Jan Majer|31. 8. 2008 15:31| reakce na Tomáš Novotný - 31. 8. 2008 14:12
Taky si nedělám iluze, že by nějaká významnější část Američanů znala Orwellův román, na druhou stranu a) reklama byla cílená na vzdělanější příjemce, b) v roce 1984 šel v USA do kin film "1984" (jasnou souvislost s reklamou Apple najdete, když zkouknete trailer na http://www.youtube.com/watch?v=QF51CqBy81U&feature=related), doprovázený stejnojmenným albem tehdy hvězdných Eurythmics s celosvětovým hitem Sex Crime (nádhera, jak dokázali k temnému nepříjemnému dílu přivést můstkem přes skvělou muziku davy, viz http://www.youtube.com/watch?v=zT1H9gafkfE&feature=related). Motiv uniformované, bezbarvé totalitní alternativní "budoucnosti&qu ot;byl tehdy v kultuře přítomný, tvůrci tedy reklamu nestavěli v úplném vakuu. Naopak, frčelo to jako nikdy předtím ani potom :-)
Tak tak, Karaoke kapitalismus také doporučuji.Ale co mne zaráží, přestože ta kolokace s 1984 od Orwella je krásná a velmi zajímavá, tak jaká mohla být úspěšnost pochopení té reklamy v USA. Pokud nebyl Orwell povinnou četbou nebo často zmiňovaným autorem, jestli se takto progresívní reklama neminula účinkem (pokud nenavazovala na nějakou vysvětlující). V ČR by rozhodně taková reklama zůstala nepochopena, vždyť 1984 zná málokdo.
Nahlásit
-
0
+
Petr Zapletal|29. 8. 2008 16:07
Zajímavá kniha na toto téma je také Karaoke kapitalismus: Nenapodobujte! V businessu vítězí odlišnost od autorského dua Nordström a Ridderstrale.
Diskuze: Buďte kreativní!
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Jan Majer|31. 8. 2008 15:31| reakce na Tomáš Novotný - 31. 8. 2008 14:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Novotný|31. 8. 2008 14:12
Nahlásit
Petr Zapletal|29. 8. 2008 16:07
Nahlásit