Jiří Vídenka|5. 2. 2009 10:31| reakce na Ondra - 4. 2. 2009 22:37
Já to vnímám jako jednoduchý způsob motivovat k dlouhodobému spoření a jako přípravu na důchod. To, že ze stávající důchodový systém není udržitelný, je snad jasné.Navrhněte jiný jednoduchý způsob motivace k takovému spoření.Nejlepší kritika je totiž ta konstruktivní, glosovat umíme všichni.
Taky nerozumím tomu bodu o investičním testu. Proč to zvyšovat na rok??? A samozřejmě chápu, že ředitel Partners prosazuje zvýhodnění penzijka a životka. Žene vodu na svůj mlýn, to je rozumné :-)
Se vším lze jistě souhlasit, zvláště se školstvím a především podporou podnikání.Možná bych doplnil zefektivnění soudního aparátu, tedy rychlost vymahatelnosti práva, protože ,jak známo, čím rychlejší postih, tím má silnější efekt.To co je ovšem ze všeho nejdůležitější je realita: Mají alespoň některé návrhy NERVu šanci být skutečně zavedeny?Nebyla by na místě silnější medializace a vysvětlení jednotlivých postojů NERVu, aby získal větší podporu veřejnosti?
Nahlásit
-
0
+
Jan Traxler|1. 2. 2009 11:43| reakce na Milan Švajcr - 1. 2. 2009 09:35
Zatim stale plati sestimesicni test. Ale na stole je nekolik variant upravy tohoto osvobozeni od dane z prijmu. Pavel Kohout by mozna mohl vedet, ktera varianta je zatim "na prvnim miste".
daň z převodu nemovitostí se však nepočítá z účetní, nýbrž úřední (!) ceny. = ceny stanovené dle příslušné vyhlášky. Na tu nemá žádný vliv za kolik kdo nemovitost dokázal postavit !?
Nahlásit
-
0
+
Milan Švajcr|1. 2. 2009 09:35
Dobrý den,Nerozumím větě:podpořit investice zkrácením časového testu na 1rok.Momentálně je přece úprava šest měsíců.Nebo se pro rok 2009 něco změnilo?Děkuji za vysvětlení.
Nahlásit
-
0
+
Ondřej Palkovský|31. 1. 2009 22:03| reakce na Pavel Kohout - 31. 1. 2009 14:38
No...takhle - s tím duševním vlastnictvím je to těžké. Jsou 3 věci - autorská práva, patenty a ochranné známky.Začnu s ochrannými známkami: moc nechápu, proč na to ty číňani pořád lepí ty nápisy "adidas", osobně si myslím, že kdyby toho nechali, tak mají pokoj a tržby jim moc neklesnou. Z čehož vyplývá můj názor, že když budeme vynucovat, že na padělcích bude něco jiného než "adidas", tak to podle mě kvalitní věci vylačovat nepřestane. Nicméně absolutní souhlas s tím, že když někdo poškozuje dobré jméno firmy nekvalitními padělky, tak to v pořádku není.Pokud jde o copyright - to se týká většinou uměleckých děl.Dovolil bych si tvrdit, že umění zas tak moc s průmýslovým rozvojem nesouvisí...a pokud jde o SW - kdyby výrobci SW opravdu chtěli, tak se mohli dohodnout s výrobci HW. Jenže oni nechtějí. Proč? No..víte, co stojí za masivním rozšířením DVD? To, že se podařilo cracknout kód. Oni ti výrobci CHTĚJÍ, aby si to lidi mohli kopírovat (speciálně spotřebitelský SW), protože vznikají síťové efekty...ale ne zas tak moc....No, a skončíme u patentů. Znáte příhodu pana Watta s patenty? Takových příhod je dnes v SW průmyslu v USA spousta. Dokonce snad někdo vydal studii, že čistý přínos patentů je snad jenom v oblasti léků, všude jinde je patentový systém spíše dodatečným nákladem. A nakonec bych si dovolil říct, že existuje spousta firem, která dělá zatraceně složitější věci než montovny, a přitom je k autorským právům zcela indiferentní.
Naprosto likvidační pro podnikatele je způsob výběru DPH. I když dostane za své faktury v daném měsíci (čtvrtletí) zaplaceno musí z nich odvést DPH ve výši 19 %. DPH by se mělo platit až z skutečně zaplacených faktur a nikoliv z vydaných.
Nahlásit
-
0
+
Petr Havelka|31. 1. 2009 17:57
Chybí mi podpora studentů na vysokých školách. At´už formou výhodných půjček, nebo i klidně daňových odpočtů rodičů.
Nahlásit
-
0
+
Vlad Ender|31. 1. 2009 16:36| reakce na Pavel Kohout - 31. 1. 2009 14:38
Ad svodoba vyberu - svoboda vyberu jeste porad existuje, bohuzel kvalita byla v posledni dobe pro spotrebitele nezajimava. Pokud bylo vyhodnejsi koupit novou vec nez opravit starou, je celkem jedno jestli je stara vec smejd ktery vydrzi pul roku nez se rozpadne.Nemluve o "kvalite" sluzeb, kde se clovek casto citil, ze je to on kdo by mel byt vdecny, ze mu poskytovatel vubec dovoli s nim delat business.A to neni popis situace v Cechach (ten moc neznam), ale na zapade.Osobne doufam, ze soucasne situace povede k mirnemu zlepseni. Hope springs eternal.Jinak, pokud bude obsah clanku radou NERVu vlade, tak budu schopen i prezvyknout otevrene prihrivani vlastni polivcicky nejmenovanych clenu NERVu.Specialne ulehceni vytvareni novych firem (kratkodobe) a kvalitni vzdelanost (dlouhodobe) je neco za co by jsem tleskal.Poznamem jenom, ze je take nutny rozumny a rychly bankrupcni zakon (mozna v cechach je, nevim), a obecne urychleni vymahatelnosti prava. To druhe je ale zalezitost na nekolik let a neda se bohuzel jednoduse a rychle zavest.
Pavel Kohout|31. 1. 2009 14:47| reakce na Milan Schwarzkopf - 30. 1. 2009 11:48
To je jemná narážka na to, abychom nepodlehli nynějšímu světovému trendu mohutných rozpočtových deficitů. Jsou zde politické síly, které by rády utrácely, utrácely a utrácely. Ačkoli letos bude schodek nevyhnutelný a v roce 2010 rovněž, měli bychom si uchovat elementární rozpočtovou disciplínu. Nemusíme sanovat banky (zatím, alespoň) a proto není důvod, proč nedodržet 3% limit. Když jej porušují jiné státy, o to lépe jsme na tom my.Ta insolvence některých států EMU není planá hrozba, již v roce 2002 na to upozorňovala studie S&P, a její scénář se plní!
Pavel Kohout|31. 1. 2009 14:38| reakce na Ondřej Palkovský - 30. 1. 2009 21:56
Ano, myslel jsem na Bastiata, když jsem psal tenhle odstavec. Samozřejmě mě napadlo, že je kritizovatelný z hlediska zakukleného protekcionismu a svobody výběru spotřebitele.Ale jsou tu dvě nebo tři velká ALE:- Západní svět je ekonomicky tak úspěšný proto, že v 19. století začal chránit autorská práva a intelektuální vlastnictví. Tento civilizační úspěch umožnil lidem bohatnout na jejich nápadech, ať už to jsou umělci, vědci, technici anebo "obyčejní" obchodníci, kterým se podařilo vybudovat dobrou značku. Tím se otevřela cesta k pokroku, zatímco zbytek světa spoléhal na levnou pracovní sílu.- Svoboda výběru spotřebitele je dnes omezena drtivou nadprodukcí nekvalitního asijského šmejdu, který postupně vytlačuje cokoli kvalitního, co ještě přežívá. Zkuste dnes "svobodně" koupit kvalitní hračku pro dítě. Málem větší problém než za komunistů.- ČR je skutečně na černé listině, a je to ostuda, velká ostuda, která má i své ekonomické vyjádření. Zkuste lákat do země investory, pro které je duševní vlastnictví klíčem k přežití - tj. cokoli lepšího než pouhé montovny.
Naprostý souhlas, zvláště s tím začátkem. Trochu nesouhlas s autorskými právy - jednak ten argument úplně nesedí, nepletu-li se, tak Bastiat taktně upozorňoval, že by se mělo horovat spíše pro blaho spotřebitelů, nikoliv pro blaho výrobců. Např. když si představím patenty na SW (které zatím naštěstí u nás nejsou), pak je to opatření, které sice tzv. podpoří SW odvětví, ve skutečnosti jenom způsobí obrovské náklady na právníky a spíš celý vývoj zpomalí. Totéž v bledě modrém, pokud jde o práva ke skladbám 70 let po smrti autora. Kdysi dávno to bylo myslím 20 let... a pokud jde o "padělky". ..no,nevím, většinou spočívají v tom, že se na tričko udělá nějaký nápis. Nedělám si moc iluze, že ten nadpis, který je chráněn ochrannou známkou tolik zvyšuje prodejnost...Pokud jde o školství - myslím, že by se spíš někdo měl zamyslet nad tím, zda "Use it or lose it" je efektivní, stejně tak rozdělení na investiční a mzdové výdaje - školy typicky kupují na konci roku blbosti, místo aby ty peníze třeba vyplatily na prémiích.
Nahlásit
-
0
+
Martin|30. 1. 2009 17:12
Kdyz mluvite o podpore vzdelani: navrhuji zavest danove odpocty, rekneme do 10% danoveho zakladu, na jakekoliv vzdelavaci aktivity.Tzn ti, co si plati napr. jazykovou skolu sami by si ji mohli odecist od danoveho zakladu.Vyhody nemusime asi dlouho hledat: cilena podpora kvalitnim vzdelavacim institucim misto plosneho dotovani neefektivniho skolstvi.Totez zavest pro rodice deti, napr. dalsich 10% odpoctu na vzdelavani potomka
Nahlásit
-
0
+
Petr|30. 1. 2009 12:56
Kohout for president!Nebo ještě lépe, kdyby z Vás byl premiér. Sleduji Vaše názory už hodně dlouho, a v naprosté většině se s Vámi shoduji. Samozřejmě, najdou se i rozdíly (ostatně, kdyby ne, asi by to bylo divné).Neuvažoval jste někdy o reálném vstupu do politiky, ne jen jako poradce v NERVu? Věřím, že byste měl úspěch...
Nahlásit
-
0
+
Milan Schwarzkopf|30. 1. 2009 11:48
Můžete více rozvést "je se třeba připravit na to, až budou jednotlivé státy eurozóny během následujících desetiletí upadat do insolvence" ? Konkrétně jak by se na to měl připravit zaměstnanec - střední investor, který si uvědomuje, že co si na důchod neuspoří to mít nebude, a tedy má nějaké úspory a diverzifikované portfolio ?
Nahlásit
-
0
+
Tomáš Václavíček|30. 1. 2009 11:27
Výborné nápady. Doufám, že je vláda vyslyší.Zvláště pak to platí o oblasti školství (o kterou se jako student hodně zajímám) a o penzijní systém, ve kterém platí - čím později přijde reforma, tím tvrdší budou její dopady.
Nahlásit
-
0
+
Jan Filip|30. 1. 2009 11:21
Dobré návrhy, jenom bych doplnil, že to jsou věci, které se měly udělat už dávno, bez ohledu na nějakou krizi :) Jinak podle mě by bylo nejlepší kdyby se platila jen jedna daň z příjmu, žádné další zdravotní a sociální, jeden úřad a jedna hromádka peněz, ze které by se rozdávalo. Ale to asi nikdy neprojde.
Nahlásit
-
0
+
Aleš Tůma|30. 1. 2009 09:19
Chybí mi tam kritika chystané větší podpory exportu... jedněm podnikatelům peníze sebereme, abychom jich pak o něco méně s velkou slávou jiným podnikateům předali prostřednictvím proexportních institucí předali...
Diskuze: Stimulace ekonomiky snadno a levně
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Jiří Vídenka|5. 2. 2009 10:31| reakce na Ondra - 4. 2. 2009 22:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondra|4. 2. 2009 22:37
Nahlásit
Petr|4. 2. 2009 18:14
Nahlásit
Jiří Vídenka|2. 2. 2009 13:35
Nahlásit
Jan Traxler|1. 2. 2009 11:43| reakce na Milan Švajcr - 1. 2. 2009 09:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
martin|1. 2. 2009 10:30
Nahlásit
Milan Švajcr|1. 2. 2009 09:35
Nahlásit
Ondřej Palkovský|31. 1. 2009 22:03| reakce na Pavel Kohout - 31. 1. 2009 14:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
axamit|31. 1. 2009 21:50
Nahlásit
Petr Havelka|31. 1. 2009 17:57
Nahlásit
Vlad Ender|31. 1. 2009 16:36| reakce na Pavel Kohout - 31. 1. 2009 14:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Kohout|31. 1. 2009 14:47| reakce na Milan Schwarzkopf - 30. 1. 2009 11:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Kohout|31. 1. 2009 14:38| reakce na Ondřej Palkovský - 30. 1. 2009 21:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Kohout|31. 1. 2009 14:28| reakce na Petr - 30. 1. 2009 12:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej Palkovský|30. 1. 2009 21:56
Nahlásit
Martin|30. 1. 2009 17:12
Nahlásit
Petr|30. 1. 2009 12:56
Nahlásit
Milan Schwarzkopf|30. 1. 2009 11:48
Nahlásit
Tomáš Václavíček|30. 1. 2009 11:27
Nahlásit
Jan Filip|30. 1. 2009 11:21
Nahlásit
Aleš Tůma|30. 1. 2009 09:19
Nahlásit