Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pojišťovny vydělávají na „šrotovném“

Šrotovné se stalo osvědčeným lákadlem na klienty. Nejdřív šlo o označení státní dotace za sešrotování starého auta při nákupu nového. Velmi záhy si toto slovo oblíbili novináři a především obchodníci.

Nejdřív přišlo „šrotovné“ na výpočetní techniku a vysloužilé kuchyňské spotřebiče – no dobrá, to se ještě dá pochopit. Nyní se však šrotovné používá téměř všude.

Cestovní kancelář láká: „sešrotujte své plány na dovolenou u rybníka a jeďte s námi k moři“. Zdravotnická klinika zve pacienty na sešrotování „ojetých“ částí lidského těla a získání „šrotovného“ za převrtání plomby, vytrhnutí zubu nebo odsátí tuku. České hospody hlásí: „přijďte se k nám sešrotovat, dostanete turka zdarma.“. 

V tichosti však nejvíce „šrotují“ pojišťovny. Ty již dříve přišly se šrotovným v podobě takzvané konverze starých pojistných smluv. Nejvíce na konverzi před lety vydělala Česká pojišťovna, která nahradila desítky tisíc starých smluv kapitálového životního pojištění s vysokým úročením novými smlouvami bez garancí a zveřejněných poplatků.

Konverze, nahrazení starých smluv novými, však probíhá i dnes u dalších pojišťoven. Nové pojištění je prý flexibilnější a nabízí větší možnosti připojištění. Vše je navíc podpořeno šrotovným v podobě různých prémií a slev pro ty, co starou smlouvu vypoví a nahradí novou. Bez souhlasu klienta totiž pojišťovny nemohou samy vypovědět životní pojištění a zbavit se pojistných smluv, které pro ně už nejsou výhodné. Zakazuje jim to zákon o pojistné smlouvě.

Dejme si proto pozor na podobné nabídky pojišťoven, které lákají k nahrazení starého pojištění novým. Mnohdy dříve sjednaná pojištění poskytují levnější pojistnou ochranu a vyšší garantované úroky.

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK