No tak me zdejsi diskuse odradila od investic do fondu a podobnejch aktivit. Diky. Radsi budu obchodovat na psychiku min narocnych a hlavne pomalejsich trzich a to na forexu. Zdar.
Nahlásit
-
0
+
Martin Štěpnička|30. 9. 2008 23:09
Ale no ták. Vždyť i uvádím, že jsem sáhnul hned po dvou největších akciových fondech v ČR. Když už jsem byl na webu ING, tak jsem otevřel další 3 a všechny uvedl. A kolega chtěl ty úspěšné, ja explicitně uvedl v dalším příspěvku, že samozřejmě jsou i velmi neúspěšné, ale po těch se neptal, chtěl znát, které že to jsou ty úspěšné. Z Vaší reakce to vypadá, jakobych hodiny surfoval po netu a hledal nejabsurdnější fondy od nejobskurnějších společností Já už nevím jak bych, ledaže ... pojďme na dva nejprofláknutější smíšené J&T Opportunity 55%, IKS Balanc.-dyn 76%. I smíšené to dokážou.Nikde jsem netvrdil, že jsou jen takovéto fondy. Přečtěte si ještě jednou ty příspěvky pana Pietera a mé reakce.
Nahlásit
-
0
+
Milan Švajcr|30. 9. 2008 13:50| reakce na Martin Štěpnička - 26. 9. 2008 11:23
To Vám muselo dát moc práce najít pár fondů,které v minulých 5ti letech alespoň trochu slušně vydělaly.Většina licencovaných investičních umělců je na tom s výsledky hodně bledě.Před 5ti lety jsem držel(naštěstí jsem se jich zavčas zbavil)tyto fondy a tak mohu z vlastních záznamů předat zkušenost.Tak ke včerejšímu datu,čili bez započtení propadu 29.9.(který bude dle mě ještě pokračovat)ČPI glob.značek +6,7%,Eurotrend nyní Gl.st.f.f.-17%,IKS svět.indexů -23%,ČSOB bohatství -5%.
Tomas Pieter|26. 9. 2008 15:33| reakce na Martin Štěpnička - 26. 9. 2008 12:49
diky za ty uspesne. jak rikam, vzdy jsem videl fondy jejich vynosnost byla 20-50% za 5 let, coz je malo. ad licence. lidi nemuzu namichnout, jsou to kvalifikovani investori. vedi do ceho jdou a ze muzou o vetsinu prijit.portfolia pro ne delam vesinou s mensim rizikem, takze konzervativnejsi opcni strategie. kdo chce vice risku, pouzivam i jine derivaty. proskolen myslim jsem dostatecne
Václav Valášek|26. 9. 2008 14:13| reakce na Tomas Pieter - 26. 9. 2008 10:35
Já jen vyzdvihnu kouzelné slovíčko, které jsem použil : "pravděpodobnostquot;.Můžeme zkoumat různé fondy a různé horizonty, různá období a různé způsoby investování, ale pravděpodobnost bude stát na mé straně.
Minimalne u ctyr z peti ceskych firem mam pocit, ze jen oskubavaji lidi. A je uplne jedno z jakeho oboru. Najit ferovy pristup k zakaznikum neni vubec jednoduche. Ale myslim, ze to tak je vsude ve svete. :(Co se ceskych fondu tyka, o urovni znalosti lidi, kteri je distribuuji, ani nemluve, asi bychom si mohli vzajemne vypravet. ;-)) Cest svetlym vyjimkam.
Nahlásit
-
0
+
Martin Štěpnička|26. 9. 2008 12:49| reakce na Tomas Pieter - 26. 9. 2008 12:27
S tou licencí jsem to myslel tak, že na to nejste proškolen, nemluvil jsem o právním problému, ale že můžete namíchnout pár lidí, až se jim výnosy nebudou líbit.Jaké po bitvě generál? Jen jste tvrdil, že spořící účet je výnosnější než fondy a dává jistých 21%. A chtěl jste se přesvedčit o úspěšnosti fondů v horizontu 5 let. Tak jsem Vám jich namátkou několik vypsal a spočítal, že místo jistých 21% Vám dává spořící účet nejistých 15%. Co chcete dál nevím, mám vypisovat dálší? Btw. ve výpisu jsem nehledal nějaké divočiny, ale běžné fondy, jsou tam například 2 suveréně nejvetší CZ akcivé fondy (ING CZ + Sporot.), takže je vysoká pravděpodobnost, že by je akciové portfolio obsahovalo.Kdybych diskutoval unfair, tak bych našel výnosnost od 26.9.2002 do 26.9.2007 a byla by nikoliv 20%-120%, ale 50%-250% (ING Cz např. 305%). Takže myslím, že jste dostal seriózní odpověď na požadavek na uvedení úspěšných fondů. (samozřejmě jsou i neúspěšné, ale ptal jste se na ty úspěšné - ty není težké nalézt i po takovéto sekyře dolů.)
mozna bavili. ja sem proste asi od prirody "hanic" fondu. :-) uplne me berou certi kdyz vidim zajistene fondy a ta pani z CSOB v tv klidne hovori jak je to super. tohle oblbovani lidi, kteri nevedi jak to funguje mi vadi. nektere zahranicni fondy jsou fajn na delsi dobu. to souhlas.
Nahlásit
-
0
+
Tomas Pieter|26. 9. 2008 12:27| reakce na Martin Štěpnička - 26. 9. 2008 11:23
zdanenim jsem nepocital. o fondy se nezajimam. neni to muj byznis. vy jste namatkou vybral par fondu. dalsi stovky fondu jsou proste mimo. me vzdy bavi jak po bitve je kazdy general. ted se mkt oddeleni predhani nabidkou CP fondu zalta a energii, ze jim to rostlo. kde byli pred 5 lety? nikdo z nich ani analytiku by netipnul jak ropa poroste. jsem oschotem priznat, ze se najde par fondu, ktere dobre zhodnoti, ale porad kvalitni portfolio je daleko vynosnejsi nez fondy. alespon to vidim u tech co sestavuji i u kolegu co delaji v praci. btw. za licenci se da povazovat Seried 65, 7 a spol ne? vzhledem k tomu, ze to delmam znamym tak v CR zadnou navic nepotrebuju.
Jan Traxler|26. 9. 2008 12:04| reakce na Martin Štěpnička - 26. 9. 2008 11:23
Paklize Tomas jen radi svym znamym jako kamarad a neni to jeho podnikatelska cinnost (nema z toho zadny financni prospech), pak registraci IZ nepotrebuje. A s portfoliem zajiste na vlastni ucet neobchoduje, ze? ;-) Neobchoduje! ;-) Takze by nemel byt v rozporu se zakonem. Alespon dle meho vykladu, ale upozornuji, nejsem pravnik.
Sláva Kožúšek|26. 9. 2008 11:29| reakce na Martin Štěpnička - 25. 9. 2008 20:21
A co třeba nemovitostní a realitní fondy a nebo přímo i nemovitostní akcie? V prvním případě alternativa k fondům peněžního trhu (krátký horizont, inflační prostředí, měnové riziko) v druhém případě zajímavá příležitost po panických výprodejích na realitních společnostech. Např. co třeba poradcům dobře známá nemovitostní společnost Immofinanz nebo Immoeast. Tyto i další společnosti se dnes prodávají výrazně pod svojí hodnotou (tj. s vysokým diskontem vůči NAV). Podle mě současný pesimizmus, zpomalování realitního trhu a možný pokles cen komerčních nemovitostí výrazně neohrozí současnou atraktivitu investic do realitních společností. Zajímavé by mohly být i energetické, farmaceutické a potravinářské tituly. Stranou bych neponechal ani banky, i když bych se spíše zaměřoval na trhy (mně) více známé např. střední Evropy (Raiffeisen International, Erste Bank, BRE Bank atd.) Myslím si, že současná situace na trzích je příležitostí, která se nemusí opakovat řadu let.Sláva
Martin Štěpnička|26. 9. 2008 11:23| reakce na Tomas Pieter - 26. 9. 2008 10:35
Proboha! Nedělejte prosím nikomu protfolio, nemáte na to licenci, dostanete se jen do problémů. Zvlášť při Vašich kalkulacích. Vezměme např. mKonto s 3.3% úrokem (jste si jist jeho výší na celých 5 let?). Po ydanění se jedná o úrok 2,805%. Výnos za 5 let = 1,02805^5 = 1,148. Tedy méně než 15%. Namátkou ING český akciový od 26.8.2003 za 5 let posílil z 1435,- na 2773,- tj. o 93%. ING Invest emerging o 118%. Další dva ING zaměřené na Evropu o více než 20%. Sporotrend +56%. ČPI ropy a energetiky +57%.A to jsme po řádném zářezu dolů. Pokud by se jednalo již o konec o inv. horizontu, už měly být z velké PL části prodány a realokovány do bezpečných přístavů. Výnos by byl zásadně vyšší. Nic proti konzervativcům ve spořících účtech, jejich rozhodnutí, ale evidentně nemáte přehled ani o základních ukazatelích a výpočtech a raději buťte opatrný a neskládejte nikomu portfolio, nebo Vás to vytrestá. Myslím to dobře.
Tomas Pieter|26. 9. 2008 10:35| reakce na Václav Valášek - 25. 9. 2008 23:08
no nevim, je nekde nejaky prehled vykonosti vsech fondu u nas? ja nejsem poradce (sem investor/spekulant) takze neznam tolik lidi jako vy, ale pro celkem hodne znamych delam "investicni portfolio". vetsina ho chce 3-5let. a to na sporicim uctu je zhodnoceni 21% a jiste. u fondu neni jiste nic a jeste platim neschopne manazery (vim co mluvim, znam je). ale budu rad za link, kde se presvedcim, jak fondy jsou v dlohem obdobi strasne uspesne. diky
Jan Traxler|26. 9. 2008 09:13| reakce na Václav Valášek - 26. 9. 2008 00:04
Vaclave, pokud vim, jste financni poradce, takze je celkem bezne, ze nemusite platit vstupni poplatek, prip. nizsi, prip. se Vam alespon cast vraci.Ja mluvim o necem trochu jinem, ze jste mohl drobnym technickym kouzlem mit o 0,5% rocne vic. Ale nic si z toho nedelejte, jeste jsem se nesetkal s nikym, kdo by to znal.Jen se mi to libi jako krasny priklad pro bezne lidi, jak se muze vyplatit, zkonzultovat svuj zamer.
Václav Pech|26. 9. 2008 01:38| reakce na Jan Traxler - 25. 9. 2008 23:52
Ale ovšem, že existují cesty jak i v současnosti krátkodovš zhodnotit vklady poměrně zajímavě,nicméně to přesahuje to, co se v této diskusi řeší, ale znivu říkám, díky za článek a diskusi k němu.
Václav Pech|26. 9. 2008 01:32| reakce na Jan Dvořák - 25. 9. 2008 14:24
Honzo máš naprostou pravdu,nejde o to jestli je někdo pesimista, nebo optimista,ale o průvodní komentář proč tomu tak je. Osobně bych neviděl výrazné zlepšení situace dříve než v polovině roku 2009, i když případně schválený plán Paulsona a Bernankeho by mohl trhy poslat dočasně výrazně výše. Moje preferované sektory jsou food, healthcare a agriculture a to již třeba proto, že populace roste, věk se prodlužuje a zdraví a jídlo bude potřebovavat každý. Pro agriculture dlouhodobě hovoří to, že extenzivně zvětšovat osevní plochy není dost dobře možné a tudíž nabude významu snaha získat vyšší výnosy z ploch stávajících a grupa "hnojivářů" ;v tom může sehnat svoji roli. Ohledně článku bych viděl trochu problém v tom, že zobecňuje problémy pouze na banky, ale ono to není jenom v nich. zvyšující se nezaměstnanost v největší ekonomice světa snižuje koupěschopnost a poptávku, lteý dlouhodobě táhne hlavní motor ekonomiky USA. S tím se dávají v šanc i tržby na příznivém cyklu závislých firem, sniýuje se spotřebitelská důvěra atd. Problém je větší než nějaké subprime hypotéky... Pokud má člověk vizi a strategii, rozhodně nemusí být špatná doba k nákupu vybraných věcí. Na druhé straně jako provozovatel jednoho z internetových serverů souhlasím s panem Majerem. Je skutečně velice těžké rozpoutat diskusi a tento článek to, již podle počtu reakcí, udělal a tudíž mu patří dík. Jen tak dál.
Václav Valášek|26. 9. 2008 00:04| reakce na Jan Traxler - 25. 9. 2008 23:52
Pane Traxlere, jsem zatím "jen" drobný investor, až můj majetek někam vyroste, určitě se nebudu bránit privátní správě. Moje perlička je to, že u ING se mi vstupní poplatek vrací :) dobrou noc.
Reknu Vam jen jednu (pro Vas smutnou) perlicku, mohl jste mit z jedne investice o 0,5% rocne vyssi zhodnoceni. ;-) To jen takova drobna reklama, ze se vyplati si zaplatit za informace.Neznam Vase cile ani Vase portfolio, takze se k tomu nechci takhle obecne vyjadrovat. Navic verejne nebudu resit konkretni instrumenty. A samozrejme bych si za to nechal dobre zaplatit. Takze vic zde opravdu toto tema rozvadet nebudu.
Nahlásit
-
0
+
Václav Valášek|25. 9. 2008 23:14| reakce na Jan Traxler - 25. 9. 2008 22:57
I na základě seriálu N-11 jsem si do portfolia nadrobil RB-Emerging ASEAN a ING-Emerging Markets(CZK).
Václav Valášek|25. 9. 2008 23:08| reakce na Tomas Pieter - 25. 9. 2008 22:48
A jsme zase u toho horizontu, pane Pietere. V jakém horizontu pravděpodobně akciový fond nepřekoná spořící účty? V jednoletém? Pravděpodobně. V tříletém? Možná. V pětiletém? Spíš ne. V sedmiletém? Žertujete?
Jan Traxler|25. 9. 2008 22:57| reakce na Martin Štěpnička - 25. 9. 2008 22:28
Momentalne by to byla 0%. Vyhledove cca za pul roku az rok (momentalni vyhled, ktery by se mohl v prubehu casu zmenit dle aktualni situace) bych nektere vybrane trhy zahrnul a zaujaly by cca 10-15% kapitalu. Staci? ;-)P.S. V nekterych N-11 trzich kapital mam a drzet ho budu. Ale momentalne bych zadny z N-11 trhu jednorazove nekupoval.
to Alec Muller: me by zajimala ta diskuze investice vs. spekulace. kde vy vidite tu hranici?jinak fondy bych nedoporucoval v zadnem pripade. pokud je poradce zkuseny, at navrhne nejake portfolio akcii, ale fondy ne. vzdyt ani neprekonaji sporici ucty.
Nahlásit
-
0
+
Jan Traxler|25. 9. 2008 22:35
V clanku uvadite "neprerusovana vyroba", "plynula spotreba", "stabilni zamestnanost". Mozna v CR. Podivejte se do USA, odkud vse vychazi, a mozna budete mluvit jinak. A nebo si jeste pul roku pockejte a uvidite, ze behem te doby zacne ochlazeni svetove ekonomiky dopadat i na CR, zejmena ve vyrobni sfere orientovane na export (napr. i automobilovy prumysl, jeden z hlavnich tahounu ceke ekonomiky).Proc klesaji i jine obory? Psychologie je doplnujici a umocnujici prvek. Ale primarni roli hraji fundamenty. Akcie, ktere maji opravdu velmi dobre fundamenty, za posledni rok nijak zasadne neklesly. Ty ostatni zas tak dobre fundamenty nemaji. A proc jine obory? No protoze vsechny cyklicke obory zavisi na ekonomickem cyklu a kdyz se cyklus dostane do faze recese, tak od takovych firem nelze ocekavat rust zisku, ale naopak jejich pokles. Tomu logicky odpovida i pokles cen akcii. Tady nejde jen o sub-prime hypoteky. Jde o krizi celeho financniho sektoru, o extremni neochotu poskytovat uvery... a verte nebo ne, to se projevi skoro na kazde vetsi firme, na vetsine uz projevilo. (Tech pricin recese je vice.)Ze akciove trhy slibuji zajimave vynosy pro rozvazne a trpelive investory, s tim souhlasim. Dokonce si myslim, ze je to otazka nekolika mesicu nez dojde k obratu trendu (to je jen vestecky tip, uvidime, moznych scenaru je vice). Ale ze jsou celkove podhodnocene, s tim nesouhlasim. Jen nektere akcie a zas tolik jich kolem sebe nevidim.
Nahlásit
-
0
+
Martin Štěpnička|25. 9. 2008 22:28| reakce na Jan Traxler - 25. 9. 2008 22:16
I když jste explicitně uvedl, že žádné tipy uvádět nehodláte a zdůvodnil i proč, stejně mi to nedá a zeptám se, jak velké zastoupení by ve fondech, akciích či indexech u Vašeho vysněného miliardového portfolia měly země patřící do NEXT 11 dle definice Jima O’Neila, o kterých jste psal na serveru www.investujeme.cz?Předem díky.
Diskuze: Nakupujte, nakupujte, nakupujte!
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Aleš Valesek|2. 10. 2008 20:47
Nahlásit
Martin Štěpnička|30. 9. 2008 23:09
Nahlásit
Milan Švajcr|30. 9. 2008 13:50| reakce na Martin Štěpnička - 26. 9. 2008 11:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
jiri.cerny2|29. 9. 2008 06:59| reakce na Jan Traxler - 26. 9. 2008 09:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas Pieter|26. 9. 2008 15:33| reakce na Martin Štěpnička - 26. 9. 2008 12:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Valášek|26. 9. 2008 14:14| reakce na Jan Traxler - 26. 9. 2008 09:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Valášek|26. 9. 2008 14:13| reakce na Tomas Pieter - 26. 9. 2008 10:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|26. 9. 2008 12:49
Nahlásit
Martin Štěpnička|26. 9. 2008 12:49| reakce na Tomas Pieter - 26. 9. 2008 12:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas Pieter|26. 9. 2008 12:30
Nahlásit
Tomas Pieter|26. 9. 2008 12:27| reakce na Martin Štěpnička - 26. 9. 2008 11:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|26. 9. 2008 12:04| reakce na Martin Štěpnička - 26. 9. 2008 11:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|26. 9. 2008 11:47| reakce na Tomas Pieter - 26. 9. 2008 10:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Sláva Kožúšek|26. 9. 2008 11:29| reakce na Martin Štěpnička - 25. 9. 2008 20:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Štěpnička|26. 9. 2008 11:23| reakce na Tomas Pieter - 26. 9. 2008 10:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas Pieter|26. 9. 2008 10:35| reakce na Václav Valášek - 25. 9. 2008 23:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|26. 9. 2008 09:13| reakce na Václav Valášek - 26. 9. 2008 00:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|26. 9. 2008 08:52| reakce na Václav Pech - 26. 9. 2008 01:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondra Záruba|26. 9. 2008 07:49| reakce na Tomas Pieter - 25. 9. 2008 22:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondra Záruba|26. 9. 2008 07:45| reakce na Jan Dvořák - 25. 9. 2008 20:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Pech|26. 9. 2008 01:38| reakce na Jan Traxler - 25. 9. 2008 23:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Pech|26. 9. 2008 01:32| reakce na Jan Dvořák - 25. 9. 2008 14:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Valášek|26. 9. 2008 00:04| reakce na Jan Traxler - 25. 9. 2008 23:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|25. 9. 2008 23:52
Nahlásit
Václav Valášek|25. 9. 2008 23:14| reakce na Jan Traxler - 25. 9. 2008 22:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Valášek|25. 9. 2008 23:08| reakce na Tomas Pieter - 25. 9. 2008 22:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|25. 9. 2008 22:57| reakce na Martin Štěpnička - 25. 9. 2008 22:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas Pieter|25. 9. 2008 22:48
Nahlásit
Jan Traxler|25. 9. 2008 22:35
Nahlásit
Martin Štěpnička|25. 9. 2008 22:28| reakce na Jan Traxler - 25. 9. 2008 22:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu