Světonázor založený na víře, že jsou lidé obdaření svobodnou vůlí a schopni vybírat si mezi dobrem a zlem, není libertariánství, ale křesťanství.
Nahlásit
-
4
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Capouch|12. 5. 2017 10:22
Co se Galilea týče, tak Církev zaujímala vědecký, skeptický postoj, Galileo tvrdil něco, pro co neměl žádný solidní důkaz, a ještě své oponenty zesměšňoval. Navíc to, že se Země točí kolem Slunce, není vědecká pravda, ale jenom model.
Jan Daniel|11. 5. 2017 23:00| reakce na Dalibor Pešek - 11. 5. 2017 06:32
Křesťanství je nejen s libertariánstvím kompatibilní, ale je i pro svobodnou společnost nezbytné. Dává lidem normativní systém, který je regulátorem jejich tužeb, které jinak neznají hranic. Tím poskytuje společnosti potřebný řád a chrání ji před Hobbesovským chaosem, aniž by bylo nutno použít státního teroru Leviatanu. Alternativou k tomuto řádu je bezbožný řád diktovaný státem, který dříve či později vede k totalitní zhovadilosti. Svrchovanost Boží je konkurentem vrchnosti světské a snaze člověka postavit se na místo Boha a tím lidi chrání před jimi samotnými. Například Otcové zakladatelé vytvářeli Ústavu a instituce americké republiky pro lidi nábožensky založené, pro jiné je nepovažovali za vhodné.
Jan Daniel|11. 5. 2017 22:57| reakce na Josef Fraj - 11. 5. 2017 07:49
Šíříte bludy, které nemají v křesťanství žádnou oporu. V Bibli nelze najít žádný zákaz antikoncepce. Příběh o Onanovi v knize Genesis (což je jediné místo, kde se tam něco takového řeší) má mnohem složitější interpretaci. Každopádně, za kondom se do pekla rozhodně nechodí. Křesťanství rovněž neřeší přírodní zákony, stavbu vesmíru ani nic podobného. Jeho podstatou je úplně něco jiného.
Michaela Ďurčová|11. 5. 2017 20:11| reakce na Jan Capouch - 11. 5. 2017 01:08
Výborně napsané! Libertarián vždy pochází z křesťanského(křesťansko-židovs kého)prostředí. Pokud znáte jiného, sem s ním!
Libertarián předpokládá, že stejně jako se cítí roven se všemi lidmi na světě a všechny lidi na světě respektuje, tak všichni lidé na světě se budou cítit rovni s ním a respektovat ho. Nechápe, že to, jaký je mu dalo křesťanství. Lásku k bližnímu, pokoru, pokání, milosrdenství, odpuštění...Libertarián si neuvědomuje, že ne všechny kultury tyto hodnoty vyznávají, či zda tyto pojmy vůbec chápou.
Zkuste se domluvit s někým, kdo má v zákonodárství "oko za oko" a vy tam máte cosi o nezávislém soudu. Zkuste se domluvit s někým, komu svědomí velí zabíjet(vraždy ze cti...) a vám svědomí nedovolí zabíjet(kromě sebeobrany). Jak se můžou shodnout nebo vzájemně tolerovat lidé, kterým svědomí velí držet se svých zásad, ale ty zásady dvou různých lidí jsou v přímém rozporu?
Libertariánství je předpoklad, že všichni lidé na Zemi uvažují a cítí jako křesťan. Libertarián odmítá násilí. Pokud se tedy někdo nechová jako křesťan, cítí se například nad libertariánem nadřazen, libertarián si s tím neví rady.
Josef Fraj|11. 5. 2017 15:21| reakce na Jan Capouch - 11. 5. 2017 11:30
O A.R. toho moc nevím, ale to asi neznamená, že se naše názory nemohou občas protnout. Křesťan může být liberál, pokud respektuje svobodu druhých být něco jiného než křesťan. Historie nám ale ukazuje, že s takovým respektem má křesťanství dost problém. (Viz např. vaše zmínka o tom, že civilizace, které křesťané zničili, si to zasloužily.)
Jan Capouch|11. 5. 2017 11:30| reakce na Josef Fraj - 11. 5. 2017 08:07
Další stoupenec Ayn Randové? Ale mýlíte se. Křesťan může být s klidným svědomím liberál nebo libertarián. Podstata liberalismu či libertariánství není, že neexistují autority, ale že se je rozhodnu dobrovolně přijmout.
Jan Capouch|11. 5. 2017 11:26| reakce na Josef Fraj - 11. 5. 2017 07:49
Samozřejmě. Svoboda znamená nést následky. Dnes se již nemůžeme vymlouvat, že jsme nevěděli. Viz ajťácký vtípek, jak klepe hříšník na nebeskou bránu a hrozně se diví, proč ho nechtějí pustit dovnitř. Nakonec sv. Petr popadne Bibli a začne ho mydlit přes hlavu s křikem: RTFM, RTFM!"
Dalibor Pešek|11. 5. 2017 10:00| reakce na Josef Fraj - 11. 5. 2017 08:07
Nevím odkud tuto definici máte. Na wikipedii nic takového uvedeno není (ani u hesla Křesťanství, ani u hesla Církev, případně Římskokatolická církev). Možná byste ji mohl, s Vašimi znalostmi, doplnit.
Josef Fraj|11. 5. 2017 09:04| reakce na Richard Malaschitz - 11. 5. 2017 08:22
S těmi daněmi to není tak horké, viz "co je císařovo, císaři". Pokud jde o ten rasismu, tak bychom našli v evangeliích místa, kde Ježíš jasně říká, že ho zajímají pouze Židé. A mohli bychom vést nekonečnou debatu, zda "kup si meč" není v rozporu s "nastav druhou tvář" ....... Taková debata nemá valný smysl, protože neznáme jediný autentický Ježíšův výrok a všechno s ním spojené je otázka interpretace, respektive dezinterpertace tendenčních textů napsaných desítky let po jeho smrti. Podstatné je, že interpetace evangelií vedla ke vzniku mocenských organizací typu ŘKC jejichž dlouhodobým cílem je moc a majetek.
foxy|11. 5. 2017 08:53| reakce na Richard Malaschitz - 11. 5. 2017 08:22
„Mistře, víme, že jsi pravdomluvný a že učíš cestě k Bohu podle pravdy. Nedbáš lidských ohledů, nehledíš totiž na to, čím kdo je. Pověz nám tedy: Co myslíš, je dovoleno platit daň císaři, nebo ne?“ Ježíš prohlédl jejich zlý úmysl a odpověděl: „Co mě pokoušíte, pokrytci? Ukažte mi peníz, kterým se platí daň!“ Podali mu denár. Zeptal se jich: „Čí je to obraz a nápis?“ Odpověděli: „Císařův.“ Tu jim řekl: „Dávejte tedy, co je císařovo, císaři, a co je Boží, Bohu.“
Richard Malaschitz|11. 5. 2017 08:22| reakce na Jan Capouch - 11. 5. 2017 01:08
Áno. A Ježiš Kristus bol prvý libertarián. Odmietal dane, odmietal štát, odmietal hlúpe zákony, odmietal rasizmus. Neodmietal osobnú obranu (Prodej plášť a kup si meč!) a súkromné vlastníctvo.
"Rozdílnou biologií pohlaví Pagliová například částečně vysvětluje i to, proč je smířená s tím, že na rozdíl od svého studenta nikdy nepřespí pod širákem u pyramid v Gíze. Jak je ale možné, že ve většině míst západního světa může přespat pod širákem nepoměrně bezpečněji?Mají snad egyptští muži víc testosteronu než ti kanadští nebo norští? Stěží. Spíš je jejich otcové a učitelé vedli k menšímu respektu k ženám a jejich autonomii."
Argumentace autorky je charakterizována velmi zkratkovitě, takže vlastně nevím přesně, co tvrdí. Ale z toho, že autorka - zřejmě - soudí, že by si z biologických důvodů netroufla v Egyptě spát pod širákem, nějak plyne, že by muže infantilizovala? Tohle naprosto nedává smysl. S tím, jací egyptští muži jsou nebo nejsou, je potřeba počítat, stejně jako s tím, že ze Západu těžko ovlivním, jak jsou v Egyptě muži vychováváni. Infantilní by mi přišlo spíš uvažoval tak, že vzhledem k tomu, že jde o genderové sociální konstrukce, tak se k tomu nemusím stavět jako k danosti.
Nahlásit
-
4
+
Josef Fraj|11. 5. 2017 08:07| reakce na Dalibor Pešek - 11. 5. 2017 06:32
Zásadně nesouhlasím, viz reakce na Jana Capoucha. Křesťanství je mocenská ideologie sloužící církvi ke získání, udržení a rozšíření moci nad co největším počtem lidí, prakticky jakýmikoliv prostředky, velmi podobná například marxismu-leninismu. Křesťanství je popření klasického liberalismu či libertarianismu.
Josef Fraj|11. 5. 2017 07:49| reakce na Jan Capouch - 11. 5. 2017 01:08
To ovšem platí pouze za podmínky, že je křesťan připraven za své svobodné rozhodování skončit v pekle či na hranici pokaždé, kdy se rozhodne vybočit z dogmat (v obecném smyslu) diktovaných církví, tedy například při použití kondomu nebo při tvrzení, že Země se točí. atd atp. Máte pravdu, toto nemá s libertariánstvím nic společného.
Diskuze: Feministka proti feministkám
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Capouch|11. 5. 2017 01:08
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Capouch|12. 5. 2017 10:22
Diskuze
Jan Daniel|11. 5. 2017 23:00| reakce na Dalibor Pešek - 11. 5. 2017 06:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|11. 5. 2017 22:57| reakce na Josef Fraj - 11. 5. 2017 07:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|11. 5. 2017 20:11| reakce na Jan Capouch - 11. 5. 2017 01:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|11. 5. 2017 15:21| reakce na Jan Capouch - 11. 5. 2017 11:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|11. 5. 2017 15:11| reakce na Jan Capouch - 11. 5. 2017 11:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|11. 5. 2017 11:30| reakce na Josef Fraj - 11. 5. 2017 08:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|11. 5. 2017 11:26| reakce na Josef Fraj - 11. 5. 2017 07:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|11. 5. 2017 10:38| reakce na Dalibor Pešek - 11. 5. 2017 10:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Dalibor Pešek|11. 5. 2017 10:00| reakce na Josef Fraj - 11. 5. 2017 08:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|11. 5. 2017 09:29| reakce na foxy - 11. 5. 2017 09:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|11. 5. 2017 09:22| reakce na Josef Fraj - 11. 5. 2017 09:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|11. 5. 2017 09:15| reakce na Karel Mašek - 11. 5. 2017 08:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|11. 5. 2017 09:04| reakce na Richard Malaschitz - 11. 5. 2017 08:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|11. 5. 2017 08:53| reakce na Richard Malaschitz - 11. 5. 2017 08:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Karel Mašek|11. 5. 2017 08:49| reakce na Josef Fraj - 11. 5. 2017 08:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Malaschitz|11. 5. 2017 08:22| reakce na Jan Capouch - 11. 5. 2017 01:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|11. 5. 2017 08:21
Nahlásit
Josef Fraj|11. 5. 2017 08:07| reakce na Dalibor Pešek - 11. 5. 2017 06:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|11. 5. 2017 07:49| reakce na Jan Capouch - 11. 5. 2017 01:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Dalibor Pešek|11. 5. 2017 06:32| reakce na Jan Capouch - 11. 5. 2017 01:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|11. 5. 2017 01:08
Nahlásit