Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: veřejná doprava

Další články na téma veřejná doprava najdete na Peníze.cz.

Jančurova kouzelná krabička taxikáře neumravní
 16 581

Jančurova kouzelná krabička taxikáře neumravní

Taxametry s turbem nejsou problém technický, ale společenský. Proto bacha na koumáky s „geniálním řešením“.

Michal Kašpárek24. 1. 2014
Bratislava buduje S-Bahn. Proč to nejde v Praze?
 6 572

Bratislava buduje S-Bahn. Proč to nejde v Praze?

V hlavním městě Německa Berlíně je S-Bahn, tedy „městská železnice“, nejrychlejším a nejpohodlnějším způsobem dopravy po obrovské metropoli. I Bratislava nyní dává levnějšímu S-Bahnu přednost před budováním metra či podzemní tramvaje. V Praze je však stále S-Bahn v plenkách, a to přesto, že infrastruktura existuje. Při jeho budování by se totiž hůř kradlo.

Luboš Palata17. 1. 2012
Tomáš Hudeček o pražském dopravním podniku: Takové náhody se v životě běžného člověka nestávají!

Tomáš Hudeček o pražském dopravním podniku: Takové náhody se v životě běžného člověka nestávají!

„Hospodaření pražského dopravního podniku je rok od roku horší. Zatímco v soukromém sektoru mají podnikatelé tendenci víc vydělávat, u firem hospodařících s veřejnými prostředky je obrovským úspěchem už setrvání na svém. Ani to management podniku nedokázal,“ říká v exkluzivním rozhovoru poodhalujícím poměry v pražském dopravním podniku Tomáš Hudeček, předseda klubu zastupitelů TOP 09 a člen výboru pro dopravu.

Martin Vlnas26. 11. 2011
Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak
 6 373

Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak

„Kdosi dostal geniální nápad, že v Česku musejí jezdit rychlovlaky, ale nějak se zapomnělo na to, že se pro ně nejdřív musejí postavit koleje. Proto mají České dráhy Pendolina, která dokážou vozit cestující rychlostí 230 kilometrů za hodinu, koleje s maximální rychlostí 160 kilometrů za hodinu a ztráty i na těch nejziskovějších tratích,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.

Martin Vlnas11. 6. 2011
Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu
 5 041

Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu

„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.

Martin Vlnas3. 6. 2011