Odpůrcům elektromobility nevadí ani tak elektromobilita samotná, ale hlavně to, že se jim ji elektrozastánci snaží vnutit. Neznám žádného elektroodpůrce, který by někomu zakazoval koupit si Teslu. Ať si každý jezdí v čem chce.
Nahlásit
-
46
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Petr Vorlíček|15. 11. 2019 22:29
To ani náhodou! Ten smrad na silnici byl před dvaceti lety naprosto bizardní, to hlava nebrala, že lidi tohle pošlou do vzduchu a pak to dýchají. Díky přitvrzujícím Euro normám dnes auta ani nemají očouzený výfuk..Škoda že to muselo vygradovat do tak nesmyslného extrému...:-(
Elektromobily jsou budoucnost ... ale vypadlo Vám tam doplnění "pro někoho" . Určitě ne pro všechny, natož pro všechny stávající uživatele motorových vozidel. :-)
Nahlásit
-
3
+
Kárl Vonásek|19. 11. 2019 11:53| reakce na Petr Vorlíček - 15. 11. 2019 22:29
Až tady budeme mít jen to "ekologično", všechno super čistý, tak to teprve bude bomba. Bohužel, to bude taky většina nebo spíše všichni z nás už funět pod drnem, protože pokud nevymizí poslední člověk, nebude dost zdrávo. Ta zelená pohádka zatím dost oblbuje lidi, ti vidí jen část a vůbec neberou v potaz celou skládačku. Protože pak je to teprve katastrofa. A vůbec nejhorší je, že si to nedobrovolně platíme atd.
Honza _|18. 11. 2019 14:27| reakce na Jan Altman - 18. 11. 2019 11:33
To mi připomíná výsledek Andrejova auditu:
Tak Andeji, odkud berete peníze? Z nočního stolku. A kdo vám je tam dává? Moje žena. A ta je bere odkud? Já jí je dávám. A vy máte ty peníze odkud? Vždyť říkám, že z nočního stolku.
A kdepak se ten váš "noční proud" vezme? V zásuvce?
Nahlásit
-
0
+
Roman Stodulka|16. 11. 2019 09:41
"A nejezdi s tím na Moravu, dostal by si židlou do hlavy!"....Pokud jsou fakta o vysoké ceně a nepraktičnosti ea v rozporu s teorií jak jsou skvělá, tím hůře pro fakta. Směšnost jakéhokoliv predikování budoucnosti ukazuje filmeček z 20. let o roku 2000 https://www.youtube.com/watch?v=czr-98yo6RU
Nahlásit
-
1
+
Petr Vorlíček|15. 11. 2019 22:29| reakce na Martin Zadražil - 12. 11. 2019 06:13
To ani náhodou! Ten smrad na silnici byl před dvaceti lety naprosto bizardní, to hlava nebrala, že lidi tohle pošlou do vzduchu a pak to dýchají. Díky přitvrzujícím Euro normám dnes auta ani nemají očouzený výfuk..Škoda že to muselo vygradovat do tak nesmyslného extrému...:-(
plánovat, že se baterie budou nabíjet v *noci* (i) pomocí *slunečních* elekráren, padám smíchy. To bude zas nějaký aktivista "oborník".
Nahlásit
-
2
+
Jan Kohout|14. 11. 2019 10:50
Průšvihy baterií: * extremně neekologická výroba, ekologická stopa výroby odpovíédající baterie odpovídá desetitisícům kilometrů na ropu (a pak na výrobu té elekřiny). * hoření a neuvěřitelná náročnost hasení a po-hasení (několik dní udržovat pod kontrolou) * opravy - automechanik musí být i silnoproudař (a kolik si takový odborník nechá zaplatit)
Nahlásit
-
2
+
Petr Vorlíček|12. 11. 2019 21:58
Skvělý článek! Snad jen pár drobných detailů... 1) ten jiný typ baterií mne hodně zajímá, při znalosti periodické tabulky prvků...Bude z Vodíku? Nebo Helia? Očurat voliče je jedna věc, ale očurat fyziku, to už není legrace... 2) Kafe při dobíjení na stanici? To budou tak nejméně tři kafe, dvě ve frontě při čekání na stojan, a jedno při čtvrthodinovém dobijení...(ale beru, do roku 2060, kdy bude složená daňová sazba tak 90% se vybere dost na vybudování dobijecích stanic v tak neskutečném množství.)
Abych nepůsobil jako elektroskeptik - je skutečně jasné, že budoucnost je v elektroautech, to musí být jasné každému technicky myslícímu tvorovi, dusícímu se v ranní zácpě v tom smradu ve frontě stojících aut...Je to stejně nevyhnutelné, jako bylo upuštění od svícení rozžhaveným drátem s účinností 5%. Ale NIKDY to nebude ve formě baterie. Elektrická energie není benzín, který si v kanystru ponecháme na horší časy. Elektřina se skladování brání vze všech sil, proto je to tam neefektivní. Auto naštěstí skýtá obrovské množství prostoru pro uložení technologie k výrobě elektřiny, ať už ta konečná bude vodík, či cokoli jiného "bude-li vůbec někters "konečná"... Buď jak buď, jsme na dobré cestě, hybridů s "pralesním" zdrojem elektřiny bude řádově víc než elektromobilů, což umožní čistý pohyb po městě, s zároveň neomezený pohyb mimo něj.
Tak v čem je tedy problém? V nás. V totalitní politice, kterou jsme vnesli do řešení čistě technického problému...Proč mají být vůbec příznivci a odpůrci elektroaut? Vždyť je úžasné, že přichází něco nového, co překlenuje (zatím velmi vzdálený) nedostatek ropy, tak úžasného chemického mixu, že je skoro hřích ho hloupě pálit kvůli přesunu na stejné potenciální hladině...Nebýt stupidních aktivistů, kteří nejdřív vytvořili nukleární hysterii a zlikvidovali nejčistší říditelné zdroje elektrické energie, nikdo by proti elektroautům neřekl ani popel... Tak rozum do hrsti, ona ta hysterie nakonec (po nejbližší recesi, kterou způsobí) poleví, objeví se další inovace ve spalovacích motorech, lidé dostanou trošku rozum, a nebudou chtít v jednom jezdit v dvouapůltunovém SUV, když litr bude stát pajsku, polovina lidí doplachtí do té práce těch 20 km na ee se svým hybridem, a všechno to bude čím dál čistší... Naším (českým) problémem je spíš energetická koncepce, kterou nám jednoho dne nadiktuje brusel, a nás skutečně přejde smích - jádro nám tu nepovolí v rámci bezpečnosti okolních pošahaných sousedů, uhelky nám diskvalifikuje cena emisních povolenek, která bude taková, jakou ji Brusel bude chtít mít, a s energií to u nás dopadne jsko s potravinami, cukrem atd...Tohle je asi jediná skutečná bolístka současného vývoje..:-(
Nahlásit
-
31
+
Petr Novák|12. 11. 2019 21:19| reakce na Honza _ - 12. 11. 2019 14:53
EU je v tomhle schizofrení. Má program na redukci závislosti na vzácných materiálech, právě na těch, které se těží mimo EU.
Jan Červenka|12. 11. 2019 19:04| reakce na Petr Novák - 12. 11. 2019 08:48
Proto probíhá ta hysterická klimatická kampaň. Má lidi s tím údělem smířit. Přesvědčit je, že jejich chudnutí má "vyšší" smysl. Ne pouze ten, že se někdo napakuje.
Zajímalo by mě, kolik fanoušků elektromobility a podobné vize záchrany technologiemí ví, jak se na to získávají vzácné kovy.... https://www.dailymail.co.uk/news/article-3280872/iPhone-mineral-miners-Africa-use-bare-hands-coltan.html
Nahlásit
-
6
+
Ivo Schlägel|12. 11. 2019 14:26
Výhodou elektromobility bude k životnímu prostředí šetrná těžba "obnovitelných zdrojů" v podobě lithia, kobaltu, mědi a celé řady dalších nerostů nutných pro záchranu planety před CO2. Rovněž jejich doprava a zpracování bude násobně šetrnější než těžba, doprava a zpracování např. ropy. Nemluvě o obrovských výhodách spojených s likvidací baterií, s následky těžby a s následky ekonomickými vzniklými na základě populistických politických rozhodnutí učiněných bez ohledu na realitu. Hosana!
Nahlásit
-
13
+
Jan Capouch|12. 11. 2019 09:59| reakce na Gabriel Pleska - 12. 11. 2019 09:29
Petr Novák|12. 11. 2019 08:48| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 12. 11. 2019 08:39
Jenže to bude ty lidi bolet. Nemůžete si jen tak něco vzít, aniž by to někde nechybělo. Benzín je levný a je tam "prostor" pro tu daň. Když teď stojí jeden km 2 Kč a z toho 1Kč je daň, tak je to sakra jiné, než když bude stát km 4 Kč + 1Kč daň.
Jaroslav B. Kořínek|12. 11. 2019 08:39| reakce na Petr Novák - 12. 11. 2019 08:16
A bude vydělávat víc, protože ke spotřební dani snadno přicvaknou Daň pro Záchranu Planety, neb spalovací motory jsou tak strašlivě neekologické oproti těm žůžo elektromobilům.
Petr Novák|12. 11. 2019 08:16| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 12. 11. 2019 07:54
Přechod nebude. Snížení mobility lidí by mělo tak obrovský dopad na ekonomiku, že to žádná vláda neustoji. Např. státni kasa vydělává na levném palivu díky spotřební daní desítky miliard.
Přechod (dříve či později nejspíš povinný) na elektromobily znamená fakticky přesun globálního automobilového průmyslu do rukou Číny, která jako jediná má nulové skrupule s ekologií, ohromné lithiové doly a prakticky celou industrii k výrobě veškerých součástek.
Blbej, blbej nápad. Qui f**king bono?
Nahlásit
-
6
+
Josef Fraj|12. 11. 2019 07:34
Autor vynechal kapitolku o ekologii. Proč asi?
Nahlásit
-
8
+
Petr Novák|12. 11. 2019 07:20
Autíčka na baterky můžou fungovat jen ve specifických oblastech (letiště, města) a nebo rozhodnutím vládnoucí skupiny. Jinak je to nesmysl právě kvůli rozdílu v hustotě energie v uhlovodicích a v elektrobaterii. A to už dnes ty baterky celkem snadno hoří. Až uhoří pár rodin v elektroautech, tak si je normální člověk nekoupí, protože smrt v plamenech je dost příšerná představa. Celá tahle akce je ovšem jen další v řadě. Mao Ce Tung takhle v Číně raky nechal roztavit nástroje dělníků na polích. A nemusíme chodit daleko, budování oceláren ve státě bez železné rudy mělo také přinést světlé zítřky.
Nahlásit
-
11
+
Martin Zadražil|12. 11. 2019 06:13
Odpůrcům elektromobility nevadí ani tak elektromobilita samotná, ale hlavně to, že se jim ji elektrozastánci snaží vnutit. Neznám žádného elektroodpůrce, který by někomu zakazoval koupit si Teslu. Ať si každý jezdí v čem chce.
Diskuze: Elektromobily jsou budoucnost. A někdo se jí i dočkáme
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Martin Zadražil|12. 11. 2019 06:13
Nejméně oblíbený příspěvek
Petr Vorlíček|15. 11. 2019 22:29
Diskuze
Kárl Vonásek|19. 11. 2019 11:57
Nahlásit
Kárl Vonásek|19. 11. 2019 11:53| reakce na Petr Vorlíček - 15. 11. 2019 22:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Kárl Vonásek|19. 11. 2019 11:39| reakce na Petr Novák - 12. 11. 2019 21:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|18. 11. 2019 22:31| reakce na Honza _ - 18. 11. 2019 14:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|18. 11. 2019 22:31| reakce na foxy - 18. 11. 2019 09:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|18. 11. 2019 14:27| reakce na Jan Altman - 18. 11. 2019 11:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|18. 11. 2019 12:27| reakce na Jan Altman - 18. 11. 2019 11:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|18. 11. 2019 11:33| reakce na foxy - 18. 11. 2019 09:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|18. 11. 2019 11:32
Nahlásit
foxy|18. 11. 2019 09:47
Nahlásit
Roman Stodulka|16. 11. 2019 09:41
Nahlásit
Petr Vorlíček|15. 11. 2019 22:29| reakce na Martin Zadražil - 12. 11. 2019 06:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|14. 11. 2019 13:23| reakce na Jan Kohout - 14. 11. 2019 10:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kohout|14. 11. 2019 10:52
Nahlásit
Jan Kohout|14. 11. 2019 10:50
Nahlásit
Petr Vorlíček|12. 11. 2019 21:58
Nahlásit
Petr Novák|12. 11. 2019 21:19| reakce na Honza _ - 12. 11. 2019 14:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Červenka|12. 11. 2019 19:04| reakce na Petr Novák - 12. 11. 2019 08:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|12. 11. 2019 14:53
Nahlásit
Ivo Schlägel|12. 11. 2019 14:26
Nahlásit
Jan Capouch|12. 11. 2019 09:59| reakce na Gabriel Pleska - 12. 11. 2019 09:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|12. 11. 2019 09:29| reakce na Josef Fraj - 12. 11. 2019 07:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|12. 11. 2019 09:01
Nahlásit
Petr Novák|12. 11. 2019 08:48| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 12. 11. 2019 08:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jaroslav B. Kořínek|12. 11. 2019 08:39| reakce na Petr Novák - 12. 11. 2019 08:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Novák|12. 11. 2019 08:16| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 12. 11. 2019 07:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jaroslav B. Kořínek|12. 11. 2019 07:54
Nahlásit
Josef Fraj|12. 11. 2019 07:34
Nahlásit
Petr Novák|12. 11. 2019 07:20
Nahlásit
Martin Zadražil|12. 11. 2019 06:13
Nahlásit