Články na téma: automobilový průmysl
Další články na téma automobilový průmysl najdete na Peníze.cz.
Geniální tah, nebo známka problémů? Tesla zlevňuje na úroveň škodovek
Tesla zlevnila některé modely až o 20 procent. Znamená to, že její automobilová revoluce nabírá nové obrátky, nebo naopak končí? A budou akcie následovat ceny aut?
Z Brna ke světovému renomé. Klíčem jsou inovace, říká zakladatel Codasipu
Už jako student Erasmu v Německu vycítil Karel Masařík velký potenciál ve spolupráci průmyslu s akademickou sférou. Dnes sedí v čele firmy, která na trh dodává vlastní procesorová jádra a softwarový nástroj pro navrhování procesorů postavených na otevřené architektuře RISC-V. A mimo jiné přispívá ke strategickým diskuzím o čipové nezávislosti Evropy.
Proč jsou tak důležité rychlonabíječky? Cesta do Varšavy vám to ukáže
Elektrická budoucnost přichází, ale není rozdělená rovnoměrně. Když vám cestou do Berlína nebo do Chorvatska dojde elektřina, natankujete dřív, než si stihnete koupit svačinu. Ale co když se vydáte jiným směrem? Někam, kde nejsou ty nejrychlejší nabíječky? To jsme vyzkoušeli se Škodou Enyaq na cestě do Varšavy.
Praštěná hračka přestárlého delikventa. Audi RS3 potírá politickou korektnost
Všude se dočtete o tom, jak budeme všichni jezdit na elektřinu, jak mají být nová auta tišší a „pomáhat“ vám dodržovat rychlost. Spousta lidí vám řekne, že dnešní auta už nejsou to, co bývala – ať už kvůli turbodmychadlům, elektronice, sdíleným platformám nebo celkové „vyměklosti“. Potom si ale sednete do sportovního sedanu od Audi a zjistíte, že je všechno jinak.
Emisní paradox. Jak zmírnění normy Euro 7 pomůže životnímu prostředí
Po tvrdém lobbingu automobilek bude pravděpodobně zmírněna nebo zcela zrušena emisní norma Euro 7. Můžeme očekávat další ekologické aktivisty přilepené k autům. Přesto se pro životní prostředí nemohlo stát nic lepšího. Emisní normy totiž občas napáchají víc škody než užitku. A Euro 7 by bylo jednou z nich.
Když marketing vítězí nad staromilstvím. Je elektrický mustang vážně tak dobrý?
Svět se mění, nejprodávanější mustang je elektrický. Ford Mustang Mach E dosahuje i přes nářky tradicionalistů vyšších prodejů než jeho benzinový sourozenec. Je to vítězství marketingu nad hmotou, nebo je rodinné SUV na elektřinu vážně tím správným mustangem pro dnešní dobu? Abychom to zjistili, vyrazili jsme s ním do Berlína.
Spalovací motory Brusel tak úplně nezakazuje. Spasí je syntetická paliva?
Plán EU na rok 2035 se často popisuje jako „zákaz spalovacích motorů“, ve skutečnosti jde ale o zákaz aut s nenulovými emisemi CO₂. To by mohlo znamenat, že spalovací motory zachrání uhlíkově neutrální syntetická paliva. Samozřejmě to ale nebude tak jednoduché, překážkou bude i cena.
Nabíjení elektromobilů drahé není, brzy bude snazší než tankování, říká Dobeš
Jak si stojí elektromobilita v době extrémního zdražování cen energií, kdy se vyplatí investovat do elektromobilu a na co se v téhle rychle se rozvíjející oblasti můžeme těšit? Nejen o tom jsme si povídali v dalším díle Finmag podcastu s motoristickým novinářem Vojtěchem Dobešem.
Popularita SUV je sice pohroma, ale vypouštěním pneumatik to nezachráníte
Vypouštět ventilky vozům SUV, protože prý představují „ekologickou katastrofu“, je nejnovější hit extrémních ekologistů. A také jedna z největších pitomostí, kterou někdo může v boji za záchranu planety udělat. Nejenže to ničemu nepomůže, často to naopak poškodí řidiče, kterým na životním prostředí záleží. Nemluvě o poškozené image ekologů.
Paradox aut budoucnosti: čím lepší autopilot, tím spíš vás zabije
Čím víc se budou auta řídit sama, tím to bude nebezpečnější. Řidičova schopnost reakce je totiž horší, pokud delší dobu nemusí dávat pozor. Plnohodnotná autonomie je ještě hodně daleko.
Bohatí elektromobilem, chudí pěšky. Vážně se blíží konec dostupných aut?
Elektrická auta budou podle řady lidí znamenat konec automobilismu pro obyčejné lidi. Na první pohled tomu nelze nic moc vytknout, vždyť elektromobily jsou aktuálně tak drahé, že si je koupí málokdo. Ve výsledku to ale vůbec nemusí být pravda. A dost možná se stane spíš pravý opak.
Budoucnost z minulosti i zfušovaný orloj. Ušili jsme Finmag newsletter
Dneska to vezmeme hopem. Venku je teplo a nikdo přece nebude číst moudra od nějakého Hrona. Přesto vás pár tipů neušetřím, na čtení pod nějakým tím stromem se přece najde vždycky čas. Další „finmaží“ newsletter je tu.
Česká ekonomika v ohrožení. Umře český autoprůmysl na elektřinu?
Naše ekonomika je závislá na autoprůmyslu. Kromě automobilek je země plná dodavatelů, kteří jim dodávají komponenty. Co s nimi udělá přechod k elektroautům?
Připravte se, ojetiny výrazně zdraží. Přispěl k tomu Zelenskyj
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj kvůli válce zrušil krajanům všechny daně a cla na dovoz aut. Promítne se to i do cen v Česku, za ojetiny zaplatíme minimálně o třetinu víc.
Konec dostupných aut, ziskovost má přednost. Proč Volkswagen mění strategii
Německá automobilka po desetiletí spoléhala na to, že dokáže vyrobit – a prodat – stále více aut. Pandemie i války, superdrahý přechod na elektřinu a nejistá politická budoucnost však postavily tuto strategii na hlavu: firma chce spoléhat více na Porsche a Audi než na Volkswagen.
Kam až porostou ceny aut? Krize autoprůmyslu očima expertů
Nejdřív covid a nedostatek čipů, pak válka na Ukrajině. Pro Česko enormně důležitý sektor autoprůmyslu je ostřelován dalšími a dalšími problémy. To se logicky propisuje i do rostoucích cen nových i ojetých aut. V čem je problém?
Po třiceti letech v buchance. Jak se řídí ruská živoucí fosilie?
Retro terénní auta jsou populární, jak dokazuje třeba nový Ford Bronco nebo Mercedes třídy G. Lidé mají rádi, když má jejich nový offroad styl starého, poctivého železa. V Rusku se ale na retro nehraje. Tohle auto prostě jen zapomněli přestat vyrábět.
Dlouhé cestování elektromobilem? Tohle placaté Audi může být klíčem
Audi e-tron GT je jedním z prvních elektrických aut, která by mohla nabídnout něco podobného jako stará „gétéčka“. Dokáže to ale v reálném provozu? A co to znamená pro svět aut? Náš dnešní výlet do saských Drážďan napoví.
Nová generace baterií přichází. Elektromobily změní víc, než si myslíte
Když dojde na kritiku elektromobilů, baterie bývají prvním cílem. A dává to smysl. Pořád jsou drahé na pořízení i výměnu, jejich kapacita umožňuje dojezd, který se sotva vyškrábal nad použitelnou úroveň, a jejich životnost stále vyvolává obavy. Co vše se ale změní, až přijde nová generace s výrazně lepšími parametry? Víc, než by se mohlo zdát.
Dražší ojetiny i nová auta. Čeká nás turbulentní rok, říká šéf asociace
Automobilový průmysl dostal minulý rok zabrat. Nedostatek čipů a vynucené odstávky, zpřetrhané dodavatelské řetězce i váznoucí logistika potrápily nejednu automobilku. Vlivem toho rostou ceny nových i ojetých aut. A je jich navíc nedostatek. „Přibývá tak rizikových dovozů,“ varuje předseda Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů ČR (APPAA).
Bude hůř, aby bylo líp. Co čeká českou ekonomiku v roce 2022?
V Česku se letos v říjnu vyrobilo o celou třetinu méně aut než loni v říjnu. Je to zásadní příčina toho, proč se „rekonvalescence“ české ekonomiky po pandemickém šoku poněkud protahuje.
Nejnovější podcasty