Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Vysoký zisk! Zn.: madoff@seznam.cz

V tištěném Finmagu píši sloupek, který se zabývá klamavou, případně humornou, finanční reklamou. Tentokrát nepůjde o reklamu, ale o tzv. direct marketing. Ovšem humorný i klamavý bude.

Některým poradcům Partners chodí e-maily s nabídkou spolupráce při prodeji výhodných "nebankovních termínovaných vkladů". Vysoký a garantovaný zisk je samozřejmostí.Při vkladu od půl milionu na 5 a více let činí 7,4 procenta p.a., což výrazně převyšuje úroky v družstevních záložnách, o bankách nemluvě. Prostředky se prý zhodnocují na kapitálových trzích, klient může klidně spát. Hnidopich by se zeptal, jak jsou peníze zajištěny, když se na firmu nevztahuje bankovní pojištění vkladů, ale to je opravdu jen detail.

Dále se v prezentaci dozvídáme, že příští rok chce firma zprostředkovat vklady ve výši 30 milionů korun a dosáhnout obratu 47 milionů. Hmm, z 30 milionů vykouzlí 47 na provizích? To bude asi opravdu zázračný stroj na peníze.

A teď to nejlepší. Provize za zprostředkování jsou 6% za tříletý až 10% za pětiletý vklad. Druhou možností je doživotní renta ve výši 0,005%. Z 1,5 milionu tak prý zprostředkovatel dostane 7500 Kč měsíčně. Pozorný čtenář si všiml, že tady má pan finančník trochu problémy s násobilkou. Ale to jistě nic nemění na tom, že jeho systém je zcela bezkonkurenční a převratný.

Mimochodem, za varovné znamení lze považovat už to, že maily chodí ze schránky na Seznamu. Tedy nic proti Seznamu, ale ukazuje to, že odesílatel buď nemá příliš vkus, nebo se chystá adresu často měnit (proč asi), takže by se mu nevyplatilo investovat do vlastní domény.

Naivní optimista by řekl, že po všech těch Kožených a Madoffech budou lidé tak opatrní, že podvodníci sbalí krám a odstěhují se někam daleko na východ. Ano, klienti si skutečně dávají na finance větší pozor. Jenže pochybné existence se snaží o to usilovněji...

Takže milý pane R. H., pokud skutečně existujete, velmi si vážíme vašeho zájmu o spolupráci s velkou finančně poradenskou společností, který jste projevil oslovováním našich poradců. Na centrále se koná pravidelná porada, takzvaný produktový výbor, který je tím pravým místem pro diskuzi o finančních inovacích. Jistě rád přijdete a představíte svůj obchodní model našemu týmu odborníků.

Foto: Profimedia.cz

Aleš Tůma

Aleš Tůma

Pracuje jako analytik investic ve společnosti Partners. Absolvoval VŠE v Praze a v roce 2013 získal titul CFA (Chartered Financial Analyst). Během studií působil v ekonomických rubrikách Hospodářských novin a Aktuálně.cz... Více o autorovi.

Komentáře

Celkem 1 komentář v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK