Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Unie nemůže za vaše šeredný fasády

Michal Kašpárek | 1. 9. 2017 | Celkem 6 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Matthias Lukl | 4. 9. 2017 11:22

Mimochodem, přirovnání k "bouři ve sklenici vody" je taktika prostého zjednodušování a bagatelizací celé problematiky, která je poměrně vážná. Veškeré problémy naší společnosti je nutné brát vážně. Pokud někdo upozorní na problém a my řekneme, že tento problém je jen bouře ve sklenice vody, chováme se poměrně neuctivě k onomu člověku, když jeho upozornění takto shazujeme.

Není to bouře. Je to vážný problém.

+4
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Bug MeNot | 1. 9. 2017 11:09

Jj. Tim jak si Mach prisadil v tomhle demagogickem shitstormu mi jen pridal dalsi otaznik k otazce, zda volit Svobodne.
EU nemuze za nasi lenost, vychcanost ani nevkus. Nebo tedy muze, ale jen zprostredkovane. Cancalci naskakujici na takovehle "kauzy" nas vsak rozhodne nespasi.

-2
+
-

Všech 6 komentářů v diskuzi.

Jiří Pražák | 14. 9. 2017 14:56

Estetika je až druhořadá. Problém je v obložení staré cihelné stavby polystyrenem. To povede ke kondenzaci vodních par na tepelných mostech, k tvorbě plísní, možná i zahnívání zhlaví trámů.

Nahlásit

+1
+
-

Matthias Lukl | 4. 9. 2017 11:19

Já myslím, že zde došlo trochu k nepochopení, kde je jádro pudla. A je nutné prvně podotknout, že za to EU zcela určitě může.

Ok, to, že je ta budova ošklivá je věc osobního vkusu. O to vůbec nejde. Machovi se nelíbí, je víceméně jeho problém. Každému, komu se nelíbí, tak je to jeho problém.

Ale jen částečně, dokud nezjistíme, že věc, která se nám nelíbí je placená... námi.

Problémem dotací jako takových je, že v Europarlamentu nerostou peníze na stromech a celá představa, že EU něco financuje ze SVÝCH peněz je mimo realitu. EU žádné peníze ve skutečnosti nemá. EU pouze vezme lidem peníze (ať už chtějí nebo ne). Obecně jsou daně silně nemorální. Sice takové tvrzení zní nesmyslně, šíleně, extrémisticky, přehnaně, ale to jen proto, že nás odmalička ve škole učili, jak jsou OK.

Pravda je taková, že jsou vybírání násilí. Když je nezaplatím, dojdou exekutoři, vykopnou mi dveře a seberou majetek. Když se budu bránit, dostanu přes hubu. Toto je prostý fakt. Dokud daně nejsou placené dobrovolně, tak se jedná o loupež za bílého dne.

Tuto skutečnost je nutné si uvědomit. Takže dotace jsou peníze, které byly před tím uloupeny.

Když se ale na věc nechceme koukat touto řekněme anarchistickou optikou o krádeži, pořád platí, že dotace jsou čistě jen na to, o čem nějaký úředník rozhodne popř. schválí. Kdo a za jakých podmínek bude takové dotace schvalovat, o tom rozhoduje čistě jen EU.

A tady jsme teda zpět u toho, že za to může EU. Skutečně ano.

Může za to samotná myšlenka dotací obecně.

Pokud si soukromý majitel ze svých peněz nabarví svou budovu způsobem, jakým se mi nelíbí, je skutečně jen a jen můj problém, že se mi nelíbí. On si může se svým majetkem dělat, co chce.

Pokud mi ale někdo vezme peníze aniž by se mě na něco ptal a dá to za nabarvení budovy stylem, který se mi nelíbí (ale i kdyby se mi taková věc líbila, stále by to nebylo principiálně ok), tak se domnívám, že je to špatné.

Tvrdit, že není chyba EU, že někteří lidi využívají systém, který EU vytvořila, ale že za to můžou ti lidé je zkrátka nesmyslné a důrazně nesouhlasím.

Nahlásit

+2
+
-

Josef Fraj | 4. 9. 2017 14:03 | reakce na Matthias Lukl - 4. 9. 2017 11:19

Jo tak vy nevěříte, že soudruzi Bruselu jsou moudřejsí než naši podnikatelé a zaměstnanci. Vy nevěříte, že soudruzi v Bruselu rozhodují o jejich penězích lépe než oni sami. Vy jste určitě ten oný eurofob, nacionalista, libertarián a vůbec extremista. Pravicový extremista, samozřejmě. Levicovým se teď říká návládní organizace.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Matthias Lukl | 4. 9. 2017 11:22 | reakce na Matthias Lukl - 4. 9. 2017 11:19

Mimochodem, přirovnání k "bouři ve sklenici vody" je taktika prostého zjednodušování a bagatelizací celé problematiky, která je poměrně vážná. Veškeré problémy naší společnosti je nutné brát vážně. Pokud někdo upozorní na problém a my řekneme, že tento problém je jen bouře ve sklenice vody, chováme se poměrně neuctivě k onomu člověku, když jeho upozornění takto shazujeme.

Není to bouře. Je to vážný problém.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Tomas Hruby | 1. 9. 2017 15:43

Celá tato záležitost je především ukázkou bouře ve sklenici vody a souhlasím s tím, že se Mach jejím rozvířením spíše shodil.
V reálu ta škola před rekonstrukcí nebyla žádný architektonický skvost, spíše naopak (zmotané styly atd.), stav po rekonstrukci mi nepřijde jednoznačně horší (za mne je to dost nastejno, v něčem lepší, v něčem horší) a místní to v mírné většině spíše chválili. Bohužel si nejprve začali přihřívat polívčičku architekti, následně lidé z principu odsuzující eurodotace a najednou je z toho velké show :-(

Nahlásit

-1
+
-

Bug MeNot | 1. 9. 2017 11:09

Jj. Tim jak si Mach prisadil v tomhle demagogickem shitstormu mi jen pridal dalsi otaznik k otazce, zda volit Svobodne.
EU nemuze za nasi lenost, vychcanost ani nevkus. Nebo tedy muze, ale jen zprostredkovane. Cancalci naskakujici na takovehle "kauzy" nas vsak rozhodne nespasi.

Nahlásit

-2
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK