Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

Luboš Palata | 24. 7. 2017 | Celkem 5 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Igor Nemec | 24. 7. 2017 14:02

No trochu mě to připadá, jako když bývalý šéf ČTÚ Pavel Dvořák doporučoval zákazníkům O2, TMobile a Vodafonu, aby nelenili a sami si vyjednali lepší ceny :-D
Zvláštní je, že když se jedná o něco v čem můžou Nemci nebo Franticí pojebat tu východní pakáž, tak si EU čas vždycky najde, ale když si někdo z východu dovolí upozornit na to, že jsme si sice rovni ale někteří jsou si rovnější, najednou má EU spoustu práce :-D

+5
+
-

Všech 5 komentářů v diskuzi.

Martin Kovář | 25. 7. 2017 14:57

Argument pana Palaty, že si za rozdílnou kvalitu v rámci jednoho výrobku vlastně můžeme sami, mi nepřijde zrovna košer.
Z toho, co vím, když se započítají daně, kupní síla, atd., i tak platíme mnohdy za kupované výrobky přinejmenším stejně, jako třeba v Německu. Hodně často dokonce víc. Za takové situace bych čekal, že kvalita bude alespoň stejná a ne horší.
Další věc je, že bych ve stejném obalu čekal stejnou věc. A pokud výrobce argumentuje jinou chutí daného národa - ať výrobek řádně označí, třeba: "Uzpůsobeno české chuti." Pak by se vidělo, jestli jdou čeští lidé jen po ceně a nebo je tomu trochu jinak.

Nahlásit

+2
+
-

Jan Altman | 26. 7. 2017 11:01 | reakce na Martin Kovář - 25. 7. 2017 14:57

Nechci ty prodejce hájit, taky mi ta situace vadí. Ale jsem přesvědčen, že ji žádná regulace nevyřeší.
Uvědomme si, že i když platíme cenu stejnou, jako Němec, nemusí to být pro prodejce finančně totožné.
Jsou určité fixní náklady (třeba návod v místním jazyce, provoz zásobovacích tras, ale i jiné), které se zkrátka rozpustí do množství v dané zemi prodaného. A Německý trh je zkrátka velký (hned 2x - co do počtu obyvatel a co do kupní síly každého z nich).

Mám opravdu vážné obavy, že kvalitní věci (jídlo, drogerie, oblečení, ...) si je u nás ochotno koupit menší procento lidí. Jen se podívejte, kolik lidí nakupuje oblečení v asijských tržnicích, kolik lidí jezdí nakupovat do Polska. Zjevně je pro ně cena důležitější, než kvalita.

Co je v Německu standard (od kvalitní uzeniny po dobře padnoucí oblek), je u nás luxusní zboží pro malé procento populace.

Co my víme - možná se i české firmy chovají podobně a u svého zboží určeného pro export na Ukrajinu či do Afriky mění složení/kvalitu.

Pokud mne paměť neklame, situace u nás nebyla vždy taková. Byly zde i řetězce s kvalitnějšími potravinami (Carrefour, Julius Meinl, ...), ale lidi prostě chodili hlavně do Albertů, Lidlů a Penny. Dnes podle mne kvalitnější (a dražší) potraviny z větších řetězců nabízí snad už jen Billa, akorát že paběrkuje na okraji, v rezidenčních čtvrtích s vyšší kupní silou (zkuste třeba tu v Čestlicích), ale masová populace prostě chodí do Albertů a Lidlů. Kdyby chodili do Billy pro lepší sýry, uzeniny i pečivo, Alberty by se chytly za nos. Jenže nechodí.

Nicméně i dnes přeci existují obchody (a některé i docela velké) s kvalitními potravinami. Pokud to máte v dosahu, tak zkuste třeba: http://www.kunratickastodola.cz/prodejna
Nebo přes ulici: http://www.foodstory.cz/kunratice/

Kdyby do těchto obchodů začali docházet lidé masověji, otevíraly by se nové pobočky, ceny takových potravin by šly dolů a trendu by se rychle začaly přizpůsobovat i velké řetězce (kdyby jim utíkali zákazníci).

Co se tedy musí změnit jsou 2 věci:
1) Zvýšit kupní sílu lidí
2) Zvýšit preferenci kvality nad cenou (na to možná bude potřeba generační obměna, velká část dnešních 40+ lidí by dost možná nebyla ochotna utratit 15 tisíc/měs za jídlo, i kdyby jim plat vzrostl na 50k - stále by měli jiné priority)

Pokud k 1 i k 2 dojde, zvýší se poptávka po kvalitním jídle, obrat v něm a vzroste jeho dostupnost a klesne cena.

Jenže to se nestane zítra. A v horizontu 20 let se stane spíš to, že husákovy děti půjdou do penze a ty penze budou (pokud vůbec), tak na úrovni 6000/měsíc. Čili naopak možná poroste poptávka po chlebu z pilin a uzenině z kafilérie :-(

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Igor Nemec | 24. 7. 2017 14:02

No trochu mě to připadá, jako když bývalý šéf ČTÚ Pavel Dvořák doporučoval zákazníkům O2, TMobile a Vodafonu, aby nelenili a sami si vyjednali lepší ceny :-D
Zvláštní je, že když se jedná o něco v čem můžou Nemci nebo Franticí pojebat tu východní pakáž, tak si EU čas vždycky najde, ale když si někdo z východu dovolí upozornit na to, že jsme si sice rovni ale někteří jsou si rovnější, najednou má EU spoustu práce :-D

Nahlásit

+5
+
-

Richard Malaschitz | 24. 7. 2017 10:08

Fico vytiahol túto kartu aby odvrátil pozornosť od vlastných korupčných afér. Pred voľbami vyťahoval utečencov - čo už teraz nemôže keď si ich sám na Slovensko zavolal. Teraz sa hraje na obrancu potravín. Je to celkom vtipné, pretože drvivá väčšina jeho voličov je ochotná kúpiť hoci aj mäso zelenej farby vyrobené v "EU", len keď je o 5 centov lacnejšie ako mäso z tatranskej biofarmy.

Zároveň Fico likviduje zahraničnú konkurenciu v predaji potravín v prospech reazcov, ktoré vlastnia Slovenskí oligarchovia.

Nahlásit

+1
+
-

Josef Fraj | 24. 7. 2017 05:16

>> "A pak po ní žádáme, aby řešila složení Nutelly."

Pane Palato mluvte za sebe. Celá ta aféra je tyátr vyšegrádských politiků pro jednodušší domácí publikum. Pokud já bych něco po unii žádal, tak by to byl návrat k unii volného obchodu. To by se zase nelíbilo vám.

Nahlásit

+3
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK