Jan Dvořák|16. 4. 2009 09:46| reakce na František Mašek - 16. 4. 2009 08:59
Že Goldmani jsou rozlezlí všude je fakt. Pár příkladů bývalých vysoce postavených lidí z Goldman Sachs:.o Paulosnovi už řeč byla, takže další:Neel Kashkari - vede TARP (700 mld USD)Robert Zoellick - Světová bankaMario Draghai - v EU má na starosti reakci na kriziJohn Thain -CEO Merill LynchRobert Steel - WachoviaEs LIddy - AIGRobert Rubin - bývalý bministr financí, nyní stále vlivný
František Mašek|16. 4. 2009 08:59| reakce na Vlad Ender - 15. 4. 2009 11:21
Dobrý den.Doufám, že Petr Žabža bude mít víc času na "pokec". Nejen o této záležitosti. A bude konkrétnější než nedávno při odpovídání některých anketních otázek pro Finmag. I když i tak se vcelku snaží být konkrétní.Jinak, pokud jde o Goldman Sachs, připomněl bych slova profesora Milana Zeleného v jedné z odpovědí v rozhovoru publikovaném na Finmagu, nazvaném Světem vládnou emoce:"Proč nechali zkrachovat právě bratry Lehmany? Ministr financí Henry Paulson, jako bývalý výkonný ředitel Goldman Sachs (GS), neměl zájem o přednostní záchranu konkurenčního domu Lehmanů. Věděl o jednání Warrena Buffetta a jeho investicích v GS a chtěl zajistit včasný status holdingu pro GS. Pak už se krize projevila naplno."Stále si kladu otázku, zda či co by bylo jinak, kdyby Lehmani přežili.
Luděk Zdražil|15. 4. 2009 11:40| reakce na Vlad Ender - 15. 4. 2009 11:21
Ano. Paulson (bývalý šéf v GS) rozhodl o pomoci AIG z peněz daňových poplatníků. AIG posunula peníze na banky (nejvíce GS). Zároveň se pozměnily metodiky oceňování aktiv v účetnictví bank a GS vykázala "neočekávané&qu ot;zisky. A to se nazývá svítáním na lepší časy, jak dnes pochvalně komentují počínání GS dva články v příloze Byznys LN.Výborně, můžeme slavit ?!.
Vlad Ender|15. 4. 2009 11:21| reakce na Jan Dvořák - 15. 4. 2009 08:15
Clanek pana Zabzy je vskutku pekny. Jeste by k tomu slo dodat:GS byl jednim z nejvetsich prijemcu penez od AIG (kde se AIG vykupoval z kreditnich kontraktu), navic vykup AIG mel docela dopad na trhy s CDS, coz nejspise FICC (divize ktera v podstate tahla zisky) docela pomohlo (byl to nejlepsi jejich vysledek v historii).Obecne, vetsina bank mela docela dobre vysledky v teto oblasti obchodovani, ale to pomalu konci, a je nepravdepodobne ze podobne prijmy vydrzi dele nez dalsi ctvrtleti (pokud vubec).Dalsi zasadni vec je ze kvuli zmene status GS (z investicni banky na "standardni&quo t;)zmizel z jejich reportovani prosinec (resp. byl reportovan samostatne), kde ztratili 1.02 miliardy dolaru, takze pokud by reportoval jak loni, zisk by byl podstatne mensi - za dalsi tri mesice vydelali 1.8 miliardy dolaru, takze ze ztratou je to cca 0.8 mld za 4 mesice, s nejvetsimy zisky v lednu a unoru, brezen horsi.
Jan Dvořák|15. 4. 2009 09:22| reakce na František Mašek - 15. 4. 2009 08:56
Dočasné změkčení pravidel a "zneviditelněníquot;minulých ztrát je jedna věc. Druhou budou DALŠÍ nabíhající problémy a DALŠÍ ZTRÁTY..Změna životního stylu je nutná. Obávám e však, že bez skutečně velkého "pádu na hubu" ke změně stylu nedojde. A zda jsem již spadli? Ani náhodou. Zaškobrtli jsme, to ano. Ale nic víc.
František Mašek|15. 4. 2009 08:56| reakce na Luděk Zdražil - 15. 4. 2009 07:38
Pokud jde o kostlivce, vypadávají samozřejmě ze skříní. Akorát, že by se to nevešlo do titulku. Ale to jen tak pro upřesnění.Taky přemýšlím o dočasném zneviditelnění problémů - viz pasáž o změkčení účetních pravidel a stress testech. Což není ostatně nijak nový způsob řešení. Kdyby se nepoužíval již v minulosti, byly by samozřejmě současné problémy globální světové ekonomiky menší.Nevím, do jaké míry si z toho lze vzít poučení.V každém případě jsem zvědav, zda si Američané, případně lidé v západní Evropě zvyknou žít méně na dluh. Což souvisí s druhou stranou této rovnice -s chováním bank. Stále mám pocit, že dosavadní praxi příliš změnit nechtějí.
Jan Dvořák|15. 4. 2009 08:15| reakce na Luděk Zdražil - 15. 4. 2009 07:38
Souhlasím. Těžko se vyhneme druhé velké vlně hypotečních delikvencí. Rok 2009 je totiž oddychovým rokem, co se týče dobíhání "tease" úrokových sazeb. K tomu pak kreditky..Já bych ještě dodal hypotéky na komerční nemovitosti. O těch se zatím moc nemluví, ale pokud nenastane rychlé ekonomické oživení (a tomu nevěřím), tiká zde pěkná časovaná bomba....Na americké "stress testy" jsem velmi zvědav. Podle některých komentářů totiž nemohou jít do hloubky vzhledem k počtu nasazených lidí a času, který je k dispozici. No uvidíme...P.S.Velmi pěkný rozbor výsledků Goldman Sachs přinesl včera p. Žabža z Patrie:http://www.patria.cz/Zp ravodajstvi/1396763/goldman-sa chs-publikoval-vynikajici-vysl edky-opravdu.html
Kostlivci zpravidla nemizí nýbrž vypadávají ze skříní. Tedy spíše bych aplikoval poučku o zachování hmoty v tom smyslu, že neviditelné problémy nezmizí tím, že se stanou dočasně neviditelnými. Ta neviditelnost je, dle mého názoru, dána kombinací magických účetních triků v bankách, netransparentností státních zásahů či metodik za přispění peněz daňových poplatníků a krátkou přestávkou než přijde druhá vlna hypotečních delikvencí (2010) a doutnajícího problému s kreditními kartami.Ale nic proti osvěžujícím přestávkám.
Diskuze: Zmizí všichni kostlivci?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
František Mašek|16. 4. 2009 15:23| reakce na Jan Dvořák - 16. 4. 2009 09:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|16. 4. 2009 09:46| reakce na František Mašek - 16. 4. 2009 08:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Mašek|16. 4. 2009 08:59| reakce na Vlad Ender - 15. 4. 2009 11:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Luděk Zdražil|15. 4. 2009 11:40| reakce na Vlad Ender - 15. 4. 2009 11:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vlad Ender|15. 4. 2009 11:21| reakce na Jan Dvořák - 15. 4. 2009 08:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|15. 4. 2009 09:22| reakce na František Mašek - 15. 4. 2009 08:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Mašek|15. 4. 2009 08:56| reakce na Luděk Zdražil - 15. 4. 2009 07:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|15. 4. 2009 08:15| reakce na Luděk Zdražil - 15. 4. 2009 07:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Luděk Zdražil|15. 4. 2009 07:38
Nahlásit