Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Třicet dní pro duševní pohodu

| 22. 9. 2009

Před měsícem jsem běsnil. Cestovka mi s nadšeným doporučením prodala čerstvě zkolaudovaný „luxusní prostorný apartmán“, „vhodný pro náročnou klientelu“, v klidné části ostrova a pár kroků od malebné pláže. Na místě jsem zjistil, že jde o špeluňku přímo na hlavní křižovatce, poblíž nejhnusnější pláže, jakou jsem kdy viděl.

Třicet dní pro duševní pohodu

Nebudu čtenáře otravovat podrobným popisem situace. Dovolenou jsme si užili, půjčeným autem jsme si každý den zajeli na nějaké krásné místo. Velmi brzy jsme si také uvědomili relativitu kvality ubytování - to když do našeho klaustrofobického apartmánového domu (architekt se asi při práci cpal sardinkama) s naprosto unikátní akustikou dorazila v polovině pobytu dvacetičlenná skupina rumunských teenagerů, příslušníků jakési zlaté mládeže, která přijela na sedmidenní (resp. noční) pařbu vsedě na balkonech.

Ubytování neodpovídající informacím z katalogu i celonoční kravál jsem opakovaně reklamoval a od delegáta cestovky jsem dostával stále stejnou odpověď: Chápu, uznávám, zvlášť s dětmi to je asi nepříjemné, ale nemůžu vám nijak pomoci. Cestovní kancelář se k vaší stížnosti vyjádří ve lhůtě třiceti dnů.

Po návratu jsem telefonicky kontatoval cestovku. Reakce šéfa reklamačního oddělení: „Pane, neřeknu vám nic jiného, než že do třiceti dnů obdržíte naše vyjádření.“ Věděl jsem, že mému požadavku na kompenzaci za markantní rozdíly mezi prezentací a realitou nevyhoví. (V katalogu a na internetu byla například za fotografie objektu vydávána počítačová vizualizace pěkného architektonického návrhu apartmánů, realizován byl ale „jiný koncept“, jak nám vysvětlil majitel objektu na místě.) Z upřímného zájmu jsem se ale chtěl pobavit s někým z vedení. Majitel firmy mi nakonec setkání přislíbil, ale...

Mezitím uběhlo oněch magických třicet dní. A já už na to kašlu. Přesně podle scénáře, na který cestovky spoléhají. Třicet dní stačilo, aby mě finanční náhrada i neodbytná potřeba něco řešit přestala trápit. Vyjádření CK Alex, v němž mě standardizovanou formou poslali do háje, letělo bez jediné emoce rovnou do koše. Třicetidenní lhůta na vychladnutí evidentně funguje a kola turistického ruchu se točí dál.

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

Roman Scherks | 23. 9. 2009 14:44

Tak pánové díky za návod. :-) Hned si jdu registrovat nějakou doménu. :-))Ale vážně Honzo, docela se Ti divím, že jsi to nedotáhl do konce. Já měl s cestovkou spor 2x a pokaždé jsem z nich vyklepal dodatečnou slevu. Jednou to byl, dle jejich letáků "luxusní hotel pro rodinnou dovolenou". Šoupli nás do pokoje bez klimatizace s dvěma vrzajícími přistýlkami. To bych snad ještě přežil, ale ta klima chyběla a navíc byla pod oknem diskotéka, kde Angličani řvali do 5ti do rána. Po prvních dvou bezesných nocích jsme to pak řešili každý další večer lahvinkami něčeho dobrého. Sice se ze mě málem stal alkoholik, ale aspoň jsem se vyspal.No a podruhé nás nechali (ale již jiná cestovka) ve Splitu na letišti čekat na další letadlo, protože jesme se jejich chybou do toho správného nedostali.Od té doby jezdím stále s jednou, nebudu jmenovat, a jsem v pohodě.A k tomu nápadu - myslím si, že Češi jsou stále nepoučitelní - viz Tomi Tour, Sky Europe atd. Nízká cena je stále to hlavní a nedomýšlejí důsledky. Dávno si to vrabci na střechách cvrlikali, že mají problémy, ale Česi stále vesele nakupovali dál.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Josef Jarkovský | 22. 9. 2009 09:58

Cesta je myslím jednoduchá.1. Založit na Facebooku skupinu "S jakou cestovkou ne" a popsat tam svojí zkušenost.2. Peníze, které člověk případně získá za reklamaci investovat do internetové reklamy této skupiny, aby když se ve vyhledávači zadá "zájezd" vyběhla adresa skupiny na prvních místech. Otrlí mohou zažádat o peníze z EU na kultivaci podnikatelského ruchu a financovat inzerci z toho.3. Od právníků získat přesný návod, co je a není možné psát, aby to bylo právně nenapadnutelné a zveřejnit ho ve skupině.To je myslím do těch 30-ti dnů určených k vychladnutí zvládnutelné. A pokud je to na vás moc složité, podělte se o zkušenosti na webech velkých agentur typu http://forum.invia.cz/ nebo na spotřebitelských webech typu http://www.spotrebitele.info/dovolena_volny-cas/poradna/cestovni-kancelare/Josef Jarkovský
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 22. 9. 2009 11:44
reakce na Josef Jarkovský | 22. 9. 2009 09:58

Napadlo mě něco podobného, ale na realizaci zatím není čas. Podobnou akci by neměla motivovat jen snaha o nápravu odvětví, to není dostatečný motor. Musí to něco vydělávat.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Josef Jarkovský | 23. 9. 2009 18:24
reakce na Jan Majer | 22. 9. 2009 11:44

To je klasický rozpor mezi krátkodobými a dlouhodobými cíli :-).Krátkodobě vám to možná nepřinese ani korunu. Kultivace trhu ale sníží riziko, že se vám to nestane příště.A každé riziko má svojí finanční hodnotu. Jakou má pro vás hodnotu jistota, že budete skutečně bydlet na místě vyfoceném v katalogu?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 24. 9. 2009 11:46
reakce na Josef Jarkovský | 23. 9. 2009 18:24

To pro mě žádnou hodnotu nemá, s cestovkama už nikam :-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Salomoun | 22. 9. 2009 16:33
reakce na Jan Majer | 22. 9. 2009 11:44

Pokud se kazdy pred koupi zajezdu na podobny web podiva, bude mit vcelku dobrou navstevnost a slusne cestovky na nem budou rady inzerovat, myslim, ze by i mohl vydelavat... :o)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 22. 9. 2009 19:23
reakce na Petr Salomoun | 22. 9. 2009 16:33

Já už bych to nerozebíral, ať nám to někdo nečmajzne :-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Jan Majer
Původní profesí novinář, od roku 2001 pracoval jako finanční poradce. V dalších letech publikoval vedle poradenské činnosti články ve finančních rubrikách...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!