Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: dálnice

Další články na téma dálnice najdete na Peníze.cz.

Dopravci zaplatí víc. Vláda řekla, o kolik zdraží mýtnéaktuality

Dopravci zaplatí víc. Vláda řekla, o kolik zdraží mýtné

Už od března zdraží mýtné na dálnicích a silnicích první třídy. Nyní se v mýtném platí za užití pozemní komunikace, poplatek za hluk a poplatek za znečištění ovzduší. Novou čtvrtou složkou mýtného bude poplatek za emise oxidu uhličitého.

Redakce Finmag.cz14. 2. 2024
Pražský okruh, vrchol autosocialismu. Silnice kolem měst vůbec nic neřeší
 33 127

Pražský okruh, vrchol autosocialismu. Silnice kolem měst vůbec nic neřeší

Minimálně v hlavním městě bude jedním z hlavních témat podzimních komunálních voleb. Strany se poperou, kdo dostaví městský okruh. Tentokrát by bylo výjimečně nejlepší, kdyby to dopadlo jako vždycky. Že by se to zas nepovedlo. Pojďme si ještě před otevřením volebních místností říct, proč.

Peter Bednár23. 9. 2022
Fičet po dálnici sto pade? I tuhle debatu ukončily ruské tanky
 20 215

Fičet po dálnici sto pade? I tuhle debatu ukončily ruské tanky

Kdo se vypravil autem někam na jih a třeba i mimo Evropu, musí Čechy za volantem považovat za hotové anděly ve škodovkách. Proč vlastně tedy máme nějaké dálniční limity?

Petr Němec23. 3. 2022
Miliardy, které necháme vyletět výfukem
 17 392

Miliardy, které necháme vyletět výfukem

České silnice jsou prý drahé, četli jsme o tom ostatně leckde a mnohokrát. Jenže ve skutečnosti jsou ještě mnohem dražší! Nejde totiž zdaleka jen o to, kolik stojí štěrk a asfalt, provoz bagru a práce stavební firmy. Podstatné je také to, jak se dopravní infrastruktura spravuje a provozuje. Jako každý monopol: neefektivně.

Jakub Skala11. 6. 2014
Užijte si německé dálnice. Brzo možná nebudou zadarmo
 5 928

Užijte si německé dálnice. Brzo možná nebudou zadarmo

Velké téma blížících se německých voleb je zpoplatnění tamějších dálnic. Pro cizince. Populismus? Možná, poukazuje ale na problém, který se týká celé Evropské unie.

Luboš Palata20. 8. 2013
Image je na nic? Polsko na ní vydělalo miliardy

Image je na nic? Polsko na ní vydělalo miliardy

V byznysu i politice jde někdy víc o image než o realitu. Pokud jde o unijní fondy, Polsku se podařilo vytvořit si obraz vzorňáka. A vydělalo na tom miliardy eur.

Luboš Palata22. 7. 2013
Železnice: Polsko se přibližuje Německu. Německo to nezajímá

Železnice: Polsko se přibližuje Německu. Německo to nezajímá

Polsko investovalo desítky miliard do vybudování rychlého železničního spojení s Německem. Teď však zjišťuje, že Němcům se do budování jejich části infrastruktury nechce. Bývalé východní Německo, se kterým Polsko sousedí, se totiž rychle vylidňuje.

Luboš Palata11. 10. 2012
Česká ekonomika: Směr správný, čekají nás světlé zítřky!

Česká ekonomika: Směr správný, čekají nás světlé zítřky!

Je to pěkných pár let, co k nám v osobách Konstantina a Metoděje dorazila z řecké Soluně civilizace, kultura a tak. Je na čase, abychom se, barbaři, k té kultuře vrátili. To se ale napřed musíme zbavit nenažranosti, konzumního životního stylu. A směr jsme nabrali dobrý! Vzhůru do Řecka!

Michal Chleboun16. 7. 2012
Pavel Kohout: Stavební omerta

Pavel Kohout: Stavební omerta

Skrytá historie českých zakázek na veřejné stavby nás musí zajímat. Stavební firmy mají mezi sebou nepsaná pravidla. A kdo je poruší, musí z kola ven. To znamená ze zaměstnání, na ulici.

Pavel Kohout16. 5. 2012
Dálnice bychom si měli platit „městskou známkou“, ne tou dálniční

Dálnice bychom si měli platit „městskou známkou“, ne tou dálniční

Kupon jsme letos lepili na přední sklo už po osmnácté. Možná nadešel čas promyslet celý systém úplně znova.

Michal Kašpárek10. 2. 2012
Jak jsem vyžral státní pokladnu

Jak jsem vyžral státní pokladnu

Takový nenápadný kluk ze střední třídy, a jak nás už stačil zadlužit! Omlouvá ho snad jen to, že to bude splácet do smrti smrťoucí.

Michal Kašpárek18. 11. 2011
Dan Ťok: Déjednička? Zapomenutý tankodrom mezi Brnem a Prahou!

Dan Ťok: Déjednička? Zapomenutý tankodrom mezi Brnem a Prahou!

„Každá obec podél dálnice má právo se vyjadřovat k vydání stavebního povolení, a tak je jí potřeba něco slíbit. Spravit tuhle cestu, postavit támhle na kilometru dva mosty, protože jsou zemědělci holt zvyklí jezdit jedním tam a druhým zpátky. Do toho se pak samozřejmě ozvou zelení…“ právě tak popisuje Dan Ťok, generální ředitel české Skansky, jeden z důvodů, proč máme tak drahé dálnice. Jaké jsou ty další, se dozvíte v další části rozhovoru.

Martin Vlnas27. 8. 2011
Čínská dálnice v Polsku: Prokletí místo požehnání!

Čínská dálnice v Polsku: Prokletí místo požehnání!

Číňané v Polsku s výstavbou levné dálnice narazili. Nestíhají termíny a neplatí polským dodavatelům. Varšava tak zřejmě bude na Euro 2012 bez dálničního spojení na Berlín a západní Evropu.

Luboš Palata30. 5. 2011