Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Amerika na to kápla: svět zachrání jedině elektrická macho kára

7. 9. 2021
 21 750
9 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Kdyby si všichni pořizovali auto podle kriterií, pro která horuje článek, tedy — aby to byl bourák — tak už by opravdu zbývaly „jen“ ty „technické problémy“. Ale tak si vybírají auto právě jen machové, kteří navíc na nějaký ten „miliónek“ nehledí.
„Normální“ lidé, jakých je naprostá většina, při nákupu auta bedlivě zvažují cenu proti užitku. Pro mnohé je auto nezbytnost a mnozí za něj nemohou dát víc než pár set tisíc. Někteří ani to ne, a těm pak nezbývá, než vybrat si co nejslušnější ojetinu.
Jsem důchodce. Můj nový „skladový“ CEE'D mne před 9 lety přišel na něco přes 300 tisíc. Dnes má najeto 107 000 kilometrů a sloužit mi bude ještě mnoho let. Dcera se dvěma dětmi, od nichž jejich otec odešel, se přepravují ojetou Fabií combi. Dala za ni 50 tisíc. Ty peníze si ode mne půjčila a splácela je po dvou tisících.
Co lidem, jako jsme my, může nabídnout elektromobilita? Máme se auta vzdát a chodit pěšky, jezdit na kole nebo hromadnou dopravou?!!
Žiji 30 km za Prahou. Autem jsem tam i zpět za hodinu. Hromadnou dopravou je to celodenní „výlet“. Pěšky nebo na kole vyrážím do přírody, ale nákup tak domů nedopravím.
A ta věta „Všechno ostatní jsou jen technické problémy“ je taky vedle. Nejde o technické problémy, jde o fyzikální zákony, a ty Evropská komise žádným hlasování nezmění. Nadšený propagátor elektromobility Frans Timmermans vystudoval historii francouzské literatury, ale pokud jde o fyziku, je zcela evidentně na úrovni naivního prosťáčka ...
Ale hlavně: Rád bych viděl politika, který bude bezhlavě prosazovat elektromobilitu a kterému by lidé, jako jsme my, dali ve volbách svůj hlas!!!

Nahlásit
-
74
+

Diskuze

Dle studie ,,Kam kráčíš, elektromobilito?'' Fakulty strojní ČVUT (odkaz viz níže), za současného stavu, po započtení všech ekologických ,,nákladů'' na výrobu, distribuci a provoz elektromobilu a elektrické energie pro něj a při započtení výměny baterií po 160k km, bude mít elektromobil menší uhlíkovou stopu než benzínový automobil až po 250k km a, při výše ymíněných podmínkách, nebude mít nikdy nižší uhlíkovou stopu než diesel, a to bez ohledu na najeté kilometry (viz diskuse pod obr. 15 výše yníměné studie).
https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/kam-kracis-elektromobilito/

Nahlásit

-
9
+

Technická poznámka - rozhodně to není _poprvé_ co technologie vývojem nezlevňují.

High-end mobilní telefony nebo hardware jsou také mnohem dražší než před 10 lety a to i před Coronou (a bez vlivu krypta) a po započtení inflace.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

"zaujímavé autá bez ohľadu na cenu postupne ustupujú"

Nemůže to být také tím, že vám (logicky) obecně přijdou auta mnohem míň zajímavá, než když vám mutoval hlasa a auta pro vás byla spolu s Atari jedna z mála zajímavých věcí na světě?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Jen vyřešit ty drobné problémy. Je to 2x dražší, není na nabíjení dostatečně dimenzovaná síť (a to je u nás podstatně lepší než třeba v Západní Evropě kvůli přípravám na válku), není dostatečný výkon. Drobnosti.
Zato poprvé se výsledky technologického vývoje nezlevňují (jako se celoou dobu stávala levnější elektřina, auta, létání, mobilní telefony), ale dokonce se počítá se zdražením a omezením. Dražší elektřina, dražší auta, omezení létání (s vyjímkou boháčů, dle plánu EK).

Nahlásit

-
12
+

Neviem či je elektrina budúcnosť. Ale súčasné predpisy ohľadom bezpečnosti chodcov alebo emisií sú tak brutálne, že zaujímavé autá bez ohľadu na cenu postupne ustupujú. Nedávno som si poriadne obzrel Audi e-tron GT a v spaľovacej podobe by už tak elegantne tvarované auto nešlo vyrobiť.

Pokiaľ ide o jazdné zážitky a elektromobilitu, zostávam skeptický. E-Autá sú príliš blbuvzdorné aby s nimi bola sranda, zvuk žiadny, výkonová špička nie je, radenie nie je, hmotnosť je vysoká ale v podlahe takže s ňou ani netreba pracovať. Neviem čím sa vlastne budú chcieť jednotlivé automobilky odlíšiť. Technológie im unifikuje Apple CarPlay/Android Auto a môžu sa ísť kĺzať pretože každý krám z Číny bude po technickej stránke rovnako dobrý.

Nahlásit

-
4
+

Že je elektřina budoucnost automobilismu, je už víceméně jasné.

Už první věta je velmi osvážné tvrzení.

Nahlásit

-
11
+

Tedy, při čtení článku jsem si až do konce nebyl jistý, jestli to není nějaká ironická parodie na ódy na elektromobilitu a upřímně řečeno, nejsem si tím úplně jist ani teď. Člověk, který dokáže napsat "Jak vyrobit dost baterií. Jak vyřešit problémy rozvodné sítě, ať už jejím posílením, nebo chytrou distribucí zátěže. Jak vůbec vyrobit tolik elektřiny a jak ji vyrobit čistě. Nebo jak tu elektřinu uložit, když ji vyrobíte v jiný čas, než je potřeba nabíjet" a označit to za zřejmě okrajové technické problémy, žije patrně v paralelním vesmíru.

Nahlásit

-
45
+

Kdyby si všichni pořizovali auto podle kriterií, pro která horuje článek, tedy — aby to byl bourák — tak už by opravdu zbývaly „jen“ ty „technické problémy“. Ale tak si vybírají auto právě jen machové, kteří navíc na nějaký ten „miliónek“ nehledí.
„Normální“ lidé, jakých je naprostá většina, při nákupu auta bedlivě zvažují cenu proti užitku. Pro mnohé je auto nezbytnost a mnozí za něj nemohou dát víc než pár set tisíc. Někteří ani to ne, a těm pak nezbývá, než vybrat si co nejslušnější ojetinu.
Jsem důchodce. Můj nový „skladový“ CEE'D mne před 9 lety přišel na něco přes 300 tisíc. Dnes má najeto 107 000 kilometrů a sloužit mi bude ještě mnoho let. Dcera se dvěma dětmi, od nichž jejich otec odešel, se přepravují ojetou Fabií combi. Dala za ni 50 tisíc. Ty peníze si ode mne půjčila a splácela je po dvou tisících.
Co lidem, jako jsme my, může nabídnout elektromobilita? Máme se auta vzdát a chodit pěšky, jezdit na kole nebo hromadnou dopravou?!!
Žiji 30 km za Prahou. Autem jsem tam i zpět za hodinu. Hromadnou dopravou je to celodenní „výlet“. Pěšky nebo na kole vyrážím do přírody, ale nákup tak domů nedopravím.
A ta věta „Všechno ostatní jsou jen technické problémy“ je taky vedle. Nejde o technické problémy, jde o fyzikální zákony, a ty Evropská komise žádným hlasování nezmění. Nadšený propagátor elektromobility Frans Timmermans vystudoval historii francouzské literatury, ale pokud jde o fyziku, je zcela evidentně na úrovni naivního prosťáčka ...
Ale hlavně: Rád bych viděl politika, který bude bezhlavě prosazovat elektromobilitu a kterému by lidé, jako jsme my, dali ve volbách svůj hlas!!!

Nahlásit

-
74
+

Nevím zda je to k pláči, nebo naopak hrozná sranda. Když o technických, odborných věcech bájí lidé bez odborného vzdělání. Je to rakovina dnešní doby, lidé odkojení počítačovými hrami knížkami Sci-Fi, naivně věří, že přání je postačující podmínka na zlepšení budoucnosti. To že aktuálně pojatá elektromobilita bude mít devastující následky, a naopak ekologii a klimatu to ublíží, to jim nedochází.

Při budoucích volbách se budou hrozně divit, jak tolik voličů hlasuje pro ty zlé gaunery co ničí ty jejich dětinské sny.

Nahlásit

-
38
+