Jak jste přišel na to, že akcie jsou levné? Já mám pocit, že jsou předražené!
A bitcoin? Je ani ne na půlce svého all time high. Je levný? Je drahý? To v jeho případě nelze říct. Pokud má budoucnost (ujme se, přežije), tak je sakra levný. Pokud zhyne, tak je velmi drahý.
A zlato? Jak víte, že je drahé? Zdaleka není na vrcholu z minulé krize. A to od té doby bude v oběhu tak 3x tolik peněz (čili by, samozřejmě teoreticky, mohlo ten vrchol překonat násobně.
Hlavně ale mnohé záleží na faktorech, které nepředpovíme (třeba vývoj epidemie).
Tak třeba účetní hodnota větší než cena akcií, dividendový výnos k deseti procentům.
Bitcoin all time high byla obrovská bublina, podobně jak tech akcie na přelomu tisíciletí. Technologie zajímavá, rizika ovšem taky. Zlato, pokud chcete uchovat hodnotu pro děti, tak jo, ale jak investice není vhodná doba. Je velká pravděpodobnost, že v příštích dvou letech bude zlato kolem 1300 dolarů za unci nebo níž.
Petr Vorlíček|11. 7. 2020 13:46| reakce na Petr Novák - 10. 7. 2020 23:05
Účetní hodnotu vyšší než cenu akcií mají zombie firmy, které točí už jen spekulanti. Stejné je to u 10% divi, když nejde o reity - tyto dividendy budou do roku suspendovány, prečtěte si z výroční zprávy, kolik procent této dividendy je placeno ze skutečného zisku, a kolik z NAV. Když akcie s P/E 20 vyplatí 100% zisku, dělá to 5%. A kolik je na trhu akcií s P/E 20, udržitelným hospodařením, a s výplatním poměrem 100%... Akcie jsou nyní "levné", ale ne z důvodů které uvádíte, ale proto, že tak obrovské množství peněz na tak malé množství aktiv z nich zkrátka dělá cenné zboží...
Petr Novák|10. 7. 2020 23:05| reakce na Jan Altman - 10. 7. 2020 15:34
Tak třeba účetní hodnota větší než cena akcií, dividendový výnos k deseti procentům.
Bitcoin all time high byla obrovská bublina, podobně jak tech akcie na přelomu tisíciletí. Technologie zajímavá, rizika ovšem taky. Zlato, pokud chcete uchovat hodnotu pro děti, tak jo, ale jak investice není vhodná doba. Je velká pravděpodobnost, že v příštích dvou letech bude zlato kolem 1300 dolarů za unci nebo níž.
Boris Otokar Hodlak|10. 7. 2020 15:46| reakce na Jan Altman - 10. 7. 2020 15:25
"Bitcoin Z POČÁTKU krize reagoval poklesem (a pak zase rostl)": samozřejmě. Úměrně tomu, jak se civilizace začala zotavovat, energii opět potřeboval průmysl a armagedon se nekonal. Do dní pohody není Bitcoin úplně špatná investice. Ve zbytku s Vámi souhlasím, pokud civilizace kolabuje na néjakém omezeném území, např. se tam zas někdo pokouší zavádět socialismus, je Bitcoin ta nejlepší volba. Tam předpokládám, že nutné zázemí poskytuje zbytek světa. Co se týče "eurozóny s kolabujícím (hyper)inflačním EURem", tam ovšem, myslím, malinko přeháníte. Největší koroinflací v Evropě si prošla česká koruna.
Jiří Janda|10. 7. 2020 15:43| reakce na Jan Altman - 10. 7. 2020 15:31
Já investice beru jako zábavu. Nelámu si hlavu s jejich propadem. Proč taky?Jsou to moje peníze, nikomu jeho majetek nespravuji, nemusím se nervovat, že mu ublížím...
Jan Altman|10. 7. 2020 15:34| reakce na Petr Novák - 10. 7. 2020 12:31
Jak jste přišel na to, že akcie jsou levné? Já mám pocit, že jsou předražené!
A bitcoin? Je ani ne na půlce svého all time high. Je levný? Je drahý? To v jeho případě nelze říct. Pokud má budoucnost (ujme se, přežije), tak je sakra levný. Pokud zhyne, tak je velmi drahý.
A zlato? Jak víte, že je drahé? Zdaleka není na vrcholu z minulé krize. A to od té doby bude v oběhu tak 3x tolik peněz (čili by, samozřejmě teoreticky, mohlo ten vrchol překonat násobně.
Hlavně ale mnohé záleží na faktorech, které nepředpovíme (třeba vývoj epidemie).
Jan Altman|10. 7. 2020 15:31| reakce na Jiří Janda - 10. 7. 2020 14:02
Souhlasím. Na druhou stranu akcie jsou obecně předražené a pokud přijde nějaké splasknutí bubliny, tak dolů půjdou i ty kvalitní akcie. Ale zase pokud to vysedíte, tak ony pak půjdou zase nahoru. I když ono díky tištění peněz půjdou nahoru asi i ty akcie "nekvalitní" - takže je otázka, zda už nastal čas pro hodnotové investory a není stále čas raději "bezmyšlenkovitě" vsázet na celý index prostřednictvím nějakého ETF - opravdu netuším. Mám pocit, že centrální banky nechtějí nechat klesnout ani akcie firem v bankrotu, akcie firem, které nikdy nic neprodaly, atd... (Hertz, Wirecard, Nikola, ...)
Jan Altman|10. 7. 2020 15:25| reakce na Boris Otokar Hodlak - 10. 7. 2020 15:12
Bitcoin Z POČÁTKU krize reagoval poklesem (a pak zase rostl). Zlato také. Nechápu, kdo v tom vidí problém.
Pokud si apokalypsu představujete jako Walking dead, nebo postjadernou neobyvatelnou poušť, tak tam se nehodí nic. Do Venezuely, Argentiny, do Řecka a Kypru s vypnutými bankomaty a zablokovanými účty a zahraničními převody (či aktuálně do Libanonu), do eurozóny s kolabujícím (hyper)inflačním EURem se docela hodí, aspoň myslím. Jisté to není (ale to nic) - také ale nikomu neříkám, že by měl kupovat jen BTC a ne třeba zlato.
Neříkám, že bitcoin je špatná investice obecně, nicméně při koroně selhal právě v tom, co se dosud mylně považovalo za jeho přednost: Do postapokalyptického světa, ale ani do světa apokalypse blízko, se prostě nehodí. Důvod je velice jednoduchý: Jakmile začal ochabovat průmysl, přebytek stlačil ceny energie a těžba náhle zlevnila. Do postapo světa pravděpodobně taky nepůjde jen tak přenést, protože vyžaduje svou infrastrukturu. Je otázka jak dlouho se nová široká znalost této slabiny s cenou bitcoinu potáhne, cena se opírá také o další výhody, které zpochybněny nebyly. V ideálním světé racionálních investorů samozřejmě už napořád. Ale tam my nejsme. Emocionálnéji ladění racionální investoři zašeptají magickou formulku "halving" a pád ceny je náhle vysvětlen, bitcoin očištěn
Nahlásit
-
0
+
Jiří Janda|10. 7. 2020 14:02
Nemám rád dlouhé teoretizování - na to jsou tady jiní odborníci...
Když začala FBI vyšetřovat Muska a poslala tím akcie Tesly dolů, nakoupil jsem. Možná že časem dojdu k názoru, že jsem geniální a budu rozdávat moudra.
Věřím akciiím HomeDepot (ticker HD), protože v době krize lidé opravují své domy a v době boomu developeři staví. Věřím akciím společností, které se vezou na vlně zvýšené hygieny - Clorox (ticker CLX) nebo Church & Dwight. Věřím akciím, které dodávají servis firmám - například Cintas. nejen úklidová a cateringová služba, ale také dodavatel profesionálního ošacení - třeba hasičům nebo zdravotníkům. A Jan Amos mi zde kdysi ukázal, že jsou firmy, kde se dividendy ze zákona nedaní . jako například Deutsche Telekom. Německý Gerresheimer - který kromě obalů pro výrobu parfémů a prémiového alkoholu dodává i obaly pro farmaceutické firmy, také od března nestíhá. Těch firem, na kterých se dá nyní vydělat je celá řada - bohužel odbornícj zmiňují jen farmaceutické firmy, Teslu a Visu s MasterCardem. Nic proti, ale investice do farmacie a biotechnologií se vyplatí jen tehdy, když se v té branži pohybujete - pro nás ostatní tak maximálně tickery JNJ, XBI, ABT nebo já osobně fandím Danaheru (DHR). A nenechte se zmást výkonnostním grafem Danaheru - pokud držíte déle, pak vám nadělil i několik spinoff firem, například Fortive, takže máte navíc nedaněné akcie dalších firem jako dar.
Nahlásit
-
3
+
Petr Novák|10. 7. 2020 12:31| reakce na Jan Altman - 10. 7. 2020 10:31
Já jednu kritickou poznámku k poslední větě mám. Otázka byla na investice. Dobrá investice znamení koupit levně. A teď jsou levné akcie, ale určitě není levné ani zlato nebo Bitcoin. Samozřejmě nikdo nebo skoro nikdo neví, zda zlato půjde ještě nahoru nebo už je navrcholu, ale jako investice je to velmi rizikové a blíží se to spekulaci. Zatímco akcie budou za rok o desítky procent nahoře, zlato nebo Bitcoin může být o desítky procent dole.
Takže nákup akcií (nebo fondů) a až s ekonomika vrátí k normálu, tak postupně akcie měnit za Bitcoin, zlato, atp.
Diskuze: Do jakých firem investovat. Akcie po krizi očima expertů
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Altman|10. 7. 2020 15:34
Nejméně oblíbený příspěvek
Petr Novák|10. 7. 2020 23:05
Diskuze
Petr Vorlíček|15. 7. 2020 23:27| reakce na Petr Novák - 12. 7. 2020 21:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Novák|12. 7. 2020 21:22| reakce na Petr Vorlíček - 11. 7. 2020 13:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|12. 7. 2020 14:55| reakce na Petr Novák - 10. 7. 2020 23:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Vorlíček|11. 7. 2020 13:46| reakce na Petr Novák - 10. 7. 2020 23:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Novák|10. 7. 2020 23:05| reakce na Jan Altman - 10. 7. 2020 15:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|10. 7. 2020 15:46| reakce na Jan Altman - 10. 7. 2020 15:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jiří Janda|10. 7. 2020 15:43| reakce na Jan Altman - 10. 7. 2020 15:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|10. 7. 2020 15:34| reakce na Petr Novák - 10. 7. 2020 12:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|10. 7. 2020 15:31| reakce na Jiří Janda - 10. 7. 2020 14:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|10. 7. 2020 15:25| reakce na Boris Otokar Hodlak - 10. 7. 2020 15:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|10. 7. 2020 15:12
Nahlásit
Jiří Janda|10. 7. 2020 14:02
Nahlásit
Petr Novák|10. 7. 2020 12:31| reakce na Jan Altman - 10. 7. 2020 10:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|10. 7. 2020 10:31
Nahlásit