Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Jedna Evropa, jedno dálniční mýtné?

5. 2. 2019
 9 728
116 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Palata nejsou voni nemocnej? Po všech těch letech šplhání do europrdXXX najednou kritika? To je přestali v Bruselu platit?

Je to snad poprvé, co s Palatou souhlasím. Jako člověk, který jezdí pravidelně na Balkán přes všechny ty malé státečky, si už nejméně deset let kladu otázku, proč nemáme jednotnou dálniční nálepku nebo něco takového. To přece nemůže být tak složité. A ejhle, napadlo to i soudruhy komisaře. Jenže bruselský komisař prostě nemůže udělat jednu užitečnou věc, aniž by jí doprovodil desítkou dalších buzerací, které občanům pěkně osolí život. Panebože sešli mor na všechny unijní funkcionáře, sekčními šéfy počínaje a násoskou Junckerem konče!

Nahlásit
-
25
+

Nejméně oblíbený příspěvek

Na kecy jsou evropští politici stejní kabrňáci jako naši politici (a hlavně nepolitici), ale pokud udělají jednotné mýtné, bude to jednoznačně plus. A jestli tam zamontují ekologii (už dnes je tam zamontovaná tonáž), tak se nic neděje, pro občana to žádný opruz neznamená. Jen se zamyslí, jestli koupit starého smrdlavce, kde už platí vyšší silniční daň a ještě mýto, nebo novější čistší.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu
-
-15
+

Diskuze

No, právě. Proto žádná ancap nikdy fongovat nemůže, protože většina lidí jsou hovada a podle toho se chovají.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-2
+

Nevím, jak to bylo tehdy s volným pohybem osob, kapitálu i zboží, ale ochranná cla na zboží tenkrát jely asi dost výrazně.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-2
+

Vím, že EU je sice socialistický a tím byrokraticky a buzeračně přetížený systém, jenže u nás je to ještě výrazně horší a většina blbostí, které nám nakecávají že je z EU, ve skutečnosti vymýšlí naši ouředníci. Např řepka a biopaliva, bezdotykové baterie i zahnuté banány. Soudruzi zem dotáhli do bankrotu a vyplatili nás západní firmy, takže jsme dnes jejich vazaly. Pokud bychom vážně uvažovali o vystoupení z EU, do které vyvážíme 84% zboží, tak jde do hluboké krize a tím pod Rusko.

Podívejte sa na tenhle rozhovor s člověkem, který do toho skutečně vidí.
https://www.reflex.cz/clanek/video/85118/radek-spicar-to-ze-lide-nevidi-v-eu-vyhody-je-nase-chyba-opravdovy-diktat-by-prisel-po-czexitu.html

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-1
+

Nebo zákaz zbraní.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

A co třeba dálniční poplatky úplně zrušit. Stejně se staví z daní, nechápu proč by je lidé měli platit 2x.

Nahlásit

-
1
+

Můžete mít i super bezpečného Hummera a přimáčknou vás 2 náklaďáky na dálnici... Nebojím se o svůj život a jezdím bezpečně, i se starým autem. Pokud se má stát nehoda, a stane se, pak vím, do čeho jdu. Věřím v Ježíše Krista a svědčím o něm, že je Boží Syn. To je má víra. Také věřím Jeho slovům, která o sobě řekl: "Já jsem vzkříšení a život. Pokud ve mne někdo věří, i kdyby zemřel, bude žít." Smrt není definitivní konec duše a ducha. V co věříte vy? Každý něčemu věří.

Ve Francii je alkohol do určité míry povolen, zjišťoval jste statistiky nehodovosti tam? Myslím, že příliš mnoho dáváte na propagandu různých lobby a zbytečně vykreslujete čerta na zeď. Lobby často číhá na ojedinělý exces, aby zatlačila na pilu a prosadila nějaký zákaz nebo příkaz. Třeba nulovou toleranci k alkoholu.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Doporučuji chvíli zaměstnání ve státní správě a k tomu vést nějaký dotační projekt.
Po téhle zkušenosti jsem začal pátrat, co je tu špatně, až jsem narazil na Ancap. A to jsem byl jen malé kolečko v tom kolosu a to mi stačilo.

Takže chápu, že pokud nemáte osobní zkušenost, máte stále pocit, že je systém správný, jen je potřeba ho vylepšit tím správným směrem.

A Čapák? Ten by přece bez EU dotací nebyl :-D

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
3
+

Dovedu. V té době jsem žil a špatně nám nebylo.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Postupně si ten úžasnej ancap čtu a mám stále pocit, že jsem v Utopili Henryho Moora, nebo v raném komunismu.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-1
+

Zákazy žárovek atd. jsou marginality, které už asi stejně opustili. Povinné přímíchávání biopaliv zrušili dávno i s dotacemi na řepku, to máme jenom my. Z důvodů byznysu naše Nejvyššího. Kvóty na imigranty jsou taky dávno v dupě, takže nevím na co si stěžujete. EU teď dělá hloubový audit rozdělování dotací, protože naše státní správa je prakticky v kolapsu, protože není schopna za 5 let vyřešit ani primitivní čapák. Dovedete si představit, co by se tu dělo, kdybychom nebyli v EU?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-3
+

Kdo by stavěl silnice? Jak by se na nich určovala dopravní pravidla? Kdo by řešil nehody? Kdo a jak by byl zodpovědný za způsobenou škodu?
To jsou všechno otázky, které vás asi napadají...

... a které jsou už dávno zpracovány, jejich řešení navrženo a odhadnuto, jak by to asi fungovalo i bez státu.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Můžete mít auto zlatý stříbrný a sejme vás debil, kterýmu to nebrzdí. A nejlepší by bylo, kdyby se nestíhal alkohol za volantem, to by byla čurina!!!

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-1
+

Jj, správná otázka.
Třeba manažer té soukromé společnosti, jehož stavební schopnosti jsou nejspíš nulové a ty pražce ani neviděl.
To označení jsem použil jenom pro zvýraznění výše zmíněného rozdílu mezi výsledkem aktivit soukromých společností a státu na trati do Blanska.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Ale také celník Zacheus.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

"...ať je pro tebe jako pohan nebo celník...", napadá mne namátkou. To bude zřejmě někde v dopisech.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Hranice mezi celníkem a lupičem byla hodně úzká. Podívejte se do evangelií, jaké tam mají celníci postavení.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
2
+

Kdo je to "soukromý úředník", prosím?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Stavební schopnosti jakýchkoli úředníků jsou vždy nulové, a týká se to i těch soukromých. Ten rozdíl tkví mezi soukromým podnikáním a státním hospodařením, nicméně chápu, že pochopit tohle je nad Vaše schopnosti.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

To je EU, do které jsme byli pozváni.
Ne na současné zákazy žárovek, vysavačů a povinné kvóty na nelegální přistěhovalce...

Ta svoboda pomalu mizí, to je ten problém :-/

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
7
+

Svobodné cestování zažila Evropa dlouhá staletí, až do 1. světové války. S pohodlím automobilové dopravy a placením kartou nemá EU pranic společného. Těch pár minut na hranicích je drobnost vůči všem jiným povinnostem.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
4
+

Mimochodem, zkuste si tohle mé jednání ohledně každoroční prohlídky auta jako příklad ancapu. V ancapu bych totiž nejednal jinak. Chci jezdit bezpečně a tak budu každoročně kontrolovat své auto a problémy řešit průběžně. Není tedy ancap lepší než současná situace, kdy STK je vyžadováno co 2 roky? Tedy alespoň v mém malinkatém prostředí je to dle mého názoru jasně viditelné. Samozřejmě, nemluvím za jiné lidi.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Proč by to měl být opruz chodit na STK? Když chci jezdit bezpečně, kontroluji auto každý rok a v něčem i důsledněji než na STK. Tahle pseudonostalgie je nesmysl, možná tak lidé přemýšlí, ale nepřipojuji se k nim.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

O tom píšu. Jenže to nejde. Jeden z problémů (nevím, jestli největším) je to kolejové bludiště.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Stavební chopnosti dnešních ouředníků jsou na jinou diskusi.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Člověk na téhle hranici většinou po dálnici nejezdí.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Zkusím jiný pohled na EU, pohled normálního občana.
Sednu do auta a jedu kamkoliv, zastavím se kdekoliv, načepuji u pumpy, najím se v hospůdce, přespím v cimrfráji, zaplatím kartou. Nepotkám žádného celníka nebo pohraničníka, nikde nevytahuji žádné papíry a nikde nejsem buzerován.

Tohle je svoboda, kterou Evropa snad nikdy nezažila.

V mínusových bodech mě nikdo už nedožene.

Nahlásit

-
-1
+

Cílem posunu nádraží v Brně bylo zbavit se důsledků *parních* lokomotiv v centru Brna. Kdo jste někdy viděl odjezd parní lokomotivy, pochopíte.
Zcela překvapivě už minimálně půl století parní lokomotivy nepoužíváme, takže konečně můžeme to nádraží odsunout pryč.
Hlavně někam, kde můžeme naopak postavit velké parkoviště, protože MHD tam jezdit nebude (ty autobusy skrz centrum to fakt nezachrání).

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Jistě, ale nebylo to mýtným. To bylo spíš nutné zlo, které prodražovalo obchod.
Stejně jako silniční lupiči, tj. celníci dle ancapu a najednou je to dobře.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Tyto soukromé společnosti postavily (!) trať z Brna do Blanska za pouhých 6 (!) let.
Stát (o 150 let později) tuto trať "zrychlil" na "rychlostní koridor" 80 km/h (cha, cha cha) přibližně za stejnu dobu.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
2
+

Od chatrčí ke katedrálám, to mi přijde jako slušná exploze civilizace.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+
3/4