Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Překvapení z Mladé Boleslavi. Elektrická budoucnost je blíž, než jsme čekali

28. 4. 2023
 13 372
6 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Neumožní, protože ty ceny nejsou reálné.
Ceny elektromobilů jsou uměle sníženy a ceny spalováků zvýšeny.
Transfer ceny.
A ten může fungovat jen dokud se ty spalováky prodávají a ty EV mohou dotovat.
Pokud se prodá na jedno EV takových 5-10 spalováků s přirážkou 50-150 tisíc, tak na dotaci EV zbývá dost (a přesto není levnější).

Až budou spalováku zrušeny, zůstanou jen drahé EV.
Střední třída přestane kupovat nová auta, protože na ně nebude mít.

A nakonec stát zdaní EV (či elektřinu). Protože na spotřební dani z benzínu a nafty mu vypadnou obrovské peníze, které mu budou chybět.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu
-
27
+

Diskuze

Svatá ty prostoto. Tak my si při 17% propadu reálných mezd a nejdražších energiích v EU, koupíme elektra za milion o pár let dříve. Tyhle výpočty, že 2+2 jsou 148, protože si to tak přeje EU se mi nějak nepozdávají. A my, Češi, nejsme konzervativní, my jsme chudá, žebrácká holota s třetinovou mzdou a plnými cenami. Až mi zvednou plat z našich 1500€ na evropských 4500€, tak budu uvažovat o elektromobilu. Do té doby, sice starý, ale DIESÉÉÉL!

Nahlásit

-
20
+

Nevím, jestli to myslí dobře, ale dopadne to jako vždycky.
Ten pocit moci pro těch pár stovek eurounijních úředníků, kteří ničí budoucnost stovek milionů Evropanů, musí být opojný.
Stará oktávka kombi stojí třeba 40 000 Kč. V čem asi lidi budou jezdit, když nejlevnější malé elektro bude stát přes půl milionu a renovace baterií u jetého elektromobilu nižší statisíce?
Co asi zasmradí svět víc - postupný vývoj a bohatnutí populace, nebo centrální plánování?

Nahlásit

-
8
+

Neumožní, protože ty ceny nejsou reálné.
Ceny elektromobilů jsou uměle sníženy a ceny spalováků zvýšeny.
Transfer ceny.
A ten může fungovat jen dokud se ty spalováky prodávají a ty EV mohou dotovat.
Pokud se prodá na jedno EV takových 5-10 spalováků s přirážkou 50-150 tisíc, tak na dotaci EV zbývá dost (a přesto není levnější).

Až budou spalováku zrušeny, zůstanou jen drahé EV.
Střední třída přestane kupovat nová auta, protože na ně nebude mít.

A nakonec stát zdaní EV (či elektřinu). Protože na spotřební dani z benzínu a nafty mu vypadnou obrovské peníze, které mu budou chybět.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
27
+

Ano, jenže elektromobilita je dotovaná a spalování penalizované. Takže kde je ta svobodná volba?!!

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
20
+

Ukazuje se, že nepůjde až tolik o to, jaká auta a za kolik budou automobilky nabízet, ale o to, kde a za kolik získám palivo. Infrastruktura pro klasická paliva je mohutná a s plnou nádrží odjedu za pár minut. Nabíjení naproti tomu trvá násobně déle a nabíjecích míst je jak šafránu. Ale nestačí jen zřizovat nabíjecí místa, protože elektřinu je k nim potřeba v obrovském množství přivést, a to znamená přebudovat celou rozvodnou síť. A dále — sumární výkon stávajícího autoparku, který je potřeba nahradit elektřinou je ekvivalent tří až čtyř výkonů Temelína. Kde tu elektřinu vezmeme?! Přebudování rozvodné sítě a výstavba nových zdrojů elektřiny znamená investice v řádu mnoha stovek miliard korun. Kde na to v současné ekonomické situaci hlubokých rozpočtových deficitů, kdy je pro vládu zásadním problémem i jen udržení sociálního smíru, Česká republika vůbec vezme peníze?!!
A nakonec — příjmy lidí narozených na západ od bývalé železné opony jsou stále násobně vyšší než lidí, kteří se narodili od ní na východ. To, co může být pro „Zápaďany“ ještě snesitelná oběť, bude pro „Východňany“ znamenat zásadní propad životní úrovně. A protože to vše protlačují silou — formálními nařízeními motivovanými ideologicky — západní státy, hrozí rozštěpení EU, které bude mít dalekosáhlé následky. Snadno se může stát, že v řadě zemí zklamaní a naštvaní voliči zavrhnou demokracii a vládu svěří do rukou populistů, kteří jim slíbí chránit jejich zájmy a vše vyřešit s ohledem především na ně.
Ano, Západ zvítězil ve studené válce. Ale měl by mít na paměti, k čemu dotlačila Němce tvrdá politika vítězů 1. světové války a kdo se tehdy v jejím důsledku v Německu dostal k moci …
It’s the economy stupid!!!

Nahlásit

-
14
+

Tak Škodovka nabídne jak elektřinu tak spalování ,čímž zákazníkům umožní hlasovat peněženkou. Za mě fér

Nahlásit

-
4
+