Aby se za nás děti nestyděly, áááno

| 16. 8. 2013

Uznání u dětí ani ve světě není kostelecký párek, aby vám ho mohl naservírovat Andrej Babiš.

Aby se za nás děti nestyděly, áááno

Ty nejzoufalejší a nejhloupější věci lidé dělají „přece kvůli dětem“. Stěhují se do polí, berou si půjčky na dovolené a vánoční dárky a zůstávají v manželství s násilníky. Teď je navíc z reklam po celé zemi lákají Martin Stropnický a Jiří Zlatuška k ANO Andreje Babiše: „Aby se za nás děti nestyděly.“

Super nabídka. Člověk by řekl, že to nejde bez kupy odříkání. Nepít před polednem, nosit doma kalhoty nebo aspoň čisté prádlo, chovat se statečně a slušně a tak. Jenže pak přišel „skromný miliardář“ a další strana, která má kampaň dřív než program nebo aspoň jasnou orientaci. Jsme nalevo? Napravo? Liberálové? Konzervativci? Sami nevíme. Prostě nám to hoďte a my zařídíme všechno ostatní. Včetně toho, že se za vás nebudou děcka stydět. Bude líp.

Než to Babišovi hodíte, představte si rozhovor se svým dítětem za pět, deset, dvacet let. Co povíte, až se zeptají, proč jste, rodičové, tehdy v roce třináct volili technokratického miliardáře, když bylo vidět, jak všude na světě byznys nebezpečně prorůstá se státní mocí, vysává veřejné peníze, prosazuje zákony výhodné právě pro takové oligarchy a nevýhodné pro všechny ostatní?

– Nám bylo jedno, co se děje ve světě. A Babiš slíbil, že udělá pořádek a zatočí s korupcí.

– To vám nestačily Věci veřejné tři roky před tím?

– Babišovi se dalo věřit.

– Proč?

– Protože měl na plakátech slušný lidi, který jsme znali.

– Odkud?

– Z televize.

– (užaslé mlčení)

– Teď z toho máš srandu, jenže co jsme měli dělat? Celá země byla rozkradená! Chtěli jsme, aby z ní něco zůstalo i pro vaši generaci.

– Nekradli jste trochu taky? Já jen že na ručnících máme loga hotelů, na nákupy jezdíme služebním autem…

– To je něco jinýho. Nikomu to nechybí a děláme to přece pro vás.

– (užaslé mlčení)

– Země byla v krizi a stranám se nedalo věřit. Nebyli v nich už žádný poctivý lidi.

– A proč jste do nějaké nevstoupili? Modří, oranžoví, svobodní, zelení a dvakrát černí: to jste si nemohli vybrat?

– To tak: schůzovat. S někým se hádat. Studovat kupy návrhů. Hnít po večerech na zastupitelstvu. Bejt pro srandu v hospodě.

– Tak jste aspoň mohli na politiky trochu tlačit, psát jim maily, chodit na veřejné diskuse, sbírat petiční podpisy…

– Jako ti ekoteroristi? Ti na to měli čas, my museli chodit do práce.

– To všichni…

– Nedržkuj! My jen chtěli, abyste se za nás nemuseli stydět!

– Jenže to nemá co dělat s politikou. Mě nejvíc polejval stud, kdykoliv jste nějakému ztracenému cizinci řekli, ať se naučí česky – ale pak tak sami na všechny mluvili v Chorvatsku. Když jste si dělávali u televize srandu z buzen, než se vám brácha vyautoval. Jak nesbíráte bobky po psu, když v parku nikoho nevidíte. To přece žádnej politik a žádnej zákon nikdy nevyřeší.

– Stačí. Mazej k sobě pokoje. Nebo za teplým bratrem do Dánska!

Politické hnutí ANO není ani politické, ani hnutí, ale další podnikatelský projekt člověka, kterého omrzelo potravinářství a teď skupuje jeden druh moci po druhém. Bohužel projekt s vynikajícím marketingem: hladí po srsti miliony českých maloměšťáků, kteří už čtvrt století čekají, že někdo vyřeší jejich osobní i společenské problémy shora a jednou provždy. Kteří věří, že za všechno špatné v jejich životech můžou ti druzí. Kteří nemají rádi politiku, ekonomiku a s nimi spojenou skutečnost, že je na světě vždycky něco za něco. Zato milují „odborníky“, „osobnosti“, „řešení“ a samozřejmě pohodu.

Jenže respekt dětí ani světa není kostelecký párek, aby vám ho mohl naservírovat Babiš. Cesta k němu z principu nemůže být pohodlná. Áááno?

Vložit komentář

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Pokud ještě nemáte svůj účet, tak se zaregistrujte.

Jste si jistí, že již na Finmagu učet máte, a nemůžete se přihlásit? Po přechodu na nový redakční systém si musíte změnit své heslo. Jak to udělat, zjistíte zde.

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Karel Frauknecht | 16. 8. 2013 10:38

Hezké čtení nejen o ANO, ale především o naší "slavné" nátuře. Dík.
Proč mě p. Babiš na mítinku ANO2011 neoslovil:
1.Babišovo nadšené hájení evropské sounáležitosti mě, v souvislosti s převodem pár (tuším, že šesti?) mld. Kč EUdotací na jeho účty, dost děsí. Vzpomínka na VV a jejich snahu zkřížit stát s firmou je velmi živá :-). Tím současně padá jedno z ústředních hesel hnutí!!
2. Odpověď na dotaz jak je hnutí ANO2011 politicky orientované mě přinutilo opustit sál. Ono je totiž „široce rozkročeno“ nad celým spektrem politických orientací. Dle mého je to pozice nejen nepohodlná, ale hlavně nebezpečná. V dnešní době plné nefér zákroků je může snadno někdo kopnout do koulí.

+1
+
-

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

Jan Altman | 16. 8. 2013 15:36

Já budu volit stranu, která zkrátí tu agónii, uspíší příchod neodvratného ekonomického zhroucení demokratického socialismu.
+0
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

Kanioková J. | 17. 8. 2013 22:46

Přesně ! Dokud si budou lidi říkat, že hodit to SSO je propadlý hlas, tak se ta strana nikdy pořádně neprosadí. Je sice škoda, že nemají nějakého skutečně charismatického lídra, dobrého rétora, ale jedině tím, že je volit budeme se její šance zýší a snad se časem přidá i taková osobnost.

Volit Babiše můžou jen děsně naivní lidi. Nevěřím ani jednomu jeho slovu, i když mu ty propagačky píše nejspíš Komárek."Chtěli bychom snížit základní sazbu DPH na 10% a přemýšlíme o pětiprocentní DPH pro léky, knihy a časopisy. Jsme pro progresivní zdanění, protože by měla existovat solidarita s těmi, kdo na tom nejsou tak dobře. Vyznávám sice středopravé myšlenky, ale na druhé straně říkám, že je třeba solidární stát, a po vzoru Švédska, kdy se bohatší postarají o ty sociálně slabší."
Prastará taktika - nejdřív něco, co musí zabrat, a pak jen tak tiše přidám cosi šíleného a v podstatě už dávno neuskutečnitelného. Na sociálno už není a nebude.
Ovšem jistě to zabere, tak jako všechny ty Cesty změny, Děkujeme, odejděte, US, zelené, VV a další, co mají ten jediný správný recept na světlé zítřky...
+0
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

Tom Novak | 16. 8. 2013 16:13

Souhlasím, ale kterou vybrat? Komunisti i ČSSD jdou na to opatrně, řežou sice do živého, ale přímo podřezávat větev pod sebou se jim moc nechce. Nejsou tak hloupý a agónii budou prodlužovat, jak to jen jde. Přeci jen ještě nevyčerpaly ani všechny zdroje, ani možnosti. Nakonec aby je něco nepřekvapilo.. :-)
+0
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Altman | 16. 8. 2013 22:49

TAK TAK
----
Přemýšlel jsem, že bych sám založil nějakou opravdu pokrokovou moderní stranu. Nějakou, která by lidem vysvětlila, jaká jsou jejich práva:

- Být matkou na mateřské je opravdu poctivá práce na plný úvazek. Podle mne by si ženy na mateřské zasloužily příspěvek minimálně na úrovni průměrné mzdy.

- Když má někdo více, než vy, je jasné, že máte nárok na vyrovnání té nerovnosti, že máte právo na část jeho příjmu a majetku.

- Podnikatelé tu nejsou od toho, aby generovali zisk, ale aby sloužili obecnému blahu.

- Vedle kvót na zastoupení žen ve vedení soukromých firem bych požadoval i kvóty pro adekvátní zastoupení dalších skupin v představenstvech (plešatých, plochonohých, rugbistů, lidí s IQ pod 80, atd...).

- Čím více peněz se natiskne, tím jsme bohatší

- Obézní lidé by měli mít výjimku z gravitačního zákona, je sociálně nespravedlivé, aby je k zemi táhla tak obrovská síla. Odborná skupina naší strany došla k myslím všeobecně akceptovatelnému kompromisu, že na lidi nad 120kg by měla působit jen 80ti procentní gravitační síla. Pokud se PRO v referendu vysloví 51% obyvatel, nic by změně gravitačního zákona nemělo stát v cestě.

Atd... určitě by se daly najít další témata s potenciálem oslovit širokou veřejnost i specifické skupiny obyvatel.
-=?
?¦+
L=?
+1
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Krejčí | 30. 8. 2013 09:48

Když už tady děláte brainstorming, tak dovolte, abych přispěl svou troškou do mlýna. Jedna velmi hrubá nerovnost je přímo výsměchem naší pokrokové společnosti i znalostní ekonomice.
Navrhuji zavést rovný přístup ke kvalitnímu sexu. Dnešní stav, kdy atraktivní ženy odmítají sdílet svůj dar (za který se nijak nezasloužily!), je proti veřejnému zájmu. Nelze samozřejmě nikoho nutit do sexu, takže ženy, které s nikým nesouloží, žádné nové povinnosti nečekají. Souložící ženy ale čeká progresivní sexuální sazba daně, kterou bude každá odvádět na sexuálně frustrovaných mužích. Progrese bude samozřejmě záviset na atraktivitě ženy, počtu jejích soukromých souloží a uspokojení, které dovede poskytnout (to budou měřit zvláštní komisaři).
Je nemyslitelné, aby tak významná část života společnosti byla provozována čistě soukromě a načerno. Vše musí být transparentní. Zároveň tím vyřešíme i problém prostituce a částěčně i zlatokopek.
+1
+
-

Stany K. | 16. 8. 2013 14:00

Souhlasím s většinou, nesouhlasím však s tím vaším postojem k Babišoj.
Většinu toho co se o něm po hospodách povídá už dávno vysvětlil, akorát to spousta lidí nechce slyšet.
Krom toho, co jiného mi jako pravicovému voliči zbývá? › ODS ani náhodou a TOP09 je plná demagogických šašků.
V Babišoj vidim jedinou "silnou" alternativu.
+0
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Malý | 17. 8. 2013 11:38

Jako pravičák byste mohl znát třeba Svobodné. Petr Mach je inteligentní, skromný člověk. Otázkou zůstávají nějaká jeho angažmá ve státních podnicích a snad se motal i okolo nechvalného Key investment.

Na druhou stranu, Mach není rychlokvaška. Již dříve deklaroval, že s růstem preferncí je spokojený. Vzhledem k tomu, že ten růst se odehrává v řádech snad desetin procentního bodu za jedno volební období, troufám si tvrdit, že Svobodní nejsou marketingový projekt na jedno použití, nýbrž dlouhodobý záměr. A to je mi sympatické (kromě volebního programu), protože si to hodlá odmakat, třebaže nemá tolik peněz na bilborady, noviny a televizi, jako soukrémé agentury typu ODS, TOP09, ANO 2011, VV, a jiné značky onoho mafiánského multibrandového koncernu, který zřejmě řídí bývalí komunisté..
+0
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

František Marek | 16. 8. 2013 14:13

Babišovo ANO 2011 je pravicová strana? Jak jste na to přišel?
+0
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

Kanioková J. | 17. 8. 2013 22:51

Babiš je pravičák jen v pro něj potřebných momentech. Že je bohatý není výsledkem jeho pravičáctví, ale především jeho vychytralosti jak odkudkoliv vydyndat dotace.
Ten by nikdy nedopustil, aby skončilo přerozdělování a dotační politika. Tudíž je pro mě vych...ytralý politicky bezpohlavní vykuk..
+1
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

Czenek | 17. 8. 2013 12:12

Babiš sám deklamoval svoji stranu jako středopravicovou.
+0
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

František Marek | 17. 8. 2013 13:22

Problém je v tom, že se klidně může deklarovat jakkoliv, ale rozhodující je pak skutečná, reálná politika v praxi.
Například ODS se deklaruje jako strana pravicová a dokonce konzervativní. Už různě vládla mnoho let, v různých koalicích, ale mnoho pravicového, natož konzervativního, jsem u nich nezaznamenal. Spíše kombinaci sociální a liberální politiky blízké moderní levici.

Skutečná konzervativní pravice nemá v ČR šanci.
+0
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

Stany K. | 17. 8. 2013 00:17

Tuším že 2. nejbohatší čech nebude smýšlet levicově
+0
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Jeřábek | 19. 8. 2013 07:41

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Chceme-vybudovat-socialni-stat-rika-Babis-219653
+0
+
-

Zobrazit komentovanou zprávu

František Marek | 17. 8. 2013 07:54

Víta Bártu také mnozí řadili k pravici a vidíte kde skončil. Bývalý komunista Babiš je především pragmatik. Tudíž v politice tzv. "obojetný" .Každýsi může vybrat. Jedni ho budou volit proto, že zastaví nesmyslnou (socialistickou) reformu pod hlavičkou ODS a druzí proto, že zabrání komunistům v uchopení moci......

Na druhou stranu je Babiš asi jediná alternativa proti rudému nebezpečí. ODS je v troskách, TOP09 je na tom podobně a nad vodou ji drží jen mediální obraz knížete a šance Petra Macha, většině voličů skoro neznámého, jsou mizivé. Babiš to má dobře rozjeté. Má dost peněz na jakoukoliv kampaň, má potřebná média a může si "koupit" jakoukoliv veřejně známou tvář. Jen není pravda, že jej budou volit pouze města. V každé vesnici jsou jeho plakáty a letáky s tím, že jen on a jeho impérium jim zabezpečí práci.
+0
+
-

Dan Balogh | 16. 8. 2013 12:58

Doporučil bych jim tento volební slogan: Už nevolte loutky kmotrů, volte přímo kmotra!
+0
+
-

Petr Síla | 16. 8. 2013 12:16

Pěkně shrnuto.
+0
+
-

Karel Frauknecht | 16. 8. 2013 10:38

Hezké čtení nejen o ANO, ale především o naší "slavné" nátuře. Dík.
Proč mě p. Babiš na mítinku ANO2011 neoslovil:
1.Babišovo nadšené hájení evropské sounáležitosti mě, v souvislosti s převodem pár (tuším, že šesti?) mld. Kč EUdotací na jeho účty, dost děsí. Vzpomínka na VV a jejich snahu zkřížit stát s firmou je velmi živá :-). Tím současně padá jedno z ústředních hesel hnutí!!
2. Odpověď na dotaz jak je hnutí ANO2011 politicky orientované mě přinutilo opustit sál. Ono je totiž „široce rozkročeno“ nad celým spektrem politických orientací. Dle mého je to pozice nejen nepohodlná, ale hlavně nebezpečná. V dnešní době plné nefér zákroků je může snadno někdo kopnout do koulí.
+1
+
-

Tom Novak | 16. 8. 2013 09:56

Děkuji autorovi za článek. IMHO pokud bych náhodou chtěl volit, tak než ANO to raději komunisty. Lžou, kradou a podvádí, ale to všechno mají už několik desetiletí v programu. Mají jasné cíle a nic nepředstírají.
Tito gauneři kradou pod rouškou státu a navenek se tváří, že bojují proti korupci, dělají všechno pro naše dobro apod. populisticky prázdné řeči. Bohužel opak je pravdou, jak dokazuje jejich dosavadní působení. Viz. dotace, „biopaliva“, řepka, solární elektrárny, zákony „na míru“, kartely pekáren, monopol s garancí od státu atd. V tomto Bárta Babišovi nesahá ani po kotníky.
+0
+
-
Michal KašpárekMichal Kašpárek
Publicista, stálý autor Finmagu. Ve čtvrtky zpravidla vycházejí jeho knižní recenze, v pátky komentáře.Chyběl, když se rozdávaly Velké Pravdy o Světě,...více o autorovi.

Diskuze

Miroslav Fibich | 25. 7. 2014 18:27

Jsem tu nový a docela se zájmem si pročítám diskuzi. Nejsem ekonomicky vzdělaný, ekonomiku jsem studoval v nástavbovém studiu, když mi bylo 30 pryč. Některé ekonomické výrazy uváděné v příspěvcích mi nic neříkají. FED -......více

Co pořád všichni s tím zlatem máte?

Robert Antonio | 25. 7. 2014 10:48

Váš pocit je mylný.
Uvedl jsem několik příkladů činností, které byly donedávna slušné a dnes jsou neslušné, aniž by se k tomu voliči mohli byť vyjádřit. V těchto případech rozdíl oproti komunismu nevidím.

Slušný člověk nemá co skrývat

František Marek | 24. 7. 2014 15:32

Mám dojem, že reagujete na něco jiného .....

Upozornil jsem pouze na "slušnost" a to jak ji kdo hodnotí/hodnotil před převratem, tak po něm.

O nějakém rozhodování, jak píšete, tam není ani slovo. Ostatně......více

Slušný člověk nemá co skrývat

Pat Bateman | 24. 7. 2014 10:36

Musím říci, že konspirátoři mne pořád nepřestávají udivovat. Vy nevíte, jakou ta budova měla konstrukci, v jaké byla stavu, jaké materiály byly v budově uskladněny, nakolik nebyla poškozena stářím či chybami ve výstavbě,......více

Čest a sláva žoldnéřům!

Robert Antonio | 24. 7. 2014 07:57

Vy jste snad měl možnost rozhodovat o všech zvýšení daní za posledních 15 let? O povinném logování mobilních hovorů? O clu na jakékoliv zboží nad 25€ zakoupeném v éšopu mimo Říši? O likvidačních povinných zálohách pro lihovary?......více

Slušný člověk nemá co skrývat

Gabriel Pleska | 24. 7. 2014 00:42

Neotiskli, určitě tedy ne v té podobě, jakou má teď. Ovšem to nemá nic společného s tím, kdo web vlastní. Můžete to příště zkusit :)

Pavel Kohout: Jak neměřit inflaci

Facebook

Přihlášení

Nemáte regstraci? Zaregistrujte se zde!