https%3a%2f%2fwww.finmag.cz%2ffinance%2f262593-zeny-zalozily-investicni-klub
https://www.finmag.cz/finance/262593-zeny-zalozily-investicni-klub
https://www.finmag.cz/finance/262593-zeny-zalozily-investicni-klub
Ženy založily investiční klub
Ženy si své investice mnohem více prověřují a mají tendenci vstupovat do dlouhodobějších strategií. Vítají také netradiční investice, jako jsou mikrofinance či alternativní zdroje energie.
Dámský investiční klub, který založily manažerky České spořitelny, se zaměří hlavně na zajištění klientek pro budoucnost. „Chceme členkám přiblížit různá témata, od penzijního připojištění či spoření dětem na vzdělání až po akcie. Uvidíme, o co bude zájem,“ uvedla jedna ze zakladatelek dámského klubu, Klára Gajdušková.
Ekonom Pavel Kohout řekl, že klub by mohl mít úspěch. „Dává mi to smysl. Často se připomíná známý výzkum, ze kterého vyplynulo, že ženy jsou vlastně lepší investorky než muži. Nepouštějí se totiž do zbytečného rizika, stojí více nohama na zemi,“ poznamenal.
Šéfka švýcarského ženského investičního klubu Smart Ladies Investment Club Rosmarie Ohningerová uvedla, že ženy mají odlišnou investiční strategii než muži. „Ženy si své investice mnohem více prověřují a mají tendenci vstupovat do dlouhodobějších strategií. Vítají také netradiční investice, jako jsou mikrofinance či alternativní zdroje energie,“ soudí.
Gadušková odhaduje, že Dámský investiční klub bude působit nejdříve v Praze, dále se počítá s centry v Brně a Ostravě. Členství v klubu by mělo být výběrové.
„Zatím oslovujeme potenciální členky prostřednictvím našich privátních poradců. Ti mají přehled o tom, které z klientek mají volné prostředky na investování. Teď se může do klubu přihlásit každá žena, která má o investování zájem. Do budoucna počítáme s členstvím na doporučení, ať už od poradce či stávající klientky,“ uvedla. Zatím klub oslovuje řádově tisíce klientek, počítá s tím, že členek budou zřejmě stovky.
Petra Doležalová z agentury ČEKIA uvedla, že dámský klub je spíše marketingovým trikem banky. „Spíše půjde o společenská setkání,“ konstatovala. Podle ní setkání lidí, kteří investují do akcií, v Česku již existují. „Seznamují se většinou na internetových chatech,“ říká Doležalová.
Gajdušková vysvětlila, že Česká spořitelna se založením Dámského investičního klubu chce profilovat jako banka, která umí poskytovat služby v oblasti klientských portfolií. „Také se více chceme zaměřit na ženy jako na cílovou skupinu. Ne všude totiž rovné příležitosti v Česku existují,“ uvedla Gajdušková.
Článek vyšel v deníku E15.
Ekonom Pavel Kohout řekl, že klub by mohl mít úspěch. „Dává mi to smysl. Často se připomíná známý výzkum, ze kterého vyplynulo, že ženy jsou vlastně lepší investorky než muži. Nepouštějí se totiž do zbytečného rizika, stojí více nohama na zemi,“ poznamenal.
Šéfka švýcarského ženského investičního klubu Smart Ladies Investment Club Rosmarie Ohningerová uvedla, že ženy mají odlišnou investiční strategii než muži. „Ženy si své investice mnohem více prověřují a mají tendenci vstupovat do dlouhodobějších strategií. Vítají také netradiční investice, jako jsou mikrofinance či alternativní zdroje energie,“ soudí.
Gadušková odhaduje, že Dámský investiční klub bude působit nejdříve v Praze, dále se počítá s centry v Brně a Ostravě. Členství v klubu by mělo být výběrové.
„Zatím oslovujeme potenciální členky prostřednictvím našich privátních poradců. Ti mají přehled o tom, které z klientek mají volné prostředky na investování. Teď se může do klubu přihlásit každá žena, která má o investování zájem. Do budoucna počítáme s členstvím na doporučení, ať už od poradce či stávající klientky,“ uvedla. Zatím klub oslovuje řádově tisíce klientek, počítá s tím, že členek budou zřejmě stovky.
Petra Doležalová z agentury ČEKIA uvedla, že dámský klub je spíše marketingovým trikem banky. „Spíše půjde o společenská setkání,“ konstatovala. Podle ní setkání lidí, kteří investují do akcií, v Česku již existují. „Seznamují se většinou na internetových chatech,“ říká Doležalová.
Gajdušková vysvětlila, že Česká spořitelna se založením Dámského investičního klubu chce profilovat jako banka, která umí poskytovat služby v oblasti klientských portfolií. „Také se více chceme zaměřit na ženy jako na cílovou skupinu. Ne všude totiž rovné příležitosti v Česku existují,“ uvedla Gajdušková.
Článek vyšel v deníku E15.
Nejnovější podcasty