4. 2009

Vstupenky na nejrůznější koncerty a jiná živá vystoupení bývají dnes dosti nákladnou záležitostí. Například lístky na domácí vystoupení popové divy Madonny byly k dispozici v ceně od jednoho do osmi tisíc korun. To s sebou nese určité „investiční“ riziko. Dnes už se dá ošetřit.

Na Madonnu s pojištěním

Pokud majitel vstupenky v době koncertu onemocní či dojde k jiné nepředvídatelné události, přijde nejen o požitek ze živého vystoupení hvězdy showbyznysu, ale i o zaplacené vstupné, což je k vzteku. Využily toho pojišťovny a přišly na trh s novinkou v podobě pojištění vstupenky.

Na pobočce i přes internet

Pojištění vstupenek je nově nabízeno v síti Ticketstream a k dispozici je u všech způsobů prodeje, včetně internetového. Pokud si vstupenky kupuje zákazník prostřednictvím internetu, pojištění si může sjednat on-line přímo s jejich nákupem. Pojištění je však nutno koupit nejpozději následující den po nákupu vstupenky, později to již není možné.

Těm, kdo si sjednají pojištění, bude vrácena plná cena vstupenky, pokud se nebudou moci dané akce zúčastnit například z důvodu onemocnění či úrazu, poškození bydliště těsně před konáním akce, neúčasti přátel, se kterými byla vstupenka zakoupena společně, přestěhování do velké vzdálenosti od místa konání akce po navázání nového pracovního poměru či kvůli zdravotním komplikacím v důsledku těhotenství. Pojištění se nevztahuje na zrušení akce či změny jejího termínu.

Nahlédneme-li do pojistných podmínek pojištění vstupenek, zjistíme, že to s vrácením vstupného není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Rozhodně si nelze představovat, že samotná pracovní neschopnost postačuje k tomu, aby pojišťovna plnila. Dle pojistných podmínek musí jít o vážné akutní onemocnění či úraz vyžadující hospitalizaci nebo upoutání na lůžko na základě rozhodnutí ošetřujícího lékaře. Musí se stát buď pojištěnému, nebo blízké osobě.

Pojišťovna má právo pro navrácení plné výše vstupného vyžadovat vedle originálu nevyužité vstupenky nejen potvrzení ošetřujícího lékaře, ale i řádnou zdravotní dokumentaci. Plnění nemůže majitel nevyužité vstupenky očekávat okamžitě, ale třeba i do tří měsíců. Pojišťovna je totiž povinna ukončit šetření právě do tří měsíců po oznámení škodné události.

Nemůže-li šetření ukončit v této lhůtě, je povinna sdělit pojištěnému důvody, pro které nelze šetření ukončit, a poskytnout mu na jeho písemnou žádost přiměřenou zálohu. Doufejme, že toto ustanovení nebude v praxi příliš využíváno.

Pojistné není férové

Jak bylo uvedeno, podmínky tohoto pojištění nemusí zaručit úplný klid na duši, který obvykle kupující pojištění hledají. Kromě toho je cena za pojištění vstupenky velmi vysoká. Nikoli v absolutních částkách, ale procentuálně ve vztahu k výši možného plnění.

Ticketstream uvádí, že cena pojištění začíná na 29 korunách a závisí na ceně vstupenky. Například u vstupenek za 1251 až 2500 korun zaplatí zákazník 82 korun. Zdánlivě nízká částka představuje až 6,5 % z možného plnění. Vezmeme-li v úvahu, co je pojistnou událostí, především tedy určitá forma hospitalizace či například katastrofální poškození bydliště, obojí těsně před konáním akce, nezdá se výše pojistného příliš „férová“.

Není se však čemu divit, neboť jde na našem trhu zatím o jedinou nabídku, a nelze tedy vyhodnotit rizika. V zahraničí je toto pojištění nabízeno výrazně levněji.

Například na webu www.ticketmaster.com je pojištění vstupenek označované jako „event ticket insurance“ nabízeno za jednotnou sazbu šest USD. To se sice může zdát na první pohled hodně, ale v poměru k ceně vstupenky, která například na koncert Britney Spears nebo Leonarda Cohena přijde na 500 až 1000 USD, je to podstatně méně než v Česku. I přes neadekvátní cenu lze očekávat, že si pojištění vstupenek i u nás své kupce najde.

Zahraničí nabízí víc

V zahraničí je obdobné pojištění nabízeno již několik let a díky němu vzrostl zájem i o vstupenky, které jsou prodávány měsíce či celý rok před vystoupením. Pojistná ochrana je však značně širší. Kryta je například i neúčast na vystoupení z důvodu zpoždění letadla, kvůli mechanické závadě na automobilu, z důvodu požadavku zaměstnavatele, aby kulturychtivý zaměstnanec zůstal v práci, a podobně. V některých případech je možné dokoupit pojištění i 24 hodin před vystoupením.

Pojištění vstupenek je rovněž doplňkovou službou v rámci nejrůznějších asistenčních služeb a bankovních produktů, nejčastěji kreditních a platebních karet. Od roku 2006 je toto pojištění bezplatnou součástí některých karet American Express. Podobný trend v nabídkách pojištění vstupenek jako doplňkového benefitu k jiným produktům lze očekávat i u nás.

(Převzato z měsíčníku Finmag - Finanční magazín). Foto: Profimedia.cz

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Dušan Šídlo
Vystudoval VŠE v Praze, od roku 2001 pracuje jako analytik pojištění a v médiích komentuje aktuální dění na pojistném trhu. Jako jeden z prvních publikoval...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!