Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Lži přetavené v absurditu. Brexit ukázal Britům sílu manipulace

Petr Fischer | 28. 1. 2021 | Celkem 51 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jiří Novotný | 28. 1. 2021 11:23

Globalistická media jejímž zástupcem je i autor článku, jsou silně pobouřena, že si dovolil s voliči manipulovat někdo jiný než oni. O čem byl Brexit ve skutečnosti? Evropskou unii již 20 let ovládají rudo-zelení němečtí a francouzští socialisté, kteří diktují politiku a agendu EU tak, aby to bylo pro Německo a Francii výhodné. Velkou Británii, kterou tato nová Franská říše snadno přehlasovala, to přestalo bavit ji tento dýchánek platit 13 miliardami eur (338 miliard CZK) ročně. A to je oč tu běží.

+58
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Martin Doležal | 28. 1. 2021 12:10

Je srandovní, když někdo z drtivě levicové ČR řeší socialistickou politiku vyspělých zemí EU. Oni, na rozdíl od nás, s tím nebudou mít problém.

-17
+
-

Všech 51 komentářů v diskuzi.

R. S. | 29. 1. 2021 00:54

V krátké době druhý manipulativní článek autora, tentokrát na téma jemu evidentně blízké. Aspoň že má ta snůška polopravd, klišé a zbožných přání díky kouzlu nechtěného vtipný titulek. Řečeno sportovní terminologií: Kašpárkův tým přivedl v zimním přestupovém období opravdu cennou posilu. :D

Nahlásit

+4
+
-

Jan Fiala | 28. 1. 2021 14:30

Zprávičky z nosu si strčte někam. Britové ukázali, že se z EUrosojuzu vystoupit dá, tak musí presstituti plivat, aby tlumili tyto tenence i zde. Při tom Britové zdaleka nedopláceli na členství v tom pochybnm spolku jako my, kteří jsme u toho blbci snad největší, i když se Sorosjugend snaží vylhávat pohádky jiné.

Nahlásit

+15
+
-

Peter Mikula | 28. 1. 2021 17:12 | reakce na Jan Fiala - 28. 1. 2021 14:30

Ešte je otázkou, či veríš tomu čo tvrdíš.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-10
+
-

Jan Amos | 28. 1. 2021 14:18

Těšil jsem se, jak EU padne na hubu, až 1.1.2020 skončí angličtina jako preferovaný oficiální jazyk při EU jednáních a ejhle. Ona angličtina pokračuje...protože EU vyhovělo Maltě.

Už tato drobnost a absurdita mě baví.

https://www.euronews.com/2020/12/31/will-english-remain-an-official-eu-language-after-brexit

Nahlásit

+5
+
-

Michal Kováčik | 28. 1. 2021 14:56 | reakce na Jan Amos - 28. 1. 2021 14:18

A čo také Írsko, to nič nie je (raz bol u nás na služobke kolega Ír, a pri večernej debate v krčme spomínal aj, že írčinu sa síce povinne učia v škole, ale inak to prakticky nikto nepoužíva a ovláda len mizerne, všade sa používa len angličtina)?

Každopádne, používanie jazyka, ktorý je pre všetky štáty cudzí, by aj tak nebolo nič proti ničomu (a nikto by nemal výhodu materinského jazyka). Akurát Francúzi určite plačú, že ich "diplomatický jazyk" je čím ďalej bezvýznamnejší...

Keď už, tak namiesto angličtiny nejaké esperanto, ale to zase prakticky nikto nepoužíva a neovláda...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Capouch | 28. 1. 2021 18:37 | reakce na Michal Kováčik - 28. 1. 2021 14:56

Pak se nabízí latina. Italové a Španělé by měli výhodu, ale stejně...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Peter Mikula | 28. 1. 2021 17:14 | reakce na Michal Kováčik - 28. 1. 2021 14:56

25% slov hovorovej angličtiny etymologicky ukazuje na pôvod zo slovanských jazykov.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Josef Fraj | 29. 1. 2021 20:46 | reakce na Peter Mikula - 28. 1. 2021 17:14

Můžete k tomu tvrzení uvést nějaký pramen?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Kohout | 28. 1. 2021 11:33

A existuje dobrý důvod, proč mluvíte hlavně o ekonomických prognózách a odhadech a jen zlehka mluvíte o tom, že je pandemie, která v současnosti ovlivňuje ekonomiku naprosto nejvíc.
Očkují 10x rychleji než EU.

Nahlásit

+20
+
-

Martin Doležal | 28. 1. 2021 12:08 | reakce na Jan Kohout - 28. 1. 2021 11:33

Vzhledem ke stavu jejich zdravotnictví je štěstí, že jsou s očkováním úspěšnější než EU. Ovšem pandemie brzo pomine, ovšem logické ekonomické následky Brexitu je budou bolet hodně dlouho. Nás také, ovšem z mého pohledu je na všem špatném, něco pozitivní. A to je citelný pokles peněz z EU pro ČR a celou V4. To pomůže rychlejšímu uvědomění si místní reality.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-15
+
-

Jiří Novotný | 28. 1. 2021 11:23

Globalistická media jejímž zástupcem je i autor článku, jsou silně pobouřena, že si dovolil s voliči manipulovat někdo jiný než oni. O čem byl Brexit ve skutečnosti? Evropskou unii již 20 let ovládají rudo-zelení němečtí a francouzští socialisté, kteří diktují politiku a agendu EU tak, aby to bylo pro Německo a Francii výhodné. Velkou Británii, kterou tato nová Franská říše snadno přehlasovala, to přestalo bavit ji tento dýchánek platit 13 miliardami eur (338 miliard CZK) ročně. A to je oč tu běží.

Nahlásit

+58
+
-

Martin Doležal | 28. 1. 2021 12:10 | reakce na Jiří Novotný - 28. 1. 2021 11:23

Je srandovní, když někdo z drtivě levicové ČR řeší socialistickou politiku vyspělých zemí EU. Oni, na rozdíl od nás, s tím nebudou mít problém.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-17
+
-

František Kusák | 29. 1. 2021 12:03 | reakce na Martin Doležal - 28. 1. 2021 12:10

Vy si myslíte, že Česko je víc levicové než některé jiné západní státy? Jestli ano, pak máte chatrné znalosti o ideologii, která západní, a bohužel, už i tou naší společností, cloumá. Nadáváme Číně a Rusku do komunistů, ale nic není vzdálenější od této ideologie, než ony dvě země. Rusko je extrémně nacionalistické a ortodoxně pravoslavné a Číně vládne takový konzum, že se nám o tom ani nezdá. Totalita neznamená jen komunizmus a kapitalizmus nemusí být nutně ten demokratický. Ovšem, kde je právě ten demokratický kapitalizmus, alespoň v té podobě, jakou bych si já představoval, tak to nevím.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Martin Doležal | 29. 1. 2021 14:25 | reakce na František Kusák - 29. 1. 2021 12:03

Jestli to nebude tím, že neřeším nějaké knižní definice ideologií, ale reálné chování chování lidí. Když vezmu příklad z mého okolí, tak kamarád se neustále prohlašuje za pravičáka, a má mraky řečí o svobodě a minimálním státu. Jenže jak dojde řeč na jeho šéfy v práci (je řadový zaměstnanec ve velké fabrice), tak je jeho pravičáctví v háji. Aktuálně nadává na Turky a řeší, že mu hrozí vyhazov, protože jejich velký zákazník z automotive osekal objednávky a objednává v Turecku. Stejně tak když přijde řeč na české socialistické zdravotnictví, tak ho může klepnout, když mu říkám, že bude u doktora platit jak mourovatý. Mě vyčítá, že platím malé daně, že jako OSVČ, že se to vše táhne z daní zaměstnanců.

Prostě mletí pantem nepovažuji za reálné pravičáctví, a stačí se rozhlédnout, jak je na tom většina české populace.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Petr Vorlíček | 29. 1. 2021 23:23 | reakce na Martin Doležal - 29. 1. 2021 14:25

??? Co vám přide nepravicového na tom, že se v krizi automotive průmyslu zaměstnanec bojí o práci?
To jako zaměstnanec nemůže být pravičák?
Vy jste vážně povýšenecký cinik...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Peter Mikula | 28. 1. 2021 17:33 | reakce na Martin Doležal - 28. 1. 2021 12:10

Náš systém kolabuje a čelí soft totalitě, proto jsou pro mě východoevropští disidenti inspirací, říká americký novinář.
"Když jsem tam(na Slovensku) byl naposledy, tak mi jeden z dotazovaných někdejších disidentů řekl, že je vlastně strašně zajímavé sledovat, jak k nim teď Američan přijíždí pro radu, zatímco během časů totality to byli disidenti, kdo vzhlížel k Západu, aby načerpal inspiraci."
Rod Dreher

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Peter Mikula | 28. 1. 2021 17:26 | reakce na Martin Doležal - 28. 1. 2021 12:10

ČECHOM SME KÁZALI O DEMOKRACII
R. Mickey v deväťdesiatych rokoch strávil rok vo vtedajšom Československu a Spojené štáty sú podľa neho v niečom podobne mladou demokraciou ako dnešné Česko: "Je v tom istá irónia. V deväťdesiatych rokoch sme my Američania jazdili k vám do Prahy a kázali Čechom o budovaní demokracie, ktorú, ako sme hovorili, máme od roku 1776, bez toho aby sme dohliadli, že v našej vlasti dochádza k rastúcej rasovej kríze, ktorá sa naplno prejavuje až teraz. Sme v tomto smere vlastne tiež mladá demokracia, pretože veľká časť našej populácie má volebné právo iba pol storočia, a to nehovorím ešte o tak zastaraných a nedemokratických inštitúciách ako je systém voliteľov, "hovorí profesor.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Petr Vorlíček | 28. 1. 2021 14:08 | reakce na Martin Doležal - 28. 1. 2021 12:10

Co je na tom srandovního? Ta levicovost má tisíc podob, v US je to LGBT a potraty, ve francii svátost zemědělská, v německu svátost zelená...
Naše levicovost je proti tomu daleko více čistě ideologická, a nikdo z vyspělých zemí v tom nežil tak (dlouho) jako my...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Martin Doležal | 28. 1. 2021 15:08 | reakce na Petr Vorlíček - 28. 1. 2021 14:08

Dovolím si nesouhlasit, u nás je minimum ideologických levičáků. A ještě méně praktických, protože zkuste nějakému zarputilému českému levičákovi říci, že spousta lidí se má hůř než on, tudíž je třeba aby se o část svého příjmu podělil. A hlavně, aby si vyhrnul rukávy a šel ve svém volném času zdarma budovat věci veřejné, nebo komunitní. Určitě chytne amok. Zato lidí co nejlépe vědí, jak to mají druzí dělat a nejlépe pro ně, za cizí peníze.

Levičáctví je u nás především ekonomické a mentální (to souvisí s tím co jste psal, lidé to mají pod kůží). Vzhledem k místnímu srandovnímu průměrnému příjmu 1.200 Euro měsíčně, a finanční jistotě, kde velké množství žije od výplaty k výplatě a finanční rezerva končí na 3 měsících bez příjmu. To prostě pravicový přístup vylučuje. Jo hubou nebo na internetu je pravičák každý druhý, ale běda jak se ho zeptáte, proč se o sebe nedokáže lépe postarat. Odpověď většinou obsahuje něco ve stylu, až se o mě stát lépe postará, až mi umete cestičku, až zavládne férovost a rovné příležitosti. Prostě směšné.

Mám v okolí lidi co převážně volí ODS, TOP, ......, mluví o sobě jako o pravičácích. Ale toho řevu když tehdy chtěl Kalousek zrušit stravenky, vyděsilo je, že přijdou o část sociálních jistot. Prostě pravicovost malého děcka před hračkářstvím, já chci, já chci, já chci.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Petr Vorlíček | 28. 1. 2021 18:51 | reakce na Martin Doležal - 28. 1. 2021 15:08

Mentální levičáctví není ideologické?
Asi zase pohoříme na tom výkladu pojmů...:-(
Na západě (Německo, Francie) už neexistuje náš pravolevý konflikt - nízké daně a menší mira přerozdělení x vysoké daně a vysoká míra přerozdělení, tam už existuje jen levičáctví...

Jinak kolem sebe máte tedy sortu lidí k pohledání...
Okolo mě se pohybují lidé, kteří věří ve své schopnosti, ví že se dobře uživí, ať už tam či onde, stávají se společníky ve firmách kde pracují, ani dnes se nebojí rozjíždět nové projekty, zakládají technologické startupy, aktivně vyhledávají atraktivní investice...Zrušení stravenkového oaušálu jsme si vymodlili, kdo měl furt běhat do edenredu...Buď to byli známí z vaší politické kyriéry (to by mi mentálně sedělo nejlépe), nebo jste měl fakt velikou smůlu...

Podle mě tu je skupina odeologických levičáků jako nikde na západě..Nechtějí si vyhrnovat rukavy, což ale nechtěli ani komouši - ti také chtěli velet zpoza kancelářského stolu s razítkem, makat má inteligence, kterou od těch stolů naženou k lopatě...
Přesně proto babišovci podporují toho mafiosa - nevadí jim, že ničí podnikate jak na běžícím pásu, že ho nekousne inteligence z velkých měst - však dobře jim tak, bastardům vykořisťovatelským, na které jsme makali ve fabrice, teď mají co zaslouží...
To je levicová nenávistná ideologie, kterou je to tu prolezlé skrz naskrz...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

František Kusák | 29. 1. 2021 12:29 | reakce na Petr Vorlíček - 28. 1. 2021 18:51

Tedy, že by se za totáče méně makalo, je lež. Tedy přesněji, jak kdo. Abych si mohl koupit běžné věci a uživit rodinu, tak jsme s manželkou měli další zaměstnání. Já dokonce občas i dva "vedlejšáky". Jako konstruktér ve fabrice, čerstvý vysokoškolák, jsem měl tak malý plat, že nám to nestačilo ani na pokrytí nákladů na bydlení v paneláku. Různé blbosti, jako akce "Z" nebo několikrát ročně povinně na bramborovou brigádu, jsme se museli všichni, a zadarmo. Chalupu ani chatu jsem neměl, kde bych na to vzal. O tom, že všichni vzpomínají na reálsocík, je šílená blbost. Navíc, systém už mlel z posledního a i ten Sovětský svaz nám prodával ropu za dolárky, systémem klouzavých pětiletých cen. A o naše výrobky taky nestál, raději nakupoval kvalitu na západě. Takže, jediného čeho se bojím, je ztráta svobody a nástupu pomatených levicových liberálu, právě z mladé, humanitně vzdělané generace.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

František Kusák | 30. 1. 2021 12:06 | reakce na František Kusák - 29. 1. 2021 12:29

Jsem spoluvlastníkem strojírenské firmy. Pro praxi jsem slušné vybaven, kromě dvou VŠ (ČVUT a VUT) mám znalost tří cizích jazyků a zkušenost se zaměstnáním v SRN. Mimoto jsem vyučen nástrojařem.
A k těm vašim zkušenostem z Tesly, no nevím, nechce se mi věřit, že by se tam všichni zas až vlákali. Asi jak jsem řekl, jak kdo a jak kde. Chléb se sám neupekl, krávy se samy nepodojily atd. Pracovní morálku za sociku nijak neobhajuji, aby bylo jasno, jen jsem proti paušalizaci. A věřte, že jsem byl udiven, jak mizerná je pracovní morálka třeba u firmy Siemens a kolik socializmu tam vládne. Až po nějaké době jsem pochopil, že bohatství kapitalismu závisí na svobodném rozvoji lidí, a hlavně v efektivitě práce. Proto se mohli dělníci ve fabrikách třeba při výrobě toaleťáku strhnout a stejně na trhu chyběl. Ale to asi všechno víte a nechci vás školit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Petr Vorlíček | 31. 1. 2021 01:09 | reakce na František Kusák - 30. 1. 2021 12:06

Pane Kusáku,
můj dědeček byl šéfinženýr v Tatře Kopřivnice. Dnes už trochu zapadlo, co tato firma před válkou reprezentovala, a co všechno dokázala.
Za bolševika to skoro krachlo, jak jinak....
Takoví lidé jako v Tatře makali v Tesle, i v těch Břežanech. Byli to fakt machři v oboru, ale - odřízlí od světových trendů a informací.
Jak je možné, že v Teske nic světového nevyvinuli? (Kromě radiolokátoru Tamara)

Protože bolševik, protože kafíčka, obídky, rozkrádání socislistického majetku, kutění věcí pro domácnost.

Kdyby nebylo bolševika, Tesla by dnes mohla být na úrovni Panasonicu, LG, Sony...

Vám přeji úspěch v podnikání, ale, k čemu? Nakonec Vás stejně koupí číňani za vytištěné Juany, jen aby si ohlídali konkurenci a mohli to sem valit ve velkém...

Ale furt jste pokladem téhle země, zaplať pánbůh za lidi jako jste vy...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Petr Vorlíček | 29. 1. 2021 23:44 | reakce na František Kusák - 29. 1. 2021 12:29

pane Kusáku,
Sdělíte mi, kde pracujete dnes?
Víte, v komoušské Tesle, kde pracoval otec ve vývoji se ráno začli trousit lidi na kafe, od deseti se domlouvali na oběd, a ve dvě se losovalo, kdo štípne ostatním píchačky. Ten podnik na mě vždy působil jako pustý dům hrůzy...Nebyla to selanka, vždy byl jen rok času na to vyvinou to, co soudruzi skoukli na výstavě v dojčlandu, a když pŕi tom musel člověk stihnou stopit nějaký ten firemní matroš na verandu na chatě, a ještě musel poladit ten termostat do Tatramatky, aby máma mohka v neděli vyprat, přišel domů sedřený jak Novotný z Mácháče ...
Ve výzkumáku v Břežanech, kde kolega spal na okulárech mikroskopu a v pracovní době si stihl napsat docentůru, vyměnit motor v trabantu a ještě postavit gramec s tangencialním ramínkem to byla taky dřina, když nějaký týden neměl nikdo svátek ani narozky, chlastalo se na úspěšné splnění pracovních kvót...A před odchodem domů ještě naloupat dlaždičky z Heydrichova bazénu, aby doma furt nečuměli na ten pitomý umakart...

Ale máte pravdu, nékdo makal, jeden inženýr z Tesly jezdil po práci na vedlejšák leštit podlahy do Kotvy, a odtud zase rovnou do Tesly. Ten toho musel vyvinout!...Celá fabrika z něj měla prdel.
Nebyl jste to Vy? :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Peter Mikula | 28. 1. 2021 17:16 | reakce na Martin Doležal - 28. 1. 2021 15:08

Nerozlišuješ osobné a súkromné vlastníctvo.
Marxisti nikdy nehovorili o zrušení osobného vlastníctva - práve naopak.
Musíš ešte veľa čítať!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-8
+
-

Peter Mikula | 28. 1. 2021 19:46 | reakce na Peter Mikula - 28. 1. 2021 17:16

Nám komunistom sa vyčítalo, že vraj chceme odstrániť osobne nadobudnuté, vlastnou prácou získané vlastníctvo, vlastníctvo, ktoré je základom všetkej osobnej slobody, činnosti a samostatnosti.
Prácou dosiahnuté, riadne nadobudnuté, vlastnými silami získané vlastníctvo!
Marx, Komunistický manifest

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-6
+
-

Michal Weinfurtner | 28. 1. 2021 09:32

Manipulace je i tento článek. Hodnotit brexit pár týdnů po dokončení a ještě v době pandemie kdy je všechno vzhůru nohama je manipulace jako vyšitá.
Se divím, že jste tam ještě nezamotal brexit jako spoluviníka Covid-19. Při troše dobré vůle by se to dalo naroubovat. Třeba že Británie chtěla vyvolat světovou pandemii, aby zastínila ten průšvih s brexitem. Nebo že EU zase chtěla Británii ukázat, jak je v krizi skvělé být spolu. Vždycky se něco najde.

Nahlásit

+42
+
-

Alexander Novotka | 28. 1. 2021 16:17 | reakce na Michal Weinfurtner - 28. 1. 2021 09:32

Tu linii už jedou – Astra Zeneca odložila dodávky vakcín s odkazem na pozdní objednávky EU a následně zrušila jednání s EU jako zbytečné, načež EU začala vydírat, že nepustí do Británie dodávky vakcín z belgické produkce Pfizer (jako kdyby ji vlastnili). No nebylo by skvělé být v krizi spolu? To jsem se trochu zasnil, v byrokratické EU jsou důležitější jiné věci, jako správný gender poměr a pod.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Petr Novák | 28. 1. 2021 08:56

Lže se na obou stranách. Lhalo se o uprchlících, lže se o kovidu a vždy na obě strany. Hned teď to asi bude pro někoho těžší, ale situace si rychle uklidní a UK bude úplně v pohodě. Za pět let bude UK na tom lépe než dnes v porovnání s EU.

Nahlásit

+28
+
-

Martin Doležal | 28. 1. 2021 12:12 | reakce na Petr Novák - 28. 1. 2021 08:56

Napište mi jednotlivé ekonomické obory v kterých bude UK na tom lépe a nejlépe když doplníte zdroje, z kterých to lépe bude produkovat. Kde v zahraničí získá nové exportní příležitosti, kterými vykompenzuje propad příjmů z EU. Ale konkrétně, ne obecné fráze.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-8
+
-

Jan Capouch | 28. 1. 2021 18:45 | reakce na Martin Doležal - 28. 1. 2021 12:12

Kdo mohl ve Finsku v roce 1991 vědět, jaký rozvoj zažije Nokia? Rozpad RVHP a východních trhů nebyla legrace pro nás ani pro Finy, a přece jsme to zvládli.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

František Kusák | 29. 1. 2021 12:49 | reakce na Jan Capouch - 28. 1. 2021 18:45

Finsko nikdy nebylo součástí RVHP, mělo pouze statut pozorovatele. Je ovšem pravda, že východní trhy byly pro Finsko mimořádně důležité a s Rusy obchodovalo s clearingovým rublem. Sovětský svaz jim ovšem nebránil v rozvoji tržního hospodářství, takže finský průmysl se znamenitě rozvíjel. Ano, rozpad RVHP a SSSR byl kolaps, ale Finové se z toho dostali nesrovnatelně lépe než my. Oni byli konkurenceschopní, my nikoliv. Takže z československého průmyslu nezůstal kámen na kameni. Jen hlupáci si myslí, jak dobří jsme byli před pádem totality. Nerado se mně to říká, ale nebýt hlavně Němců, pak nevím, jak by naše ekonomika vypadala. A těch pár startupů by to nezachránilo. A nic proti nim. Aktivní lidé jsou nezbytní.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Petr Novák | 28. 1. 2021 14:46 | reakce na Martin Doležal - 28. 1. 2021 12:12

Tak obchodní partner pro UK je jednoznačně USA. Vyšší pružnost se ukázala při nákupu vakcín proti COVIDu. Angličani jsou trochu víc zvyklí se o sebe starat a ta pružnost jim bude svědčit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Martin Doležal | 28. 1. 2021 15:16 | reakce na Petr Novák - 28. 1. 2021 14:46

Jen pro vaši informaci export (tudíž důležitá část příjmu) UK, do EU byla 291 bilionu Liber ročně, USA jsou na druhém místě s 50,4 biliony Liber. Proto mě tak zajímají reálné, tvrdé fakta, čím bude Brexit ekonomicky výhodný, nebo alespoň neutrální. Když EU omezí import z UK o 10%, co budou muset v USA obětovat, aby jim to vykompenzovali, budou vůbec ochotni něco obětovat?

Já chápu, že pro spoustu lidí je u nás, je cokoliv kolem EU emotivní věc, fakta nejsou tolik zajímavé. Tak to zkusím jinak. Když Kalifornie nebo Texas odejdou z jednotného trhu USA, když se odtrhnou. Bude to pro ně ekonomicky výhodné, udrží si životní úroveň? Za jak dlouho ten propad doženou a kde ho vykompenzují. Když je dnes celý svět propojený a nejsou žádné volné bohaté obchodní zóny.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Alexander Novotka | 28. 1. 2021 16:12 | reakce na Martin Doležal - 28. 1. 2021 15:16

Pletete si biliony a miliardy (a ta částka taky nesedí, jak pravil jeden zkušený čutálista), ale to je asi jedno. Dokud budou do UK exportovat např. německé automobilky v objemu, jak to tam sypou teď, nebude mezi EU a UK žádná obchodní válka, natož Vaše emotivní „omezení importu z UK o 10%“. Zlaté oči, ta EU je tady pro umístění německé produkce (no dobře, tak trochu i francouzské), ne aby si to komplikovali.
A když bez emocí, tak tedy bez emocí. Ponechte na Britech a UK, jak si s tím poradí a nepředbíhejte, mimochodem úplně stejně jako autor tohoto přiblblého článku na objednávku. Ten by se dal zkrátit do jedné věty (jako třeba „miluji EU, nesnáším brexit“), k níž by si všichni čtenáři, příznivci i odpůrci dohledali to, co chtějí dál o tématu vědět.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+10
+
-

Martin Doležal | 29. 1. 2021 10:19 | reakce na Alexander Novotka - 28. 1. 2021 16:12

Máte pravdu, omlouvám se vám, tupě jsem to opsal ze stránek BBC, ty jednotky jsem napsal mimo. Ale co se týká emocí, ty v příspěvcích minimalizuji. Dívám se na to z hlediska svého podnikání. Jsem globalista, nejlepší by bylo kdyby celá planeta byl jeden společný trh a jedna zóna volného pohybu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Altman | 29. 1. 2021 13:02 | reakce na Martin Doležal - 29. 1. 2021 10:19

Tak to zavolejte do Bruselu, aby šli příkladem a zrušili ochranářská opatření navenek.
Proč Brusel chce po Norsku, Švýcarsku či Británii nějaké ústupky, platby, atd... výměnou za volný obchod? Volný obchod je z principu výhodný pro obě strany, takže bruselské podmiňování bezcelního obchodu s Británií nesouvisejícími kravinami byly jen obstrukce a naschvály.
Proč Brusel vymáhá cla a kvóty na dovoz (např. potravin) z Jižní Ameriky a Afriky?
A proč Brusel deformuje světový trh s potravinami svou socanskou "Společnou zemědělskou politikou"? Co Bruselu brání na potraviny zrušit cla a zároveň zrušit i dotace zemědělství? Věříte, že se Brusel v tomto někdy změní?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Martin Doležal | 29. 1. 2021 14:11 | reakce na Jan Altman - 29. 1. 2021 13:02

Nezmění, stejně tak se v tomto nezmění USA, Čína, Rusko, Brazílie, ........ Vždy bude košile blížší kabátu a místní voliči důležitější, než přespolní občané. Proto je asi problém s tím jak se dívám na dění kolem nás. Nejsem už mladej kluk co věří v ideální svět, nedemonstruji za lepší zítřky, beru to jak to je, jako životní realitu. A v té se snažím co nejlépe uspět. Nemudruji co dělá EU špatně, protože vidím českou politickou realitu, kterou nedokážeme dát do pořádku. Natož měnit Francouze či Němce.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Amos | 28. 1. 2021 15:53 | reakce na Martin Doležal - 28. 1. 2021 15:16

Opravdu bilionu Liber? 10x12?

A osobně se domnívám, že rozhodování o sebeurčení snad nemusí být založeno jen na ekonomických hlediscích. A nakonec UK má velmi otevřený trh, který se nazývá Commonwealth.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Martin Doležal | 29. 1. 2021 10:19 | reakce na Jan Amos - 28. 1. 2021 15:53

Omlouvám se, napsal jsem kravinu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Amos | 29. 1. 2021 22:17 | reakce na Martin Doležal - 29. 1. 2021 10:19

Stane se. Jsou horší věci na světě. A oceňuji (určitě nejen já) vaši ochotu uznat chybu. Palec nahoru.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Petr Vorlíček | 28. 1. 2021 15:11 | reakce na Petr Novák - 28. 1. 2021 14:46

Angličani, jo? :-) No mladá generace angličanů je tedy skutečně doslova nadšená z toho, jak se teď o sebe sama postará..
Jo, anglie to nakonec nějak rozdejchá, ale trn efekt, jak jim zdrhne sto tisíc firem z celého světa, co tam danily, jak to zasáhne bankovnictví, to komerční školství anglicky mluvící země EU, jen v těchto třech sektorech to bude celkem zásah na komoru...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Capouch | 28. 1. 2021 18:50 | reakce na Petr Vorlíček - 28. 1. 2021 15:11

Zrovna těhle sektorů žádná škoda nebude.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Petr Vorlíček | 28. 1. 2021 18:55 | reakce na Jan Capouch - 28. 1. 2021 18:50

To tedy fakt nebude, jen to zchudnutí o importované bohatství, to se britům také líbit nebude, to čekají Borise horké chvilky...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Bug MeNot | 28. 1. 2021 11:14 | reakce na Petr Novák - 28. 1. 2021 08:56

Kez by.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 28. 1. 2021 01:51

Co je pravda?
Pilát Pontský


Dát Čechům nažrat!
generál Heydrich


Byli jsme před Rakouskem, budeme i po něm.
F. Palacký

Nahlásit

+40
+
-

Peter Mikula | 28. 1. 2021 17:19 | reakce na Jan Capouch - 28. 1. 2021 01:51

Pravda je zhoda medzi tvrdením a realitou.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Josef Fraj | 30. 1. 2021 12:14 | reakce na Peter Mikula - 28. 1. 2021 17:19

To je sice hezké, ale zkuste to aplikovat v tom kontextu s Pilátem, kdy Ježíš říká "Já jsem pravda." :-))

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Amos | 31. 1. 2021 00:48 | reakce na Josef Fraj - 30. 1. 2021 12:14

„Co je pravda? V náboženství domněnka, ve vědě poslední senzace a v umění naše poslední nálada.“ — Oscar Wilde

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 30. 1. 2021 21:59 | reakce na Josef Fraj - 30. 1. 2021 12:14

Touché!

Opravdu tady nikomu nepřijde bizarní tenhle boj proti "fejkňús", populismu, alternativním faktům a podobně? Po více než padesáti letech relativismu, boje proti objektivní pravdě a morálce, po všem tom "kritickém myšlení", "učme děti samostatně myslet", "neboj se říci vlastní názor" - je to všechno nakonec ruská hybridní válka? Křeče postmoderní společnosti jsou zábavné - a zároveň smutné.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Josef Fraj | 2. 2. 2021 13:20 | reakce na Jan Capouch - 30. 1. 2021 21:59

Hehe, myslel jsem to spíš jako popíchnutí. Věta "Já jsem pravda." je přece typický relativistický či postmodernistický blábol.

Máme v zásadě dvě možnosti. Buď chápeme logiku jako základ lidského myšlení nebo se odevzdáme slepé víře, která je s logikou neslučitelná.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-