Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Itálie ruší chudobu

Pavel Jégl | 21. 1. 2019 | Celkem 86 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Novak Josef | 21. 1. 2019 11:22

Všetko je inak. Všetci majú pravdu, a súčasne NIK nemá pravdu. Záleží iba od uhla pohľadu.

Celé (ne)fungovanie EU je hra s falošnými kartami. Každý hráč si môže siahnuť do vrecka, kde má "rezervné" esá. Každý hráč môže ukradnúť kartu súperovi. Dvaja silní hráči kedykoľvek môžu zaviesť PRAVIDLO, že desiatka prebíja eso. TAKTO funguje doterajší ekonomický systém EU.

Taliani do tohto absurdného systému zaviedli nové pravidlo. Totálne blbé - ale o nič blbšie, ako doterajšie "pravidlá" - nepravidlá EU. JEDINÝ zločin Talianov je, že ho nezaviedli po dohode s Merkelovou a Makarónom. A toto sa neodpúšťa. Vlastne - ODPÚŠŤA , ale až po chvíľke ťahaníc. Doteraz Taliani doplácali na Grékov, teraz si časť z toho idú vyčerpať naspäť.

Diskutovať o jednom blbom kroku - ak celá hra EU je šialená - je trápne. V šialenej hre sa povinne robia šialené kroky.

Pan cenzor má teraz na zváženie, kedy tento nekomfortný názor vymaže. Čo ak by som urýchlil krach EU ?

+31
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 15:53

To je prece v normálí demokracii taky normální.

-5
+
-

Všech 86 komentářů v diskuzi.

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 16:13

Mám pořád pocit, že ze mě někdo dělá blba.
Komunista mi asi 30 let vykládal, že USA je na kraji bankrotu, že Zápaní Evropa je zadlužená, zmítaná sociálními bouřemi, že ji sežerou mohamedáni, že ji zničí bezohledný kapitalismus, hory odpadků a dopravní kolaps, přemnožení obyvatel a skoro smrt hladem.
Potom zbankrotoval komunista a nějakou dobu byl klid, v Evropě se nám líbilo, jezdili jsme se tam dívat.
Dnes mi zase vykládají, jak je Západ zadlužený, jak ho sežerou machometáni, jak je před kolapsem a všechno se rozpadne. Není to tím, že jsou u moci zase komunisti?
Jenom mi schází ti "imperialističtí váleční štváči z Volstrítu", i když je máme v ligt formě tu stejně zas.

Nahlásit

0
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 11:22

Všetko je inak. Všetci majú pravdu, a súčasne NIK nemá pravdu. Záleží iba od uhla pohľadu.

Celé (ne)fungovanie EU je hra s falošnými kartami. Každý hráč si môže siahnuť do vrecka, kde má "rezervné" esá. Každý hráč môže ukradnúť kartu súperovi. Dvaja silní hráči kedykoľvek môžu zaviesť PRAVIDLO, že desiatka prebíja eso. TAKTO funguje doterajší ekonomický systém EU.

Taliani do tohto absurdného systému zaviedli nové pravidlo. Totálne blbé - ale o nič blbšie, ako doterajšie "pravidlá" - nepravidlá EU. JEDINÝ zločin Talianov je, že ho nezaviedli po dohode s Merkelovou a Makarónom. A toto sa neodpúšťa. Vlastne - ODPÚŠŤA , ale až po chvíľke ťahaníc. Doteraz Taliani doplácali na Grékov, teraz si časť z toho idú vyčerpať naspäť.

Diskutovať o jednom blbom kroku - ak celá hra EU je šialená - je trápne. V šialenej hre sa povinne robia šialené kroky.

Pan cenzor má teraz na zváženie, kedy tento nekomfortný názor vymaže. Čo ak by som urýchlil krach EU ?

Nahlásit

+31
+
-

Gabriel Pleska | 21. 1. 2019 11:33 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 11:22

Pane Novaku, můžete mi napsat na gabriel.pleska@penize.cz? Měl bych pro Vás takový návrh, třeba by Vám přišel zajímavý.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 12:06 | reakce na Gabriel Pleska - 21. 1. 2019 11:33

Pane , Vaša "ponuka" znie zaujímavo, ale ja nemám chuť sa osobne angažovať, ak absolutne neviem, kam to má smerovať. Ja som z Vášho pohľadu silne konfliktný typ. Z môjho pohľadu som NEKOMFORTNÝ typ.
Navyše som veľmi namyslený, a namýšľam si, že všetkému rozumiem. (tu šmajlík).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 21. 1. 2019 12:52 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 12:06

Mně stačí mejl, pak Vám to zkusím vysvětlit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 10:31

Omlouvám se, asi jsem se špatně vyjádřil.
Itálie se chová dost idiotsky už dost dlouho, jejich "socialismus s Italskou tváří" tam budujjí už desítky let a jak je možné, že jim to nezkrachovalo už dávno?
Tohle je ta otázka, kterou jsem položil asi ne zrovna chytře.

Nahlásit

-1
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 11:25 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 10:31

"a jak je možné, že jim to nezkrachovalo už dávno? "

- skrachovalo im to už veľakrát. Lenže tento posledný krach ešte nebol zverejnený v zbierke zákonov EU.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Jan Altman | 21. 1. 2019 10:58 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 10:31

- šedá ekonomika
- žití na dluh (který kupuje ECB, tedy Itálii inflací dotují občané ostatních zemí EU)
- dotace z EU
- záchranné fondy eurozóny
- další skryté dluhy (např. v TARGET2)

EU řeší problémy tím, že je rozkládá na všechny. Kyrgizstán v rámci CCCP také nemohl zkrachovat, krachlo to až celé naráz.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Jan Capouch | 21. 1. 2019 10:44 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 10:31

On o tom píše Benjamin Kuras. Obrovský rozsah šedé ekonomiky umožňující dobrou životní úroveň i při formálně nedobrých číslech, dále trvalé umazávání dluhů inflací, devalvace měny. To skončilo s eurem a demografickými problémy.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 15:31 | reakce na Jan Capouch - 21. 1. 2019 10:44

Italská životní úroveň je i oficiálně dost vysoká s nedobrými čísly, takže ta šedá tam ani moc bujet nemusí. A devalvace je úplná blbost, emisní banku přece vůbec nemají.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 21. 1. 2019 16:03 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 15:31

Byl jste někdy na jihu, třeba v Apůlii?
Potkal jste někdy rodinu, kde mladá ani střední generace nepracuje, všichni žijí u babičky a z její penze?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Pavel Hanzl | 22. 1. 2019 08:53 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 16:03

Nepotkal, ale tohle přece zamená, že mají dost vysoké důchody, ne? A žádné dávky pro netáhla.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 22. 1. 2019 11:46 | reakce na Pavel Hanzl - 22. 1. 2019 08:53

No důchody mají třeba 800 EUR.
Dávky nějaké asi mají, ale asi nevyplácejí plnou výši po neomezenou dobu (u nás také ne).
Přesto mají po Řecku druhý nejvyšší dluh - takový, u kterého snad i vy uznáte, že už jim působí značný problém (a to jsou zatím úrokové míry uměle na nule a ECB do předchvilky jejich dluh vykupovala za nové QE peníze).
Nyní QE skončilo, úroky asi půjdou nahoru a Itálie si k tomu schválila dřívější odchod do penze (skokově přibude milion penzistů) a "nepodmíněný" základní příjem.
Tzn. Itálie silně zapracovala na tom, aby do té zdi (do které směřují všechny země demokratického socialismu) narazila jako první. Kdo bude druhý už bude fuk, protože Itálie je dost velká na to, aby spustila lavinu a potopila celou eurozónu. Ale oni na tom samozřejmě pracují pilně i jinde, od Řecka po Francii (a pod Babišem i ČR).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Pavel Hanzl | 22. 1. 2019 15:59 | reakce na Jan Altman - 22. 1. 2019 11:46

Spouštěním lavin a potápěním eurozóny bych trochu brzdil. Sever je finančně i hospodářsky zdravý a Jih je z klimatických důvodů na tom trochu jinak. Obohatil celou Evropu obrovsky kulturně i civilizačně, ale denně hákovat v Kolbence se mu nechce.
Jestli je pro něho vhodné euro nebo ne, to já skutečně nevím, na to jsou povolanější. Ale pro nás rozhodně vhodné je, my jsme země Severu a hákování je pro nás přímo životním posláním, i za třetinu než dělají ostatní. Nám by asi dost pomohlo a proto je nám nakecáváno, že ne.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Jan Altman | 23. 1. 2019 14:55 | reakce na Pavel Hanzl - 22. 1. 2019 15:59

Kdo je ten váš pan NÁS?
Já to totiž nejsem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Pavel Hanzl | 23. 1. 2019 16:53 | reakce na Jan Altman - 23. 1. 2019 14:55

To je mainstream, většinový názor. Jsme národ většinou velmi pracovitý, podnikavý a kreativní, ale blbý a zbabělý.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Alexander Novotka | 24. 1. 2019 11:55 | reakce na Pavel Hanzl - 23. 1. 2019 16:53

Váš příspěvek si dle mého názoru docela slušně koleduje o naplnění § 355 Trestního zákoníku a proto považuji za vhodné ho nahlásit. Jsem přesvědčen, že byste se měl podobných hodnocení na veřejnosti zdržet.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Pavel Hanzl | 24. 1. 2019 13:01 | reakce na Alexander Novotka - 24. 1. 2019 11:55

Děkuji silně. Ještě jsem zapomněl dodat, že náš národ byl vždy promožen udavači a kolaboranty.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 24. 1. 2019 13:14 | reakce na Pavel Hanzl - 24. 1. 2019 13:01

A tomuto národu, těm udavačům, kolaborantům, koblihářům, ekonomickým negramotům v exekuci, atd... mám svěřit rozhodování o svém životě a majetku?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Pavel Hanzl | 24. 1. 2019 15:21 | reakce na Jan Altman - 24. 1. 2019 13:14

Řešení je špatné, nebo ještě horší. Ale obávám se, že je už rozhodnuto někde jinde a výše.
Šance, že bychom se mohli přihlásit jako další země k Rakousku (což byl historicky asi nejlepší model), je dnes prakticky nulová.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Alexander Novotka | 23. 1. 2019 20:48 | reakce na Pavel Hanzl - 23. 1. 2019 16:53

Jestli se cítíte být "blbý a zbabělý", je to Váš problém, netahejte do toho ale celý národ.
V lepším případě budete osobně znát nanejvýš tak 1 promile příslušníků z celého národa. Vyvodit z toho tak absurdní závěr je vážně hodně za vlasy přitažená pošetilost.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Petr Vorlíček | 29. 1. 2019 19:50 | reakce na Alexander Novotka - 23. 1. 2019 20:48

Pane Jégle,
rozjeďte se z práglu na všechny světové strany, odchyťte prvních deset lidí, co Vám přijdou pod křídlo a zeptejte se jich:
Kolik % čistého dostanete z peněz, které Vám platí zaměstnavatel?
Kolik % činí zdanění benzínu, za který platíte 25 kč/litr.
Platíte nějakou daň z daně? A jak je to vlastně možné?
Co je to "Horní komora parlamentu ČR"
Jakou funkci má česká ústava?

Pak se mrkněte na ty odpovědi, a přijďte s námi pokecat o inteligenci "národa", ju?...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Pavel Hanzl | 24. 1. 2019 09:41 | reakce na Alexander Novotka - 23. 1. 2019 20:48

Národní vlastnosti skutečně existují a je to statistika, ne testování jedinců. Pohledem do minulosti celého národa to přece jasně vidíme,

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Jan Capouch | 24. 1. 2019 13:22 | reakce na Pavel Hanzl - 24. 1. 2019 09:41

A za co tedy Jamesi Watsonovi odebrali ty tituly :-) ?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Lukáš Lánský | 21. 1. 2019 10:30

"Základní příjem je často popisován jako „nepodmíněný“. V Itálii má ale být spojený s řadou podmínek."

Nejenom to: to dále zmíněné pravidlo, že když člověk malý příjem má, bude mu "dorovnán", z celé té věci dělá prostě další sociální dávku, která poškozuje pobídky nezaměstnaného být aspoň trochu zaměstnaný. Celá argumentace kolem základního příjmu (levice) / negative income tax (pravice) stála na tom, že existující sociální systémy vytvářejí zbytečné problémy s motivací a že není dobrý nápad vytvářet skupinu lidí, pro kterou neexistuje rozdíl v příjmu mezi tím, když pracuje a když nepracuje.

Proč česká média přistupují na označení, které se italským populistům hodí, aby mohli tvrdit, že plní sliby, ale prostě není pravda?

Nahlásit

+3
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 11:33 | reakce na Lukáš Lánský - 21. 1. 2019 10:30

"tvrdit, že plní sliby, ale prostě není pravda? "
- není ????
Na SK by tie talianske pravidlá spĺňalo 70% zamestnancov, a 95% dôchodcov.

"že není dobrý nápad vytvářet skupinu lidí, pro kterou neexistuje rozdíl v příjmu mezi tím, když pracuje a když nepracuje. "
- Je to PERFEKTNÝ nápad. Pre tú skupinu.
Terajšie "socialne" pravidlá v SK tiež vytvárajú TIETO ISTÉ DôSLEDKY pre cca 10% populácie.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Lukáš Lánský | 21. 1. 2019 12:22 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 11:33

"Na SK by tie talianske pravidlá spĺňalo 70% zamestnancov, a 95% dôchodcov."

Nerozumím. Reagujete na správný příspěvek? Má argumentace není, že to není základní příjem, protože se týká příliš malého počtu lidí. Má argumentace je, že to není základní příjem, protože neredukuje byrokracii a nenapravuje pobídky, což jsou zásadní vlastnosti základního příjmu v porovnání s existujícími systémy sociálního zabezpečení.

Pokud je "základní příjem" všechno, co se týká značného množství lidí, je chřipka základní příjem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 12:34 | reakce na Lukáš Lánský - 21. 1. 2019 12:22

Myslím, že reagujem správne .

"Má argumentace je, že to není základní příjem, protože neredukuje byrokracii a ....."

- JE TO základný príjem v tom zmysle, že okamžite po prijatí SA STÁVA ZARUČENÝM pre vysoké percento ľudí. Tie jeho podmienky obmedzujú ROZSAH oprávnených príjemcov, ale pre ostatných sú AUTOMATICKÉ.

Reálne povedané - VŠETKY socialne dávky začínajú mať pri istej úrovni podobu BEZPODMIENÉHO príjmu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Kohout | 21. 1. 2019 10:07

Je zajímavé, že rozpočet s vyšším deficitem EU komisi ani panu Jéglovi nevadí u Francie.
Neříká se tomu dvojí metr?

Nahlásit

+2
+
-

foxy | 21. 1. 2019 13:06 | reakce na Jan Kohout - 21. 1. 2019 10:07

Francie už má za sebou řadu 11 let (s výjimkou jednoho roku), kdy nesplnila maastrichtská kritéria. Nikomu to nevadí, žádné pokuty nikdy neplatila.
První zemí, která porušila maastrichtská kritéria, bylo Německo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 11:53 | reakce na Jan Kohout - 21. 1. 2019 10:07

"Je zajímavé, že ...."

- ani nie. Je to podľa smernice EU : " Čo je dovolené bohovi, nie je dovolené volovi"

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Kohout | 22. 1. 2019 08:49 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 11:53

Bůh v EU = Francie + Německo, země s "progresivními" vládami (ne, liberální nejsou, jen se tak nazývají)
Vůl v EU = GB, země s kritickým myšlením vůči komunistickým nápadům Evropských komisařů

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 21. 1. 2019 09:37

Proboha pane Jégle!
Vy nečtete vědecké texty fuldů, březinů a hanzelů?
Prostě si na to stát půjčí, jeho dluhopisy nakoupěj domácí banky a penzijní fondy a je to, ne? Jakej bankrot, jaká hyperinflace, to je jen hloupé strašení!

Spíš se podivujme, proč se Itálie drží tak při zemi, proč ten základní příjem není 5x vyšší a opravdu bezpodmínečný. Víte jak by to (vedle zlepšení sociální situace) nastartovalo ekonomiku zvýšenou poptávkou? Singapur by se mohl jít zahrabat.

A těch 8% populace, které by zůstalo i přes tak vysoký nepodmíněný základní příjem aktivní, to by vůbec nehledalo alternativní měnu pro vzájemnou směnu svých užitečných produktů a služeb.
Vůbec by se nesnažili ze směny vyloučit těch 92%, které neprodukují a nenabízejí žádnou užitečnou protislužbu/zboží (ale nakupují za falešné potištěné papírky, které jim vláda natiskla, nebo které těm produktivním šlohli z jejich poklady). A kdyby nějakou pevnou alternativní měnu používat začali, tak pan Hanzel jim to prostě zakáže, protože myslí, že může.

Nahlásit

+6
+
-

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 10:26 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 09:37

Z vaší parodie na ironii je jasně vidět, že jste vůbec nic nepochopil.
Já psal o zdravé ekonomice, kdy státní dluh je financován prodejem dluhopisů, které kupují převážně důchodové fondy. To samozřejmě funguje do určité míry (řádově 40% HDP), a skutečně jsem neměl potřebu zrovna vám tohle vysvětlovat extra. Všem je přece jasné (asi s vyjímkou vás) že to, co dělá Itálie je cesta do pekel, ale jde po ní už desítky let a nic se neděje. Stále to není bankrot, který nám slibují už od řecké krize.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 21. 1. 2019 11:02 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 10:26

Jenže zadlužení 40% HDP už překračuje prakticky každá "vyspělá" země.
A to je jen státní dluh, ne (rostoucí) dluh domácností a firem.
Navíc když nastane nepříznivý demografický vývoj (jako že nastává), tak i při konstantní míře zadlužení se ten stroj zadrhne, bude hodně důchodců (kteří budou dluhopisy prodávat, nepracovat, neplatit daně, ale poptávat penze a zdravotní péči "zdarma") a málo produktivních (ty fofrem ubírá i růst počtu státních zaměstnanců). Stát by se na to měl připravovat snižováním zadlužování, ne jeho zvyšováním, jak se děje.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 11:54 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 11:02

Skoro každá země má vyšší dluh než 40%, takže na to doplácí, ale není to, zase do určité míry, žádná tragédie.
Demografický negativní vývoj jede už dávno, nejhorší stav byl v Německu po válce. Řeší se to průběžně.
Důchodci nebudou prodávat žádné dluhopisy, důchodcům budou vyplácet ušetřené peníze důchodové fondy, což je čistý příjem ekonomiky státu. Samozřejmě budou nakupovat nové státní dluhopisy.
Při normální produktivě práce stačí asi 20% pracujících, aby všichni měli všechno. Zbytek je nadstavba, právníci, poradci, ouředníci, vojáci, učitelé, policajti, politici, soudci atd. atd atd., takže to stačí lépe zorganizovat. Italská cesta to asi ale nebude.
U nás se usadilo panikářské vidění světa a to cíleně. Vystašený ovčan správně volí ty strašílky.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 16:18 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 11:54

"Při normální produktivě práce stačí asi 20% pracujících, aby všichni měli všechno."

- takýto systém je hodne starý. Nazýval sa OTROKÁRSKY. Vtedy síce nestačilo 20%, pretože nebola automatizácia a mechanizácia. Ale PRINCÍP BOL ROVNAKÝ : jedni živili iných. Dnes sa nazýva SOCIALNY ŠTAT. Jedni živia iných.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Pavel Hanzl | 22. 1. 2019 12:36 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 16:18

Asi jsem to nevysvětlit dost jasně, ale to přece neznamená, že 20% lidí pracuje a ostatní se válí. Policajt, právník, poradce, učitel, politik atd. atd. atd. taky pracují a člověk, produkující materiální hodnoty je taky potřebuje. Těch 20% pracujících vyváří dostatek materiálních statků pro celou populaci, ale ne nadstavbu, vývoj, vzdělání, kuturu, bezpečnost, lékařskou službu atd. atd.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Altman | 23. 1. 2019 14:57 | reakce na Pavel Hanzl - 22. 1. 2019 12:36

Jak vy poznáte, co kdo potřebuje?
Já jedině tak, že za to je dotyčný ochoten dobrovolně a ze svého zaplatit.
Takže já rozhodně nepotřebuju Zemana, Babiše, celníky, Výzkumný ústav okrasného zahradnictví, Český rozhlas a stovky dalších institucí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Pavel Hanzl | 24. 1. 2019 09:45 | reakce na Jan Altman - 23. 1. 2019 14:57

Jistě, základem je trh. Ten pozná, co má význam a co ne. Jenže není všemocný.
Např.: městské koupaliště se nemá šanci uživit, při cenách vody by vstupenka stála třeba pětistovku. Není lepší to dotovat, aby se měly v létě děcka kde cáchat? A co celé školství? U nás na to stát dlouhodobě mastí a jaký je výsledek? Koblihy.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Altman | 24. 1. 2019 12:01 | reakce na Pavel Hanzl - 24. 1. 2019 09:45

Na tomto příkladě je vidět, že nemáte žádné ekonomické povědomí a myšlení.

Za prvé v Čestlicích to pětistovku stojí a je tam narváno.
Za druhé: má či nemá to koupání hodnotu vyšší než pětikilo? Pokud nemá, je provozování koupaliště mrháním prostředků na něco, po čem lidé vlastně tak moc netouží a i ta dotace jsou špatně alokovanými penězi.

Navíc ta dotace se veme kde? No tak, že stát někomu ty peníze ukradne. Takže stát panu A ukradne peníze, znemožní mu koupit si za ně to, co DOOPRAVDY POTŘEBUJE, čeho si doopravdy na to pětikilo cení. A dá je panu B na koupaliště - toho si pan B cení jen na kilo, ale náklady jsou 500, tak se dorovnaj z ukradených peněz.

Vaše socialistická ekonomika tak za 500 nákladů produkuje výstup v hodnotě 100. Tedy když pominu ten prvotní zločin: oloupení pana A.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Pavel Hanzl | 24. 1. 2019 15:33 | reakce na Jan Altman - 24. 1. 2019 12:01

Vy máte názory jak od Bastiata z Marxovy doby. Tohle je hezké, jenže zcela nefunkční. Sát vyhazuje příšerné desítky až stovky miliard za naprosté nesmysly a dotace koupaliště, nebo cyklostezky stojí absolutní nulu.
Mě se taky Rakouská škola líbila, jenom jsem nemohl pochopit, proč to nikde nefunguje. A ni v Rakousku nebo Švýcarsku. Levice dosáhla toho, že nadhodnata tvořená kapitálem se rozprostřela na celou společnost a ta celkově zbohatla. To Rothgbard nevymyslel, ani Marx.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Josef Fraj | 27. 1. 2019 01:28 | reakce na Pavel Hanzl - 24. 1. 2019 15:33

Panebože to jsou bláboly. A to jsem si myslel, že nic zmatenějšího než výplody pana Fuldy už neexistuje.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Alexander Novotka | 27. 1. 2019 20:00 | reakce na Josef Fraj - 27. 1. 2019 01:28

Už-už jsem začínal přemýšlet nad zavedením nové zkratky FBH (např. FBH ekonomie), ale máte pravdu, zůstaneme pouze u FB, tam lze aspoň občas najít nějaké to zrno, nebo spíš zrnko :-)))
Jinak mě to „rozprostření nadhodnoty“ docela pobavilo, to je fakt dobré… To by asi zíral i Karl.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Capouch | 24. 1. 2019 16:40 | reakce na Pavel Hanzl - 24. 1. 2019 15:33

Nadhodnota, to tady ještě scházelo. Ale aspoň víme odkud vítr vane.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Altman | 27. 1. 2019 17:31 | reakce na Jan Capouch - 24. 1. 2019 16:40

Zkrátka zcela standardní socan

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Honza _ | 24. 1. 2019 10:34 | reakce na Pavel Hanzl - 24. 1. 2019 09:45

Když je pro vás důležité, ať se mají kde děcka cákat, můžete jim na koupaliště přispívat. Nebo ho přímo provozovat levněji. Nebo se třeba domluvit s dodavatelem vody, ať to sponzoruje a má tam reklamu.

Pro mě je třeba důležitější, aby měly děti kde jezdit na kole, ale v daních platím koupaliště...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Altman | 24. 1. 2019 12:02 | reakce na Honza _ - 24. 1. 2019 10:34

Tohle socialista nikdy nepochopí. On totiž ví i za vás, že potřebujete koupaliště a ne cyklostezku.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Honza _ | 24. 1. 2019 12:16 | reakce na Jan Altman - 24. 1. 2019 12:02

Zrovna cyklostezek se plánovači chytli, protože se v tom dají točit velké prachy, ale ani to není vždy to nejlepší pro veřejnost.
Nejlepší věci pro cyklisty ale stejně vznikají hlavně z nadšení lidí, viz Singltrek pod Smrkem, Rychlebské stezky apod. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Pavel Hanzl | 24. 1. 2019 15:34 | reakce na Honza _ - 24. 1. 2019 12:16

Obě tyhle vymoženosti stojí na dotacích.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Honza _ | 24. 1. 2019 15:46 | reakce na Pavel Hanzl - 24. 1. 2019 15:34

Začátky byly bez dotací, ba právě naopak to všechno museli vydupávat z ničeho a překročit všechny úřední klacky, které jim přistály pod nohy.

Když třeba zjistíte historii SIngltreku, tam to nejdřív vybudovali za své a teď jim to chce obec přebrat a pan starosta si tam už postavil konkurenční středisko, které parazituje na stezkách vybudovaných někým jiným.

Ale určitě teď dotace berou, když můžou :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal Mrozek | 25. 1. 2019 09:22 | reakce na Honza _ - 24. 1. 2019 15:46

Jo jo, jakmile někdo na něco vezme dotaci, hned má na talíři, že bez dotací by to vůbec nemohlo existovat. A autora tohoto výroku vůbec nezajímá, že to začalo všechno díky jednotlivcům, kteří do toho vložili kus svého umu a volného času, na dotaci třeba ani nepomysleli a byli k ní donuceni později.

Lhářům stačí zamlčet drobnost, že pokud by si tu dotaci podnikatelé nevzali, tak tu dotaci má konkurence a tudíž životaschopnost projektů, které nejsou dotovány, je velmi nízká až nepravděpodobná. Stejně budou dále tvrdit, že dotace jsou nutnost. Samozřejmě, že jsou nutnost, když je jimi prolezlá celá ekonomika skrz naskrz.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 21. 1. 2019 13:04 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 11:54

A od jaké míry dluhu to tragédie je?

A co když rostoucí problémy problémy působené rostoucím dluhem (40-80-120-240-...?%) jsou dále umocňovány dalšími negativními jevy (demografie - ta se stále ZHORŠUJE, růst daní a byrokracie, ...)? Stále po aproximaci křivek do budoucna nevidíte jejich náraz do zdi ekonomické reality? OK, váš problém.

Důchodci, resp. jejich fondy nebudou prodávat dluhopisy? A z čeho těm penzistům budou vyplácet rentu?
Neprodávaly by jen tehdy, pokud by příliv peněz do fondů byl stejný či vyšší, jako odliv. Ale to nenastane, nastane opak. Penzistů dramaticky přibude. A mladých produktivních ubude. A ti mladí navíc čím dál méně mohou myslet na spoření na penzi, protože čím dál obtížněji shání čím dál dražší bydlení - navíc čím dál víc mladých tráví čím dál více času na školách, což stojí peníze stát, nebo dokonce (opět na dluh) je (v USA). A často studují obory (humanitní, umělecké, gender-eko-..), které nemají žádné reálné uplatnění.
Dluhopisových penzijních fondů se zkrátka bude týkat ten samý problém, jaký mají státní průběžné systémy.

"Při normální produktivě práce stačí asi 20% pracujících, aby všichni měli všechno. "
Jasně, jako v 50. letech, nebo za války. 10m obytné plochy na hlavu, 50g nekvalitního chleba, voda... to je to, co nutně potřebujeme. Děkuji.

Ta vaše "nadstavba" se dělí na 2 zásadně odlišné skupiny:

1) Lidi, kteří nabízejí nadstavbové produkty a služby (přičemž já na rozdíl od vás nemám ambici lidem určovat, co je nadstavba a co nutnost, podle mne to každý vnímá jinak), které ostatní lidé považují za užitečné a proto za ně jsou ochotni dobrovolně platit.

2) Lidi, kteří nabízejí služby neužitečné (např. celník: buzerace na hranicích, výběr výpalného ze to, že jsem měl tu drzost si za své peníze něco koupit na služební cestě), za které by nikdo nikdy dobrovolně nezaplatil.
Dále lidé, kteří nabízejí "služby", po nichž je poptávka vytvořena zcela uměle (energetičtí auditoři, poradci přes čerpání dotací, stravenkové firmy, část notářů, daňoví poradci, ...).
Byrokrati a politici, kteří spíše škodí, než aby dělali něco užitečného.
Lidé, kteří nedělají nic (dávkaři, pobírači nepodmíněného základního příjmu, ...).

Lidé produkující užitečné výrobky a statky (jak ty, které zrovna vy považujete za "základní", tak ty které jste se rozhodl zařadit mezi "nadstavbové") k ničemu ty zbylé (skupina 2) nepotřebují. Pokud nějakou službu potřebují, kopí si ji za to, co utrží z prodeje svých užitečných produktů.
Kdežto skupina 2 se snaží kupovat za peníze nedobrovolně sebrané produktivním, případně za peníze které si stát vytiskl (resp. si je půjčil od komerční banky, která si je vytiskla).
Produktivní tak mají obrovskou motivaci vyzout se ze systému, který je nutí provádět jakousi vynucenou pseudosměnu s lidmi, kteří ale ve směně žádnou užitečnou protihodnotu nenabízejí (protože nic poptávaného neprodukují).
K tomu se jim velmi hodí alternativní peníze, které mají tu schopnost ke směně připouštět jen ty, kteří užitečnou protihodnotu nabízejí.
Čím více (díky socialismu, přerozdělování, byrokracii a regulacím) bude těch, co nic užitečného nedělají, tím větší motivaci ti produktivní budou mít se z takového systému vyzout (obcházet daně, vyhýbat se účasti ve státní penzijní pyramidové hře, nedržet úspory ve státních dluhopisech, či ve státní měně, jejíž objem může stát libovolně nafukovat a z toho uplácet ty neproduktivní).
A tímto exitováním (které není žádnou novinkou - dávno platí, že čím vyšší daně, tím větší motivace se jim vyhýbat, čím větší inflace a měnová nejistota, tím větší motivace danou měnu nedržet) se ten kolaps demokratického socialismu blíží (což dále bude motivovat k exitu další, pozitivní zpětná vazba).

Stejně jako mnozí čeští politici nechtějí euro, aby nemuseli sdílet měnu s nezodpovědnými Řeky a Italy, platit za ně (záchrannými fondy, saldem v TARGET2 a prostřednictvím inflace) jejich dluhy, tak obdobně to funguje i na mikroúrovni - i jednotliví lidé a firmy se čím dál víc budou snažit ignorovat korunu, aby se ochránili před nezodpovědností českých voličů a politiků (rostoucí dluh, uplácení spodních vrstev obědy a vlaky zdarma, nadcházející kolaps penzijního systému, ...).

Až to jednou praskne a na peníze a jejich tisk a kradení nebude mít stát monopol, tak ti ze skupiny 2 budou nuceni také začít dělat něco užitečného, za co jim někdo jiný bude ochoten dobrovolně zaplatit. A celkový blahobyt se zvýší. Každý stále máme hromadu neuspokojených potřeb.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+11
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 11:44 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 11:02

"Stát by se na to měl připravovat snižováním zadlužování, ne jeho zvyšováním, jak se děje. "

- toto je moc pekná rada, použiteľná v klasickej totalite, alebo v monarchii. V demokracii je rada nerealizovateľná. Demokracia má GENETICKÉ vlastnosti, ktoré ju predurčujú ku krachu.

Od prvého dňa , od 18. novembra 1989 sú ovčania demokraticky poúčaní svojimi politikmi, že majú svoje "PRÁVA" , a politici pred každými voľbami napchávajú svoje predvolebné sľuby týmito "PRÁVAMI" . A potom ich plnia!!!

Pravidlá ANCAPu NEMOŽNO používať v demokracii.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 11:59 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 11:44

Jen drobnost z historie. USA byly po 2. sv. válce dost vyčerpané se státním dluhem asi 200% HDP.
Žádné "předurčení ke krachu" se nakonalo, vláda nasadila vyrovnané rozpočty a bez jakýchkoliv škrtů, omezování demokracie a jiných státních zásahů došly někdy koncem 60. let na asi 40% HDP.
Svobodné podnikání a Klausův "kapitalismus bez přívlastků".

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 12:14 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 11:59

"Svobodné podnikání a Klausův "kapitalismus bez přívlastků"."

- Smernice EU VYLUČUJÚ akýkoľvek "kapitalismus bez přívlastků" . A ovčania by demokraticky zničili akúkoľvek vládu, ktorá by ho chcela zaviesť.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 12:11 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 11:59

"Žádné "předurčení ke krachu" se nakonalo"

- USA malo TRI špecifické výhody :

1. Obyvatelia boli vychovaní v tvrdom kapitalizme.
2. V USA nefungovala DEMOKRACIA. V Ústave USA nie je ani slovo DEMOKRACIA.
3. USA si svojou vojenskou silou získali vplyv na polovici Zemegule, presadili dolár za svetovú menu a žijú DOTERAZ z exportu svojich dolárov.

Ovčania evropy rozmazlení demokraciou a socializmom sú ABSOLUTNE v inom stave.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 15:43 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 12:11

ad 1) V tvrdom kapitalismu byli vychovaní lidé na konci války všichni. Kromě těch, co byli vychováni v neskutečně krát tvrdším komunismu nebo nacismu.
ad 2) Nezáleží na slově v Úsavě, ale systém správy země, které má USA, se jmenuje demokracie. Sorry jako.
ad 3) Žádný vojenský vliv, prostě produkovali nejlepší zboží v největším objemu a proto jejich měna byla nejsilnější a každý věděl, že za dolar koupí vždycky všechno.
Po válce existovaly na světě jen 4 tvrdé měny: Us dolar, Švýc. frank, Švédská a Česká koruna.
A jenom dolar měl za sebou kapitálově nejsilnější ekonomiku světa. Proto se stal světovou měnou, žádné flintičky v to roli nahrály.
Sověti taky ovládali vojensky půl světa a chěl někdy někdo na něco rubl?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

foxy | 21. 1. 2019 13:12 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 12:11

Protože v USA není demokratické, ale republikánské zřízení. To znamená, že každý občan má práva zaručena ústavou, které mu nemůže vzít žádná většina nějakým hlasováním.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 15:53 | reakce na foxy - 21. 1. 2019 13:12

To je prece v normálí demokracii taky normální.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-5
+
-

Josef Fraj | 21. 1. 2019 20:46 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 15:53

Jako obvykle se velice mýlíte. Přečtětě si napřílad naši Listinu práv a svobod.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 16:26 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 15:53

"To je prece v normálí demokracii taky normální. "

- V normálnej demokracii majú ovčania zaručené OVEĽA VIAC PRÁV. Napríklad niektorí majú zaručené vlaky ZADARMO, obedy ZADARMO, nové kotlíky ZADARMO, pastelkovné ZADARMO, ..... a tí ostatní ovčania majú Ústavou zaručenú povinnosť zaplatiť tým predošlým všetky tie darčeky "zadarmo".

V normálnej demokracii niektorí makajú, a iní žerú zadarmo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 13:34 | reakce na foxy - 21. 1. 2019 13:12

"Protože v USA není demokratické, ale republikánské zřízení. To znamená, že ...."

- ano.
Problém je iba v tom, že USAci si už z Ústavy urobili trhací kalendár, a tieto princípy už tak celkom neplatia.
Ich ústava má istú silu iba vďaka tomu, že nie je formulovaná ako "ZOZNAM PRÁV A NÁROKOV ovčanov" .

Takže - tie mnou popisované výhody USA už neplatia všetky, ale iba časť. Ak sa podarí zhodiť dolár ako svetovú rezervnú menu - v ten deň USAci končia. Bex toho svoj socík neukočírujú.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 21. 1. 2019 06:41

Řecko v bleděmodrém. Letoškem jdou prasátka na porážku. Chce si někdo vsadit, v jakém pořadí PIGS pojdou?

Nahlásit

+1
+
-

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 08:14 | reakce na Jaroslav B. Kořínek - 21. 1. 2019 06:41

Já bych se neunáhloval. Itálie je na okraji bankrotu asi 15 let a mladý Ital v létě nepracuje a v zimě tancuje. A to minimálně od války. Jak to dělají nevím, ale hlava je z toho nebolí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Altman | 22. 1. 2019 10:24 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 08:14

http://ceskapozice.lidovky.cz/socialni-stat-je-opium-lidstva-dzn-/tema.aspx?c=A190115_174824_pozice-tema_lube

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Josef Fraj | 21. 1. 2019 20:49 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 08:14

Opět píšete blbosti. V první dekádě po válce byla Itálie možná nejlépe se rozvíjející ekonomika v Evropě.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Pavel Hanzl | 22. 1. 2019 21:47 | reakce na Josef Fraj - 21. 1. 2019 20:49

To těžko, to bylo jednoznačně Německo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 22. 1. 2019 22:40 | reakce na Pavel Hanzl - 22. 1. 2019 21:47

Zbytečný spor. Oboje období je označované jako hospodářský zázrak.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 21. 1. 2019 09:39 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 08:14

Ani zde nevidíte, že se blíží ten váš neviditelný "konec" (bankrot/hyperinflace)?
Pak jste jak ten Ital - zítřek neřešíte, ono nějak bude.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 11:47 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 09:39

"Ani zde nevidíte, že se blíží ten váš neviditelný "konec" (bankrot/hyperinflace)?
Pak jste jak ten Ital - zítřek neřešíte, ono nějak bude. "

- vyčítať toto Talianom je smiešne. Však celá EU sa takto správa už min. 15 rokov, akurát to slovne obkecávajú hodne sofistikovane. Taliani akurát URÝCHLIA to, čo EU dlhodobo koná. Vďaka im za to !!!!!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Capouch | 21. 1. 2019 10:46 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 09:39

Ono nějak bude. Bohužel je to nejrozumnější přístup. Italové nejsou hloupí a snaží se investovat do věcí nepodléhajících měnové zkáze.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Pavel Hanzl | 21. 1. 2019 10:17 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 09:39

Jaký můj konec? Já jsem snad občan Itálie?
Já tyhle zprávy čtu už od Řeckého bankrotu (2010) nebo ještě déle a stalo se zatím co? Já vím, že je to cesta do pekel, ale proč by to mělo řachnou zrovna letos?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 21. 1. 2019 11:06 | reakce na Pavel Hanzl - 21. 1. 2019 10:17

No já neříkám, že to řachne letos. Já naopak říkám, že to ještě 10-20 let bude trvat (protože problémy se budou maskovat, rozkládat na všechny pomocí záchranných fondů a intervencí ECB), ale že to pak řachne řetězově všude (EU+USA+JP minimálně, ale pravděpodobně i Čína, atd...).

Ale samozřejmě otázka je, co znamená to "řachne". Nutně to nemusí být katastrofa, nebo alespoň je pro všechny. Ale dost možná kupní síla CZK, EUR a USD zmizí zcela, nebo alespoň dramaticky klesne. Tržní hodnota dluhopisů nesolventních států bude nula (takže i hodnota většiny penzijních portfolií).

I proto podporuji vznik alternativních měn, protože díky jim bude v případě průšvihu po ruce funkční alternativa. Vy jste proti nim.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 12:25 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 11:06

"vznik alternativních měn, protože díky jim bude v případě průšvihu po ruce funkční alternativa."

- ŽIADNY štát nepovolí fungovanie alternatívnych mien v rámci veľkých firiem. Fungovanie alt. mien by zrušilo dane, a bez daní nemôže EXISTOVAŤ štát. Toleruje to jednotlivcom, pretože títo ho neohrozujú.

====
Pokus ZALOŽIŤ ANCAP tak na polovicu NIE JE možné. ANCAP musí mať libertarianskych "občanov" , a musí byť totálne BEZ vlády. ANCAP tak trochu fungoval v USA po založení. A dnes ?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Altman | 21. 1. 2019 16:36 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 12:25

:-)

http://kryptomagazin.cz/pouzivat-bitcoin-anonymne-detailni-navod-rok-2019

+ článek hovoří jen o anonymizaci. Ne o tom, jak moc stát (ne)může používání bitcoinu blokovat. Článek nemluví o tom, že bitcoiny nakonec je možné poslat SMSkou, mailem, WhatsAppem či FacebookMessengerem. Nebo je předat na kousku papíru. Nebo je mít v hlavě.
Stejně tak nemluví o tom, že již dnes existuje síť satelitů vysílající aktuální blockchain po celém světě (takže nepomůže ani státní firewall). A logicky ani nemluví o tom, jaké inovace v této oblasti teprve přijdou (protože každá akce/regulace vyvolává reakci). Zejména pokud důvody opouštět státní finanční systém porostou.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Altman | 21. 1. 2019 13:18 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 12:25

Právě proto jsou kryptoměny koncipované tak, aby je zakázat nešlo, nebo jen velmi obtížně (za cenu zavedení kontroly a diktatury ala KLDR).
Jejich tvůrci dobře viděli, jak stát zatočil s předchozími pokusy typu e-Gold.
Taky si dobře všimněte, že s e-goldem zatočili velmi rychle. Kdyby to šlo s kryptem, už to udělali.

Ano, stát má ještě jak přitvrdit v boji s kryptem. Ale přizná tím strach, přizná, že s jeho vlastní měnou je něco v nepořádku. Zároveň však bude růst motivace krypto používat, takže ta opatření se minou účinkem, jen jimi sát kryptu udělá reklamu.

A ne, na ancap nepotřebuju libertariánské občany. To socialismus či demokracie ke svému fungování potřebují nového člověka, uvědomělého, studující volební programy, rozhodujícího se zodpovědně a prozíravě, v zájmu celku. Ancapu bohatě stačí obyčejnej dnešní člověk. Protože ten se chová racionálně, maximalizuje svůj užitek. A když uvidí, že po něm stát chce vysoké soc.poj. a nabízí mu za to jen vyhlídku na nuznou penzi, začne koumat, jak se z toho vyvléct. Když uvidí, že docházejí prachy na socialistické zdravotnictví (i zde se totiž projeví demografie - více starých nemocných, méně mladých zdravých produktivních, kteří by to měli financovat) a že solidní péči najde jen na volném trhu, tak začne koumat, jak se vyvléct ze zdravotní daně a jak prodávat svou práci tak, aby mu na tu komerční péči zbyl dostatek peněz (tedy začne používat krypto a přestane platit daně - protože za ně stejně nic nedostává).

Věřte mi, že přijde doba, kdy i volič ČSSD, aniž by změnil své politické preference, začne řešit, jak se na stáří zajistit soukromě (a neházet prachy do černé díry státního letadla), jak si koupit solidní zdravotní péči na trhu (ostatně u zubařů to už řeší) a jak zařídit, aby mu potřebné peníze nesebral stát. Bude řešit, jak ušetřit za řemeslníky (kteří nabízeli slevu 20% při platbě hotově bez dokladu, ale po zrušení hotovosti jediným řešením zůstalo krypto) a jak se vyhnout inflaci a záporným úrokům v bance.
Ve Venezuele i volič Madura, dokonce i státní zaměstnanec, jede v černém trhu, kryptoměnách, ilegálních dolerech, .... V Itálii i volič komunistů či socialistů se chová racionálně a tržně a účastní se černého trhu. A to je jen začátek.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 13:52 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 13:18

"Ancapu bohatě stačí obyčejnej dnešní člověk. Protože ten se chová racionálně, maximalizuje svůj užitek."

- Problém je v tom, že ten priemerný človek SI MYSLÍ, že maximalizuje svůj užitek prijímaním spústy dávok od štátu. Priemerný človek NEMÁ ANI ŠAJN o tom, koľko CELKOVE mu štát vezme. VäČŠINA ľudí vníma ako daň jedine daň z príjmu. Odvody platené zamestnávateľom, DPH, a spústu peňazí, ktoré štát vyberá od firiem - ale zaplatí ich v tovare ovčan, - o týchto VäČŠINA ovčanov nemá tušenia.

VäČŠINA ovčanov považuje mieru zdanenia cca 20 - 30% . Trojnásobnú realitu nik neuverí.

Ak vás nepresvedčia ani voličšské preferencie, a ani ľavičiarstvo tzv. "pravicových" strán, tak ja vás nepresvedčím.

Otázka : KOĽKO bolo CELKOVÉ zdanenie počas vlády ODS, TOP ??? A koľko dnes ?

Viete, koľko percent celkovej ceny elektriny je za samotnú elektrinu, a koľko z nej sú štátne poplatky a dane ??? Ani šajnu nemáte ani vy !!!!!!





- Problém vašich argumentov je v tom že argumentujete PRIEMERNÝM štatistickým človekom.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 21. 1. 2019 16:10 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 13:52

"Problém je v tom, že ten priemerný človek SI MYSLÍ, že maximalizuje svůj užitek prijímaním spústy dávok od štátu."

To ano - ale jak říkám, "zdroje dojdou".
Do 20ti let nebude na penze ani na zdravotnictví "zdarma".
Tehdy to lidem dojde - sice to pro některé bude drsná zkušenost, ale dobře jim tak.
Až státní zdravotnictví bude horší, než dnes v Rusku a vedle toho bude bujet funkční komerční alternativa, tak lidem dojde, že musejí zastavit tok peněz směrem ke státu, aby jim na tu komerční alternativu zbylo. A že si musejí sami spořit na penzi (samozřejmě ne ve státní měně či státních dluhopisech), protože ta státní nestačí ani na základní potřeby (na nájem rozhodně ne).

Ostatně už na to pomalu nabíháme. Máte v příbuzenstvu nějakého penzistu? Co říká na to, že oprava jednoho zubu ho vyjde na 2 státní penze?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Zdeněk Suchý | 22. 1. 2019 06:39 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 16:10

A průměrný člověk si myslí, že kdo neplatí daně tak okrádá stát... Ale jednou jim to dojde.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 16:34 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 16:10

"zdroje dojdou".

- toto ja viem. Lenže mám dosť zdravé oči, a vidím, že VäČŠINA ovčanov toto nevidí. Musíte mať špecialnu skupinu ľudí okolo seba, ak vnímate ľudí inak. Ľudia uvidia, že to krachlo, až keď to krachne. Ale aj tak nebudú chápať - PREČO. Krízy sa opakujú pravidelne po celom svete, a ovčania nezmúdreli ani mm.
Aj tí, ktorí tušia, že to krachne, aj tí veria, že štát ich ochráni.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 22. 1. 2019 12:00 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 16:34

Krize se opakují. Ale nakonec přijde jedna, která s demokratickým socialismem udělá to, co udělala ta v 1989 se socialismem reálným.
I změny myšlení lidí se odehrávají v historii víceméně skokově. Dlouho je X normální, nikoho nenapadá, že by se mělo zkusit Y, Y skoro všem přijde utopistické, extrémní, radikální, nevyzkoušené.
A pak se to najednou změní a všichni si začnou myslet, že Y je OK, najednou nechápou, proč tak dlouho žili v X a začínají říkat, že "příchod Y musel být přeci každému jasný, že to bylo neodvratné a že oni to samozřejmě tušili".

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Novak Josef | 21. 1. 2019 13:54 | reakce na Novak Josef - 21. 1. 2019 13:52

Tá posledná veta tam nemala byť.
-" Problém vašich argumentov je..."

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 21. 1. 2019 11:12 | reakce na Jan Altman - 21. 1. 2019 11:06

Doporučuji se vrátit ke klasice: E. M. Remarque - Černý obelisk. Ono i za té hyperinflace se dalo žít.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 22. 1. 2019 12:01 | reakce na Jan Capouch - 21. 1. 2019 11:12

Tak bezpochyby - kdo v dnešní hyperinflační Venezuele má dolary, zlato či bitcoiny, tak je (relativně) větší king, než ten, kdo je má v ČR.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Zdeněk Suchý | 22. 1. 2019 06:52 | reakce na Jan Capouch - 21. 1. 2019 11:12

A kolikrát byla ta hyperinflace i sranda když šli na jídlo do hospody za stravenky, které jim hospodský prodal a po týdnu už neměly žádnou hodnotu.... :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK