Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Zakázáno mluvit k dětem

23. 9. 2009
9 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Díky, jak budu mít čas, tak se na to podívám.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Vy jste asi neviděla ten film Consuming kids, že? Běhá z toho mráz po zádech... Je to tak evidentní škodlivá reklama. Pokud týmy expertů natáčejí malé x-měsíční/leté děti na kameru a další týmy "profesionálů&q uot;zkoumají jejich reakce na vše možné a detailně to analyzují, aby pak mohli na základě toho vyrobit produkt který malé dítě bude mermomocí chtít v dětství a pak i v dospělosti, tak to je děsivé. Rodiče v USA by museli dětem zakázat sledovat TV která je nabitá reklamama až hrůza, nemluvě ani o všudypřítomných reklamách umístěných ve filmech... Vezmeme-li v úvahu, že průměrný Američan kouká na TV 7 hodin denně, tak rodiče nemají moc šancí. Jinak podobný názor jako vy měli i producenti té reklamy, šak ať si své děti hlídají jejich rodiče a v tom filmu říkají aneb "asi ve stylu, že hned vedle vaší školky/školy budou nonstop jezdit auta rychlostí 200km/h však rodiče si mají své děti ohlídat sami..." Proslov prezidenta nechcete srovnávat s reklamou na sušenky, dobře. Co třeba proslovy severokorejských, kubánských prezidentů k dětem. Taky by vám nevadily?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Hm, slyšela jsem i o debatě zakázat "škodlivou" ;reklamu cílenou na děti - třeba na fast food, sladkosti. Ale podle mého je to pouštění se na tenký led, kde se težko stanoví hranice, co je ještě přijatelné a co ne.Myslím, že hlavní vliv na malé děti mají rodiče, a proto bych se nebála různých myšlenkových proudů, kterým jsou děti vystaveny. Proslov prezidenta bych nesrovnávala s reklamou na sušenky.

Nahlásit

-
0
+

Pane Petře, opírám se o informace uvedené v dokumentárním filmu Consuming kids. Spoluautorka tohoto dokumentu je Susan Linn. Susan Linn is Associate Director of the Media Center at Judge Baker Children''s Center and Instructor in Psychiatry at Harvard Medical School. She is also co-founder and director of the coalition Campaign for a Commercial-Free Childhood. V tomto dokumentu nehodnotí situaci jen ona, ale také další sociologové a psychiatři, kteří dlouhodobě pracují s dětmi. V dokumentu jsou také uvedeny názory marketingových specialistů, kteří jsou například přesvědčeni o tom, že manipulování s tříletými dětmi, za účelem odbytu jejich zboží, je správná věc.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

"Když se zeptáte dnešních dětí, čím by chtěly být, většina Vám odvětí, že chtějí být bohatí, aby mohly nakupovat". Mám o amerických dětech podobný pocit, ale nemohu jej nijak dokázat. Když to tak skílopevně tvrdíte, tak předpokládám, že víte o nějaké studii, která se tím zabývá. Můžete být tak laskav a podělit se s námi? Já totiž nerad používám neověřené hypotézy a tudíž zatím nemohu podobně jako Vy argumentovat. Předem díky.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Paní Lado, v současnosti "šahá" nejvíce rodičům na jejich děti komerční sféra. Dnešní moderní marketingové společnosti zaměstnávají spíše než týmy ekonomů, týmy psychologů. Moderní marketing je schopen cílit reklamu již na 2-3 leté děti. Na děti kolem 5 let je potřeba jiný druh reklamy, atd. Jen v USA jsou děti pod mentálním tlakem cca 3000 reklam každý den. Jak se to projevuje v běžném životě? Někdy v 60.-70. letech chtěly být děti v USA lékařem, astronautem, učitelem, apod. Když se zeptáte dnešních dětí, čím by chtěly být, většina Vám odvětí, že chtějí být bohatí, aby mohly nakupovat. Jinak řečeno, hnacím motorem jejich činnosti jsou peníze, ale co jejich činy opravdu přinesou společnosti, to je nezajímá a je jim to jedno. Pokud komerční sféra modeluje člověka již od narození tímto směrem, klesá společnost nejen na morálce. Společnost, jejímž smyslem života je nakupování, je společnost velmi nízké duchovní úrovně. Tato fakta se musí projevit jak ve fyzické, tak mentální rovině. V západních zemích se vyskytuje nejvíce případů civilizačních chorob a obezity, zdravotní náklady jsou enormní. Jsou to lidé v západních zemích, kteří bývají často velmi mentálně vyčerpaní. Tuto vyčerpanost zahání alkoholem, drogami, léky, přejídáním se, nakupováním..., nebo moudřeji poslechem hudby či pobytem v přírodě. Veganství pokládá základní kamen změny mizerného stavu, ve kterém se naše společnost nachází.

Nahlásit

-
0
+

Myslím, že rodičům jde o to, že děti jsou ještě snáz manipulovatelné než Češi. Mohli se bát, že Obama svou řeč zneužije k výchově svých voličů v dalších volbách. Je to ale pořád lepší než v Africe: "Nebreč, tady máš samopal a střílej!".

Nahlásit

-
0
+

Já nechci soudit USA ani jiné země, ale jedno jim podle mě upřít nemůžeme. Když je potřeba, překopou vše a nadchnou se pro nové. U nás je potřeba dát dopořádku milion věcí a jenom blbě žvaníme, nadáváme a nejsme schopní ani svrhnout a vypráskat ehm "politiky" ...V USA (a to tenhle konzervativní a v mnohém falešný svět nemusím) by tohle bylo minulostí :-) Prezentovat více úhlů pohledů je OK, ale zůstat u prezentací, a žvanit do větru je snad ještě horší, než myslet nad tím jedním pouhým názorem. No, doufám, že jsem se vyjádřil tak, aby pointa byla zřejmá. Krásnou středu :-P

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Mno, nemám pocit, že by se v USA děti ve škole učily debatovat o různých úhlech pohledu. Obecně kdo nesouhlasí Obamou, je často označen za rasistu, nečekal bych, že ve školách bude debata menší bullsh*t.

Nahlásit

-
0
+