Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Daně a jak na ně. Manuál na poslední chvíli

Michal Hron | 28. 4. 2021 | Celkem 44 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jan Altman | 28. 4. 2021 12:25

- Manipulovat úroky směrem dolů
- Provozovat QE a jiné formy padělání peněz
- Vyvolat inflaci 15%, ale tvrdit, že je jen 4%
- Pokud by nebylo možné úroky dále snižovat (protože by hrozil run na banky), tak přijít s nepodmíněným základním příjmem rovnou z tiskárny.
- Pokud se ukáže, že lidi své úspory i ten nepodmíněný základní příjem utrácí za nemovitosti a akcie (a ne za vládou preferovanou spotřebu), tak z akcií (viz nyní Biden) a nemovitostí (viz pirátské návrhy) zavést vysoké daně. Pokud lidi budou utíkat do alternativních peněz, tak zavést kapitálové kontroly, dovozní kvóty na zlato (Indie), zablokovat převody na bitcoinové burzy, atd...
- Pokud přesto lidé nebudou ochotni utrácet, ale spíše budou shánět uchovatele hodnoty, který by je ochránil před dalším očekávatelným zvýšením inflace, tak se zavedou kazivé peníze (s omezenou platností). Něco jako stravenky. Dostanu UBI, penzi či plat a budu vědět, že to MUSÍM utratit do určité doby, protože jinak to pozbude platnost. Takovéto peníze bude ochoten přijmout jen ten, kdo prodává rychloobrátkové spotřební zboží (zejména kazivé potraviny). Rozhodně ne ten, kdo prodává nějakou "trvalou hodnotu": dům, obraz, šperk, bitcoin, zlatou minci, ...
- Plus další opatření, která státu umožní vyvolat vyšší inflaci (požírající dluhy) a pokud možno ji nepřiznat (aby nebyl tlak na valorizace, výnosy, atd...).

Je na každém z nás, zda se státem tuto hru chce hrát.

+16
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Richard Fuld | 28. 4. 2021 12:52

To je když HDP roste rychleji než státní dluh. Nejlepším "řešením" státních dluhů je prostě je neřešit, protože tady jednoduše nic k řešení není. :-)

-10
+
-

Všech 44 komentářů v diskuzi.

Juraj Čeman | 4. 5. 2021 00:11

Nabízím půjčky až do výše 50 000–4 000 000 Kč, celkem i více, podle potřeby a na vyžádání.  Moje úroková sazba: 3% Termín splácení: 1 až 25 let.Děkuji za pochopení a spolupráci.

WhatsApp : +420 234 290 615

Nahlásit

-1
+
-

Martin Mikolášek | 28. 4. 2021 17:59

Neplatič daní tak zkrátka nejenže není zločincem, neboť svým jednáním nepoškozuje majetek nikoho jiného, ale je v jistém smyslu jeho opakem – je hrdinou, který omezováním daňových výnosů státu způsobuje, že stát nemá takovou moc, jak by rád měl. Mějme toto na paměti, kdykoliv budeme sami přiznávat příjmy, vyžadovat stvrzenky a platit daně. Každá koruna, která zůstane v soukromém sektoru mezi lidmi, kteří skutečně vytváří bohatství tím, že spolu kooperují, představuje zároveň o korunu méně pro ty (převlečené za stát), kteří naše bohatství omezují a ničí. Jakkoliv vás tímto nevyzýváme k neplacení daní (to je přeci rovněž „zločin“…), můžete alespoň zvážit, zda se rovněž nestát hrdinou…! https://libinst.cz/neplatic-dani-hrdinou/

Nahlásit

+7
+
-

Jan Amos | 28. 4. 2021 21:40 | reakce na Martin Mikolášek - 28. 4. 2021 17:59

Jestliže stát má pouhé tři skutečně ospravedlnitelné funkce – ochranu armádou před vnějším nepřítelem, ochranu policií před vnitřním nepřítelem a ochranu soudy před nedodržováním soukromých smluv – a jestliže stát tyhle funkce neplní, ale místo nich si vynucuje, aby jednotlivci posluhovali a výpalným zvaným daně financovali představitele státu zvané politici nebo úředníci, pak takový stát přestal být servisní organizací občanů a stal se naopak zdrojem násilí.

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=769873

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 29. 4. 2021 11:10 | reakce na Jan Amos - 28. 4. 2021 21:40

Ospravedlnitelné jak před kým :-)
Otázka tedy je, jakým právem je někdo nutí tomu, kdo je za ospravedlnitelné nepovažuje.

Navíc dát nějaké pofiderní mafiánské organizaci do rukou armádu, policii a soudy je asi to nejhorší, co můžeme udělat. Daleko bezpečnější by bylo, kdyby ta organizace měla v rukou nějaké 3 úplně jiné agendy/rezorty. Třeba výrobu OLED televizí či aut, výrobu toaletního papíru a hygienických vložek a poskytování životního pojištění. Tam by napáchala daleko menší škody, hrozilo by o několik řádů menší riziko zneužití a lidi by rychle prohlédli, že stát opravdu není poskytovatelem lepších a levnějších produktů, než trh.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Daniel Bowman | 29. 4. 2021 14:57 | reakce na Jan Altman - 29. 4. 2021 11:10

Lepší když si konkurují pekaři než válečníci. Bagety nevybuchují.
Ale rozhodně by si neměli konkurovat jurisdikce v rámci jednoho obtížně obranitelného teritoria. Mít v jedné ulici NAP, kanibalismus, aristokracii, satanismus a třeba komunismus prostě nejde. Nakonec tam zbyde jedna taková ta ústřední pravda a tu bude nutné vymáhat.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 29. 4. 2021 15:15 | reakce na Daniel Bowman - 29. 4. 2021 14:57

Samozřejmě. Na svém a za své si to zařiďte, jak chcete. Já nikomu monopol svěřovat nechci a tím méně ne monopol na násilí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Daniel Bowman | 29. 4. 2021 16:07 | reakce na Jan Altman - 29. 4. 2021 15:15

Za své....to by to klidně šlo. Na svém...to může být problém. Pokud budou naši soudci (a vymáhající/násilný aparát) vymáhat nekompatibilní filosofii, tak dojde ke střetu a ten monopol nakonec vznikne. Pravda může být jen jedna. Stejně tak i autorita. A autorita je v konečném důsledku násilí.

Dva AnCapové můžou předstírat, že žádný monopol na násilí (autoritu - pravdu - princip) nepotřebují. Než se do ulice přistěhuje Julda a začne organizovat Lidové Milice. Pak ten monopol na násilí dostane reálné obrysy.
A je otázka, který ten monopol zvítězí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 30. 4. 2021 13:38 | reakce na Daniel Bowman - 29. 4. 2021 16:07

Pojišťovna (či pojišťovny) těch dvou ancapů by na Juldu a jeho LM poslaly Pinkertony.

Případně ti 2 ancapové sami by měli právo svůj majetek bránit - na rozdíl např. od majitelů obchodů v dnešním podivném zřízení, kteří jen musí přihlížet rabování svého majetku BML a Antifa lůzou (či FÚ) a nesměj do nich picnout.
Případně si mohou přizvat další lidi, kteří se JuldoLM či Antifou cítí ohroženi. Ona by se možná v rámci prevence připojila i ledasjaká další pojišťovna (ne jen ty, kde jsou pojištěni ti 2 aktuálně ohrožení ancapáci), protože moc dobře tuší, že jejich platící klienti a jejich majetky by byly na řadě příště.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Daniel Bowman | 30. 4. 2021 16:06 | reakce na Jan Altman - 30. 4. 2021 13:38

Merger pojišťoven a vlastně všech lidí, co věří, že 2+2=4 apod. iniciují násilí na Juldu, než jim ty jeho Lidové Milice začnou přebírat ten monopol. Stát, pojišťovna, knížectví. Princip je furt stejnej.
Jenom v tomhle případě budou vládnout majoritní akcionáři nebo dokonce vlastníci, těch pojišťoven.
Je jen otázka času, kdy si začnou řikat pan kníže.
Insurancecracy :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal Kováčik | 30. 4. 2021 14:29 | reakce na Jan Altman - 30. 4. 2021 13:38

Ty si ten ankap vždy maľuješ nejako na ružovo, že sú tu nejakí drobní vlastníci, ktorí si platia služby nejakých poisťovní a bezpečnostných agentúr, zatiaľ čo tieto poisťovne a agentúry výhradne robia to, čo si tí drobní zákazníci objednajú, no nikdy, ale vôbec nikdy nesledujú nejaké vlastné záujmy (napriek svojej veľkej ekonomickej aj fyzickej moci, ktorú musia mať, aby ich činnosť mala nejaký efekt) a k tomu ešte nejako magicky vyvažujú svoje sily tak, aby medzi nimi existovala reálna konkurencia.

Ale v skutočnosti, ak raz na nejakom území získa nejaká ozbrojená agentúra dominanciu, jej vplyv nebude veľmi odlišný od vplyvu štátu. Na trhu s mocou je omnoho ľahšie brániť vzniku konkurencie zdola, než na trhu s chlebom...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Daniel Bowman | 30. 4. 2021 17:02 | reakce na Michal Kováčik - 30. 4. 2021 14:29

Tak, tak. Násilí je jiná hra. Jiná pravidla, jiná dynamika. Jiné risky a jiné zisky.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Amos | 29. 4. 2021 11:47 | reakce na Jan Altman - 29. 4. 2021 11:10

Armády, policie a soudnictví se politici dobrovolně nevzdají. V tom jsem pesimista. Pošty, dálnic, lesů, zdravotnictví, energetiky, školství by se mohli vzdát mnohem snadněji. Tak osobně bych začal touto cestou a pak se - za několik generací - uvidí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 29. 4. 2021 15:14 | reakce na Jan Amos - 29. 4. 2021 11:47

Mám obavy, že ani tímto směrem nebudou ochotni jít, ustoupit ani o milimetr. Naopak politici a byrokrati budou chtít své spáry roztahovat i do posledních zbývajících relativně svobodných oborů. Jediná cesta je tomu rakovinnému bujení podvázat cévy, které k němu přivádějí živiny. Vyhladovět to monstrum, nechat ho zkrachovat a zhynout.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Daniel Bowman | 29. 4. 2021 16:11 | reakce na Jan Altman - 29. 4. 2021 15:14

Se chystáte uškrtit min 70% populace?
A mě zde bylo nadáváno do násilníků a militaristů. A to jim jenom nechci dávat volební právo zdarma :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Altman | 30. 4. 2021 13:32 | reakce na Daniel Bowman - 29. 4. 2021 16:11

Nenechat se okrást u vás znamená uškrtit? Jestli nějak neJuldovadíte :-)

Já nechci dávat volební právo vůbec. Protože zkoušet rozhodovat o cizím životě a majetku je amorální a neakceptovatelné. Sorryjako, ani váš vysloužilý lampasák nemá právo kecat mi do života a strkat pracky do majetku.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Daniel Bowman | 30. 4. 2021 16:24 | reakce na Jan Altman - 30. 4. 2021 13:32

No fuj. Do lampasáků si mi klidně nadávejte ale juldovatost.... :)

Ta hyperbola narážela na to, že vás zlodějské ručičky nenechají na pokoji. Až se jim to rozpadne, po tom vašem bojkotu apod., tak si zorganizují ještě něco lepšího. Ten klid vám prostě moc dlouho nevydrží.

V tom mém vysněném vysloužilo-lampasáckém systému vám budou strkat pracky do života jen tím, že nebudete moci vypěstovat konkurenci v oblasti práva a vynucovacýho aparátu.
Prakticky vás to omezovat nebude, principiálně to bude 90% kompatibilní s NAP a o dost stabilnější než co je teď. Takže si rozhodně polepšíte. Jestli vás budou ze sna budit paradoxy a nekonzistence v principech, tak to sorryjako, ale to vás dneska buděj taky a puritánskej NAP je někde v kategorii návratu Krista.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Petr Vorlíček | 1. 5. 2021 17:09 | reakce na Daniel Bowman - 30. 4. 2021 16:24

S vynucovacým aparátem už jste to fakt přepískl! :-((( Fakt neumím brát vážně názory někoho s takovým projevem.....

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Daniel Bowman | 1. 5. 2021 23:42 | reakce na Petr Vorlíček - 1. 5. 2021 17:09

Máte lepší termín? Jsem jedno ucho.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Alexander Novotka | 2. 5. 2021 15:28 | reakce na Daniel Bowman - 1. 5. 2021 23:42

Jo, "vynucovací".
Ucho nepomůže, chce to spíše oko.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Daniel Bowman | 2. 5. 2021 16:59 | reakce na Alexander Novotka - 2. 5. 2021 15:28

Aha, no tak to jo. Se divim, že to někoho může až tak dopálit.
Já chápu, že gramatika byla hojný zdroj různých školních traumat.
Každý na to asi reaguje jinak. Mě ty naprosto arbitrární pravidla cechu češtinářů a jejich teror způsobily blok. Ostatním to zřejmě přivodilo Stockholmský syndrom?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Petr Vorlíček | 9. 5. 2021 00:12 | reakce na Daniel Bowman - 2. 5. 2021 16:59

Víte, tady už nejde o vzdělávací systém nebo blo ky z bolševické výuky. Kdo trochu čte, má češtinu načtenou minimálně tak, aby nenapsal "vynucovacý"...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 30. 4. 2021 20:36 | reakce na Daniel Bowman - 30. 4. 2021 16:24

Jasně, ani nevolnictví nebylo nikdy zrušeno, nikdy žádný posun k větší svobodě nenastal, nikdy si ho nevynutil rozvoj vědy, techniky a společenských vztahů.
https://ivocerman.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=769952

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Daniel Bowman | 30. 4. 2021 22:12 | reakce na Jan Altman - 30. 4. 2021 20:36

Já jen tvrdim, že je rozumnější, vzhledem ke stavu (ne)vědomí, normál reformace, než rovnou zakládat Tábor a hrát si na Adamity, když se většina lidí ani neumí modlit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Aleš Holub | 30. 4. 2021 17:25 | reakce na Daniel Bowman - 30. 4. 2021 16:24

"V tom mém vysněném vysloužilo-lampasáckém systému vám budou strkat pracky do života jen tím, že nebudete moci vypěstovat konkurenci v oblasti práva a vynucovacýho aparátu."

To si snad jen člověk chudý duchem může myslet, že něco takového by nebylo zneužito k další a další a další expanzi moci. A teď bych si rád poslech tu o Rumcajsovi.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Daniel Bowman | 30. 4. 2021 18:35 | reakce na Aleš Holub - 30. 4. 2021 17:25

Třeba. Ale méně než v tom současném systému. Nebo žádném systému. To je tak nějak empiricky ověřeno.
Ano, pokud si vaše žluto-černá šmoulí parta obsadí nějaký ještě nezabraný území a bude si tam vynucovat NAP monopol, aby se tam nerozmoh nějakej Marxistickej nešvar, tak to jo.
Ale máte tam de facto monopol na filosofii, pravdu, autoritu a iniciaci násilí. Že tomu budete řikat pojišťovna na tom nic nemění. Jediný co je jiný je, že korupci těchto entit (security agentur a pojišťoven) lze zabránit pouze pokud se v nich stanete majoritním akcionářem a modlit se, že vy a ty ostatní nepodlehnou pokušení a něco nezkusej přivohnout.

Takže máte vlastně plutokracii. Která je stabilní NAP jen do té míry, do které se plutarchové dokáží udržet v šachu a do jaké míry chápou, že NAP se musí uplatňovat obecně a ne jen pro ně tj. nezavedou si Aristokracii. Což je mimichodem defaultní společenskej mód, tendence.

V "mojem" systému tu moc drží všichni ti, kteří se jí nebojí vybojovat/ochránit. Zájem na nezkorumpování bude tím větší. A degenrace menší, neb má každý otevřené dveře - "akcionářem" se stane výměnou za komfort, čas a energii, téměř instantně. Nestačí jen dobře dědit nebo být hbitý obchodník, či škudlil.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 30. 4. 2021 13:22 | reakce na Daniel Bowman - 29. 4. 2021 16:11

S genocidama neměl Altman nikdy žádné problémy. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Daniel Bowman | 28. 4. 2021 22:24 | reakce na Jan Amos - 28. 4. 2021 21:40

Inu, náš moderní sociální stát je mašina, která zhodnocuje strach (z osobní zodpovědnosti) a na konci vyplivne moc pro pár vyvolených.
Takový koncpet jako vystřižený z Čaroděje ze Země Oz.
Dokonce už i čarodejnice se zhmotnily ve formě feministek. Kdo plní roli létajících opic, si netroufám odhadovat. Snad ten typ lidí, kteří se bezhlavě snesou na každého, kteří jsou označeni za nepřátele systému.
'Nemá masku. Nechce se nechat propíchnout vakcínou.Nevěří svaté Grétě.... ' Reeeee, na něj.

A stejný zápas se odehrává v naší vlastní mysli. Taky je tam čaroděj, čarodejnice a letající vopice.
Najdeme odvahu, srdce a rozum, který jsme nikdy neztratili? Poodrhnem v sobě tu oponu a uzříme tu malichernost čaroděje?

Replikovat to v tom makro světě politiky, už pak bude lážo plážo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Daniel Bowman | 28. 4. 2021 18:39 | reakce na Martin Mikolášek - 28. 4. 2021 17:59

Podle této logiky je pak ultra-hrdinou ten, kdo pobírá státní rentu. Žádné daně tak vlastně nejen že vůbec neplatí, naopak ukradené peníze předává do soukromého prostoru. Nebo když pobírá státní plat a tam má navíc možnost celý systém sabotovat.

Celý systém tak vlastně stojí na ubývajících čistých daňových plátcích, iniciativních úřednících a politicích.
Možná proto se prosazuje jiný systém financování např. MMT. A korporativismus jako náhrada za mrmlavé malopodnikatele.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Daniel Bowman | 28. 4. 2021 14:35

Kdo je John Galt?

Nahlásit

+2
+
-

Aleš Holub | 28. 4. 2021 10:11

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4659785/chamon-co-s-dluhy-po-krizi.html

Ekonomové tvrdí, že je lepší nesnažit se o snížení míry zadlužení vysokými rozpočtovými přebytky, ale jít cestou „organického snižování“ poměru dluhů k HDP.

Co je to organické snižování dluhu?

Nahlásit

0
+
-

Boris Otokar Hodlak | 28. 4. 2021 13:45 | reakce na Aleš Holub - 28. 4. 2021 10:11

Organické snižování znamená, že stát drží občany za orgán, takže ti to nakonec zaplatí a odmakají.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Richard Fuld | 28. 4. 2021 12:52 | reakce na Aleš Holub - 28. 4. 2021 10:11

To je když HDP roste rychleji než státní dluh. Nejlepším "řešením" státních dluhů je prostě je neřešit, protože tady jednoduše nic k řešení není. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-10
+
-

Petr Vorlíček | 29. 4. 2021 07:00 | reakce na Richard Fuld - 28. 4. 2021 12:52

Aha, takže náš HDP se za poslední tři roky zdvojnásobil? No tak to je pane Fuldo v pohodičce, to máte naprostou pravdu...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 30. 4. 2021 13:26 | reakce na Petr Vorlíček - 29. 4. 2021 07:00

A píšu snad někde, že u nás dochází k organickému snižování státního dluhu? Néé. Jen jsem panu Holubovi odpověděl na jeho dotaz. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Petr Vorlíček | 1. 5. 2021 17:12 | reakce na Richard Fuld - 30. 4. 2021 13:26

píšete, že nejlepším řešením státního dluhu je neřešit ho. Větší debilitu jsem v roce 2021 snad ještě nečetl...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Richard Fuld | 3. 5. 2021 11:20 | reakce na Petr Vorlíček - 1. 5. 2021 17:12

Debil Vorlíček není schopen pochopit, že státní dluhy není třeba řešit. A ostatní neví ani jak je řešit. :-) V čele s debilem Vorlíčkem tak všichni chtějí řešit neexistující, resp. neřešitelný problém. To, že při tom pokusu o řešení neexistujícího, resp. neřešitelného problému nějaký skutečný a nejspíše vážný problém vytvoří, pak taky neřeší. :-) Přitom to, jaký problém by tím jejich "řešením" vytvořili, by řešit měli. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-5
+
-

Jan Altman | 3. 5. 2021 12:22 | reakce na Richard Fuld - 3. 5. 2021 11:20

Stát nemusí řešit dostatek potravin a energie pro obyvatelstvo - když bude jídla či elektřiny málo, může přeci stát půlku lidí povraždit.
Takže diskuse o zajištění dostatku energie a potravin jsou zbytečné, nemůže jich být nedostatek, stát vždy najde řešení.

Stejná logika jako: stát nemusí šetřit, protože si může půjčovat a tisknout.

Ano. My to víme. Stát má monopol na násilí, vraždění i tisk peněz a neváhá jej použít. A proto ho chceme zrušit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Richard Fuld | 3. 5. 2021 13:37 | reakce na Jan Altman - 3. 5. 2021 12:22

"Stát nemusí řešit dostatek potravin a energie pro obyvatelstvo..."

No jistěže to nemá co řešit stát. Copak stát má státní statky a pole a na nich pracující státní zaměstnance? Stát umí řešit jen nedostatek peněz, nikoliv nedostatek statků, které produkují soukromí producenti. Stát umí vyřešit situaci, kdy potravin se produkuje dostatek, ale lidé (z nějakého důvodu) na jejich nákup nemají peníze.

Peníze nejsou spotřebním statkem. Když Vám stát dá peníze, za které si nemáte, co koupit, tak jsou Vám k ničemu.

Samotným šetřením peněz si žádné reálné statky nezajistíte (nikdo, ani stát ani nikdo jiný). Abyste cokoliv za své peníze (i našetřené) mohl něco koupit, musí zde být producenti, kteří budou svou produkci nabízet k prodeji. A šetřením peněz naopak dochází k omezení spotřeby a snížení spotřeby se přizpůsobí producenti, takže šetřením peněz si "uspoříte" akorát "poukázky na produkci", která ale nebude kvůli poklesu spotřeby (a tomu sníženým produkčním kapacitám) vůbec produkována.

Šetření peněz je prostě nesmysl, či jakýsi pošetilý zlozvyk, chcete-li. Peníze se musí točit. Když jich přitéká do ekonomiky příliš, je třeba jejich přítok omezovat, když jich přitéká málo, je třeba jejich přítok posílit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Altman | 3. 5. 2021 16:08 | reakce na Richard Fuld - 3. 5. 2021 13:37

Jak už jsem psal několikrát: v dnešní době vám nic nebrání založit si vlastní měnu a na ní si nastavit třeba -20% úroky a růst peněžní zásoby 300% ročně.

Navrhněte a vytvořte z vašeho pohledu ideální měnu, jděte s ní do tržní soutěže a pokud máte pravdu, budete oslavován a bohat. Good luck.

My ostatní mezi tím postupně přecházíme na ty měny, které my považujeme za lepší.

Za 10 let si to můžeme vyhodnotit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Petr Bárta | 1. 5. 2021 19:47 | reakce na Petr Vorlíček - 1. 5. 2021 17:12

A to se těch debilit dalo (nejen) letos vidět fakt hodně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 28. 4. 2021 22:07 | reakce na Richard Fuld - 28. 4. 2021 12:52

http://1.bp.blogspot.com/-Ld26TOYibDY/TptKbqDLMdI/AAAAAAAF34o/S6QXkpvd9uQ/s1600/277885-top_foto1-xk4n.jpg

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Boris Otokar Hodlak | 28. 4. 2021 13:40 | reakce na Richard Fuld - 28. 4. 2021 12:52

jasně. Stejně jako když roste přečerpání kontokorentu u banky. Pokud zásoba vypitých lahví pod gaučem roste rychleji, není to nic k řešení.
Good luck!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Richard Fuld | 30. 4. 2021 13:27 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 28. 4. 2021 13:40

Tak takto nepřiléhavé přirovnání jsem už dlouho nečetl. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Altman | 28. 4. 2021 12:25 | reakce na Aleš Holub - 28. 4. 2021 10:11

- Manipulovat úroky směrem dolů
- Provozovat QE a jiné formy padělání peněz
- Vyvolat inflaci 15%, ale tvrdit, že je jen 4%
- Pokud by nebylo možné úroky dále snižovat (protože by hrozil run na banky), tak přijít s nepodmíněným základním příjmem rovnou z tiskárny.
- Pokud se ukáže, že lidi své úspory i ten nepodmíněný základní příjem utrácí za nemovitosti a akcie (a ne za vládou preferovanou spotřebu), tak z akcií (viz nyní Biden) a nemovitostí (viz pirátské návrhy) zavést vysoké daně. Pokud lidi budou utíkat do alternativních peněz, tak zavést kapitálové kontroly, dovozní kvóty na zlato (Indie), zablokovat převody na bitcoinové burzy, atd...
- Pokud přesto lidé nebudou ochotni utrácet, ale spíše budou shánět uchovatele hodnoty, který by je ochránil před dalším očekávatelným zvýšením inflace, tak se zavedou kazivé peníze (s omezenou platností). Něco jako stravenky. Dostanu UBI, penzi či plat a budu vědět, že to MUSÍM utratit do určité doby, protože jinak to pozbude platnost. Takovéto peníze bude ochoten přijmout jen ten, kdo prodává rychloobrátkové spotřební zboží (zejména kazivé potraviny). Rozhodně ne ten, kdo prodává nějakou "trvalou hodnotu": dům, obraz, šperk, bitcoin, zlatou minci, ...
- Plus další opatření, která státu umožní vyvolat vyšší inflaci (požírající dluhy) a pokud možno ji nepřiznat (aby nebyl tlak na valorizace, výnosy, atd...).

Je na každém z nás, zda se státem tuto hru chce hrát.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+16
+
-