Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: fintechy

Další články na téma fintechy najdete na Peníze.cz.

Lubo Smid: Od her na tátově počítači do Silicon Valley
 22 342

Lubo Smid: Od her na tátově počítači do Silicon Valley

Jak se prosadit v Silicon Valley? Málokdo z našich končin vám může předat osobní zkušenost. Lubo Smid, spoluzakladatel STRV, největší české firmy vyvíjející mobilní aplikace, je jedním z toho mála.

Ondřej Tůma15. 8. 2015
Očima expertů: Svět bez bankovek a mincí. Blízká budoucnost, nebo sci-fi?
 32 538

Očima expertů: Svět bez bankovek a mincí. Blízká budoucnost, nebo sci-fi?

Kdo měl pakl bankovek, panoval. Dávno to neplatí, pro prsten za milion si s kufříkem do klenotnictví nenakráčíte – hotově nesmíte platit víc než 270 tisíc, prý kvůli praní špinavých peněz. A tím to nekončí, v některých státech se dnes vážně debatuje o úplném zrušení hotovosti. Bude to pohodlné, bezbakteriální – a totálně pod kontrolou. Co si o tom myslí osobnosti ze světa financí?

Ondřej Tůma17. 7. 2015
GIVT: Nakupujte pro dobrou věc
 45 352

GIVT: Nakupujte pro dobrou věc

„Chceme, aby lidé při nakupování na internetu nemysleli jen na sebe. Náš start-up pomáhá financovat neziskové organizace, malé sportovní kluby nebo třeba divadelní soubory, které by jinak na peníze dosáhly jen ztěžka,“ popisuje Peter Páluš jednu z myšlenek, na které stojí jeho internetový projekt GIVT.

Monika Veselíková, Martin Vlnas11. 4. 2015
Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona
 14 371

Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona

„Pořád je tu patrný takový ten negativní postoj ke slovu podnikatel. Je to přežitek z devadesátých let. Mladí lidé tu ale nejsou tolik motivovaní k tomu, aby po vysoké škole zkusili něco svého a nešli rovnou do nějakých větších firem a korporací,“ říká v pokračování našeho rozhovoru Michal Šmída, ředitel společnosti Twisto.

Ondřej Tůma23. 8. 2014
Je třeba zabít dobírku. Mladý podnikatel chce změnit návyky Čechů při nákupech na webu
 26 366

Je třeba zabít dobírku. Mladý podnikatel chce změnit návyky Čechů při nákupech na webu

„Dobírka je archaický přežitek. Nechápu, proč by měl člověk v peněžence nosit čtyři tisíce, aby zaplatil za objednané zboží. Placení dobírkou je víc rizikové, než když platíte kartou on-line,“ říká v rozhovoru Michal Šmída, který se chce na českém trhu prosadit s platební metodou Twisto.cz.

Ondřej Tůma16. 8. 2014
2/2