Ne, toto zdaleka není nejhorší scénář. Naopak, předpokládá se zde řada příznivých okolností:Například:- v ČR vládne klid a mír- imigranti se úspěšně intergrují- energie je drahá, ale je- nedojde k naprostému selhání státu a rozkladu veřejné správy- finanční trhy fungujíJestli chcete, můžu napsat SKUTEČNĚ katastrofický scénář, tohle je jen čaj.
Nahlásit
-
3
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Tomáš Václavíček|15. 5. 2008 22:44
Souhlasím, že všechno je možné.Ale něco takového by občané evropské unie, veskrze inteligentní lidé, nedovolili.Proto také nemůže docházet k neustálému zvyšování daní.V demokratickém systému vydrží vlády tak maximálně 3 volební období. Pak většinou nastoupí jiná vláda, která často zruší, co ta předešlá zavedla, a vývoj jde odnikud nikam.
Ne, toto zdaleka není nejhorší scénář. Naopak, předpokládá se zde řada příznivých okolností:Například:- v ČR vládne klid a mír- imigranti se úspěšně intergrují- energie je drahá, ale je- nedojde k naprostému selhání státu a rozkladu veřejné správy- finanční trhy fungujíJestli chcete, můžu napsat SKUTEČNĚ katastrofický scénář, tohle je jen čaj.
Nahlásit
-
3
+
Jan Dvořák|14. 5. 2008 17:19| reakce na jiri.cerny2 - 14. 5. 2008 08:06
Proč by to nemohlo být? Co já znám, tak spousta mých známých se za prací stěhovala. Ochota stěhovat se za prací totiž výrazně roste se vzděláním a nižším věkem.Promarnění vhodného času pro skutečnou důchodovou reformu v 1. polovině 90. let byla podle mne největší chyba Václava Klause.Já jsem o pár let mladší nežli paní Monika z článku, o práci v zahraničí jsem s manželkou také uvažovali. Pořád ji držíme jako rezervu, pro nejhorší.Obávám se, že dnešní a ani další vlády nebudou mít dostatek odvahy pro skutečnou reformu. Mým dětem pak opravdu nezbude nic jiného než zvednout kotvy.Proto hudu při vzdělání mých zatím předškolních dětí klást důraz na jazyky, abych jim cestu ven neuzavřel.
Jan Traxler|14. 5. 2008 16:47| reakce na jiri.cerny2 - 14. 5. 2008 08:06
Jak to psal sam Pavel Kohout, mlada generace neni povahou vubec usedla, naopak je tady nic nedrzi. A kdyz se podivate na realitu dnesnich dni, pak takove vyhledy do budoucna nejsou vuboc utopisticke. (I kdyz jak take Pavel psal, stale je cas s tim neco udelat.) Ja bych dokonce rekl, ze mlada generace ma dneska presne opacny problem, vetsina se boji usadit.
Štěpán Vurm|14. 5. 2008 15:40| reakce na jiri.cerny2 - 14. 5. 2008 08:06
Dovolím si s vámi nesouhlasit především v druhém bodě. V mém okolí je hodně lidí co studují na vysoké škole nebo už dostudovali. A zhruba každý čtvrtý studoval/pracoval v zahraničí a chystá se tam i vrátit. Myslím, že o toto jde především - aby tu zůstávali vysokoškolsky vzdělaní lidé. Pokud právě tihleti odejdou do zahraničí, protože jim tam nabídnou lepší podmínky, tak číšníci, kuchaři, uklízečky, prodavačky atd. nás tu nezachrání. V tomto ohledu myslím, že to Pavel vystihl velmi dobře. Navíc většina mladých lidí na vysoké škole se domluví alespoň dvěma světovými jazyky.
Opravdu velmi dobrý text. Běhá mi mráz po zádech. Budu článek dávat svým novým klientům, samozřejmě s odkazem na skvělého Pavla Kohouta. Pavle, moc děkuji! Jste mi velmi blízký i jako literární vzor.
Nahlásit
-
0
+
Peter Cmorej|14. 5. 2008 10:31
Podla mna ide o velmi realisticky pohlad na buducnost. Do "archivu" som si ho dal hned ako vysiel v tlacenej forme Finmagu. Pravdupovediac, prave kvoli tomuto clanku som si ten Finmag kupil :)
Nahlásit
-
0
+
jiri.cerny2|14. 5. 2008 08:06
No všichni se tady rozplývají nad Vaším dílem že mi to nedá. MĚ SE NELÍBÍ! Takhle strašnou budoucnost přece nemůžete myslet vážně? Ano, přiznávám že je to jedna z možností nejhoršího výsledku, ale podle mě málo pravděpodobná:1) Při každém rozhodování o budoucnosti země a EU (důchodů, daní, ...) by se muselo rozhodnout špatně.2) Česká povaha je usedlá. Nechce cestovat za prací ani do vedlejšího města natož do Ameriky. Jistě že se můžu povaha změnit, ale že by v takovém rozsahu a za jednu generaci?Jsem optimista a tedy si nepřipouštím tento scénář vývoje, ale jinak dost dobrý článek:))
Nahlásit
-
0
+
Jan Traxler|13. 5. 2008 23:08
Pavle, smekam, vazne dokonale dilo. Co odstavec, to minimalne jedna trefa do cerneho.
Nahlásit
-
0
+
Jan Šedivý|13. 5. 2008 19:30
Perfektní článek, jen ho měl Pavel Kohout psát na pokračování....V kuse je to opravdu náročné čtení.
Nahlásit
-
0
+
josef|13. 5. 2008 15:16
Výborný článek. Vystihuje skoro přesně i mé vize. Dovoluju si nesouhlasit s p. Kohoutem v jedné věci ,že nebyl a nebude vytunelován za 30 let žádný penzijní fond. Ale bude a ne jeden....
Nahlásit
-
0
+
VoDo|13. 5. 2008 09:45| reakce na Martina Kordačová - 13. 5. 2008 08:52
Souhlas, Pavel Kohout opět dokazuje, že umí psát jak obsahově tak slohově.
Dobrej článek, nad tímto tématem jsem přemýšlel posledních pár let, když se člověk zamyslí ještě nad českou společností "vy......ů" ;.Užsedm měsíců jsem v Austrálii a do čech mě láká jen rodina...
Nahlásit
-
0
+
Martina Kordačová|13. 5. 2008 08:52
Je to jeden z nejlepších článků, jaký jsem tu kdy četla.
Nahlásit
-
0
+
Miloš Götz|12. 5. 2008 22:09
Jen se děsím jedné věci, že tyto a jim podobné vize nejsou moc sci-fi. Ale jinak souhlasím, článek super
Nahlásit
-
0
+
Petr Pichrt|12. 5. 2008 21:15
Výborný článek!Kéž by zasáhl cíl a zároveň byl pochopen.Jen si myslím, že je pro většinu lidí příliš dlouhý na to, aby jej četli, což je ohromná škoda :(Nechť se rozsvítí ve správných "místnostech&qu ot;...PP
Nahlásit
-
0
+
Motionq|12. 5. 2008 18:38
Nejhorší na tom článku je, že je to pravda! Stát nespasím, ale jak se já, jako jedinec, tomu všemu můžu vyhnou?
Nahlásit
-
0
+
Ondřej Hrachový|12. 5. 2008 16:45
Souhlasím s panem Dvořákem.Těžko se dá něco dodat...
Nahlásit
-
0
+
Jan Dvořák|12. 5. 2008 14:29
Výborný článek.
Nahlásit
-
0
+
Pavel Hek|12. 5. 2008 09:47
Hezký článek, občas si kladu podobnou otázku, jaké to až půjdu do důchodu. Kolik mi ukradne stát z toho co si naspořím, protože moji známí uznávají že na důchod si musíme naspořit, ale začínat budou až někdy.
Diskuze: Monika odchází do penze
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Pavel Kohout|14. 5. 2008 18:09
Nejméně oblíbený příspěvek
Tomáš Václavíček|15. 5. 2008 22:44
Diskuze
Pavel Kohout|14. 5. 2008 18:09
Nahlásit
Jan Dvořák|14. 5. 2008 17:19| reakce na jiri.cerny2 - 14. 5. 2008 08:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|14. 5. 2008 16:47| reakce na jiri.cerny2 - 14. 5. 2008 08:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Štěpán Vurm|14. 5. 2008 15:40| reakce na jiri.cerny2 - 14. 5. 2008 08:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Hanzl|14. 5. 2008 13:17
Nahlásit
Peter Cmorej|14. 5. 2008 10:31
Nahlásit
jiri.cerny2|14. 5. 2008 08:06
Nahlásit
Jan Traxler|13. 5. 2008 23:08
Nahlásit
Jan Šedivý|13. 5. 2008 19:30
Nahlásit
josef|13. 5. 2008 15:16
Nahlásit
VoDo|13. 5. 2008 09:45| reakce na Martina Kordačová - 13. 5. 2008 08:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
VoDo|13. 5. 2008 09:44
Nahlásit
Martina Kordačová|13. 5. 2008 08:52
Nahlásit
Miloš Götz|12. 5. 2008 22:09
Nahlásit
Petr Pichrt|12. 5. 2008 21:15
Nahlásit
Motionq|12. 5. 2008 18:38
Nahlásit
Ondřej Hrachový|12. 5. 2008 16:45
Nahlásit
Jan Dvořák|12. 5. 2008 14:29
Nahlásit
Pavel Hek|12. 5. 2008 09:47
Nahlásit