Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Jménem zákona, jezte česky!

Pavel Jégl | 25. 5. 2020 | Celkem 21 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Michal Mrozek | 25. 5. 2020 09:28

Co kdyby páni poslanci a paní poslankyně přemýšleli o tom, proč lidé žijící blízko německých hranic jezdí raději na nákupy do Německa? Případně ti co mají blíž Rakousko, jedou tam? Je to o lepší kvalitě a mnohdy i o lepší ceně. Mít lepší kvalitu za lepší cenu, to by byli blázni, kdyby tam nejezdili. V tomto případě je patriot známkou hlouposti. Patriot poslanec, to je přímo tuplovaná hloupost, která skutečně ukazuje opět na našeho již dříve podobnými praktikami nechvalně proslulého premiéra.

+261
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Jan Pozner | 26. 5. 2020 10:27

Co kdybyste přemýšlel vy?
Vždyť jsou to ty samé obchodní řetězce! Jaktože mají v Německu nižší ceny, i když mají zcela jistě vyšší mzdové náklady? Vypadá to na "specifický trh" stejně jako s mobilními operátory.
A ta kvalita je, obávám se, ve většině blábol.

-13
+
-

Všech 21 komentářů v diskuzi.

Michal Weinfurtner | 26. 5. 2020 09:42

Tak já nevím. Nejsem právník, ale vidím už ve způsobu vložení do zákona kulišárnu. Vkládají to do paragrafu 9 který se týká označování potravin, tedy toho kdy je možno označit výrobek jako "česká potravina" Takže to skoro vypadá, jakoby se ta prcenta týkala jen toho označování.
Ale ten bod zní "Podíl potravin splňujících kritéria dle odstavce 1 písm. a), b) nebo c), bez ohledu na to, zda jsou způsobem dle odstavce 1 skutečně označeny, na trhu České republiky se stanovuje nejméně na ...."

Takže to je zase krok k zaplevelení a znepřehlednění legislativy.
Přitom uvádění potravin na trh se věnují hned další dva paragrafy 10 a 11. Ale tam by to bylo moc okaté?

Děs.

Nahlásit

0
+
-

Pat Bateman | 26. 5. 2020 07:39

Nějakou dobu jsem měl pocit, že ten Klaus ml. je velice rozumný. Ovšem když se podepíše pod takovéto svinstvo, tak u mně naprosto skončil - trikolóra nikdy!

Nahlásit

+5
+
-

Michal Mrozek | 26. 5. 2020 10:26 | reakce na Pat Bateman - 26. 5. 2020 07:39

VK jr. je populista, se sporadickými světlými momenty. Zajímavé názory snad měl na oblast školství. Ovládá rétoriku. V poslední době je ale kam vítr tam plášť. Nic zásadového se od něj čekat nedá.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Petr Vorlíček | 26. 5. 2020 07:59 | reakce na Pat Bateman - 26. 5. 2020 07:39

Kristepane, jak jste k takovému přesvědčení došel?
Už jste zapomněl, že právě diky mladému Klausovi máme na hradě tohohle trotla?
Ano, právě mladý Klaus tu rozehrál hru se sudetoněmeckým landsmanšaftem, rozmázl ji v mediích a odstřelil nám spící společenskou ikonu...:-)
Je to duševně narušený člověk, a jestli bude s komanči a Ano v další vládě, máme tu referendum o vystoupení z EU. Přičemž právě evropská komise je asi jediný, kdo může alespoň malinko zasáhnout do budování Babišistánu...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Petr Novák | 26. 5. 2020 09:23 | reakce na Petr Vorlíček - 26. 5. 2020 07:59

Zeman je na hradě, protože opozice nebyla schopna postavit rozumného kandidáta, jen salonní žvanily. Podívejte se teď na vyjádření Petříčka, Swarzemberga a opačně Zemana o Palestině. Pak pochopíte, proč byl Zeman dvakrát zvolen. V tom zásadním (podle voličů) stojí Zeman na zemi a ne v oblacích. A když Jíří Drahoš v opojení veřejně prohlásil mezi prvním a druhým kolem, že i proimigranská může být úspěšná, tak bylo jasno, že se prezidentem nemůže stát. Možná to bylo čestné říct, protože to tak cítí, ale demokraticky neprůchodné.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+9
+
-

Petr Vorlíček | 28. 5. 2020 11:59 | reakce na Petr Novák - 26. 5. 2020 09:23

To už Zeman jen obhajoval svou funkci, to je v podstatě snadná práce, viz US...
Do sedla ho dostalo první zvolení, kterým se prolhal skrz naskrz...
Upřimně, fakt mě moc nezajímá postoj našeho prezidenta k Palestině.
Zato mě zatraceně zajímá co je to zač, jeho názor na lhaní, podvádění a mstu, zajímá mě, jakými lidmi se obklopuje, viz. Mlynář, Nejedlý, Ovčáček, ředitelé firmy HRAD s.r.o., ten kdo si volí takovéhoto prezidenta je duševní mrzák.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Capouch | 28. 5. 2020 18:18 | reakce na Petr Vorlíček - 28. 5. 2020 11:59

A stejně vyhrál a pokud zdravíčko dovolí, doklepe to až do konce.
Zemanovo zvolení a hlavně znovuzvolení naštvalo tolik lidí, které nemám rád, že jsem skousnul Mynáře a jemu podobné.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-7
+
-

Petr Vorlíček | 29. 5. 2020 00:53 | reakce na Jan Capouch - 28. 5. 2020 18:18

OK, někomu jeho vysmívačný způsob jednání sedí, jeho ponižování lidí, kterých bysi měl vážit, to jeho nekonečné lhaní, a štvaní lidí proti sobě...
Když tohle schvalujete, vypovídá to hodně o vašich hodnotách, a o vaší osobnosti jako celku...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Jan Altman | 25. 5. 2020 10:52

Juldova estébáka nám byl čert dlužen.

Nahlásit

+10
+
-

Petr Novák | 25. 5. 2020 14:41 | reakce na Jan Altman - 25. 5. 2020 10:52

Sice s Juldou nesouhlasím, ale tohle je naprosto zbytečný příspěvěk.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Altman | 26. 5. 2020 09:44 | reakce na Petr Novák - 25. 5. 2020 14:41

Vám přijde zbytečné tu připomínat, že to je právě Julda, kdo tady Bureše opakovaně roztleskává a chválí?
Podle mě je vhodné dát do kontextu jeho názory, protože jsou konzistentně rudohnědé: podpora násilného přerozdělování (oficiálně "kompenzace tržního přerozdělování"), podpora vynucených státních monopolů, protlačování kolektivismu (jednotný a povinný penzijní systém pro všechny), podpora estébáckého oligarchy, které se ani netají, že chce hezky hnědým způsobem řídit stát jako firmu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+8
+
-

Petr Vorlíček | 28. 5. 2020 12:10 | reakce na Jan Altman - 26. 5. 2020 09:44

Pane Altmane,
jak trefně prohlásil pan Cílek, naše společnost se mediálně topí v balastu komentářů komentářů kkmentářů...
Kdyby tady to rudohnědé peklo šířil Fulda s Kadrilou, nebyl by to celosvětový trend..
Bohužel, většina lidí radši slyší měkké lži o tom, že se profinancujeme ke společnému blahobytu, který si tu vytvoříme, a nepotřebujeme k tomu globalizaci a bezbariérové hranice. Vy hlásáte, že je celý systém těsně před zhroucením, a kdo nebude připraven, skončí velmi špatně. Když pominu, že socialista je neinformovaný kapitalista, a nemůže tedy ani rozumět tomu, proč je ten systém před zhroucením, tak proč by měl preferovat bolestivou vizi vlastní zodpovědnosti před tou bezstarostnou "stát se postará, zadotuje, podpoří...".???

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Petr Novák | 26. 5. 2020 10:14 | reakce na Jan Altman - 26. 5. 2020 09:44

Ne zbytečné, ale nevhodné. Řešíte osobu, která se nezapojila, ne ten názor v článku.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 9. 6. 2020 11:09 | reakce na Petr Novák - 26. 5. 2020 10:14

Díky za upozornění pana Altmana na nevhodnost a zbytečnost (ta je tam taky) jeho příspěvku. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Altman | 9. 6. 2020 18:36 | reakce na Richard Fuld - 9. 6. 2020 11:09

Tak uz se ta osoba zapojila, byla to jen otazka casu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal H | 25. 5. 2020 08:49

Tak vidím, že ste sa inšpirovali slovenskou legislatívou a išli ešte ďalej - u nás musí byť 50% výrobkov v akciových letákoch domáceho pôvodu a obchodníci musia každý štvrťrok hlásiť podiel predávaných domácich potravín.
V praxi si na tom národniari chvíľu honili ego a zostala len povinnosť pre obchodníkov podávať hlásenia(a pri vstupe vyvesiť malý oznam) a v letákoch(napr. Lidl, Kaufland) pribudla dvojstrana s natlačenými malými obrázkami slovenských potravín s minimálnym/žiadnym cenovým zvýhodnením, aby bolo zákonu učinené zadosť.

Nahlásit

+4
+
-

Petr Pavel | 25. 5. 2020 08:48

Nic, co by bylo na stole kdysi dávno, v jedné předaleké galaxii, ale pouhé 4 roky nazpátek v této kotlině a dokonce s podobnými postavami:

https://www.mises.cz/clanky/tzv-ceske-vyrobky-2079.aspx

A tak končí další ekonomický výdobytek - dělba práce - a s ní růst bohatství každého z nás na úkor několika málo vyvolených.

Nahlásit

+8
+
-

Michal Mrozek | 25. 5. 2020 09:28 | reakce na Petr Pavel - 25. 5. 2020 08:48

Co kdyby páni poslanci a paní poslankyně přemýšleli o tom, proč lidé žijící blízko německých hranic jezdí raději na nákupy do Německa? Případně ti co mají blíž Rakousko, jedou tam? Je to o lepší kvalitě a mnohdy i o lepší ceně. Mít lepší kvalitu za lepší cenu, to by byli blázni, kdyby tam nejezdili. V tomto případě je patriot známkou hlouposti. Patriot poslanec, to je přímo tuplovaná hloupost, která skutečně ukazuje opět na našeho již dříve podobnými praktikami nechvalně proslulého premiéra.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+261
+
-

Jan Pozner | 26. 5. 2020 10:27 | reakce na Michal Mrozek - 25. 5. 2020 09:28

Co kdybyste přemýšlel vy?
Vždyť jsou to ty samé obchodní řetězce! Jaktože mají v Německu nižší ceny, i když mají zcela jistě vyšší mzdové náklady? Vypadá to na "specifický trh" stejně jako s mobilními operátory.
A ta kvalita je, obávám se, ve většině blábol.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-13
+
-

Radek Mann | 26. 5. 2020 14:30 | reakce na Jan Pozner - 26. 5. 2020 10:27

mmch., zde neřešíme řetězce, zda se chovají vůči spotřebitelům v ČR stejně jako v DE.
V článku a v zákoně se řeší, zda může někdo přikazovat prodejci a v důsledku i mě, zákazníkovi, co a od koho musíme nakupovat.

Důsledek bude jasný, snížení konkurence ještě nikdy nevedlo k zvýšení kvality nebo snížení ceny.
Je hezké se zaklínat národní bezpečností, ale v současné podobě vlády vždy sklouzneme k otázce Cui bono?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Michal Mrozek | 26. 5. 2020 10:51 | reakce na Jan Pozner - 26. 5. 2020 10:27

Nerad bych do toho zamotal nějaká statistická srovnání. Jsou k ničemu. Nemusíme řešit ani mzdové náklady. Obyčejný člověk nepotřebuje rady někoho dalšího, aby si srovnal výrobky tuzemské a zahraniční. Musí žít v nějakém konkrétním místě s konkrétními parametry: nějakým složením místních obchodů, trhů, supermarketů. Normální člověk umí číst, psát, telefonovat, řídit vlastní vůz. Tak proč mu někdo musí diktovat, co má a co nemá nakupovat za vlastní těžce vydělané peníze?

Mimochodem: Není tenhle zákon jen trochu light varianta toho, že zavřeme hranice? "Zavřeme hranice pro zboží z ciziny jenom z 85%." To už jsme tady měli přes 40 let, ty zavřené hranice. Znamenalo to pro nás snad prosperitu?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+13
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK