Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis

Diskuze: Auta na baterky očima expertů. Má stát podporovat rozvoj elektromobility?

Přihlášení do diskuze

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Trochu mi to připomíná situaci, kdy se řeší možnosti operace mozku a o názor se požádá skupina lidí od uklízečky, přes řezníka až po bankovního úředníka. Ale z nějakého důvodu se nikdo neptá neurochirurga. Když už, tak by otázka měla být doplněna nějakým krátkým testem ze znalostí fyziky a matematiky. Aby bylo jasné, zda dotazovaní vůbec vědí o čem mluví, nebo je to jen snění o Atlantidě. U většiny odpovědí se mi vybaví mé dětství, kdy nám komunisté básnili, jak po roce 2000 budou sovětské města na měsíci. Z nějakého záhadného důvodu se jim to nepodařilo. Ale sny měli velké.

Dříve se "tlučení klínů" používalo na balení holek, dnes je to způsob, jak vydělat mraky peněz.

Nahlásit
+27
+
-

"Má stát podporovat rozvoje elektromobility"? Stát nemá podporovat rozvoj ničeho, stát má když už tak už dohlížet na dodržování pravidel.

Nahlásit

+1
+
-

"Elektromobilita je nevyhnutelná budoucnost." Leda tak v hlavách absolventů politologie, kulturologie, genderových studií a podobných pavěd, kterým nic neříká matematika a fyzika. Elektroauta pro pošťáky a podobné účely ano, jako náhrada rodinného auta je to čirá demagogie.

Nahlásit

+3
+
-

Stát už podporuje rozvoj elektromobility, a ne málo. Měl by ale zvýšit efektivitu této podpory, nejlíp tak, že zkrouhne její absolutní velikost v Kč nejmíň o 50 procent. Místo toho tento největší dlužník v zemi plánuje jmenovat nové ministry pro elektrická vozítka a financovat jejich rozsáhlá oddělení. Nutno mu hlavně sebrat tiskárnu na peníze a státní dluhopisy, jeho hlavní drogy. Elektrifikace společnosti proběhla v 19. století bez centrálních bank a ceny byly daleko stabilnější než nyní, nebo šly nominálně dolů. Pokrucování trhu po dlouhá desetiletí centrálními bankami potom vede k formulaci tak hloupých a bizardních otázek jako je titulek tohoto článku. Vládo, chceme zpět kapitalismus, který jsme si vycinkali, ne postupné znárodnění automobilek.

Nahlásit

+7
+
-

V kapitalismu samozřejmě nežijeme. Ten symbolicky skončil v roce 1913 (pro někoho možná až 15. srpna 1971). Žijeme ve fabiánském přechodu od kapitalismu k socialismu s tím, že už jsme výrazně blíže k tomu socialistickému cíli. Prakticky každé další opatření přijaté v Bruselu nebo v českém parlamentu je dalším krůčkem na vítězné cestě k socialismu sovětského typu.

Nahlásit

+16
+
-

Státu do elektromobility nic není. Žijeme v kapitalistickém zřízení (nebo ne?) kdy je každý obchod záležitostí mezi výrobcem (prodejcem) a zákazníkem. Pokud prodejce vyrábí nepotřebné šunty, zkrachuje. Do hajzlu s Teslou!

Nahlásit

+8
+
-

Poručíme větru, dešti! To už to bylo a stálo mnoho — peněz i životů (přinejmenším zkažených a zmarněných).
Že se automobilky na elektromobilitu třesou, chápu. Dotované podnikání je přece to nejlepší možné. Je to podnikání snů, protože zisk je zaručen z peněz daňových poplatníků. Náš premiér je na to odborník. Však kdyby vlastnil nějaký automotive podnik, to bychom viděli, jak by Česko elektromobilitu razilo „Až do roztrhání těla!“ Naproti tomu Evropskou komisí proklamovaný ústup od uhlovodíkových paliv pro něj znamená pokles zisků ze zpracování řepkového oleje na biosložku nafty, takže …
It’s the economy, stupid!

Nahlásit

+9
+
-

Trochu mi to připomíná situaci, kdy se řeší možnosti operace mozku a o názor se požádá skupina lidí od uklízečky, přes řezníka až po bankovního úředníka. Ale z nějakého důvodu se nikdo neptá neurochirurga. Když už, tak by otázka měla být doplněna nějakým krátkým testem ze znalostí fyziky a matematiky. Aby bylo jasné, zda dotazovaní vůbec vědí o čem mluví, nebo je to jen snění o Atlantidě. U většiny odpovědí se mi vybaví mé dětství, kdy nám komunisté básnili, jak po roce 2000 budou sovětské města na měsíci. Z nějakého záhadného důvodu se jim to nepodařilo. Ale sny měli velké.

Dříve se "tlučení klínů" používalo na balení holek, dnes je to způsob, jak vydělat mraky peněz.

Nahlásit

+27
+
-