Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Nová polská hospodářská politika

Maciej Szymanowski | 19. 7. 2016 | Celkem 8 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

František Cecvárek | 19. 7. 2016 09:11

Vyšší HND oproti HDP je dán přílivem přímých zahraničních investic do transformujících ekonomiky, jako jsou všechny země V4. Tyto investice zvýšili kapitálovou vybavenost české i polské pracovní síly a podpořily růst reálných mezd. Právě zisky z těchto investic, které polákům nepatří, snižují HND. U nás se také ozývají čas od času hlasy, po zadržení těchto zisků a domnělých ztrátách pro ČR - viz Švihlíková. Jde o naprosto zcestná řešení plná nepochopení příčin jevů. Pokud bychom tyto zisky (nám nepatřící) jakkoli omezili, omezíme také sklon zahraničních podnikatelů v tuzemsku investovat.

Že kritika této vysloveně hloupé hospodářské politiky není v článku, považuji za nedostatečnost.

+8
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Richard Fuld | 19. 7. 2016 17:57

Tady alespoň vidíte, kam až to může zajít, když je nějaký stát nucen do toho, aby začal splácet svůj státní dluh. :-)

-7
+
-

Všech 8 komentářů v diskuzi.

Robert Antonio | 21. 7. 2016 11:08

Škoda že v anketě není možnost Preferuji zahraniční kapitál. U zahraničních majitelů, zejména těch sídlících v Panamě, Irsku nebo na Kypru, mám jistotu, že z jejich zisku půjde Babišovi, Junckerovi a Merkelové jen velmi symbolický desátek.

Nahlásit

+3
+
-

Tomáš Macháček | 19. 7. 2016 12:36

Mezitím v Řecku...


http://ekonomika.idnes.cz/recke-ministerstvo-financi-hleda-psy-schopne-vycenichat-penize-pwz-/eko-zahranicni.aspx?c=A160719_090923_eko-zahranicni_nio

Nahlásit

+1
+
-

Richard Fuld | 19. 7. 2016 17:57 | reakce na Tomáš Macháček - 19. 7. 2016 12:36

Tady alespoň vidíte, kam až to může zajít, když je nějaký stát nucen do toho, aby začal splácet svůj státní dluh. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-7
+
-

František Cecvárek | 19. 7. 2016 09:11

Vyšší HND oproti HDP je dán přílivem přímých zahraničních investic do transformujících ekonomiky, jako jsou všechny země V4. Tyto investice zvýšili kapitálovou vybavenost české i polské pracovní síly a podpořily růst reálných mezd. Právě zisky z těchto investic, které polákům nepatří, snižují HND. U nás se také ozývají čas od času hlasy, po zadržení těchto zisků a domnělých ztrátách pro ČR - viz Švihlíková. Jde o naprosto zcestná řešení plná nepochopení příčin jevů. Pokud bychom tyto zisky (nám nepatřící) jakkoli omezili, omezíme také sklon zahraničních podnikatelů v tuzemsku investovat.

Že kritika této vysloveně hloupé hospodářské politiky není v článku, považuji za nedostatečnost.

Nahlásit

+8
+
-

Václav Tomala | 19. 7. 2016 10:46 | reakce na František Cecvárek - 19. 7. 2016 09:11

Také mi přijde, že je to zbytečné brojení proti zaraničnímu kapitálu. Místo, aby se ulevovalo na daních domácímu kapitálu a tím se mu dala výhoda. Tedy v případě, že chceme mít v zemi více bohatých lidí, protože osobně nevidím rozdíl, mezi tím, jestli u nás vydělává Kellner nebo Gates. Oba spotřebují jen zlomek ze svého jmění a zbytek proinvestují, z velké části v jiných zemích.

Pokud chceme, aby více peněz zůstávalo v naší ekonomice, musíme dělat lépe placenou práci, lhostejno pro koho a zlepšit podmínky pro podnikatele, aby tu více lidí práci nabízelo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Robert Antonio | 21. 7. 2016 11:09 | reakce na Václav Tomala - 19. 7. 2016 10:46

Irové tak učinili a dosáhli za minulý rok přes 20% nárůst HDP. Socánci se zmohli jen na fňukání o sociálním dumpingu :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Tomáš Potůček | 20. 7. 2016 20:45 | reakce na Václav Tomala - 19. 7. 2016 10:46

jedno jestli Kellner nebo Gates - tak proč potom zvýhodňovat domácí kapitál? Jinak v zásadě souhlasím.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Václav Tomala | 21. 7. 2016 15:20 | reakce na Tomáš Potůček - 20. 7. 2016 20:45

Napsal jsem to trochu kostrbatě, ale nejsem zastáncem omezování zahraničního kapitálu. Jen jsem chtěl říct, že když už se někdo rozhodl, že je to dobré, tak postihoat je špatná cesta.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK