Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Čína a USA v pasti. Přijdou kompromisy, nebo válka

Michal Kašpárek | 24. 8. 2017 | Celkem 8 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jan Altman | 24. 8. 2017 09:33

Obecně s článkem souhlasím, jsou zda ale mnohá ALE:

1) Čína není tou nezpochybnitelnou zemí budoucnosti s nekonečným růstem. Růst Činy je z velké části tažen fuldoidném dluhem a tiskem peněz. Za cenu megabublin a měst duchů. Dříve či později Čínu zasáhne hluboká krize. A ta může ukončit trpělivost lidu s vládou jedné strany - tu tolerovali proto, že zatím zajišťovala kontinuální intenzivní růst. Čína má i velký demografický problém, atd... Turbulence mohou vést až k jejímu rozpadu po vzoru CCCP (a ten 3 roky dopředu také nikdo nepředpověděl).

2) Svět se za pár let velmi změní. Nelze říct přesně jak, ale těch impulsů bude hodně. Nástup umělé inteligence. Nástup sdílené/crypto ekonomiky (a s ní spojený pád monopolů států v oblasti měnové, soudnictví, atd... podvázání schopnosti vybírat daně). Pod povrchem stále doutnající minulá krize, když za dveřmi je ta příští. Mnohé další inovace s potenciálem změnit svět (nanotechnologie, biotechnologie, genové manipulace, blockchain + X dalších, o kterých dnes ani nevíme).

3) K tomu konfliktu nedojde v dohledné době, protože USA zatím mají drtivou vojenskou převahu a Čína to ví. A v méně dohledné době již začnou působit vlivy z bodu 1 a 2.


Každopádně nejlepším nástrojem proti hloupým velkým válkám je zrušení možnosti je financovat monopolním tiskařským lisem.

+24
+
-

Všech 8 komentářů v diskuzi.

Josef Fraj | 24. 8. 2017 12:50

Pravděpodobnější je obchodní válka USA s Čínu a tu by Čína prohrála.

Nahlásit

+1
+
-

Jan Altman | 24. 8. 2017 13:34 | reakce na Josef Fraj - 24. 8. 2017 12:50

Více čí méně by tratily obě strany a zástup těch "třetích" by se smál a profitoval.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Josef Fraj | 25. 8. 2017 03:14 | reakce na Jan Altman - 24. 8. 2017 13:34

To "více či méně" znamená, že export USA do Činy činí 115 miliard, kdežto opačně 462 miliard dolarů. Čína by ted ztratila zatraceně více.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Altman | 25. 8. 2017 09:17 | reakce na Josef Fraj - 25. 8. 2017 03:14

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/3609999/top-mezinarodni-menou-bude-juan-pomohou-k-tomu-dluhopisy-saudske-arabie.html

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Ján Zavacký | 24. 8. 2017 21:25 | reakce na Jan Altman - 24. 8. 2017 13:34

Smiech a profit? Myslím si, že nie. Ak považujeme za "tretích" ostatný vyspelý svet, tak upadnú do problémov rovnako ako Čína a USA. A to sa aj stane. Monetárne vzťahy nutne vyústia do konfliktu.
Ak považujeme za "tretích" krajiny, ktoré sú do medzinárodného obchodu zapojené minimálne, tak u nich sa nič zásadné nezmení. Mám na mysli ekonomiku. Nerátam do toho prípadnú imperiálnu expanziu mocností.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 24. 8. 2017 09:33

Obecně s článkem souhlasím, jsou zda ale mnohá ALE:

1) Čína není tou nezpochybnitelnou zemí budoucnosti s nekonečným růstem. Růst Činy je z velké části tažen fuldoidném dluhem a tiskem peněz. Za cenu megabublin a měst duchů. Dříve či později Čínu zasáhne hluboká krize. A ta může ukončit trpělivost lidu s vládou jedné strany - tu tolerovali proto, že zatím zajišťovala kontinuální intenzivní růst. Čína má i velký demografický problém, atd... Turbulence mohou vést až k jejímu rozpadu po vzoru CCCP (a ten 3 roky dopředu také nikdo nepředpověděl).

2) Svět se za pár let velmi změní. Nelze říct přesně jak, ale těch impulsů bude hodně. Nástup umělé inteligence. Nástup sdílené/crypto ekonomiky (a s ní spojený pád monopolů států v oblasti měnové, soudnictví, atd... podvázání schopnosti vybírat daně). Pod povrchem stále doutnající minulá krize, když za dveřmi je ta příští. Mnohé další inovace s potenciálem změnit svět (nanotechnologie, biotechnologie, genové manipulace, blockchain + X dalších, o kterých dnes ani nevíme).

3) K tomu konfliktu nedojde v dohledné době, protože USA zatím mají drtivou vojenskou převahu a Čína to ví. A v méně dohledné době již začnou působit vlivy z bodu 1 a 2.


Každopádně nejlepším nástrojem proti hloupým velkým válkám je zrušení možnosti je financovat monopolním tiskařským lisem.

Nahlásit

+24
+
-

Tomas Hruby | 25. 8. 2017 11:07 | reakce na Jan Altman - 24. 8. 2017 09:33

Asi tak, v tomto příspěvku s panem Altmanem (poměrně výjimečně) souhlasím téměř beze zbytku...
Čína má ve skutečnosti problémů spoustu v politice, ale i ekonomice. V podstatě stačí už jen setrvalý růst jejich vlastní životní úrovně a tím i růst nákladů na výrobu v Číně. Ono firem, které některé části výroby vrací do USA i EU není zas tak málo a zdaleka to nenastává až pod tlakem Trumpa (ten to může jen urychlit). Typický příklad mimo USA je Adidas, který právě letos rozjel ověřovací silně robotizovanou továrnu v Německu, pokud se to osvědčí (a asi není důvod pro neúspěch), tak to jistě nebude poslední případ...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 26. 8. 2017 00:03 | reakce na Tomas Hruby - 25. 8. 2017 11:07

Samozřejmě jen do doby, než se socanům v EU podaří zavést daň z robotů (resp. soc. pojištění).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK