Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Zpátky do autoškoly! Nevíte, co máte pod kapotou

22. 6. 2020
 10 130
33 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Osvěžující článek na zajímavé téma, řadě čtenářů tohoto serveru bezpochyby rozšíří obzory. S popisem problému se dá souhlasit, s navrženým řešením bohužel ne.

Kurzy na pochopení pokročilých funkcí automobilu mohou být pro někoho zajímavé (a pro jiného zbytečné), ale nijak nevyřeší, pokud mi nevyhovuje chování asistenta, kterého nemohu vypnout. V letadle má pilot možnost autopilota i s navázanými asistenty vypnout, v autě máte čím dál častěji smůlu a budete si muset zvyknout, že vás auto občas při předjíždění zkusí zabít dupnutím na brzdu. Výrobce evidentně očekává, že si zvyknete - ostatně na start-stop systém už taky nenadáváte tolik jak dřív.

Na vině je i regulace, která postupně dělá z volitelných asistentů povinnou výbavu vozu nebo je aspoň zvýhodňuje v crash testech. Výsledkem je produkce čím dál těžších aut (HW pro všemožné asistenty a kilometry kabelů něco váží), u kterých je stále větší část ceny tvořena nesmysly s funkcí dopravního prostředku nijak nesouvisejícími. Zvětšující se náchylnost k SW chybám je už jen bonus.

Diví se pak někdo, že nová auta lákají kupující čím dál méně? Jediný způsob, jak dnes mít auto bez metráku zbytečných kurvítek, které dělá to co chcete a do řízení vám nekecá, je mít nějaké staré.

Nahlásit
-
28
+

Nejméně oblíbený příspěvek

Žádný asistent není všespásný. Přesto je lepší, když jej tam podprůměrný řidič má, než když jej tam nemá.
Kdo nezažil práci asistenta na totálně zmrzlé vozovce v krizové situaci v hustém provozu, vi o něm prakticky prd.
Jestli máte pocit, že díky ESP se budete bezvládně řítit do mostního pilíře, tak jste jedním z nich.
Az totiž v mlze ve stovce potkáte na totální námraze na dálnici tři nabouraná auta, nestihnete ani zauvažovat, zda jdou někudy objet, protože jste je spatřil na 50 metrů, a budete se řítit proti mostnímj pilíři, pravděpodobně vám ESP může zachránit kejhák. (Jako dobrý řidič snad v takovych podmínkach nepojedete stovkou, spousta řidičů tak ale pojede.)
Možná ale umíte ten trik z policejní hlídky a ta auta přeskočíte, pak to pro vás samozřejmě neplatí..:-)

Situace, ve které většina svátečních řidičů zklame může být s asistentem řešitelná, opačně to rozhodně neplatí..V čem takovému svátečnímu řidiči pomůže, že si někde na parkovišti zkusí jízdu bez něj mi příliš jasné není..
A protože si to myslí i drtivá většina odborníků, kteří ty systémy konstruují, přestávají být vypínatelné.
Zmínil jsem, že rizikovější mi přijde asistent jízdy v pruzích (také díky praktické zkušenosti), i tak je bezpečnější se na takovou technologii adaptovat, než ji nemít, rozhodně vás vytáhne z víc průšvihů, než kolik vám jich způsobí...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu
-
-4
+

Diskuze

Osvěžující článek na zajímavé téma, řadě čtenářů tohoto serveru bezpochyby rozšíří obzory. S popisem problému se dá souhlasit, s navrženým řešením bohužel ne.

Kurzy na pochopení pokročilých funkcí automobilu mohou být pro někoho zajímavé (a pro jiného zbytečné), ale nijak nevyřeší, pokud mi nevyhovuje chování asistenta, kterého nemohu vypnout. V letadle má pilot možnost autopilota i s navázanými asistenty vypnout, v autě máte čím dál častěji smůlu a budete si muset zvyknout, že vás auto občas při předjíždění zkusí zabít dupnutím na brzdu. Výrobce evidentně očekává, že si zvyknete - ostatně na start-stop systém už taky nenadáváte tolik jak dřív.

Na vině je i regulace, která postupně dělá z volitelných asistentů povinnou výbavu vozu nebo je aspoň zvýhodňuje v crash testech. Výsledkem je produkce čím dál těžších aut (HW pro všemožné asistenty a kilometry kabelů něco váží), u kterých je stále větší část ceny tvořena nesmysly s funkcí dopravního prostředku nijak nesouvisejícími. Zvětšující se náchylnost k SW chybám je už jen bonus.

Diví se pak někdo, že nová auta lákají kupující čím dál méně? Jediný způsob, jak dnes mít auto bez metráku zbytečných kurvítek, které dělá to co chcete a do řízení vám nekecá, je mít nějaké staré.

Nahlásit

-
28
+

Tak to mohou v autoškole začít učit, jak spárovat mobilní telefon s autem...:)

O důvod víc, krom toho ekonomického, kupovat starší technikou nepřecpaná auta.

Nahlásit

-
1
+

Takový pěkný článek a ta poslední věta ho zabila. Takhle přesně vzniká ta džungle regulací, kterou tu máme.
Pokud si autor myslí, že je to vzdělání tak užitečné, ať ho nabídne lidem na trhu a uvidíme :-)
Už teď existují kurzy jízdy, které člověka naučí za pár hodin víc, než půl roku v leckteré státem regulované autoškole.

Já bych účast na něm zvážil, kdybych kupoval nové moderní auto. Jenže kvůli současné ceně auta a jeho provozu skrze džungli regulací a daní se mi naprosto nevyplatí si ho pořizovat.

Ale děkuju za jasné vysvětlení toho problému s MAXem. Tohle je první článek, z kterého jsem to hezky pochopil :-)

Nahlásit

-
5
+
2/2