Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Řecko: Anarchisti si berou na starost služby, které stát nezvládá

David Boaz | 4. 7. 2017 | Celkem 11 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Josef Fraj | 4. 7. 2017 07:57

Fingmag zveřejnil článek od Boaze. Co se to děje? Po vší té kašpárkovské břečce je to příjemná změna. Je to náhoda, nebo se finmag rozhodl být vyváženější?

A mimochodem http://libinst.cz/wp-content/uploads/2017/02/Boaz-Liberalismus-v-teorii-a-politice.pdf

Pokud jde o článek a různé druhy anarchismus, tak podstatná je, jako skoro vždy, otázka vlastnictví. Boaz si je jí zcela jistě vědom, jenom ji nechává stranou, jako něco pro něj a jeho čtenáře samozřejmého.

Je například správné zabírat budovy, jakkoliv neobydlené, bez ohledu na vlastníka? Je morální pokusit se odčinit jedno bezpráví jiným bezprávím?
Je to morální v případě, že vlastníkem je stát?
Je to morální v případě, že vlastníkem je oligarcha, který nabyl majetek vyssáváním státu?

A další otázka: co až ta škola s narušenou statikou spadne a zabije dvěstě uprchlíků, nemluvě o slepicích na střeše? Kdo ponese odpovědnost?

Jinak exarchie není řecká specialita. Některé muslimské čtvrti v Paříži, brazilské favelas či slumy kolem Limy a dalších jihoamerických měst tak fungují už dlouho. A jistě znáte další příklady.

+13
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Richard Fuld | 9. 7. 2017 21:19

Podle Charlese Hugha Smitha "Zatímco jednotlivec, který uloží své peníze do banky, dostane úrok ve výši maximálně jednoho procenta, komerční banka, která má povinnost držet rezervy řekněme ve výši 5 %, pak může půjčit 19 násobek této částky. Ze 100 000 uložených dolarů tak může díky kouzlu částečných rezerv vytvořit dalších 1 900 000 dolarů, za jejichž zapůjčení pak inkasuje slušné úroky."

Takže Smith je jen další tupý ignorant, který trousí svá moudra na základě absurdních nesmyslů v podobě multiplikace vkladů. Banky fungující v prostředí zlatého standardu vydělávají toliko na úrokové marži, stejně jako v prostředí účetních peněz, kde z každé existující koruny (dolaru, eura...) banky zároveň úrok inkasují a zároveň jej i PLATÍ držitelům bankovních vkladů. Jinými slovy mezi principem vydělávání peněz jejich půjčováním bankami nebí v obou peněžních systémech rozdíl.

Jedinou příčinou obrovské koncentrace majetku je mnohaleté fungování kapitalismu. Kapitalismus je tou pravou a zcela přirozenou příčinou. Ne centrální banky nebo peněžní systém. A na tom samozřejmě není nic divného ani negativního. Je to zcela přirozený výsledek dlouhodobého fungování kapitalismu.

-6
+
-

Všech 11 komentářů v diskuzi.

foxy | 5. 7. 2017 08:37

Úkolem státu je obrana a vymáhání práva. Nic víc.

Nahlásit

+1
+
-

Jan Altman | 5. 7. 2017 19:00 | reakce na foxy - 5. 7. 2017 08:37

Pokud ho o to někdo požádá a dobrovolně mu za to zaplatí, pak nechť.

Pokud o to někdo nestojí, tak jakým právem ho do toho nutit?

http://libinst.cz/wp-content/uploads/2017/03/sima_pravo_obrana.pdf

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Brezina | 5. 7. 2017 19:59 | reakce na Jan Altman - 5. 7. 2017 19:00

Nechcete to oba nechat na lidech? Neboli, v praxi nejde o to, co je úkolem státu podle nicku foxy nebo co si o obraně myslí pan Šíma či pan Altman.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 6. 7. 2017 15:17 | reakce na Martin Brezina - 5. 7. 2017 19:59

Souhlasím. Nechme to na lidech.
Kdo chce obranu od Allianz či Pinkerton, ať ji má. Kdo chce ochranu od Stát s.r.o., ať si ji zajistí tam. Pokud si to nějaká skupina chce řešit nějak vzájemně a nekomerčně, ať si na to založí spolek. Kdo chce socialismus či komunismus, ať si založí kibuc (na svém a za své).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Petr Zbursky | 7. 7. 2017 18:49 | reakce na Jan Altman - 6. 7. 2017 15:17

Znam lidi, co nemaji zadne "sve". Maji si ho snad nejak vytvorit z niceho? Nebo mate na mysli nejakou pocitacovou hru, kde si kazdy muze vytvorit svuj svet kliknutim mysi?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 9. 7. 2017 15:56 | reakce na Petr Zbursky - 7. 7. 2017 18:49

Jak nemají své? Nemají snad své tělo? A nemohou si jeho prostřednictvím vydělat například na svůj pozemek a dům?

http://roklen24.cz/a/itV3p/nerovnost-vinte-centralni-bankovnictvi

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Richard Fuld | 9. 7. 2017 21:19 | reakce na Jan Altman - 9. 7. 2017 15:56

Podle Charlese Hugha Smitha "Zatímco jednotlivec, který uloží své peníze do banky, dostane úrok ve výši maximálně jednoho procenta, komerční banka, která má povinnost držet rezervy řekněme ve výši 5 %, pak může půjčit 19 násobek této částky. Ze 100 000 uložených dolarů tak může díky kouzlu částečných rezerv vytvořit dalších 1 900 000 dolarů, za jejichž zapůjčení pak inkasuje slušné úroky."

Takže Smith je jen další tupý ignorant, který trousí svá moudra na základě absurdních nesmyslů v podobě multiplikace vkladů. Banky fungující v prostředí zlatého standardu vydělávají toliko na úrokové marži, stejně jako v prostředí účetních peněz, kde z každé existující koruny (dolaru, eura...) banky zároveň úrok inkasují a zároveň jej i PLATÍ držitelům bankovních vkladů. Jinými slovy mezi principem vydělávání peněz jejich půjčováním bankami nebí v obou peněžních systémech rozdíl.

Jedinou příčinou obrovské koncentrace majetku je mnohaleté fungování kapitalismu. Kapitalismus je tou pravou a zcela přirozenou příčinou. Ne centrální banky nebo peněžní systém. A na tom samozřejmě není nic divného ani negativního. Je to zcela přirozený výsledek dlouhodobého fungování kapitalismu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-6
+
-

Martin Risik | 10. 7. 2017 18:33 | reakce na Richard Fuld - 9. 7. 2017 21:19

Kapitalizmus? Kde?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 10. 7. 2017 21:35 | reakce na Martin Risik - 10. 7. 2017 18:33

I kapitalismus zatížený sociálním státem vede k enormním nerovnostem. Nebýt sociálních států, byl by čirý kapitalismus dávnou minulostí. Byl by dávno opuštěn jako slepá ulička, stejně jako komunismus. A možná nám nic jiného nezbývá, než si dojít až na konec kapitalistické slepé uličky. :-( Na konci té komunistické už jsme byli.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-5
+
-

Josef Fraj | 5. 7. 2017 23:40 | reakce na Martin Brezina - 5. 7. 2017 19:59

Lidi jsou podle vás kdo pane Březino, když to není foxy, Altman nebo Šíma?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Josef Fraj | 4. 7. 2017 07:57

Fingmag zveřejnil článek od Boaze. Co se to děje? Po vší té kašpárkovské břečce je to příjemná změna. Je to náhoda, nebo se finmag rozhodl být vyváženější?

A mimochodem http://libinst.cz/wp-content/uploads/2017/02/Boaz-Liberalismus-v-teorii-a-politice.pdf

Pokud jde o článek a různé druhy anarchismus, tak podstatná je, jako skoro vždy, otázka vlastnictví. Boaz si je jí zcela jistě vědom, jenom ji nechává stranou, jako něco pro něj a jeho čtenáře samozřejmého.

Je například správné zabírat budovy, jakkoliv neobydlené, bez ohledu na vlastníka? Je morální pokusit se odčinit jedno bezpráví jiným bezprávím?
Je to morální v případě, že vlastníkem je stát?
Je to morální v případě, že vlastníkem je oligarcha, který nabyl majetek vyssáváním státu?

A další otázka: co až ta škola s narušenou statikou spadne a zabije dvěstě uprchlíků, nemluvě o slepicích na střeše? Kdo ponese odpovědnost?

Jinak exarchie není řecká specialita. Některé muslimské čtvrti v Paříži, brazilské favelas či slumy kolem Limy a dalších jihoamerických měst tak fungují už dlouho. A jistě znáte další příklady.

Nahlásit

+13
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK